Teraźniejsza Prawda nr 92 – 1938 – str. 15
411.600 | /7 |
58.800 | /10 |
5880 | /10 |
588 | /12 |
49 |
Co oznacza symbolizm tych dzielników? Oznacza to: Bóg (7) w odłączaniu Wielkiego Grona (10) od Maluczkiego Stadka pozostawił Wielkie Grono w takim stanie, że nie pozostał ani jeden członek Maluczkiego Stadka (49 nie równa się liczbie 12 ani też jest jej wielokrotna) w nim. Ponieważ 49, ostatni iloraz tegoż rachunku, jest kwadratem 7 (7×7 = 49), przeto nasuwa nam myśl, że Bóg (7) przez tą pracę objawił Siebie jako nieskończenie doskonałym (7×7 = 49). Zauważyć można, że powyżej wypracowaliśmy z różnych rachunków, w których pozafiguralne liczbowanie było symbolizowane. Jeden z tych siedmiu tyczył się obu klas, trzy tyczyły się jednej, a trzy tyczyły się drugiej klasy. Ta siedmiorakość jest także symboliczna, oznajmiając, że Bóg był sprawcą w tym wszystkim.
ROZWIĄZANIE FAKTÓW
(42) To nasuwa pytanie, czy te symboliczne znaczenia dzielników tych rozmaitych liczb mogłyby być przypadkowymi? Samo wstawienie tego pytania nasuwa niemożliwość, ażeby to było przypadkowym wyjaśnieniem takiego zjawiska; ponieważ z punktu możliwości sprawa przeciwko przypadkowi jest jakoby jeden przeciwko niepojętej liczbie, gdyż w tej sprawie mieści się wiele możliwości, co następujące pokaże: gdybyśmy mieli ograniczyć możliwość, co do 7 jako równającej się możliwości którejkolwiek z cyfr pomiędzy 1 a 7, chociaż bylibyśmy usprawiedliwieni położyć tę możliwość pomiędzy cyfrę 1 i jakąkolwiek liczbę wiele wyższą niż 7, ile dotycząca dzielna wynosi, gdyż byłoby tak możliwym, aby którakolwiek taka liczba była użyta, jako dzielnik jak 7. To samo tyczyłoby się liczby 12 i 10, każda wzięta osobno, najpierw poprzednia, jako pierwszy dzielnik, potem ostatnia, będąc pierwszym dzielnikiem. Potem te rezultaty musiałyby być połączone jeden z drugim. Następnie ten złożony rezultat musiałby być złożony razem ze złożonym rezultatem drugiego rachunku możliwości. Potem ten rezultat musiałby być połączony ze złożoną możliwością trzeciego rachunku, i tak dalej, aż przeszedłby przez wszystkie siedem. Ostatnia liczba byłaby jako jeden w porównaniu do niepojętej wielkiej liczby, co rozumie się zmniejszyłoby teorię, iż to było przypadkowym, do proporcji największej niedorzeczności. Przeto ta rzecz nie da się wytłumaczyć teorią przypadku.
(43) Jakim sposobem przeto stało się to, iż te liczby uczą takowego znaczenia? Odpowiadamy: Bóg jest największym z matematyków; i On, widząc jakie myśli On życzył Sobie symbolizować przez te siedem dotyczących rachunków, rozporządził sprawy tak, ażeby było tylko tyle jednostek w każdej liczbie zdobyczy w każdym z siedmiu rachunków. Wyliczenie takiego złożonego rachunku byłoby ponad zdolność umysłu, brakującemu wszechwiedzy. Przeto sprawa, którą tu badamy dowodzi, iż Bóg jest wszechwiedzący i że ta cała powieść jest natchniona od Boga, jak również, że cała Biblia jest natchniona, której ta powieść jest częścią. Zapewnię Bóg użył aniołów, ażeby akuratnie liczba tych czworakich zdobyczy została zabrana. Widzieliśmy odnośnie faktu, że każdy żołnierz Madyański był zabity (w. 7) i zobaczymy odnośnie faktu, że żaden z Izraelskich żołnierzy
kol. 2
nie był zabity (w. 49 ), że aniołowie musieli wtrącić się przeciwko Madianitom, a po stronie Izraelitów. Podobnież w staraniu się o akuratną liczbę z każdej z czworakich zdobyczy, oni musieli za rozkazaniem Bożym dać baczenie, ażeby właściwa liczba czworakiej zdobyczy była reprezentowana w zdobyczy. Innymi słowy ta walka wynikła z przyczyny cudu, a całkowita liczba czworakiej zdobyczy i suma każdej z nich osobno była wynikiem cudu. Trzecia rzecz wchodzi w tę sprawę: Jedynie nauki Epifaniczne, ze wszystkich nauk popieranych wśród rozmaitych grup ludu Bożego, twierdzą, że praca Epifaniczna jest taka, która ma do czynienia, między innymi rzeczami, z rozdzieleniem pomiędzy Maluczkim Stadkiem, a Wielkim Gronem; a tu jest figura, której fakty dowodzą, iż dzieli Żniwo na dwa okresy, zaliczając zbieranie do Paruzji, a podział do Epifanii, co dowodzi, że ruch Epifanii jest ruchem kapłańskim obecnie. Właściwie możemy powiedzieć: „Ach święci Pańscy! niezłomny grunt macie dla wiary waszej w danym Bożym Słowie.”
BEREAŃSKIE PYTANIA DO POWYŻSZEGO
(27) W czym znajdują swoje pozafigury wskazówki Eleazara dane we w. 24? Czem są pozafiguralne szaty? Co znaczy ich oczyszczenie? Co musi być uczynione z takiemi szatami? Pod jakimi dwoma względami? W jakim czasie wskazuje ta figura, że pozafigura się wypełniła? Co wynika z nieuczynienia tego? Co z pomyślnego wykonania i pozostania w tym stanie? Co reprezentuje upranie szat dnia siódmego? Jak wypełniła się pozafigura w. 24?
(28) Jaka jest tutaj stosowna uwaga? Jaka uwaga była dana w 2-gim paragrafie odnośnie 4 Ks. Moj. 31:1-24, 48-54? Co nasze badanie w. 1-24 dowodzi na tym punkcie? Dlaczego? Jakiego charakteru nie są, a jakiego są, przedstawione tutaj pozafigury? Jakie rzeczy parousyjne są jasno przedstawione we figurze? Jaki pozafiguralny zarys jest przedstawiony we w. 2? We w. 2, 3? W. 4-6? W. 7, 8? W. 9, 10? W. 11, 12? W. 13? W. 14-16? W. 17? W. 18? W. 19, 20? W. 20-23? W. 24? Co zauważy każdy obznajomiony z dotyczącemi sprawami? Co udowodniają odnośne fakty? Gdzie znajdziemy więcej faktów potwierdzających to samo? Co możemy z ufnością powiedzieć odnośnie naszego badania?
(29) Co było powiedziane w 2 paragrafie w poprzedniej części tego artykułu odnośnie w. 25-47? Kto jest źródłem Prawdy i wykonawcą planu Bożego? Pod czyje szafarstwo On je polecił? Jak to jest pokazane we figurze? Co reprezentuje Jego rozkazanie Mojżeszowi, a przez niego Eleazarowi i przedniejszym ojcom z ludu, aby policzyli zdobycz? Co reprezentuje zebranie sumy czyli liczenie w Biblji? Jakie ustępy udowodniają to? Wyjaśnij szczegóły Ps. 48:12 na dowód tego? Jaką konkluzję wyciągamy z tego ustępu?
(30) Co przeto znaczy zlecenie w. 26 pozafiguralnie? Z czego się składa pozafiguralna zdobycz? Jakie zlecenie było dane od Pana odnośnie zdobyczy? Co reprezentuje Mojżeszowe liczenie zdobyczy? Liczenie jej przez Eleazara? Dlaczego mówimy, że Głowa i Ciało jest reprezentowane tutaj przez Eleazara? Co reprezentuje liczenie zdobyczy przez przedniejszych ojców ludu? Co ten fakt dalej potwierdza?
(31) Jako pozafigura Mojżesza, jak Jezus zaczął dawać to określenie? Kiedy? Odtąd jak On dawał je? Z czego zdaje sprawę początek tego określenia? Z czego zdaje sprawę ciąg dalszy tegoż? Jak Głowa i Ciało, jako Arcykapłan świata, dokonuje to liczenie? Jakie porównanie wodzów utracjuszy koron pomaga wyświetlić sprawy na tym punkcie? Co dawają epifaniczni wodzowie utracjuszy koron? Jaki jest charakter tegoż? Co z tym będzie uczynione w swoim czasie? Co udowodniają fakty zauważone od r. 1914? Co to potwierdza?
(32) Co jest określone figuralnie we w. 27-47? Jak to jest przedstawione? Jakie inne dwa fakty to potwierdzają? Jakie inne dwa fakty udowodniają to odnośnie Maluczkiego Stadka? Jakie inne dwa podobne fakty udowodniają to odnośnie Wielkiego Grona? Z punktu porównawczej proporcji, jaki inny fakt udowodnią to odnośnie obydwóch klas? Zacytuj i wyjaśnij 4Moj. 18:26-28, jako dowód na ten ostatni punkt? Jak Eleazar i Aaron figurują w tym porównaniu? Jaki jeszcze punkt potwierdza to? Co będzie uczynione z tym punktem później? Jaki punkt jest w harmonii z tym?