Teraźniejsza Prawda nr 90 – 1937 – str. 80

pamięć, pomiędzy innymi rzeczami, jak ona się objawia we walkach za Prawdą i sprawiedliwością, które on toczył i pomagał drugim toczyć, jak również prowadził ich w takowych.

BEREAŃSKIE PYTANIA DO POWYŻSZEGO

      (1) Czyja rocznica śmierci przypada 31 października? Która to będzie? Co uczynimy z nią? Co jeszcze uczynimy w łączności z nią? Podczas którego okresu? Dlaczego podczas tego okresu? Do czego posłuży nam ten artykuł? Dlaczego? Jak można uważać tę część obecnego artykułu? Co jest życzeniem odnośnie corocznego specjalnego wysiłku? Jakie drukowane dzieła były ponownie nadrukowane w tym celu? Co jest nadmienione przy tej okazji?

      (2) Co zawiera 4 Moj. 31? Pod jakiem podobieństwem? Pod jakiemi względami jest to podane? Co jest określone w 4 Moj. 31:1-24, 48-54? Pod jaką figurą? Jakie zarysy tej wojny są tam podane? Co jest podane we w. 25-47? W jakich jej zarysach? Pod jaką figurą? Co jeszcze z Paruzji jest podane we w. 13-24? We w. 48-54? Co wychodzi z tego, że ta powieść jest zapisana w Prawach Zakonu? Bez względu na jakie znaczenia, które można dać słowu Zakon? Jak to dowodzi Do Gal. 4:21 i Do Żyd. 10:1? Jaki drugi fakt, podany we w. 6, 19, 24, dowodzi, że ta powieść jest figuralną? Jaki trzeci fakt? Jaki pierwszy fakt dowodzi, że ta powieść jest figurą na rzeczy przy końcu Wieku? Jaki drugi fakt? Jaki trzeci fakt?

      (3) Na co te trzy fakty zasługują? W jaki sposób śmierć Mojżesza, następująca wkrótce po tej wojnie, dowodzi, że ten rozdział jest figurą na rzeczy zdarzające się przy końcu Wieku? Jaki fakt staje się poprzednikiem tej myśli? Co za jedyny wyjątek tego faktu znajduje się w 4 Ks. Moj.? Co Mojżesz w tym wyjątku reprezentuje? Czego nie może reprezentować śmierć Mojżesza przy końcu podróży Izraela po puszczy? Dlaczego nie? Jak to dowodzą ustępy przytoczone? Co daje nam wątek myśli do tego? Co reprezentuje dla Arcykapłana Kościoła śmierć arcykapłana Izraela? Co to nasuwałoby nam odnośnie pozafigury śmierci Mojżesza, jako od Boga naznaczonego wodza, wykonawcy i mówczego narzędzia? Kiedy nasz Pan przestaje te działalności? Co jest ostatnim ogólnym zarysem Jego pracy Wieku Ewangelii? Jakie dwa okresy obejmuje Żniwo? W jakiem znaczeniu tego słowa? W jakiem znaczeniu to tak nie jest? Co można wywnioskować z powyższego? Co dowodzą względne czynności Fineesa w takim czasie? Dlaczego? Co dowodziłoby ostatni przestanek izraelskiej podróży po puszczy sam przez się w takim czasie i miejscu? Dlaczego? Co więc te trzy fakty dowodzą?

      (4) Co za dwa fakty dowodzą, że rozkazy Jehowy dane Jezusowi są zobrazowane w rozkazaniu Bożem danem Mojżeszowi we w. 1? Jako komu było Mojżeszowi dane to figuralne zlecenie? Jako komu było Jezusowi dane pozafiguralne zlecenie? Dlaczego w każdym wypadku? Jakie nieszczęsne tłumaczenie jest we w. 2? Co udowodnią, że ono jest nieszczęsne? Pomiędzy innymi, jakie jeszcze ma znaczenie hebrajskie słowo nakam? Które lepiej pasują we w. 2? Jaki rozkaz jest w nim dany pozafiguralnie naszemu Panu? Dlaczego taki rozkaz był stosowny? Jako kto byli oni tak kłamliwie i fałszywie przedstawiani? Co te złośliwe oskarżenia sprowadziły na nich? Szczególnie co? Wymień głównych teologów Ciemnych Wieków. Co oni i niektórzy mężowie stanu i niektórzy prawnicy myśleli, że oni udowodnili przeciwko Wiernym? Do czego to doprowadziło? Jakimi oni okazali się w rękach teologów i adwokatów? Jaki był skutek tego? Dlaczego Bóg dał rozkaz w 2?

      (5) Co reprezentuje powiedzenie tego rozkazu ludziom przez Mojżesza? Przez kogo Jezus dał ten odpowiedni rozkaz? Jak wielu nie otrzymało rozkazu, aby uzbroić się do wojny? Komu był dany ten rozkaz? Co dowodzą te odpowiedzi? Co to dowodzi odnośnie pozafigury? Jakiemi dwoma sposobami był ten pozafiguralny rozkaz wykonany? W jakiej formie on był wykonany? Przez kogo go dał nasz Pan? Jakie rzeczy oni uczynili w daniu jego? Kogo Madyjańscy wojownicy reprezentują? Z kogo przeważnie oni się składali? Z kogo podrzędnie? Z jakich dwóch klas oni się składali? Co wierni mieli uczynić?

      (6) Co we w. 3 jest podane, jako cel tej wojny? Jaka uwaga odnośnie słowa nakam tu także należy? Oprócz czego? Jak więc to zdanie powinno być przetłumaczone? Dlaczego we figurze słuszność taka miała być wykazana? Jak zacytowane ustępy to dowodzą? Co nie mamy rozumieć, że istnieje pomiędzy dwojakiemi sposobami dania rozkazów w. 2 i 3? Jak one mają być zharmonizowane? Kogo jeszcze te zastanowienia obejmują? Dlaczego w pozafigurze Bóg miał być broniony? Jak Bóg był traktowany, co się tyczy Jego osoby, charakteru. Słowa, i dzieł przez obrońców wyznań i tych, co atakowali Prawdę? Jakiemi doktrynami to było uczynione? Jakiemi innemi rzeczami było to uczynione? Kto te rzeczy czynił w Nominalnym Kościele? Jaka druga klasa czyniła to mniej więcej? Przez co? Co za trzecia, klasa czyniła to mniej więcej? Przeciwko komu te trzy klasy polemistów to czyniły? W obronie czego Wierni stali? Co ci polemiści uczynili Bogu i Jego ludowi przez swoje spory?

      (7) Co, pomiędzy innemi rzeczami, było uczynione w czasie Parousji? Jakiemi trzema sposobami było to uczynione? Kto, po pierwsze, był przez to obroniony? Kto jeszcze był w Parousji obroniony? Czynienie których rzeczy było obronieniem Go? Jakiem obronieniem to było? Pod jakiemi względami ono było takiem? Jaki charakter dał ten przymiot temu obronieniu? Kogo jest niegodna ta obrona, którą prezes Towarzystwa prowadzi i zaleca swoim zwolennikom wykonywać? Pod jakiemi względami? Dlaczego oprócz tego jest to złą obroną? W jakich dwóch sposobach jej niedomaga w porównaniu z prawdziwą obroną czasu Parousji?

      (8) Które pokolenie było uwzględnione od noszenia broni w Izraelu? Jak wielu każde pokolenie dostarczyło na tę wojnę? Jak wielkie było to wojsko? Z kogo ono się składało? Z ilu żołnierzy oni byli wybrani? Co takie wybranie sugestjonuje? Przez ile rozwag jest to potwierdzone? Co jest pierwszą? Drugą? Trzecią? Co za szczegóły są podane pod trzecią rozwagą? Jak zacytowane ustępy to dowodzą? Co nam nasuwa na myśl fakt, że 12,000, a nie 144,000. żołnierzy było wybranych? Co obejmuje, a co nie obejmuje liczba 12,000 odnośnie Parousji? Jak Jezus dał rozkaz w. 4? Przez co On to uczynił? Jak w. 5 wypełnił się?

      (9) O czem mówi nam w. 6? Czem były te instrumenty święte? Jakie tłumaczenie to dowodzi? Jakie fakty udowodnią ją to? W jakich sposobach jest praca Parousji symbolicznie przedstawiona? Ile ich jest? Czem one są? Jak zacytowane ustępy Pisma Św. to dowodzą? Co każda z tych figur pokazuje? Na którą z tych figur nasze badanie zwraca nam uwagę? Co reprezentuje wysłanie tych 12,000 przez Mojżesza? Jego wysłanie Fineesa, głównego podkapłana. jako dowódcę? Co było pokazane z 4 Moj. 10:1-10? Co było pokazane z 4 Moj. 10:8? Z 4 Moj. 10:9? Do czego te myśli będą pomocne w tej łączności? Co za figury dowodzą, że nasz Pastor jest przez nie przedstawiony w jego działalności jako polemik podczas Parousji?

      (10) Przez ile sposobów jest symboliczna wojna prowadzona? Które to są? Jak to jest pokazane przez pisma i mowy naszego Pastora? Co było jego zwyczajem pod tym względem? Jak on zmieniał ten element sporu? Kiedy on zawsze był obecny? W jakiem z jego pism jest to widoczne? W jakich jego ustnych wyrażeniach jest to widoczne? Co to dowodzi o części jego czynności? Jak ten wojujący zarys był zobrazowany w naszem badaniu? Czego on dostarczył tym pozafiguralnym 12,000, co nie jest pokazane we figurze? Dlaczego go Finees reprezentuje w tych czynnościach? Do czego ten fakt jest okazją odnośnie obecnego artykułu? Co jeszcze obejmuje modlitwa „Niechaj Bóg błogosławi jego pamięć?”

      (Ciąg dalszy nastąpi)

OGŁOSZENIE

    Polska i angielska konwencja odbędzie się w Chicago, Ill., 22-24 października, w hotelu Maryland, 900 Rush St., przy rogu Delaware Place. Pierwsze zebranie rozpocznie się o 10-tej rano, 22-go. Po dalszą informację odnośnie konwencji prosimy pisać do br. Adama J. Rykały, 1344 N. Damen Ave., Chicago, Ill.

TERAŹNIEJSZA PRAWDA I ZWIASTUN CHRYSTUSOWEJ EPIFANII
Niezależne Dwumiesięcznik Religijne Czasopismo
Paul S. L. Johnson, Wydawca i Redaktor

      Będąc wolne od sekt, partii i organizacji i wyznań ludzkich, ale przywiązane do Boga tak jak wyrozumiewa Jego Słowo, to pismo jest wydawane w obronie Prawdy Paruzyjnej udzielonej od Pana przez „onego Sługę”, jako podstawowej dla wszelkiego dalszego rozwijania się prawdy; w obronie zarządzeń czarteru i testamentu, danych od Pana przez „onego Sługę” jako obowiązujące, korporacje i stowarzyszenia kontrolujące między ludem w Prawdzie, i w celu przedstawienia i obrony rozwijającej się Prawdy epifanicznej, jako pokarmu na czas słuszny dla ludu Pańskiego z wszystkich klas i grup, tak jak Panu podoba się jej udzielać.

      Dla bezpieczeństwa zasyłać należy pieniądze w Stanach Zjednoczonych przekazami Ekspres Kompanii, bankowymi, pocztowymi, czekiem lub listem poleconym.

      Przy żądaniu zmiany adresu prosimy nadesłać tak stary jak i nowy adres. To bardzo ważne oszczędzając nam dużo czasu i niepotrzebnej korespondencji. Prosimy podawać zawsze całkowity adres u góry każdego listu. Kopia „Teraźniejszej Prawdy” będzie wysyłana darmo proszącym o takową dla siebie dla siebie lub kogo innego, jeżeli adres będzie nam przesłany. Teraźniejsza Prawda jest wysyłana także ubogim Pańskim na tych samych warunkach jak za czasów naszego Pastora. Potwierdzenie odbioru odnowień lub prenumerat jest czynione przez podanie daty na owijce następnego numeru, kiedy się prenumerata kończy. Prosimy w pisaniu listów do nas o podanie całości dotyczących spraw w każdym liście, a nie polegajcie ma tym, że będziemy pamiętali szczegóły, przeważnie zamówienia z poprzednich listów. Roczna prenumerata $1,00 (5zł); pojedyncze kopie 20c (85 gr). Finansowe sprawy w Polsce mogą być załatwione z naszym przedstawicielem, W. Stachowiakiem, ul. Kolejowa 44, Poznań, lub przez naszych Pielgrzymów.

poprzednia strona – następna strona