Teraźniejsza Prawda nr 86 – 1937 – str. 9
Posługa Pielgrzymska
Pielgrzymów – 11
Pielgrzymów posiłkowych – 35
Ewangelistów – 21
Mil podróżowanych – 165.788
Zebrań domowych – 4.186
Uczestników na nich – 106.441
Zebrań publicznych i częściowo publicznych – 1.078
Uczestników na nich – 64.516
FINANSE – Dochód
Datki, prenumeraty, itd. – $20,608.02
Ze sprzedaży książek i broszur – 150.85
Nadwyżka z poprzedniego roku – 1.70
Razem – $20,760.57
Rozchód
Na pielgrzymów, ewagelistów i konw – $ 7,642.43
Koszta biurowe, literatury itp. – 12,756.12
Razem – $20,398.55
Bilans – $….362.02
MOJŻESZ I AARON WIEKU EWANGELII
JAKO ODBIORCA I DAWCA PRAWDY
4 Moj. 7:89 – 8:4. P. 1930, 81. – Dokończenie
(5) W tym kawałku symbolizmu mieszczą się ważne prawdy. Nie tylko, że on wyobraża wielkiego Jehowę, lecz także Jego charakter. I nie tylko to, ale Glos wychodzący z reprezentacji Bożej, otoczonej symbolami jego czterech głównych przymiotów, nasuwa myśl, że słowa i czyny Boże są wyrażone, lub dokonane zgodnie z Jego charakterem i przynoszą owoce godne takowegoż. Symbol ten także nasuwa myśl, że nasz Pan, jako Wykonawca Jehowy, nie mówi ani dokonuje nic, tylko to, co jest zgodne z charakterem i rozkazami Jehowy. On także naucza o Jego poddaniu się Jehowie we wszystkich rzeczach przeważnie, co do otrzymania informacji, zarządzeń i dzieł na wykonanie Planu Bożego. On dowodzi, że Bóg jest Źródłem Planu, jego zarządzeń i dzieł, jak również dowodzi, że Jezus jest Jego Wykonawcą. On sugestjonuje, że ani Ojciec, ani Syn nie czynią, lub mówią coś sprzecznego z charakterem Bożym. Wierność naszego Pana w Jego urzędowej pracy jest także włączona w symbol zawsze wiernego przychodzenia Mojżeszowego do Boga po kierownictwo i sposób wykonania Jego woli, o której dowiadywał się przez słyszenie Głosu. Tak jak w figurze Mojżesz był bardzo zaszczycony przez przywilej swego urzędu, który pozwalał mu wchodzić w obecność Bożą w każdej potrzebie; tak też w poza figurze nasz Pan jest wysoce zaszczycony w jeg’o przynależnym, pozafiguralnym przywileju. Oczywiście Ojciec wysoce zaszczycił i wywyższył Swego Syna w tym zarysie Jego urzędu, jako Odbiorcę i Rozdawcę Prawdy dla Planu Bożego i ludu. Te fakty powinny dać nam bardzo wielką ufność w naszego Pana jako Wykonawcę Bożego, prowadząc nas do niebieskiego Chanaanu. W wspólnych rozmowach Boga z Mojżeszem w sprawach osobistych i celów Bożych dla Izraela. itd., co za wzniosłą figurę mamy w rozmowie i współdziałaniu Ojca ze Synem we wszystkich ich osobistych interesach odnośnie Planu Bożego i ludu!
(6) Powyżej podane uwagi kończą nasze badanie 4 Moj. 7. drugi z najdłuższych rozdziałów z Biblji. Nie ma wątpliwości, że ten rozdział z punktu zapatrywania na jego pozafiguralne nauki, jest bardzo znamienny. T nasze długo-ciągnące się badanie go powinno powiększyć w naszych sercach i umysłach nasze ocenienie Boga, Którego mądrość przewidziała te dwanaście przedniejszych ruchów Maluczkiego Stadka pomiędzy dwoma żniwami i łączność wodzów utracjuszy koron z tymi ruchami i z ich przynależnemi naukami. Opis w wierszu 89 nadaje się jako zakończenie tego zadziwiającego rozdziału, gdyż on wskazuje nam pozafigu-ralnie jak nasz Pan otrzymał od Ojca nauki, któremi człon-kowie Maluczkiego Stadka, jako wodzowie, zapoczątkowali te dwanaście ruchów, i jak On także otrzymał od Ojca te przynależne naprawiające, zbijające i etyczne nauki, które On dał wodzom utracjuszy koron za ich wykonaną służbę przyjemną Bogu, w łączności z szafarskiemi naukami tych dwunastu ruchów. Ponadto, gdy się rozumie pozafigurę 4 Moj. 8:1-4. to można zauważyć, że te wiersze powinny być w tym samym rozdziale z 4 Moj. 7:89; ponieważ z punktu zapatrywania na figurę kapłańską, 4 Moj. 8:1-4 pokazuje jak biblijna informacja, którą Bóg daje naszemu Panu. jako Swemu Wykonawcy w Świąt-nicy Najświętszej jest dawana kapłaństwu. Przeto, 4 Moj. 7:89; 4 Moj. 8:1-4 będąc logicznie połączone powinny być w tym samym rozdziale. Z tego powodu omawiamy je razem w tym samym artykule. Co się tyczy samych tych wierszy, pozafiguralna różnica pomiędzy niemi jest następu-jąca: 4 Moj. 7:89 pokazuje jak nasz Pan otrzymuje wszystką informację, którą potrzebuje do Swego urzędu, jako Wykonawca Boży; gdy zaś 4 Moj. 8:1-4 pokazu-je jak On udziela kapłaństwu tyle z tej informacji ile zawiera się w Biblji, Niektóre „rzeczy tajemne” co nie są objawione w Biblji stanowią część z tej informacji, którą Jehowa daje naszemu Panu. On nie oznajmia tychże kapłaństwu. Takie „rzeczy tajemne” są dla Jego wyłącznego przewodnictwa, jak to Bóg zapewnia nas w 4 Moj. 29:29.
(7) 4Moj. 8:1 mówi nam o osobnym poselstwie, które według- metody objawiania podanej nam w 4Moj 7:89. Bóg dał Mojżeszowi; a wiersz 2 mówi nam o zawartości tego poselstwa. Było to zlecenie odnośnie miejsca, gdzie Aaron miał stać, gdy zapalał siedem lamp świecznika. We-dług tłumaczenia tych wierszy w naszej Biblji ter fakt nie daje się zauważyć. Co prawda to przetłumaczenie wierszu 2, 3 jest nie do zrozumienia i bez znaczenia. A.R.V. tj. amerykańskie poprawione tłumaczenie oddaje to o wiele lepiej: „Gdy zapalisz lampy, siedem lamp świecić będzie na front świecznika. I uczynił tak Aaron; zapalił lampy jego, aby dawały światło na front świecznika.’ To zlecenie było dane. żeby Aaron tak stał podczas zapalania świecznika, ażeby swym cieniem nie zacieniał przestrzeni pomiędzy pierwszą zasłoną, a świecznikiem; ponieważ to była prze-strzeń na froncie świecznika. Przeto przy zapalaniu świecznika Aaron miał stać pomiędzy świecznikiem a drugą zasłoną, tj., za świecznikiem. To zlecenie było dane we figurze na to, że, jeżeliby który z podkapłaństwa wchodził do Świątnicy, gdy Aaron zapalał świecznik to miałby jasny widok przestrzeni pomiędzy pierwszą za słoną a świecznikiem. Pierwsza rzecz, na którąby spojrzał po wnijściu z pod pierwszej zasłony byłby świecznik i ten podkapłan byłby w stanie stać przed świecznikiem bez ja kiejkolwiek zasłaniającej go rzeczy pomiędzy. To zlecenie było również dane na to, aby pokazać, że świecznik dostawał swoje światło z Miejsca Najświętszego, ku któremu arcykapłan stał. Oprócz tego, ono było dane, ażeby arcykapłan znajdował się coś-kolwiek w cieniu, poza świecznikiem, o ile się tyczyło kapłana wchodzącego do Świątnic i stojącego przed świecznikiem. Z tego można zauważyć że nie tylko arcykapłan dostarczał wszystką oliwę do –