Teraźniejsza Prawda nr 89 – 1937 – str. 62

      (11) Co za trzeci urząd, jako Zbawca, nasz Pan sprawuje względem nas? Ile funkcji ma ten Jego urząd? Która jest pierwsza z nich? Jak On wykonuje to w nas? Jak On poświęca nas? Jak utracjusze i nieutracjusze koron w porównaniu postępują odnośnie tej funkcji Chrystusowej poświęcającej pracy? Jak my możemy to udowodnić? Co za konkluzja wynika z tego faktu? Kiedy tylko może budowanie naszego tekstu się zacząć?

      (12) Co jest drugą funkcją naszego Pana, jako Poświęciciela? Jak on to wykonuje? Co Wierni czynią odnośnie Jego drugiej funkcji względem nich? Jakie dwie rzeczy oni czynią? Co za dwa skutki te dwie rzeczy mają na sercu? Co to objawia o udziale naszego Pana w jego drugiej poświęcającej funkcji? O udziale Wiernych w tem? Wśród jakich kontrastowych warunków oni to czynią? Co oni czynią w wypadku popełnienia grzechu? Co za zaleta będzie szczególnie czynna w tej łączności? Co z tego wynika?

      (13) Jak utracjusze koron postępują pod tym względem? Dlaczego na pewien czas oni bieżą właściwie w tej sprawie? Jaki jest skutek nieposilenia tego rozpędu? Co za różnica okazuje się w tem pomiędzy utracjuszami koron? Co oni wszyscy zarówno czynią? Co sprowadza to postępowanie? Co za dwie rzeczy są wynikiem tego? Jak oni postępują? Czego oni nie lubieją? Do czego to ich doprowadza? Co za figury ilustrują ich postępowanie? Jakie słowa ich określają? Co wynika z tego?

      (14) Co jest trzecią funkcją Chrystusa jako Poświęciciela? Co ta funkcja wyrabia pozytywnie i negatywnie? Jakie jest pokrewne stanowisko Chrystusowe odnośnie tego podwójnego wyniku? Co za środki on używa na to? Co jest wymagane w tej pracy od dotyczących nowych stworzeń? Wśród jakich warunków? Co wynika z tego? Jakimi budowniczymi to ich czyni?

      (15) Co za ideał mieli wystawiony przed sobą utracjusze koron? Co Chrystus uczynił dla nich pod tym względem? W jaki rozmaity sposób oni postępowali? Pod jakim względem oni ostatecznie zarówno postąpili? W jakich pięciu rzeczach oni źle postąpili? Jakie postępowanie uczyniło ich dwoistego umysłu? W porównaniu i w przeciwieństwie z Wiernymi, jaki był skutek tego dla nich?

      (16) Co jest czwartą urzędową pracą Chrystusową ku nam w procesie zbawienia? Co to znaczy, że On stał się dla nas wybawieniem? W jakich dwóch czasach On to czyni? Jaką pracę wybawienia On będzie wykonywał dla nas po teraźniejszem życiu? Dlaczego nie będziemy tego tutaj dalej omawiali? Do jakiej fazy jego wybawiającej pracy ograniczymy naszą obecną dyskusję? Dlaczego? Jakie dwa zarysy ma ta faza Jego wybawiającej pracy? W jaki jedyny sposób On ofiaruje czynić tę pracę? Dlaczego w ten sposób?

      (17) Co to wyjaśni? Z czego te rzeczy są połączone? Co obejmuje w sobie toczenie wojny? Którzy są głównymi, a którzy niższymi dowódcami wojska złego? Ile oddziałów ma to wojsko? Z czego się składa pierwszy oddział, drugi, trzeci i czwarty? Którzy to są głównymi, a którzy niższymi dowódcami tego drugiego wojska? Z ilu oddziałów ono się składa? Co stanowi jego pierwszy oddział, drugi, trzeci, czwarty i piąty? Jaki jeszcze jest wynik wypełnienia tych warunków?

      (18) Co jest polem walki Ducha? Jaka wojna się tam toczy? Jaki jest wynik z niej? Co gwarantuje te skutki? Jakim sposobem te zwycięstwa niesą osiągnięte? Jak one są osiągnięte? Jak żołnierze stojący na warcie muszą czynić? Co ci żołnierze muszą znosić? Ponad co oni muszą się podnieść? Co oni muszą utrzymać? Jak oni muszą postępować w niepowodzeniach? W ćwiczeniu? W chorobie i ranach? Tak, nawet we wszystkih rzeczach? Jaki jest skutek takiego postępowania? Co dopełnia ich braki? Jaki jest ostateczny wynik?

      (19) Jak utracjusze koron nie toczą wojnę? Jak oni na chwilę z początku wojują? Co wtedy się staje? Jak w porównaniu co się tyczy czasu? Jak oni spoglądają na stan tej wojny? Jaki jest skutek tego? Według jakiego wierszyka oni czasem chcą postąpić?

      (20) Jaki jest często wynik postępowania według tego wierszu w ziemskiej wojnie? W niebiańskiej wojnie? Do czego doprowadza poddawanie się i ucieczka w tej wojnie? Na co one wystawiają tych, co to czynią? Dlaczego? Jak może ktoś dowieść, że jest niemożliwem go zranić w tej wojnie? Co za dwa zła wynikają z poddawania się i uciekania? Jak to skutkuje na tych drugich żołnierzach? Jakie są skutki tego postępowania stopniowo i ostatecznie? Co za negatywna i co za pozytywna rzecz staje się takim żołnierzom? Jeżeli w końcu wybawiony z niewoli, czem taki żołnierz się nie staje? Jak on buduje we wybawieniu?

      (21) Nad czem zastanowiliśmy się odnośnie budowania? Odnośnie czterech procesów zbawienia? Klas budowniczych? Jakie dwie rzeczy widzieliśmy w tem całem badaniu? Przez co Wierni budowali na Opoce? Przez nie czynienie czego częściowo wierni budowali na piasku? Co robi tę różnicę w tym fundamencie? Co to czynienie nauk Chrystusowych przez Wiernych czyni Go dla nich? Co nieczynienie nauk Chrystusowych przez Wiernych robi Go dla nich? Jak myśmy budowali co się tyczy Chrystusa? Czy budowaliśmy na Nim, jako na Opoce? Czy jako na Piasku?

      (22) Co było omawiane w powyższej części naszego artykułu? Nad czem będziemy się teraz zastanawiali? Gdzie jest podane o budowie ich? O wypróbowaniu ich? Kto budował na Opoce? Kto budował na piasku? Co istniało od początku Wieku? Kiedy się Wielkie Grono, jako takie, nie zaczęło? Kiedy ono się zaczęło? Jak Obj. 7:14 i 2 Tym. 4:1 udowodniają to? Jak czynność Dnia Pojednania przedstawia to? Jak potwierdzające ustępy Pisma Św., udowodniają to? Co za dwie czynności należące do tego pasma myśli odbywają się jednocześnie? Jak to dowodzi punkt, nad którym się zastanawiamy?

      (23) Jak zastosowanie przybytku na Wiek Ewangelji udowodnią to? Jeżeli Wielkie Grono nie istniało aż dopiero w Epifanji, to jakie dotyczące osoby istniały podczas całego Wieku? Jak one musiały być uważane przez Boga? Jaki wniosek musi być wyciągnięty z tego? Dlaczego jest koniecznem zapamiętać ten fakt w naszem obecnem badaniu? Czem na chwilę byli wszyscy budownicy? Dlaczego? Co te myśli dowodzą odnośnie dnia prób i 1 Kor. 3:12,13? Co za próby poprzedziły te? Co one uczyniły? Co uczy Mai. 3:2,3 w tej myśli? Obj. 7:14? 2 Tym. 4:1? Kiedy więc, ze względu na te klasy, jako takie, był czas budowania tych przypowieści? Ich czas wypróbowania? Co w zasadzie, według tej przypowieści, było uczynione z indywidualnymi nieutracjuszami i utracjuszami koron podczas całego Wieku? Dlaczego to wtedy było czynione? Jakie wnioski mają być wyciągnięte z tej myśli? Co udowadnia je?

      (24) Do czego powyższe badanie przygotowało nas? Przez co jest dokonane wypróbowanie? Jak nie trzeba tych czynników rozumieć? Co za trzy rzeczy udowadniają to? Jak powinno się postąpić, ażeby się dowiedzieć co deszcz, powódź i wiatry znaczą? Co deszzcz zwykle reprezentuje w Biblji? Jak to jest udowodnione przez 5 Moj. 32:2? Co znaczy drobny deszcz na (nowo-wschodzące – młode w ang. Biblji) zioła? Krople na trawę? Jak Ps. 72:6 dowodzi, że deszcz reprezentuje Prawdę? Co jego trawa reprezentuje? Co naucza pierwsze zdanie tego wierszu? Drugie? Które jeszcze ustępy używają deszcz za Prawdę?

      (25) Co deszcz naszego tekstu symbolizuje? Co znaczy padanie deszczu na obydwa domy? Co fakty dowodzą o trzech rzeczach pod tym względem? Co było uczynione z Prawdą Parousji od czasu śmierci naszego Pastora? Z Prawdą Epifanji? Dlaczego Prawda Parousyjna jest ponownie przedstawiana? Co narzędzia Szatana czynią? Jak oni się różnią w swoich atakach? Co się stanie zanim te 60 Grup się sformują? Co było uczynione około tej linjii przez Towarzystwo? Przez Herald P. B. I., Straż itd? Przez Olsonistów? B. S. C. z Brytanji? Przez zwolenni-ków Adama Rutherforda? Co wszystkie grupy Lewitów uczyniły z nauką o Arcykapłanie świata? Co jednostki czyniły w tem?

      (26) Do czego te ataki doprowadziły? Kto nawet brał udział w tem? Podaj niektóre przykłady tego? Co jednostki uczyniły pod tym względem? Kto przeważnie odnośnie Piramidy? W czem to było przeważnie uczynione? Dlaczego? Jak ona wypełniła jedną ze swoich ogłoszonych misyj? Zgodnie z tem, co ona czyniła? W jaki sposób ona starała się wyjawiać, dowodzić i zbijać? W czem jej się powiodło? Z łaski kogo? Z czego się składa i będzie się składać jej zawartość?

      (27) Jak niektórzy myślą o jej Redaktorze w tej łączności? Co było i jest jego usposobieniem odnośnie sporu? Czyje postępowania stopniowo powiększyły jego gotowość wchodzić w te spory? Co za podobne postępowania Szatana oznaczyło czasy po śmierci Apostołów i po śmierci onego Sługi? Jaki skutek miała znajomość tego na Redaktora? Jaka jeszcze wiedza pobudza go? Dlaczego on woła głośno i nieszczędzi? Jak te rzeczy oddziaływają na niego? Kto nie obwinia go? Kto przeważnie obwinia go?

ODPOWIEDZI NA ZAPYTANIA

      Pytanie: – Czy Jest możliwe ażeby lud wielki z Obj. 7: 9 – 17 ; 19: 1 – 9 był Masą restytucyjną, a zatem klasą nieduchową?

      Odpowiedź: – Myślimy, że lud wielki nie reprezentuje klasy restytucyjnej, lecz klasę duchową. W Obj. 19: 6 jest jasno pokazana różnica między głosem ludu wielkiego, a głosem wielu wód, ludzi, tj. tych, którzy będą z klasy restytucyjnej. Jeszcze jaśniej jest to pokazane we figurze rodzinnej, w dalszych wierszach tego rozdziału (7 – 9 ), gdzie oni są przedstawieni jako ci, którzy są *»proszeni na Wieczerzę Wesela Baranka. W tym obrazie Oblubieńcem jest Jezus, Oblubienicą Maluczkie Stadko, a Gośćmi na

poprzednia strona – następna strona