Teraźniejsza Prawda nr 102 – 1939 – str. 71

      (8) Jakie jest pierwsze przeciwne wyrażenie jakie potrzeba zauważyć aby można jasno widzieć bestie z Objawienia? Jakie nazwy są dane cywilnej i papieskiej władzy w tej księdze? Gdzie się znajduje to przeciwieństwo? Która głowa z Obj. 12; 13; a która głowa z Obj. 17 wyobraża papiestwo? Jak można to harmonizować, że papiestwo jest bestią, a jednak stanowi także niektóre głowy bestii? Jaki trzeci punkt przeciwnych wyrażeń musi być zapamiętany? Jaka jest różnica pomiędzy Kościołem rzym. kat., a papiestwem? Jak jest pokazana ta różnica w Obj. 17?

      (9) W jakie dwojakie sposoby są siedem głów w Obj. 17 określone? Jak są, słowa królowie i góry używane w proroctwie i symbolu? Kiedy zaczął wyjawiać itd. pozafiguralny anioł Obj. 17? Czego dowodzi Obj. 17:8? Jakie wyrażenie do bestii było użyte przez tego anioła, stosownie od 539-1870? Stosując to od 1870 aż do teraźniejszego czasu, jakie wyrażenie stosuje się do niej obecnie? Co znaczy wystąpienie z przepaści? Ile razy wyszła? Jaki będzie jej koniec?

      (10) Co mówił pozafiguralny anioł o pięciu głowach Obj. 17? Co o szóstej? Co mówił w tym czasie o siódmym? Jakie dwie rzeczy o niej nie rozumieli? Co wiedzieli o długości jej egzystencji? Jeżeli nie będzie tak długo egzystować, to co nie przyjdzie, a co przyjdzie? Jakie dwa błędy uczynili? Gdzie nie jest ten błąd pokazany? Po jakim wypadku czyni anioł pierwszą wzmiankę o ósmym królu? Czego to dowodzi? Co wypełnienie uzdolniło nas uczynić? Na jakiej podstawie wiedzieliśmy, że ósmy miał przyjść? Czego jeszcze dowodzi oświadczenie anioła dane Janowi względem ósmego króla?

      (11) Co jest podane w Obj. 17:11 o bestii, która była, a nie jest, a miała być? Jaki dowód, że greckie słowo na króla, a nie na bestie, ani na głowę, ma być dołączone do greckiego słowa ósmy? Jakie jest właściwe tłumaczenie Obj. 17:11? Co dowodzi że ósmy król jest jednym z siedmiu? Jaki będzie tego koniec?

      (12) Jaka jest różnica czasu między dwoma zdaniami 12 wierszu? Co otrzymują dziesięć królestw? Co znaczy, a co nie znaczy greckie słowo exousia? Jakie słowo greckie znaczy moc? Co jest potrzebne królom, z punktu widzenia papieskiego, aby mogli panować z „Boskiego prawa”? Jak długo będą z takim autorytetem panować? Jakie dawniejsze oświadczenie jest tutaj powtarzane? Dlaczego jest ten artykuł pisany?

      (13) Jak nie należy rozumieć godzinę w w. 12? Dlaczego nie? Co dowodzi, iż jest symboliczną? W ilu znaczeniach jest słowo „godzina” użyte symbolicznie w Biblii? Jakie one są? Dlaczego żadna z nich, oprócz Mat. 20:1-16 nie stosuje się tutaj? Jak długą była?

      (14) Z czym zaczyna się ta godzina? Kiedy odbyło się podpisanie tych dokumentów? Co znaczyła ta ugoda? Co znaczyło uznanie Faszystów przez papiestwo względem jego panowania? Co zapoczątkowało to uznanie? Gdzie zacznie się Armagedon? Jaki jest dowód na to? Jak długo będzie trwać to panowanie? Jakim okresem czasu byłby podług tego koniec godziny? Jak mówimy o tym i dlaczego?

      (15) Jak spokrewnione są wiersze 13, 14. 16 i 17 z wierszem 12 w czasie ich wypełnienia? Co to znaczy, że tu o tym mówimy? Jaką jedną radę (wolę) będą miały te dziesięć rogów? W jaki dwojaki sposób może to być uczynione? Jaki jest stopień władzy i autorytetu, którego dziesięć rogów dadzą bestii? Co to będzie? Czego będzie to częścią? Co zdaje się do tego doprowadzić?

      (16) Co te dziesięć rogów uczynią według wiersza 14? Jakie dwie rzeczy wypełnia nasz Pan w sprawach światowych? Co uczynią dziesięć rogów w ich walce z Barankiem w tych dwóch punktach? Jakimi środkami? Jaki postęp uczynią w tych rzeczach? Kto będzie zwycięzcą? Kto będzie mu w tym towarzyszyć? W jakie dwa sposoby objawi się ich zwycięstwo? Jak będzie się wydawać zwycięstwo tych na ziemi?

      (17) Dlaczego pozostał wiersz 15 nie wyjaśniony? Jakie dwojakie znaczenie zawiera się w słowie nienawidzić wszetecznicę? Co powinno nas zadowolić na tym punkcie? Jak dziesięć rogów uczynią wszetecznicę „spustoszoną”? Jak uczynią ją nagą? Jak będą jeść jaj ciało? Jak doszczętnie spalą ją ogniem? Kiedy wypełni się to ostatnie zło nad wszetecznicą? Przez jaką postać dziesięciu rogów? Jaki dowód na to?

      (18) Co pokazuje wiersz 17 w pierwszej części? Jak jest to gdzie indziej obrazowo podane? Na co zgodzą się te dziesięć rogów? Co znaczy oddanie Ich królestw bestii? Dlaczego Bóg tem pokieruje? Jaki będzie z tego wynik? Dlaczego chybi w zamierzonych wynikach? Jaki będzie rzeczywisty wynik? Kto doprowadzi do tego? Do jakiego celu będą zmierzały zamiary Boże?

kol. 1

PRZEGLĄD KRYTYKI BRATA STAHNA

(P 1939, 135)

      Ażeby wszyscy Bracia i Siostry, tak polscy jak i nie polscy, mogli wiedzieć kim jest brat Stahn, czujemy konieczność podania kilka faktów odnośnie jego osoby, ażeby tym sposobem przygotować naszych czytelników do należytego sprzeciwienia się jego krytyce. Według jego własnego twierdzenia podanego w swojej broszurce przyszedł on do Prawdy w 1918. W owej broszurce zbija on nauki Towarzystwa, nasze i innych dwóch braci, którzy popadli w błędy, tj. braci: Chomiaka i Zaborowskiego. Dowiedzieliśmy się także, że brat Stalin był przed rokiem 1918 poświęconym członkiem Kościoła Baptyskiego. Przez pewien czas przyznawał się do przyjęcia Prawdy Epifanii, lecz później porzucił ja, a przez namowę tegoż brata stał się sympatykiem Pasterskiej Biblijnej Instytucji. Około trzech lat temu br. Cieszyński, który przy pomocy Straży ma (miał) nadzór nad polskimi braćmi w P.B.I., postawił go za pielgrzyma dla polskich braci w Polsce i we Francji. Lecz po swoim przybyciu do Francji i Polski br. Stalin krył się ze swoją przynależnością, do P.B.I., dowodząc, że przyjechał jako jednostka swoim własnym kosztem, w celu dopomożenia braciom, by pozostali wiernymi naukom brata Russella. Lecz gdziekolwiek przyjechał, tam zaraz zalecał pismo Straż, wydawane przez brata Cieszyńskiego, które podtrzymuje błędy P.B.I. odnośnie chronologii, odrzuca brata Russella jako „onego sługę”, nie wierzy w egzystencję Najwyższego Kapłana Świata w ciele, zaprzecza, aby ostatnie wiadomości o Eliaszu i Elizeuszu były typowe, jak również popiera wiele innych błędów nauczanych przez P.B.I. Oprócz tego starał się odłączyć braci od zborów Epifanicznych, ażeby utworzyć z nich zbory, które by się czuły jako zbory Oleszyńskiego, tj. zbory P.B.I. W innych zaś miejscowościach zatruwał braci swymi błędami.
kol. 2
Lecz zawsze zakrywał się przed braćmi odnośnie swojej przynależności do P.B.I. Gdy dowiedział się o naszym przybyciu do Polski, starał się wszelkimi sposobami, gdzie tylko miał wpływ, odwrócić słuchaczy od nas. Faktycznie postawił nas na równi z br. Chomiakiem, dowodząc, według wielu świadków, że my i ten ostatni należymy do klasy wtórej śmierci.

      Te jego niecne postępki skłoniły nas do zdemaskowania i zupełnego objawienia go przed Braćmi i Siostrami jako tajnego i obłudnego emisariusza P.B.I. We Warszawie i Lwowie wykazaliśmy mu w oczy jego błędy i obłudne postępki. W tych dwóch miejscowościach, a szczególnie we Lwowie, zdrowo odparliśmy w jego obecności niektóre jego ataki na Prawdę Epifanii. Jakim on jest zuchwalcem to niechaj posłuży następujący przykład: pomimo tego, że Konwencja we Lwowie była urządzona staraniem Epifanicznego Domu Biblijnego i sala wynajęta przez zbór braci polskich we Lwowie, to on, jako oponent ruchu Epifanicznego, nie zważając na protesty przewodniczącego Konwencji i innych braci Epifanii tam zgromadzonych, przyprowadził swoich sympatyków, domagających się, aby on przemawiał na Konwencji; w skutek tego pozwolono mu przemawiać dwa razy przed naszym przybyciem trzeciego dnia na Konwencji. To właśnie przyczyniło się z naszej strony do ostrego publicznego skarcenia go za jego wykroczenia przeciw porządkowi naszej Konwencji. Podczas naszych dwóch wykładów i w czasie odpowiedzi na pytania pobiliśmy niektóre z jego główniejszych błędów, np., że nie ma kapłaństwa w obecnym czasie, że typy i inne teksty Pisma św. mają tylko jedno znaczenie, że spłodzenie z Ducha i Żęcie trwa w dalszym ciągu, że nie ma klasy Młodocianych świętych, ani objawienia Lewitów, itd. W czasie naszego drugiego wykładu

poprzednia strona – następna strona