Teraźniejsza Prawda nr 86 – 1937 – str. 12
BEREAŃSKIE PYTANIA DO POWYŻSZEGO PRZEDMIOTU
(5) Jaki jest charakter symbolizmu 4Moj. 7:89? Co za trzy główne rzeczy są w nim reprezentowane względem Boga? Co za dwie rzeczy są w nim reprezentowane odnośnie naszego Pana? Co ten symbolizm reprezentuje odnośnie ich stosunków co do Planu, jego zarządzeń i dzieł? Co on zaprzecza o Ojcu i Synie? Jaką zaletę on sugescjonuje w naszym Panu? Jaki stopień zaszczytu dla Niego on sugestjonuje? Co za wrażenie powinny te fakty wywrzeć na nas? Co jest główną myślą tego badania?
(6) Jaki jest pozafiguralny charakter 4 Moj. 7? Co jego badanie powinno w nas powiększyć? Dla jakich faktów? Jak powin-niśmy zcharakteryzować w 89? Dlaczego? Jak 4 Moj. 7:89 ; 8:1-4 są sprokrewnione? Czyją częścią powinny one być? Jaka jest pozafiguralna różnica pomiędzy nimi? Jak różnica pomiędzy rzeczami tajemnemi a rzeczami objawionemi jest pokazana w nich?
(7) Do czego odnosi się 4 Moj. 8:1? Co było polecone Aaronowi w w. 2? Dlaczego to nie jest jasne w naszej Biblji? Gdzie to jest jasne? Jak brzmi jasne przetłumaczenie? Po pierwsze dlaczego to zlecenie dane? Co za przestrzeń była na froncie świecznika? Po drugie dlaczego miał Aaron stać poza świecznikiem, gdy go szykował? Dlaczego po trzecie? Po czwarte? Po piąte? Co za cztery rzeczy w szykowaniu świecznika były wyłącznie zleceniem Aarono-wem? Jaki jest charakter tych wszystkich rzeczy?
(8) Gdzie jest dany główny zarys tej pozafigury 4 Moj. 8:1-3? Co świecznik reprezentuje? Jak to jest udowodnione? Kogo reprezentuje pcdkapłan? Co za odróżnienie harmonizuje zdającą się sprzeczność pomiędzy tymi dwoma pozafigurami? Co za przykład wyjaśnia to? Co knoty-przedstawiają? Co reprezentuje obcinanie knotów przez arcykapłana? Co reprezentuje jaśniejsze i trwalsze światło oczyszczonych lamp? Jaki jest skutek tego w pozafigurze?
(9) Co było drugą czynnością arcykapłana w szykowaniu świecznika? Co olej w tej figurze reprezentuje? Jak to jest udowod-nione? Co za dwie rzeczy to obejmuje? Co nasz Arcykapłan ma do czynienia z nimi? Co węgiel chemiczny w tym oleju reprezentuje, a co te części oleju reprezentują, co zawierają go? Co palenie węgla chemicznego, zawartego w tym oleju reprezentuje? Jak to się dzieję w pozafigurze? Jakie są różnice w poglądach 4 Moj. 8:1-4, a Zach. 4:2, 3, 10-13? Co te dwa drzewa oliwne reprezentują? Jakie są niektóre podobieństwa w tych ustępach? Jaka jest różnica pomiędzy tymi siedmioma rurkami, a siedmioma oczami? Co drzewo oliwne po prawnej stronie reprezentuje? Po lewej? Co w skróceniu jest pozafigurą ustępu Zach.? Ustępu 4 Moj?
(10) Co było trzecią rzeczą połączoną z zaopatrzaniem świecznika? Czyją wyłączną pracą to było? Co za cztery czynności naszego Pana odnośnie niosących światło to reprezentuje? Jak on to czyni? W łączności z czem on te rzeczy czyni?
(11) Co było czwartą wyłączną arcykapłańską czynnością przy7 świeczniku? Co jest dowodem tego? Co reprezentuje zapalanie świecznika przez Aarona? Co to reprezentuje, że to była wyłącznie arcykapłańską czynność? Co za dwa zła to potępia? Jaki jest skutek niezważanla na to? Co za dwie rzeczy są reprezentowane przez światło świecące na front świecznika? Jakim sposobem kapłan reprezentuje tę drugą z tych rzeczy? Co reprezentuje zobaczenie najpierw światła, gdy wchodził? Co reprezentuje jego widzenie, że to światło wychodzi z świecznika?
(12) Co przedstawia fakt, że arcykapłan niezapalał świecznika z frontu? Co by reprezentowała jego cień, gdyby on tam stał? Co reprezentuje jego stanie za świecznikiem, gdy go zapalał? Co przedstawia jego stanie poczęści w cieniu? Co jeszcze było reprezentowane przez stanie w tej pozycji?
(13) Jaka jeszcze arcykapłańską figura jest spokrewniona z naszym przedmiotem? Co reprezentują Urim i Tummim? Na jakie pytanie nie było dotąd odpowiedzi? Które ustępy odnoszą się do nich? Jakie zastanowienia zdają się łączyć je z drogccennemi ka-mieniami w napierśniku i z ich światłami? Czem one były przypuszczająco? Jak odpowiedzi tak i nie możliwie były dawane?
(14) Chociaż nie można ich tożsamości przedstawić, co jednak daje się dowieść o ich pozafigurach? Jak dowodzimy naturę ich pozafigur? Co one są? Ile zalet stanowi Tum-mim? Jak one są spo-krewnione z czteremi wielkiemi przymiotami Bożymi? Jaka figura to wskazuje? Jak figuralny arcykapłan zrozumiał odpowiedź Bożą przez Urim i Tummim? Czego to jest figurą? Co ta figura objawia? Przez kogo nasz Pan zwykle daje odpowiedzi Boże na nasze pytania? Co za trzy skutki powinny te zastanowienia sprawić w nas?
(15) Co podaje w. 4? Co reprezentuje złoto świecznika? Że on był kuty? Wyrażenie, „i słupiec jego, i kwiaty jego”? Na co Bóg stworzył Kościół jako pozafiguralny świecznik? Jaki był charakter tego badania? Jakiemi są jego zamierzone cele? Dlaczego? Do czego to powinno nas doprowadzić?
PROROCY I „PROROCY”
(Present Truth 1919, 18: 1920, 65)
Wiele zamieszania odnośnie biblijnych przedmiotów, oraz błędne przedstawienia tłumaczeń biblijnych, podawanych przez autora Teraz. Prawdy, ukazało się w sierpniowym (1918) Biuletynie (an-giel.), a artykuły P. B. I. pt. „Krótki Przegląd” i „Ważny List” wydane jako dodatkij pierwszy w 1918 r., w sierpniowym, a drugi we wrześniowym Biuletynie, pokazują co Komitet myśli o naszych poglądach, odnoszących się do „proroków” w Kościele. Krótki rozbiór tego przedmiotu przy pomocy Pisma Św., uważamy, iż będzie na miejscu. Słowo prorok, po grecku profetes, według greckiej etymologji, oznacza tego co wykłada za pomocą pisma lub ustnie drugim. Tego rodzaju prorocy należą do dwóch klas: (1) natchnieni (2Piotra 1:20, 21; 2Tym. 3:15-17; i (2) nienatchnieni (Tytus 1:12; Dz.Ap. 15:22, 32). Byli natchnieni prorocy w czasie pisania tak Starego jak i Nowego Testamentu (Jak 5:10, 11; 1Kor. 14:30). Ich posłannictwa mogły być na zasady oderwane, lub odnosić się do wypadków, osób i rzeczy, przeszłych, teraźniejszych i przyszłych. Natchnieni prorocy Nowego Testamentu przestali egzystować, a z nimi ustały i dary Ducha, dane Kościołowi na początku Wieku Ewangelii (1Kor. 13:9), które nie powtórzą się już więcej podczas tego Wieku. Słowo prorok, jest użyte do zarządzeń Wieku Ewangelii i obejmuje (1) w ogólnym znaczeniu wszystkich, co przemawiają w Kościele (Dz.Ap. 13:1), tak natchnionych jak i nienatchnionych, bez względu czy to będą (a) Apostołowie, tacy jak np. Św. Paweł; czy (b) „Prorocy”, tacy jak np. Barnabasz, to jest mówcy dla Kościoła Powszechnego lecz nie ograniczeni w kościele lokalnym, a którzy nie byli pełnomocnikami z taką władzą jaką mieli Apostołowie, tj., związywania i rozwiązywania, oraz udzie-lania darów Ducha; lub (c) pasterze i nauczyciele, tacy jak np. Symeon, Łucyjusz i Manahen, mówcy, których władza urzędowa ograniczała się tylko do kościoła lokalnego, o czem wspomina List 1 Koryntów 14:29-32; gdzie było wymagane, by nienatchnione „kazanie” lokalnych starszych zwanych prorokami, podlegało natchnionemu „kazaniu” lokalnych starszych zwanych również prorokami, a zatem było wymagane, by ci pierwsi, ustąpili tym drugim, nawet w środku mowy, gdyby ci drudzy otrzymali Objawienie od Boga. Słowo prorok, jest użyte do zarządzeń Wieku Ewangelii i obejmuje (2) w specjalnym znaczeniu tylko nauczycieli Kościoła Powszechnego przez cały ciąg Wieku Ewangelii, którzy (oprócz takich nauczycieli z pośród siebie, którzy żyli w czasie kiedy dar prorocki przeważał, a mianowicie tacy jak np.: Marek, Łukasz, Tymoteusz i. t. d.), chociaż nie byli natchnionymi, lecz z powodu nadzwyczajnego oświecenia są uzdolnieni i upoważnieni oraz naznaczeni przez Pana do udzielania wykładów ustnych, lub pisemnych Kościołowi Powszechnemu, lub na prośbę zgromadzenia jakiemukolwiek kościołowi, lub zgromadzeniu kościołów, lub reprezentantom jakiejkolwiek