Teraźniejsza Prawda nr 81 – 1936 – str. 36
Moabitami z jednego punktu widzenia, a częścią starszej córki Lota z drugiego punktu widzenia; podczas gdy ci z pośród nich, którzy są usprawiedliwieni z wiary, lecz twierdzą iż wysokie powołanie jest jeszcze dla nich otwarte, są z jednego punktu widzenia pozafiguralnymi Amonitami, z drugiego zaś częścią młodszej córki Lota. Uważamy iż Pan z Opatrzności Swojej dozwolił, że to przyszło, ażeby wypróbować i przesiać Swoich wyznawców Epifanicznych, a iżby wykazali, czy są czy nie są w zupełności wiernymi. Jesteśmy pewni, że wierni wytrwają próbę. Lecz nie martwmy się tym, jeżeli ktoś, co wyznawał iż wierzy w Prawdę Epifanii przyłączy się do tego słupa. Pamiętajmy, jeżeli ktoś to uczyni, to jedynie z tego powodu iż tam jest jego miejsce, a więc nie ma się o takich martwić. Ci Młodociani Święci, którzyby przyjęli błędy tej grupy napewno utracą swoje stanowisko w klasie Młodocianych Świętych, tj. gdyby dozwolili wprowadzić się w błędy i uwierzyli, że drzwi do wysokiego powołania jeszcze są otwarte. (5 Moj. 23: 2,3..) Ponieważ wysokie powołanie skończyło się gdy symboliczna noc zaczęła się – a zaczęła się z wojną. Lecz nie dziwujcie się, drodzy Bracia i Siostry, Lewickim fałszerstwom i, błędnym przedstawieniom. Fałszerstwa dla złych Lewitów są tak naturalne, jak dla iskier wylatywanie w górę z płomienia. Ufam więc iż będziecie się radowali ze mną z przywileju cierpienia razem ze mną z rąk tego rodzaju fałszerzy; albowiem te ubodnięcia upartego Kozła będą błogosławieństwem i dla was. Pan błogosławi wszystek lud Swój według Jego dobrej woli i ich stanowiska z Nim.
Zapewniając was o moim pragnieniu, ażeby być błogosławieństwem dla was, w tym celu niezawodnie kładę moje życie i upewniam was również o mojej Chrześcijańskiej miłości i ustawicznych modlitwach za wami,
Pozostaje wasz brat i sługa w Panu, PAWEŁ S. L. JOHNSON.
Pytanie: – Jak długo trwa nasz Dzień Pojednania?
Odpowiedź: – Gdy Brat Russell pisał broszurkę p. t. „Cienie Przybytku” rozumiał, że dzień pojednania przedstawiał tylko Wiek Ewangelii. Lecz później zrozumiał (jak podane w książce Pytań i Odpowiedzi str. 26 i 27), że dzień pojednania przedstawiał nie tylko Wiek Ewangelii, ale i Wiek Tysiąclecia. Ostatni jego pogląd zasługuje widocznie aby mu dać pierwszeństwo. Właściwym jest mówić o Wieku Ewangelii, że jest pozafiguralnym Dniem Pojednania, nie tylko z tego powodu, że ofiary pojednania, tj.: te, które dokonają pojednania są ofiarowywane podczas Wieku Ewangelii, lecz również i dlatego, że podczas tego Wieku Kościół otrzymuje pojednanie t. zn, że Bóg i Kościół są pojednywani ze sobą przez ofiaro Jezusa (Rzym. 5: 11). przez którą następuje zadowolenie sprawiedliwości za Kościół, oraz Kościół zadowolony bywa z dróg Bożych (Rzym 5: 1 – 11). Lecz Wiek Tysiąclecia może być także nazwany Dniem Pojednania nie tylko z tego powodu, że zaraz na początku tegoż Wieku Sprawiedliwość zostanie zadowolona – pojednana – ze światem na podstawie lepszych ofiar Wieku Ewangelii (Żyd. 9: 23), lecz również dlatego, że posłuszni ze świata będą w ciągu tego tysiąca lat pojednywani z Bogiem, tj. iż będą zadowoleni z dróg Bożych. (Obj. 21: 3). Przy końcu Tysiąclecia dzieło Pojednania odnośnie Boga i człowieka będzie dokonane, a wtedy pozafiguralny Dzień Pojednania skończy się. Odpowiadamy zatem na pytanie w ten sposób: Pozafiguralny Dzień Pojednania rozpocząć się z chrztem Jezusa w Jordanie w październiku w 29 – tym roku naszej ery, i zakończy się w październiku w roku 2874, kiedy to Tron Kapłański zostanie opróżniony, a Królestwo oddane Ojcu. P. 1921, 78.
kol. 2
Pytanie: – Jaka jest różnica pomiędzy ofiarą za grzech, a ofiarą za występek?
Odpowiedź: – Ofiara za grzech była składana przez kapłana jako jego osobista ofiara za lud, albo przez niego za tych, którzy przez ich ofiarę za grzech chcieli wyrazić wiarę i ocenienie kapłańskiej osobistej ofiary złożonej za nich jako naród; podczas gdy ofiara za występek była składana przez ludzi dających wynagrodzenie.za ich osobisty grzech. Pozafiguralnie, kapłańska osobista ofiara za lud jest pojednawczą ofiarą Jezusa i Kościoła podczas Wieku Ewangelii. Przynoszenie ofiary ludu za grzech przedstawia wiarę i ocenienie pojednawczej ofiary Chrystusa przez świat w Tysiącleciu; podczas gdy przyniesienie ofiary ludu za występek wyobraża sposób reformacyjny ludu Tysiąclecia, to znaczy ich pozbywanie się złych charakterystyk. Gdy zaś kapłan przynosił ofiar? za występek przedstawiał jednego z podkapłaństwa Ciała Chrystusowego pozbywającego się swych złych charakterystyk w czasie Wieku Ewangelii. P. 1925, 179
DLA OGÓLNEGO ZAINTERESOWANIA
Dowiedzieliśmy się że niektórzy bracia są niezadowoleni z tego że niektóre przedrukowane numery Teraźniejszej Prawdy zaliczamy do numerów całkowitych czyli bieżących. Od czasu gdy dowiedzieliśmy się o tym, że te narzekania odbywały się na konwencjach w Polsce wydaliśmy w ostatnich dwóch latach tylko dwa przedruki i tylko częściowe, ponieważ mieliśmy też nowy materiał w obydwóch numerach, mianowicie w jednym z tychże, a poza tym nie było przedruków w bieżących numerach już od dwóch lat. Przedruki były dane przeważnie z następujących przyczyn: (1) Nasi polscy tłumacze w Ameryce nie byli w stanie przetłumaczyć, poprawić i wydać jeden numer z druku co dwa miesiące. (2) Numery, które wyczerpały się nam z zapasu są tak ważne dla nowo zainteresowanych i tak niezbędne, aby je posiadali, że gdybyśmy ich nie przedrukowali, bracia ci ponieśliby szkodę duchową. Prawie wszyscy bracia wiedzą o tym jaką pomoc otrzymali przez czytanie tych poprzednich numerów we walce z błędami, w których się znajdowali i jesteśmy pewni, że jeżeli miłość Boża pała w ich sercach, to będą się wielce z tego radowali, że nowo zainteresowani bracia mogą otrzymać tą samą pomoc. To wymaga właśnie przedruków. (3) Chociaż byśmy nawet mieli dosyć pomocników do tłumaczenia nowego numeru co drugi miesiąc, to jednakowoż nie mamy dosyć funduszu na przedrukowanie wyczerpanych, a jednak niezbędnych numerów i dlatego zaliczamy je do bieżących. Przedrukowaliśmy kilka numerów, jako dodatkowe wydania i w tej nadziei, że będziemy mogli w ten sposób wypełnić braki i mieć zapas na wysyłanie zamówień, bez przedrukowania starych numerów jako bieżących. Lecz to możemy tylko wtenczas uczynić, gdy będziemy mogli mieć na to fundusze. Ze względu na powyższe powody, zdaje nam się, że przedrukowanie nie zupełnie jednej całej Teraźniejszej Prawdy, jako bieżący numer w jednym roku, w ostatnich dwóch latach, nie powinno być uważane przez właściwie usposobionych braci jako za wiele przedruków.
Z informacji, która otrzymaliśmy nasuwa nam się myśl, czy czasem kto nie pobudza braci do tego niezadowolenia na ten przedmiot. Jeżeli tak, to prosimy braci, aby poinformowali nas o tym, kto to czyni. Lub jeżeli są inni, którzy starają się wprowadzić zamieszanie między braćmi na jakiś inny przedmiot, prosimy również, aby nas bracia poinformowali o tym kto to czyni i na jakim punkcie zapatrywania stara się to czynić.
Prosimy zbory, jako też jednostki obchodzący Pamiątkę Wieczerzy Pańskiej, o przysłanie nam jak najrychlejszego sprawozdania o liczbie biorących udział w tej Pamiątce, i połączonych z takową szczegółów i błogosławieństw. Dziękujemy naprzód o rychłe nadesłanie nam sprawozdania.