Teraźniejsza Prawda nr 91 – 1937 – str. 91

Co reprezentuje przywitanie ich poza obozem? Jaki czyn jest podobny przywitaniu temu, które Mojżesz i Eleazar uczynił? Jak te pozafiguralne przywitania są spokrewnione jedno z drugiem? Jaka jest różnica w liczbie figuralnych królów porażonych w każdym wypadku? Dlaczego jest ta różnica? Jaki figuralny przykład udowodnią to? Jaka różnica jest wskazana w usposobieniach tych witających we figurze i pozafigurze? Co to nie znaczyłoby? Dlaczego nie? Co za zasada biblijna jest nam wskazana przez te dwa odmienne usposobienia?

      (20) Dlaczego, pomimo iż to nie jest zapisane, Mojżesz niezawodnie wyraził przyjemność ze zwycięstwa? Dlaczego to nie było zapisane o Mojżeszu? Co raczej było zapisane? Dlaczego? Przeciwko komu był ten gniew skierowany? Kto był ich pozafigurami? Kogo tych dwunastu najczynniejszych i najskuteczniejszych reprezentuje? Których z tych pozafiguralnych dwunastu nie jesteśmy w stanie zupełnie utożsamić? Co umożliwia nas utożsamić trzech z nich z pewnością? Trzech innych z dosyć pewnością? Pozostałych dwóch z mniej pewnością? Kogo reprezentuje te 120 innych oficerów? Z czem nie jesteśmy w stanie utożsamić dziewięciu z nich? Dlaczego Jezus był niezadowolony z kapitanów?

      (21) Na co nie zasłużyły nie-dziewice i chłopcy? Kto był winien za przyprowadzenie ich do obozu? Co to reprezentuje? Kogo nie-panny reprezentują? Chłopcy? Jakie złe pragnienie było w pozafiguralnych żołnierzach? Przez co to było sugestjonowane? W czem pozafiguralni żołnierze opuścili się z powodu złego pragnienia? Co oni byli powinni uczynić z temi, co nie chcieli się zgodzić na te warunki? Kogo Pan Jezus przeważnie uważał odpowiedzialnym za to opuszczenie? Dlaczego to było sprawiedliwe? Przeciw komu te fakty przeważnie wzbudziły Jego gniew? Co reprezentuje zabicie nie-panien i chłopców? Przez kogo to się zwykle stało? W jakich okolicznościach to się zwykle działo? Wyjątkowo? Kogo panny reprezentują? Jak zacytowane ustępy udowodniają to? Przez kogo był rozkaz dany, żeby zachować te, a zabić niepanny i chłopcy? Jak? Jak ten rozkaz był wykonany odnośnie panien? Kto wykonał te rozkazy? Co było urzeczywistnione przez to?

      (22) Gdzie była tłumaczona 4Moj. 31:1-18? Które wiersze tego rozdziału podają mowę Mojżesza? W daniu takiej mowy, co on reprezentuje odnośnie naszego Pana? Co reprezentują jego rozkazy we w. 19, 20? Co znaczy rozkaz w. 19, aby pozostać za obozem? Co to reprezentuje? Co reprezentuje ich przebywanie za obozem przez siedem dni? Czego obóz tu nie reprezentuje? Dlaczego? Co reprezentuje zabicie duszy? Dotknięcie się umarłego? Co trzeba uczynić odnośnie tego, jeśli chcemy wnijść do królestwa? Co reprezentuje oczyszczenie trzeciego dnia? Kiedy ta walka się zaczęła? Kiedy ona się skończy?

      (23) Jaka myśl łączy oczyszczenie trzeciego dnia z usprawiedliwieniem? Z czego to nas nie oczyszcza? Dlaczego nie? Z czego to nas oczyszcza? Jak to bywa dokonane? Na co jest figurą oczyszczenie siódmego dnia? Co my wiemy z doświadczenia pod tymi względami? Jak Jezus wypełnił pozafigurę dania rozkazów odnośnie oczyszczenia? Jakim sposobem on wypowiadał te napomnienia? Co dowodzą dotyczące fakty?

      (24) Co jest podane we w. 20? Co szaty symbolizują? Co reprezentuje rozkaz odnośnie oczyszczenia szat? Aluzje do rzeczy skórzanych zawierają takie same myśli, jakie są zobrazowane w których oponach figuralnych? Co reprezentują opony przybytku ze skór baranich na czerwono farbowane? Ze skór borsukowych? Co reprezentuje oczyszczenie rzeczy ze skór? Co reprezentuje opona przybytku z sierści koziej? Co reprezentuje oczyszczenie każdej rzeczy, zrobionej z koziej sierści? Co przedstawia drzewo w przybytku? Co reprezentuje rozkaz Mojżesza do żołnierzy, aby się oczyścili? Co na ogół reprezentuje rozkaz, aby oczyścić te pięć rzeczy wymienionych we w. 20?

      (25) Co Eleazar daje we w. 21-24? Jaka jest różnica pomiędzy Mojżeszowym, a Eleazarowym daniem dotyczących instrukcji? Pozafiguralnie, jakie cztery funkcje pracy naszego Pana są tym sposobem przedstawione? Jak Jezus wykonuje pierwszą z tych? Drugą? Trzecią? Czwartą? Co doświadczenie dowodzi odnośnie tych czterech działalności Jezusa? Co reprezentuje to, co Eleazar mówił we w. 21? Co reprezentuje wyrażenie, ustawa zakonna, w. 21? Jak to dowodzą zacytowane ustępy? Co uczy nas doświadczenie pod tym względem?

      (26) Ile metod oczyszczenia jest podanych we w. 22, 23? Czym one są? Do jakich rzeczy miała być każda jedna zastosowana? Dlaczego taka różnica była uczyniona we figurze? Co Pismo św. i doświadczenie poucza nas odnośnie pozafiguralnych sposobów oczyszczenia? Jak to udowodniają przytoczone ustępy? Jaki sposób jest figurą na to? Jaki jeszcze inny sposób Pismo Św. i doświadczenie dowodzi że jest użyty? Jak to udowodniają zacytowane ustępy? Co jest figurą na ten sposób? Jaka jest różnica pomiędzy pozafiguralnym omyciem wodą, a pokropieniem wodą oczyszczenia? Jak jest dokonane oczyszczenie samą pozafiguralną wodą? W jakich tylko wypadkach jest ten sposób wystarczający? W jakich on sam nie jest wystarczający? Co jest koniecznem, aby te wykorzenić? Co trzeba uczynić, ażeby je wykorzenić? Jaka różnica istnieje odnośnie czasu w osiągnięciu żądanych skutków? Dlaczego tak jest? Jak długo to trwa w niektórych wypadkach? W niektórych nawet dokąd? Z czego my znamy te rzeczy? Co wiemy pozafiguralnie o Eleazarowym wykazaniu tych rzeczy we figurze? Przez co On to uczynił?

      (Ciąg dalszy nastąpi)

DZIESIĄTA EUROPEJSKA PODRÓŻ REDAKTORA

      Niniejszym podajemy braciom streszczone sprawozdanie z naszej dziesiątej podróży europejskiej, która odznaczyła się pewnymi nadzwyczajnymi doświadczeniami i obfitym błogosławieństwem od Pana. Tak, jak to było ogłoszone w naszym piśmie (angielskim), opuściliśmy Dom Biblijny 18-go czerwca; i szybki parowiec przywiózł nas w pięciu dniach do Southampton, Anglii, gdzie wylądowaliśmy i skąd pojechaliśmy do Londynu w towarzystwie dwóch braci, którzy przyjechali z Londynu do Southampton do naszego okrętu w celu powitania nas w naszym przybyciu do Anglii. Wieczorem naszego przyjazdu usłużyliśmy zgromadzeniu londyńskiemu, które wzrasta liczbowo, w łasce, znajomości i w służbie. Następnie usłużyliśmy zborowi w Reading, gdzie mamy największe zgromadzenie nowych stworzeń w Anglii. Zmiana w odjeździe okrętów do Bergen i nie częste kursowanie pociągów w niedzielę było, pomiędzy innymi powodami, przyczyną naszego odwołania wizyty do Boltonu, gdyż inaczej nie bylibyśmy w stanie usłużyć naszym braciom w Glasgow. W Glasgow gdzie nie mamy regularnego zgromadzenia, dwa zbory połączyły się w zaproszeniu nas, aby im służyć. W trzecim zborze nasze zebrania były przychylnie ogłoszone. Tu mieliśmy przyjemność widzieć się z około 50 braćmi i usłużyć im dwa razy. Tu także, między innymi, mieliśmy przyjemność widzieć się z bratem Mortonem Edgarem, siostrą Minną Edgar i bratem Kirkwood, którego w 1917 r. naznaczyliśmy jako jednego z posiłkowych kierowników londyńskiego Betel po odprawieniu H. J. Shearna i Wm. Crawforda. Wielu z uczestników na zebraniach w Glasgow wyraziło się odnośnie zebrań, że one były takie jak zebrania pielgrzymskie za dni br. Russella. Mamy kilka głęboko zainteresowanych epifanicznych braci w Glasgow, które to miasto nie odwiedziliśmy od 1917 roku. Ostatnie miejsce które odwiedziliśmy w Brytanii było Darlington. Tu także upodobało się Panu wylać obfite błogosławieństwo na tych drogich.

      Następnego dnia wyjechaliśmy okrętem z New Castle Anglii, do Bergen, Norwegii, gdzie spotkało nas przy okręcie około 20 braci razem z naszym tłumaczem duńsko-norweskim, br. Petersonem, który mieszkał przez wiele lat w Stan. Zjed. (w Baltimore i Louisville). Br. Danielsen nasz duńsko-norweski przedstawiciel, który dotychczas w Norwegii i Danii służył nam jako tłumacz, nie był dosyć zdrowy, aby odbyć tę podróż z nami, chociaż raz w Kopenhadze i dwa razy w Randers, Danii, on służył nam jako tłumacz. Z niektórymi wyjątkami dowiedzieliśmy się, że naszym duńsko-norweskim braciom dobrze się powodzi. Gorliwość i hojność naszych duńsko-norweskich braci jest jawna w rozmaity sposób, między innymi, w ponoszeniu kosztów całej pracy w Danii i Norwegii, bez pomocy z Domu Biblijnego. Tu także, szczególnie w Danii praca idzie naprzód.

      Z Danii pojechaliśmy do Niemiec, gdzie spędziliśmy

poprzednia strona – następna strona