Teraźniejsza Prawda nr 101 – 1939 – str. 62
narzędzi, o których jest mowa w w. 15 i 16? Co to znaczy, w figurze i pozafigurze, że Mojżesz był bogiem Aaronowi, a Aaron był jego prorokiem? Co przedstawia Mojżeszowe wzięcie do ręki cudotwórczej laski? Jak w figurze i w pozafigurze Mojżesz był wykwalifikowany podjąć i pokierować wyswobodzenia?
(2) Co przedstawia powrócenie Mojżesza do Jetra i pytanie o pozwoleństwo, ażeby iść do Egiptu i dowiedzieć się jak powodzi się jego braciom? Jetrowe zgodzenie się na to i życzenie szczęścia? Jehowy mówienie Mojżeszowi w ziemi Madyjańskiej, żeby powrócił, zapewniając go o bezpieczności? Mojżeszowe wzięcie swej żony i dwóch synów z sobą?
(3) Co przedstawia jego posadzenie ich na osła, żeby ich zawieść do Egiptu? Ich zaczęcie powrotu do Egiptu? Mojżeszowe wzięcie laski Bożej w rękę? Boskie powtórzenie Mojżeszowi, aby patrzał, żeby wykonał przed Faraonem wszystkie cuda? Co znaczy że Bóg zatwardził serce figuralnego i poza figuralnego Faraona? Dlaczego Bóg oznajmił o takiem zatwardzeniu serca w figurze i pozafigurze? Jakie są dwa skutki tego w figurze i pozafigurze?
(4) Co przedstawia Boskie mówienie Mojżeszowi, żeby powiedział Faraonowi, że Izrael jest pierworodnym Bożym? Boskie danie tego, jako powodu żądania wypuszczenia Izraela, aby służył Bogu? Boskie mówienie Mojżeszowi, żeby powiedział Faraonowi, jeżeli on odmówi, to żeby groził mu śmiercią jego pierworodnego? Jak to obejmuje wtóra śmierć większości członków Rzymskiej hierarchii? Co reprezentują rozkazania w. 21-23, dane Mojżeszowi w podróży do Egiptu? Kogo, na pierwsze spojrzenie zdaję się że Bóg chciał zabić, ale nie zabił, bo Gersom został obrzezany (w. 24-26)? Dlaczego takie naturalne wrażenie jest mylne? Co nasuwa myśl, że to był Gersom, który był w niebezpieczeństwie? Możliwie przez co? Dlaczego ta myśl jest właściwa?
(5) Jaki figuralny fakt dowodzi, że Gersom jest figurą na wierniejszą usprawiedliwioną klasę, niż Eliezer? Jaka pozafiguralna myśl sprzyja tej myśli? Jakie rzeczy były doświadczone wśród Adwentystów, którzy wyszli z Babilonu pomiędzy 1846 i 1874 r.? Jaki był skutek ich na Adwentystów? Na zarodek wiernych? Na towarzyszących wiernych usprawiedliwionych? Czem groził skutek tego tym ostatnim? Jak to było zapobiegnięte? Co przedstawia gospoda w. 24? Że Mojżesz, Zefora i ich dwaj synowie byli w drodze?
(6) Co przedstawia Boskie zabieżenie Gersomowi? Że Bóg chciał go zabić? Obrzezanie go przez Zeforę ostrym nożem? Gersomowe poddanie się mu? Gersomowe wyzdrowienie i mieszkanie nadal z Mojżeszem i Zeforą? że opis nie włącza Eliezera? Rzucenie obrzezanej skórki przed nogi Mojżeszowe przez Zeforę i mówienie: „Zaprawdę, oblubieńcem krawawym jesteś mi,” z powodu obrzezki? Powtórzenie tego wyrażenia?
(7) Co reprezentuje Boskie mówienie Aaronowi, żeby poszedł spotkać Mojżesza? Żeby to uczynił na puszczy? Posłuszeństwo Aronowe? Spotkanie się Mojżesza z Aaronem? Czem jest całowanie? Czem są wargi Chrystusa? Co przedstawia Mojżeszowe Aaronowe pocałowanie jeden drugiego, gdy się spotkali? Jakie nasze doświadczenie w uczestnictwie tego spotkania? Co ostawia Mojżeszowe oznajmienie Aaronowi wszystkich rzeczy, które mu Bóg objawił i dzieła, które mu kazał uczynić?
(8) Co reprezentuje Mojżeszowe i Aaronowe pierwsze zgromadzenie starszych? Aaronowe powiedzenie starszym i ludowi wszystkich słów Boskich, objawionych Mojżeszowi, Jego dokonanie pierwszego znaku, Drugiego? Trzeciego? Że te znaki były wpierw dokonane przed Izraelem? Że były dokonane potem przed Egipcjanami i Faraonem?
(9) Co było pierwszą pracą Parousyjną i Epifaniczną? Drugą? Co to przedstawia, że ludzie uwierzyli przez te nauki? Że oni pokłonili swoje głowy i oddali cześć? Co się w ten sposób wypełniło figura i pozafigura?
10) Jak daleko przeszliśmy w naszym badaniu 2 Ks. Moj.? O czem jest mowa w 2 Ks. Moj. 5? Co to przedstawia? Co przedstawia Mojżeszowe i Aaronowe pójście do Faraona po zajęciu się najpierw Izraelem? Co nie mamy rozumieć, że ich mówienie z nim przedstawia? Dlaczego nie? Jak mamy rozumieć, że figura tego była wykonana? Jak to się zgadza z figurą?
11) Jak w pozafigurze wypełniło się Mojżeszowe i Aaronowe mówienie, „Tak mówi Pan, Bóg Izraelski”? Ich mówienie, „Puść lud mój”? Ich oznajmienie celu żądania? Że to było w radosnego obchodzenia święta? Że to było dla Boga? Że to na puszczy? Że to żądanie było uczynione w imieniu Pańskim? Co ten fakt nasunąłby rzetelnemu człowiekowi, w figurze i pozafigurze?
12) Co omawiają w. 1-5? W czem nam pomaga ten fakt? Co reprezentuje przybycie Mojżesza i Aarona do Egiptu? Ich pierwsza praca względem Izraela? Co te dwie figury pomagają widzieć? Przez które trzy pisma była pierwsza publiczna i żniwiarska wykonywana w literacki sposób? Jakie jeszcze formy usługiwania były użyte w publicznej pracy? Którzy byli pielgrzymami? Strzelcami? Jaka gazetka była rozpowszechniana? Które dwie z tych usług były na małej skali? Która była w całej pełni? Przez jakie zdania jest ta praca zobrazowana?
(13) Z jakich trzech rzeczy składała się zuchwała odpowiedź Faraona? Co te trzy rzeczy przedstawiają? W jaki sposób Szatan nie dał tych odpowiedzi? Jak on je dał? Które prawdy Chrystus i Kościół przedstawił od kw. 1877 do kw. 1878 r.? Które przeciwne błędy one zarazem zbili? Co takie głoszenie i dotyczące pragnienia stanowiły? Jakie były te trzy rzeczy co uczyniły przeciwne twierdzenia i postępowanie kleru, politykierów i arystokracji? Co oni dodali do tych trzech rzeczy? Jak oni nie działali w tym? Kto był ich podżegaczem? Jakimi trojakimi sposobami on się okazał takim? Jakie trzy rzeczy Szatan tym sposobem aktualnie uczynił? Co Szatan przez to uczynił?
(14) Kiedy te szatańskie sprzeciwiania i przeszkody nastąpiły? Kto ich udzielił? Dlaczego? Co on przez stulecia uczynił Prawdzie? Pomiędzy którymi latami on był znowu zmuszony je słyszeć, jako nowo postępującą rzecz? Jako rozwiniętą rzecz? Jakiego skutku nie miało jego postępowanie? Jaki miało? Jak i gdzie to jest zobrazowane? Co słowo zabieżał znaczy w takich łącznościach jak: 2 Moj. 5:3; 4:24; 4 Moj. 23:3, 4, 15, 16? Co nie znaczą, a co znaczą słowa, „Bóg Hebrejeżyków zabieżał nam”? Jak oni wypełnili te słowa w pozafigurze? Co przedstawia grzeczność figuralnego żądania? Czego wypełnieniem było to żądanie? Jaka nowa rzecz była oddana, jako dowód udzielenia tego żądania? Co ten dodatek przedstawiał? Co byłoby się stało w pozafigurze, gdyby nie podjęto symbolicznej podróży i gdyby się nie wytrwało w niej? Jakim sposobem 2 Tes. 2:9-12 i sześć przesiewań żniwa udowodnią ją to odnośnie pozafiguralnego moru? Co przedstawia miecz w. 3-go? Jak on działał odnośnie niewiernych?
(15) Co przedstawia Faraonowe strofowanie Mojżesza i Aarona za wzbudzenie pragnienia wolności w Izraelu? Jaki skutek w figurze i pozafigurze miało to wzbudzenie tego pragnienia? Jakim sposobem to było dokonane w pozafigurze? Jaki był wynik tego? Co było figurą na to? Jak to poskutkowało na Faraona w figurze, a na Szatana w pozafigurze? Co przedstawiało Faraonowe rozkazanie Mojżeszowi i Aaronowi, żeby wykonali pracę niewolników? Przez co on usiłował to uczynić? Co jest zobrazowane przez Faraonowe winowanie Mojżesza i Aarona za wstrzymywanie Izraelitów i innych od pracy? Oprócz w. 5-go, jakie inne ustępy udowodniają, że to odpoczywanie włączało także innych oprócz figuralnego i pozafiguralnego ludu Bożego? Przez kogo przyszło to strofowanie w pozafigurze?
(16) Co pokazują w. 6-9? Jak Faraon usiłował ze swej strony naprawić sytuację? Jak on myślał, że jego sposoby dokonają jego celu? Co pozafiguralnie Szatan najpierw daremnie usiłował uczynić? Co jeszcze on w tym czasie uczynił? Co on tym sposobem zamierzał uczynić? Przeciw komu on to uczynił? Na czem on spolegał odnośnie powodzenia? Co przedstawia wyrażenie „Jordan wzbiera i wylewa na wszystkie brzegi swoje, na każdy czas żniwa”? Co jest dowodem tego odnośnie żniwa żydowskiego? Jak my to wiemy dotąd o obecnym żniwie? O pozostałej części obecnego żniwa? Co pod tym względem charakteryzuje obecne żniwo ponad wszystkie inne?
(17) Kto jest pozafiguralnymi ciemiężycielami w. 6? Przystawami ludu? Jaką podwójną rzecz uczynili figuralni i pozafiguralni urzędnicy? Jak w. 10-21 udowodniają to? Jakie mamy przykłady takich reformatorów w politycznym, moralnym, religijnym i kapitalistycznym świecie? Co oni usiłowali uczynić i w jaki sposób? Jaką dotyczącą właściwość mają pozafigury, wypełnienia figur kolejnych i symboliczne czyny? Jakie ilustracje udowodniają to? Co to udowodnia? Kiedy zapobiegawcze kroki Szatana zaczęły się? Jakie dwie rzeczy udowodniają to? Co nie mamy rozumieć odnośnie Szatanowego postępowania w ten sposób? Jakie mamy dotyczące szczegóły w wylewaniu czasz? W czym ta właściwość się nie okazuje?
(18) Co przedstawia Faraonowe rozkazanie, żeby powiększyć pracę Izraela? Komu ten rozkaz był dany w figurze i w pozafigurze? Kiedy i przez co on zaczął to w politycznym, przemysłowym i finansowym świecie? Czym on powiększył biady wprowadzone przez zasadę liczenia obiegowych pieniędzy według wartości złota? Jak to było? Komu szczególnie? Jako odwet, który kraj teraz cierpi wskutek tego? Które inne rzeczy pokazują taką samą opresję politycznie? Czego reformatorzy dokonali? W jakich sprawach? Jak to ciemiężenie postępowało religijnie od 1878 r.? Wśród których trzech klas?
(19) Co fakty obecnego żniwa udowodniają odnośnie tego przedmiotu? Jak to się okazuje w świecie złych nałogów? Ubóstwa? Wykształcenia? W urzędach Państwowych? W świecie finansowym i przemysłowym? Robotniczym Jak historyk Simonds streszcza tę sytuację narodowo i finansowo?
(20) Które fakty wykazują tę opresję w życiu rodzinnym? W religijnym świecie? W jakich sześciu ogólnych formach? Jakie są niektóre szczegóły pod każdą z tych form? Wśród których trzech grup to sprawuje ciemiężenie? Jak to się objawia w