Teraźniejsza Prawda nr 92 – 1938 – str. 13
wodzowie z utracjuszy koron są pozafiguralnymi przedniejszymi z ludu. Ci też dają określenie tego co oni myślą jest pozafiguralną zdobyczą, tj., nowych stworzeń i rzeczy dotyczących ich usprawiedliwienia i innych. Lecz ich określenie, tak jak określenie wodzów z utracjuszy koron Wieku Ewangelii, jest mniej więcej nieakuratne, szczególnie co się tyczy ich twierdzeń, że ci, których oni prowadzą są Maluczkim Stadkiem. Ich określenie w swoim czasie będzie poprawione. Fakty, któreśmy spostrzegli od 1914 roku dowodzą, że rzeczy przedstawione powyżej, jako pozafigury liczenia zdobyczy z wojny Izraela z Madianitami, wypełniały się, co potwierdza nasze wyrozumienie, jako prawdziwe.
(32) We w. 27-47 mamy określoną specjalną pracę Epifaniczna rozdzielania Maluczkiego Stadka od Wielkiego Grona. To jest przedstawione w rozdzieleniu zdobyczy na dwie części czyli połowy, dając jedną część żołnierzom, a drugą część zgromadzeniu (w. 27). (1) Ta separacja nie tylko jest pokazana przez fakt, że wszystkie panny, które były figurą na nowe stworzenia, były podzielone na dwie grupy, które wiemy, iż pozafiguralnie są Maluczkim Stadkiem, lecz także przez kilka innych faktów: (2) Jedna część była dana walczącym, którzy reprezentują Maluczkie Stadko. (3) Ażeby pokazać, że te panny reprezentują Maluczkie Stadko, przedstawicielki z nich (jedna z 500) były dane Eleazarowi, jako ofiara podnoszenia (w. 29), pokazując, że w pozafigurze one reprezentują całe Maluczkie Stadko jako ofiara podnoszenia, ponieważ te panny w figurze są jako przedstawicielki całej połowy dziewic, (4) Potem, co się tyczy drugiej połowy dziewic, to one były dane zgromadzeniu i to pokazuje, że one reprezentują Wielkie Grono, które służy nie Bogu i ołtarzowi, jak to czyni Maluczkie Stadko (Ezech. 44: 15, 16), lecz ludowi (Ezech. 44:10-14). (5) Znowu, ta jedna z pięćdziesięciu, która była dana z części ludu Lewitom (w. 30) pokazuje, że, ponieważ takowe były przedstawicielkami całej połowy, danej zgromadzeniu, więc ta cała połowa reprezentuje Wielkie Grono. (6) Potem, fakt, że taka sama stosowna proporcja, jaka była dana ołtarzowi z części wojujących, i jaka była dana Lewitom z części zgromadzenia, była dana kapłanom z dziesięcin Lewitów (4 Moj. 18: 26 – 28); ponieważ z dziesięcin ludu ofiarowanych Lewitom jedna dziesiąta część była dana kapłanom, tym sposobem dając Lewitom dziesięć razy tyle, co dano kapłanom, tak jak jedna z pięćdziesięciu jest dziesięć razy tyle, co jedna z pięciu set. Tak jak we w. 29 Eleazar jest figurą na Chrystusa, Głowę i Ciało, tak w 4Moj. 18: 28 Aaron przedstawia Chrystusa, Głowę i Ciało. (7) Ponadto symboliczne znaczenia tych liczb obydwóch połów zdobyczy do wodzą te same linie myśli. Ten punkt określimy szczegółowo troszeczkę później w naszej dyskusji, (w następnym numerze). Chcemy zaznaczyć jednak, że te równe połowy, na które zdobycz była podzielona, nie reprezentują równej liczby w tych dwóch poza figuralnych grupach, tak jak równa liczba mądrych i głupich panien Mat. 25: 1 – 12 nie przedstawia, że w pozafigurze będzie tyle mądrych panien, co i głupich.
(33) Ponieważ połowa dziewic reprezentuje Maluczkie Stadko, jako nowe stworzenia, a druga połowa Wielkie Grono, jako nowe stworzenia, co przedstawia bydło i owce? Odpowiadamy: owce reprezentują człowieczeństwo tych nowych stworzeń z punktu tymczasowego usprawiedliwienia, a bydło reprezentuje człowieczeństwo tych nowych stworzeń z punktu ożywionego usprawiedliwienia. Co tedy osły reprezentują? Takie prawdziwe nauki i książki, zawierające prawdziwe nauki, jakie Maluczkie Stadko pozyskało, jako zdobycz od pozafiguralnych Madianitów. Że osły reprezentują prawdziwe nauki i książki,
kol. 2
zawierające takie nauki, jest widoczne z pozafigury wjazdu naszego Pana do Jeruzalemu na oślicy i jej oślątku i z tego, że królowie izraelscy jeździli raczej na osłach niż na koniach, które, gdy przeciwstawione z osłami, reprezentują fałszywe nauki; lecz gdy nie ma takiego kontrastu to one reprezentują nauki, bez względu na to, czy prawdziwe, czy fałszywe. Fakty pozafigury wykażą to: Nie wszystko we wyznaniach jest fałszywe. Oprócz dwunastu szafarskich doktryn, które zdobyliśmy w Parousii od pozafiguralnych Madianitów, zdobyliśmy także inne prawdziwe nauki z ich wyznań, poplamione jednak błędami, towarzyszącymi im, np., pewne przymioty istoty Boskiej i charakteru i pewne etyczne, napominające i prorocze nauki. Te po części są zobrazowane w osłach, które Izrael zabrał Madianitom. Dalej, mamy rozmaite książki, które zawierają mniej lub więcej prawd, zakrytych rozumie się, któreśmy zdobyli od pozafiguralnych Madianitów podczas Parousii, mianowicie, (1) rozmaite recenzje, tłumaczenia i nakłady greckiej i hebrajskiej Biblii, oraz greckie i hebrajskie słowniki, konkordanse i gramatyki; (2) komentarze biblijne, wstępy, harmonie, skorowidze; (3) historie biblijne i kościelne, biografie, geografie, starożytności; (4) doktrynalne, etyczne i apologetyczne dzieła, encyklopedie i słowniki, dające pomoc mniej więcej około tych czterech linii powyżej wymienionych. Te wszystkie, wśród wielu błędów, zawierają symboliczne kawały szczerego złota i srebra. Tak Maluczkie Stadko, jak i Wielkie Grono ma takowe zdobycze podczas swego rozdzielenia jedno od drugiego. Z tego widzimy, że to, co było powyżej przedstawione, jako pozafiguralną zdobycz z ludzi i bydła. było aktualnie zabrane podczas Parousii i teraz w Epifanii bywa dzielone według Słowa i faktów.
OKREŚLENIE LICZBOWE
(34) Powyżej wspomnieliśmy fakt, że symboliczne znaczenie pewnych liczb biblijnych, mających łączność z cyframi napotykanymi w obydwóch podziałach zdobyczy dowodzi, że liczby dane wojującym i oddane Eleazarowi na ofiarę podnoszenia i liczby dane zgromadzeniu i przez nie dane Lewitom, wykazuje, że pogląd na pozafiguralny podział, tak jak żeśmy go wytłumaczyli, jest właściwy. Wszyscy jesteśmy obznajomieni z faktem, że liczba 7 i jej wielokrotne oznaczają rzeczy Boskie, a przeto między innymi rzeczami, Boga. Jesteśmy także obznajomieni z faktem, że liczba 12 i jej wielokrotne oznaczają Maluczkie Stadko i rzeczy, tyczące się go, co było wykazane w poprzedniej części obecnego artykułu. Jesteśmy też obznajomieni z faktem, że liczba 10 i jej wielokrotne oznaczają, natury niższe od Boskiej, przeto między innymi, Wielkie Grono. Zatem te 10.000 Psalm 91:7; 5Moj. 32:30 są Wielkim Gronem. Że symbolicznymi znaczeniami tych liczb obliczamy liczby dane w łączności z podwójnym podziałem zdobyczy wspomnianej we w. 32-46. Będziemy dzielili przez 7, 12 i 10 sumy rozmaitej zdobyczy
(35) Tam było zabranych
675.000 | owiec (w. 32) |
72.000 | wołów (w. 33) |
61.000 | osłów (w. 34) |
32.000 | dziewic (w. 35 |
suma zdobyczy 840.000 |
. /7 |
120.000 | /12 |
10.000 | /10 |
1000 | /10 |
100 | /10 |
10 | /10 |
1 |