Teraźniejsza Prawda nr 101 – 1939 – str. 64

z doświadczeniami niewiernych, Psalm 121:5, 6 obiecuje wiernym, że podczas Paruzji nie będą uderzeni – pobici i nie potkną się – przez nauki Nowego Testamentu, to znaczy, że we właściwym czasie staną się im jasne, chociaż tymczasowo mogą być w zamieszczaniu odnośnie tychże nauk; a również podczas Epifanii nie będą uderzani – pobici i nie potkną się – przez nauki Starego Testamentu, to znaczy, że we właściwym czasie one również staną się im jasne, chociaż tymczasowo mogą być w zamieszaniu odnośnie tychże nauk. A tak w tym ustępie jak i w Psalm 91: 5 wierni mają przyrzeczone zapewnienie iż nie potkną się o błąd. Zobacz również Ew. Mat. 24: 24. P. 1923, 12.

      Pytanie: Jeżeli klasy Eliasza rozłączyły się w 1917 r. przez opuszczenie Towarzystwa przez klasę Eliasza, do jakiej klasy należą ci, co opuścili Towarzystwo dopiero w 1928 roku?

      Odpowiedź: Ci co opuścili Towarzystwo w roku 1928, lub w jakimkolwiek innym czasie, gdy dowiedzieli się o prawdziwej sytuacji, że odbyło się przywłaszczenie władzy przez J. P. B. i jego popleczników, i że J. F. R. został im objawiony jako zły sługa, i pomimo, że jego różne błędy były przedstawiane, a oni jednak starali się z najlepszymi wysiłkami żyć według ślubu ich poświęcenia, należą zapewne do klasy Eliasza. W roku 1917 największe rozdzielenie którekolwiek odbyło się w historii Kościoła zaczęło się w przedstawicielach każdej klasy, w Ameryce i Brytanii, i prędko rozszerzyło się na cały świat. Nie mamy przypuszczać, że wszystkie jednostki były już rozdzielone w tym czasie, jakoby. się jeden od drugiego rozłączył. Tylko rozłączenie klas odbyło się wtenczas. P. 39’14.

      Pytanie: Twierdzisz, że dni Syna człowieczego są tylko dwa, dzień Parousii i dzień Epifanii. Za „dni Noego” i za „dni Lota”, czy były tam tylko dwa specjalne dni, które były typem na dwa dni Syna Człowieczego?

      Odpowiedź: Ja nie twierdzę, że dni Syna Człowieczego są tylko dwoma dniami. Ja twierdzę, że Parousia – obecność naszego Pana – jest tysiącletnim dniem (Abraham radował się widzieć mój dzień) lecz że także są dwa specjalne dni na początku tego tysiącletniego dnia, że pierwszy z tych jest 40 lat długim i jest nazwany Parousią, ponieważ był dniem przybycia – początkiem Jego obecności – od 1874 do 1914, w którym to czasie nasz powrócony
kol. 2
Pan postanowił „wiernego i roztropnego sługę” do nadzorowania pracy żniwa („zgromadźcie Mi świętych Moich do Mnie, tych, którzy uczynili ze Mną przymierze przez ofiarę”). Gdy ta praca była dokonana. Epifania, czyli dzień manifestacji, dzień 40 lat ucisku, nastąpił, i jeszcze się w nim znajdujemy. Dzień przybycia był dniem, którego uczniowie pragnęli widzieć (Łuk. 17: 22). Wypadki w dniach Noego były typem na oba dni, lecz mianowicie na dni Parousii, gdy zaś wypadki w dniach Lotowych są typem mianowicie na wypadki Epifanii, w którym czasie Syn Człowieczy „się objawia” jak tłumaczenie Rotherhama (i polska Biblia) podaje, (Łuk. 17:26-30) i odnosi się szczególnie do Wielkiego Grona, gdy dni Noego odnoszą się mianowicie do dnia Parousii, do wybrania i uwielbienia Kościoła, a po potopie (po ucisku) nastaną czasy odrodzenia. P. 39’15.

      Pytanie: My którzy nie znaliśmy Prawdy aż w r. 1918 lub później, czy myślisz, że utraciliśmy nagrodę?

      Odpowiedź: Nie jest to kwestią znajomości Prawdy, lecz kwestią poświęcenia. Jeżeli którzykolwiek mieli dosyć światła i wiedzy, aby się zupełnie poświęcili przed 1914 i żyli podług tego poświęcenia, tacy mogą mieć przystęp do nagrody lecz nie po 1914 roku. Przed setki lat nie były otwarte drzwi do wysokiego powołania, jednak żyli w tych czasach ludzie z zacnymi i pięknymi charakterami, którzy byli usprawiedliwieni do społeczności z Bogiem, których nazywamy Starożytnymi Świętymi. Potem przyszła zmiana i drzwi zostały otwarte do wysokiego powołania, a gdy liczba wybranych przez spłodzenie ich z Ducha się dopełniła. drzwi zostały zamknięte i wszyscy poświęcający się od tego czasu są Młodocianymi świętymi. P. ’39, 15.

      Pytanie: Jeżeli Cham był przestępcą, dlaczego spadło przekleństwo na Chanaana, (1Moj. 9:22, 25) który był najmłodszym z czterech synów Chama?

      Odpowiedź: Przekleństwo Noego spadło na Chama, jako kontrast błogosławienia Sema i Jafeta, i ich synów i potomstwa. I aby wskazać, iż żaden z synów Chamowych nie uszedł przekleństwa, Chanaan najmłodszy z czterech synów jest tylko podany, aby przez to pokazać, że przekleństwo przyszło nawet aż na najmłodszego. A fakty tego dowodzą ponieważ nad czterema rasami potomstwa Chama (murzynów) przekleństwo najwięcej spoczywało, że byli poddani do służalnej pracy potomkom Sema i Jafeta. P. ’37, 100.

DLA OGÓLNEJ WIADOMOŚCI

      Niedawno temu ukazała się gazetka pod tyt. Agape Dobrego Pasterza, co znaczy miłość dobrego pasterza. Ona podaje, jako swego redaktora i wydawcę A. Krukowskiego. W czasie odprawienia C.K. z oficjalnej łączności z ruchem epifanicznym, ten rzekomy redaktor i wydawca nie był poświęcony, chociaż przychodził na zebrania C.K. On jeszcze jest stronnikiem C.K. Warszawscy bracia, którzy go znają, mówią, że on nie ma wystarczającego religijnego wykształcenia ani dostatecznej znajomości Prawdy, żeby mógł być redaktorem religijnego pisma. Rozumie się, on jest tylko maską dla C.K., który wie, że jego złodziejstwa, kłamstwa, obłuda, niewierność i judaszowski charakter były tak dobitnie wyjawione, że utracił wpływ nie tylko między epifanicznymi przyjaciółmi, ale także pomiędzy tymi, co trzymają się z Brzaskiem, z którymi na krótki czas on się połączył po opuszczeniu ruchu epifanicznego. Będąc głodny za pieniędzmi, które jego dusza miłuje i utraciwszy większość swych zwolenników; np., utracił wszystkich swoich zwolenników w Łodzi, większość tych w Bydgoszczy, i także w innych miejscach opuścili go, on chce powiększyć ich liczbę, żeby mógł dostać ich pieniądze, co zdaje się być głównym, celem jego zajmowania się religią.

      W tej gazetce, mylnie nazwanej Agape Dobrego Pasterza, która rzeczywiście powinna być nazwana, Miłość Pieniędzy Złego Pasterza, po niewyraźnym zarzucaniu doktrynalnym, figuralnym i symbolicznym naukom i to wbrew 2-go listu św. 2Piotra 1:3-5; 3:18, on powtarza kłamstwa, które M. Kostyn wydał w swoim piśmie w 1935 r. Złośliwe rozpowszechnianie kłamstwa, które on raz uznawał za kłamstwa i jeszcze wie, że są takimi, pokazuje ile miłości w nim się znajduje. M. Kostyn dostał te kłamstwa od J.F.R’a, który po C.K. jest najkolosalniejszym fałszerzem, z którym kiedykolwiek mieliśmy do czynienia. Zupełnie zbiliśmy te fałsze w marcowej Teraz. Prawdzie 1936 r., num. 81, do którego odsyłamy naszych czytelników po nasze odpowiedzi na zarzuty w gazetce mylnie zatyt. Agape Dobrego Pasterza.

      Ażeby dać swej gazetce choćby jaką taką powagę, tak jak Szatan cytował z Pisma Św., tak on, bez wspomnienia o tym, cytuje z artykułów br. Russella. Rozumie się, że to jest zamierzone, jako przynęta dla nie mających się na baczności. Między innymi rzeczami, ta gazetka twierdzi, że jej zadaniem będzie wyjawiać zło pomiędzy ludem Pańskim. Podajemy sugestię, żeby on zaczął od siebie. Potem, gdy wyjmie belkę ze swego oka, może będzie w stanie wyjąć źdźbło z ócz innych. Jednak nie mamy nadziei, że on wyjmie belkę ze swego oka; ponieważ Paweł mówi nam w liście do Żyd. 6: 4 – 6, że niektórych jest niemożliwe odnowić ku pokucie [żalu za grzechy – opamiętaniu się], a C.K. należy do tej klasy.

      Brat C. J. Schmidt odwiedzi Braci w Buffalo i Niagara Palls. N. Y. w wizycie pielgrzymskiej 4 – go lipca.

SPROSTOWANIE

      W Ter. Prawdzie No. 100 z Maja tego roku na str. 48, w odpowiedzi na pytanie: „Jak długo trwa nasz Dzień Pojednania” w przedostatniej linii, gdzie jest mowa o zakończeniu się Dnia Pojednania, znajduje się omyłka, i powinno być w roku 2874 zamiast w roku 1874, jak mylnie podano.

poprzednia strona – następna strona