Teraźniejsza Prawda nr 93 – 1938 – str. 24
Eleazara, dozorują podziału pozafiguralnej zdobyczy? Pomiędzy którymi dwiema rzeczami przeto jest harmonia? Co więc epifaniczni podkapłani mogą czynić? Pomimo czego? Dlaczego? Co nasze badanie w. 1-24 dowiodło? Co nasze badanie w. 25-47 dowodzi? Co za skutek powinno to badanie mieć?
(45) Co jest zapisane we w. 48-54? Co fakty tej sprawy dowodzą? Na kogo są figurą te dwanaście hetmanów nad tysiącami? Te 120 setników, czyli hetmanów nad setkami? Dlaczego nasz Pan nie pozwolił, aby ten epizod wydarzył się i był zapisany przed wypadkami w. 25-47? Według jakiego porządku On postępował w pozafigurze? A według jakiego porządku nie postępował? Według jakiego porządku postąpiono we figurze? Co według w. 48 i 49, uczynili hetmani? Co to reprezentuje? Co było raportem we figurze, a co w pozafigurze? Jak na ogół był pozafiguralny raport uczyniony? Jak on był uczyniony szczegółowo? Jakiem było zachowanie we figurze i w pozafigurze?
(46) Co dowódcy przynieśli Panu? Z czego się ona składała? Co dopomoże nam poznać pozafigury? Co było ich pozafigurami? Ile była gatunków figuralnych klejnotów? Ogólnie biorąc, co te pięciorakie klejnoty reprezentują? Co naszyjniki reprezentują? Jakie dwa biblijne fakty udowodniają to? Jak każdy ustęp tych dwojakich zacytowanych seryj wierszy udowodnią to? Co naszyjniki tutaj reprezentują? Co bransoletki reprezentują? Co wyjaśni to? Co ręce symbolizują? Jak zacytowane ustępy udowodniają to? Co stopy symbolizują? Jak przytoczone ustępy udowodniają to? Na czem noszono bransoletki w Palestynie? Co one reprezentują, gdy są noszone na przegubach u rąk? Na nogach koło kostek? Co więc ofiara hetmanów z bransoletek reprezentowała?
(47) Co pierścienie reprezentują w symbolach biblijnych? Jak przytoczone ustępy udowodniają to? Co więc ofiara z pierścieni w. 50 reprezentowała? Dlaczego pozafiguralni dowódcy przygotowali wiele wykładów o nowem stworzeniu? Co uszy reprezentują w symbolach biblijnych? Jak to dowodzą przytoczone ustępy? Co więc nausznice reprezentują? Dlaczego? Co ofiara hetmanów z nausznic reprezentowała? Dlaczego pozafiguralni dowódcy mieli dużo wykładów o wierze? Jakim był ostatni klejnot wymieniony w A. V. w. 50? Co jest nowoczesnem słowem na TABLETS? Jakie słowo hebrajskie jest w ten sposób przetłumaczone? Jak ono jest oddane w R. V. u Iz. 3:20? Co pozafigura nam nasuwa jako właściwe przetłumaczenie? Co perfum w symbolach biblijnych reprezentuje? Jak to dowodzą przytoczone ustępy? Co perfum z kadzidła reprezentuje? Co więc te pudełka do perfumu reprezentują? Jak to było, że pozafiguralni dowódcy przygotowali tyle wykładów o zaletach? O jakim fakcie nie ma żadnej wątpliwości? Z czem zgadza się wyjaśnienie o ofierze dowódców? Jakie więc ono jest?
(48) Co jest powiedziane przy końcu w. 50? Jak mowa dowódców, zgodnie z prawie wszystkiemi innemi mowami, wypełniła się w pozafigurze? Jakie zdanie na początku zdaje się być dziwnem? Dlaczego? Jak ta dziwność znika? Jakie to są te dwie części pojednania? Czyjem dziełem jedynie to jest w pierwszem znaczeniu aby dokonać pojednania? Dlaczego? Jak to dowodzą przytoczone ustępy? Czyjem dziełem jedynie nie jest pojednanie w jego drugiej części? Czyją pracą to jest pierwotnie? Czyją wspólną pracą to jest potem? Jak my wykonujemy naszą część w niej? Która z tych dwóch części w pracy pojednania jest zobrazowana we w. 50?
(49) Jak to było dokonane? Czyje doświadczenie jest najpierw przytoczone jako ilustracja tego procesu? Jakie wady jego były pokonane w tem doświadczeniu? Z czem to było połączone? Jaka była okazja na tę pozafigurę? Jaki fakt szczególnie uczynił naszego Pastora bojaźliwym? Gdzie to doświadczenie było opisane znacznie szczegółowo? Kto wykorzystał jego bojaźń? Co oni uczynili? A co on przeciw temu uczynił? Od czego jego zwycięstwo wstrzymało go, aby uczynić natychmiast? Natomiast, co on wpierw uczynił? Co ci zgromadzeni uczynili? Co on potem uczynił? Co jeszcze później? Jak długo po otrzymaniu wyrozumienia na ten przedmiot? W których dwóch Strażnicach to było najpierw uczynione? Co mu dało jego zwycięstwo? Jaki był wynik tej wielkiej potyczki? Jakie to ma być znaczenie? Co Pan jemu dał po tym zwycięstwie? Kiedy on otrzymał pierwszą funkcję swego urzędu jako on Sługa? Dlaczego było koniecznem, ażeby on zdobył to dotyczące zwycięstwo? Co inaczej byłoby się stało?
(50) Czyje względne doświadczenie będzie dane następnie? Czyją pozafigurą on był w nim? Jaka to była wada? Pod jakiemi warunkami ona działała? Czyje postąpienie w tej sprawie było usprawiedliwione? Jak brat Barton czuł się względem tego? Kto poduszczał jego dotyczącą słabość? Co on uczynił przeciwko nim? Co nastąpiło natychmiast? Co to była za prawda, którą on zaczerpnął z pozafiguralnej studni? Dlaczego on musiał stoczyć tę walkę?
(51) Jaka była wada pozafiguralnego Eleazara (2 Sam. 23:9, 16)? Jak ta wada okazała się? Co Pan uczynił w tej sprawie r. 1910? Jak to pytanie się przedstawiło? Dlaczego w tej formie? Co się działo w jego umyśle odnośnie tego pytania? Jakiego charakteru była ta debata? Co on był zdolny uczynić? Jakiego usposobienia była jego wola w tem? Co stanowiło jego zwycięstwo? Czego on się nauczył przez tę trudność? Czem to w rzeczywistości było? Co się stało natychmiast potem? Co on uczynił z tem? Co on Sługa uczynił z tem? Co Pan dał onemu Słudze w doświadczeniu przy studni? Co zdaje się, że Pan uczynił z dotyczącym bratem w jego doświadczeniu przy studni? Dlaczego to jest prawdą w każdym wypadku?
(52) Jaka konkluzja nie ma być wyciągnięta z tych trzech wypadków? Jako co one mają tylko posłużyć? Co Jezus mówi o tem? Jak ci „nauczeni w piśmie” powinni postąpić odnośnie „rzeczy nowych”? Na jakich zasadach? Do kogo Mat. 13:52 nie ogranicza tych przywilejów? Czego możemy być pewni na ogół? Poszczególnie? Dlaczego? Co było wymagane od nich przez Pana pod tym względem? Co znajdzie każdy parousyjny pielgrzym i posiłkowy pielgrzym przez zbadanie tego przedmiotu? Jak ten sposób jest właśnie sposobem naszego Pana?
(53) O czem jesteśmy zapewnieni we w. 51? Co ten fakt reprezentuje? Dlaczego Eleazar tu reprezentuje Arcykapłana Kościoła? Jakiego charakteru, według w. 52, była danina ofiarowana Panu? Co ona jako taka reprezentowałaby? Jakiej liczby waga w syklach, 16,750, nie jest wielokrotną? Co wynika z tego? Jakiej jeszcze liczby ona nie jest wielokrotną? Co z tego wynika? Jakie dwa powody dowodzą, że ta waga w syklach nie wskazuje na sprawy Wielkiego Grona? Co ta liczba możliwie wskazuje? Co reprezentuje fakt, że żołnierze, (z wyjątkiem dowódców) co łupem dostali, sobie otrzymali? Jakie późniejsze zdanie pokazuje, że pozafigura tyczy się starszych powszechnych? Dla kogo były lekcje drugich?
(54) Co reprezentuje Mojżeszowe i Eleazarowe przyniesienie tych klejnotów do namiotu zgromadzenia na pamiątkę Izraelitów przed Panem? Jak ta pozafigura. była wykonana? Jako co się ukazały niektóre z nich? Czem one się stały z tego powodu? Co jest ich główną zasługą? Co powinno wystarczyć Kościołowi względem nich? Co to badanie uczyniło? W co? Jak to było zobrazowane?
kol. 1
TRĄD – FIGURA I POZAFIGURA
3Moj. 13; 14. (P’36, 85 – 94)
Przed omówieniem 12-go rozdziału 4Mojżeszowej, którego najwyższy szczyt okazuje się w trądzie Marii, będzie dobrze nam zbadać szczegóły o trądzie jak one są podane w 3Moj. 13; 14, ponieważ przez to będziemy w lepszym stanie korzystać z badania 4Moj. 12. Trąd jest jedną z chorób, której się ludzie najwięcej obawiają, a której najmniejszym strasznym zarysem jest jej prawie nieuleczalność. On jest przeważnie Azjatycką chorobą, chociaż czasami znajduje się poza Azją. Gdy trąd pokrywał całą osobę, to reprezentował upadłość Adamową (3Moj. 13:12, 13), lecz gdy pokrywał tylko część ciała, to reprezentował nieczystość Wielkiego Grona. Z wyjątkiem w. 12, 13, 3Moj. 13; 14 rozdział mówią o trądzie, będącym tylko na częściach ciała, lub na szacie, albo w domu.
kol. 2
Nie moglibyśmy zrozumieć dlaczego ktoś zupełnie okryty trądem miałby być uważany za czystego z punktu 3Moj. 13; 14; a ktoś uważany za nieczystego, jeżeli miał trąd tylko na pewnej części swej osoby, chyba, że Pan zamierzył wykazać dwojaki trąd w pozafigurze, ten w figurze mający go po całym ciele, będąc uważany jako wyobrażający osobę, lub klasę, mającą inny gatunek pozafiguralnego trądu od tego zobrazowanego przez człowieka, który miał go tylko miejscami na swym ciele. Gdy przypatrzymy się poszczególnym gatunkom trądu wspomnianym w 3Moj. 13 ; 14, z wyjątkiem tego, który jest wspomniany w 3Moj. 13:12, 13, to dowiadujemy się, że one zawsze odnoszą się do wyszczególnionych form tegoż: sadzel – opuchlina (3Moj. 13:9-11, 14-17), wrzód (w. 18-23),