Teraźniejsza Prawda nr 100 – 1939 – str. 48

się do obcej ziemi, do Babilonu? Jaki jest powód, czy nie okazuję wam łaski? Nie stało się to dlatego, ażebym miał pogwałcić moje zobowiązania. Przymierza Zakonu nie odsunąłem. Jeszcze jest w mocy i jeszcze je uznaję. Zaprzedaniście w niewolę, lecz nie z powodu jakiegoś długu Mego. Szukajcie powodu. Powiem wam wyraźnie co jest tego powodem. Jesteście gwałcicielami przymierza i zgrzeszyliście. Ja was karzę abyście się poprawili i powrócili do Mnie. Im prędzej to uczynicie, oczyszczając się i odnawiając przymierze wierności, o tyle lepiej będzie to dla was, bo będę gotów was przyjąć. P. 1921, 140.

      Pytanie: – Proszę wyjaśnić 2Tym. 3:8 „A jako Janes i Jambres sprzeciwiali się Mojżeszowi, tak i ci sprzeciwiają się Prawdzie, ludzie rozumu skażonego, odrzuceni ze strony wiary.

      Odpowiedź:  Poprzednie wiersze tego rozdziału mówią nam, że osoby, o których Ap. Paweł tutaj mówi, będą w tych ostatecznych dniach, tj. w dniach Parousii i Epifanii, fałszywymi nauczycielami o złym charakterze. On tam o nich pisze, że byli to odstępcy tak w nauce jak i w życiu. W wierszu, o który nas proszono o wyjaśnienie, oni są tam przedstawieni jako pozafigury Janesa i Jambresa, dwóch hebrajskich odstępców, będących przywódcami pomiędzy czarnoksiężnikami na dworze Faraonowym, a którzy swoimi czarami sprzeciwiali się Mojżeszowi w jego staraniach o uwolnienie Izraela z niewoli. Mówimy iż oni byli hebrajskimi odstępcami, ponieważ mieli hebrajskie imiona, których by napewno nie mieli gdyby nie byli Hebrajczykami. Najlepsze autorytety języka hebrajskiego podają, że Jannes znaczy „on zwodzi, ” a Jambres „on się rewolucjonizuje”. Zgodność pozafigury również popiera tę myśl, ponieważ pozafiguralni odpadli Izraelici są ich pozafigurami. Janes, rozumiemy, przedstawia wodzów podczas przesiewali w Paruzji, między ludem Prawdy i w Nominalnym Kościele; a Jambres, rozumiemy, przedstawia wodzów w przesiewaniu Epifanii, między ludem Prawdy i w Nominalnym Kościele. Jak Janes, ubiegając się o względy Faraonowe, sprzeciwiał się Mojżeszowi, usiłując przeszkodzić mu w jego staraniach o uwolnienie Izraela z Egiptu, tak przesiewacze w pięciu paruzyjnych przesiewaniach (Zaparcie – Okupu, Niewiara, Kombinacja, Reforma i Przeciwieństwo) między ludem Prawdy i w Nominalnym Kościele, starali się przeszkodzić ludowi Bożemu w Prawdzie i poza Prawdą w jego staraniach o uwolnienie z królestwa Szatana. Ta klasa sprzeciwiała się Prawdzie jaką nasz obecny Pan dawał podczas Parousii, tak jak Janes sprzeciwiał się Mojżeszowi słowom i czynom. Członkowie tej klasy mieli umysł zdeprawowany, tj. pod względem wyrozumienia słowa i dzieła Pańskiego, tak jak był Janes odnośnie słowom i czynom Mojżeszowym. I tak jak Janes odstąpił od wiary Izraela i został odrzucony od Boga. tak samo przesiewacze parousii odstąpili od Prawdy jaką posiadali i dlatego zostali odrzuceni od wiary. Jeżeli zbadamy historię Parousii to dowiemy się, że prawdziwie tak się rzecz miała z nimi. Dlatego nazywamy ich przesiewaczami wtórej śmierci ponieważ odprowadzili klasę wtórej śmierci od ludu Bożego, pogrążając ją w najrozmaitsze zło.

      Podobnież rzecz się ma z przesiewaczami epifanicznymi pozafiguralnym Jambresem. Ci są również odpadłymi pozafiguralnymi Izraelitami, którzy ubiegają się o względy Szatana – Azazela  sprzeciwiając się epifanicznym postanowieniom naszego Pana w uwolnieniu Jego ludu z królestwa Szatana. Oni to czynią w przesiewaniu Rewolucjonizmu, odrzucając Prawdę epifaniczną jaką Pan używa, jako pozafiguralny Mojżesz, w celu uwolnienia
kol. 2
Wielkiego Grona i Młodocianych świętych z królestwa Szatana. Oni są ludźmi umysłu skażonego, ponieważ tracą częściowo Prawdę parousyjną i częściowo Prawdę epifaniczną, a na miejsce Prawdy wchłaniają w siebie błędy i rozszerzają je, tym więc sposobem odwodzą Wielkie Grono od nauk i zarządzeń Pańskich. Dlatego są odrzuceni ze strony wiary – Prawdy i dlatego nazywamy ich przesiewaczami Wielkiego Grona, jako odrębny od pozafiguralnego Janesa, przesiewaczy wtórej śmierci. Tak jak był czynny pozafiguralny Jambres między ludem Prawdy i między ludźmi Nominalnego Kościoła. Łatwo można rozpoznać członków pozafiguralnego Jambresa w takich charakterach jak wydawcy Strażnicy, wydawcy Herolda, wydawca świadka Prawdy, wydawca Posłańca Syońskiego, wydawca Głosu Eliasza i inne mniejsze – nie światła, lecz – ciemności, pomiędzy ludem Prawdy, z których wszyscy nauczają przeciw prawdom parousyjnym i epifanicznym. Lecz nie postąpią oni daleko w sprzeciwianiu się naszemu Panu, ponieważ ich głupstwo – głupie doktryny – są objawiane wszystkim. Bo tak jak Pan używał w Parousii Prawdy parousyjnej do obalenia błędów pozafiguralnego Janesa, tak obecnie podczas Epifanii On używa Prawdy epifanicznej do obalenia błędów pozafiguralnego Jambresa, na podobieństwo węża Aaronowego pożerającego węże tych dwóch czarnoksiężników. Drodzy Bracia i Siostry te spory, których świadkami jesteśmy od czasu śmierci naszego Pastora, są jawną pozafigura sporów Mojżesza przez Aarona z Jambresem. Te zastanowienia powinny nas uczynić bardzo ostrożnymi oraz dziękczynnymi, że dotąd przez moc Pańską byliśmy zdolni w rzucaniu pozafiguralnej laski Aarona, tj. wyjaśnianiu jasno i biblijnie dlaczego Bóg dozwolił na zło, aby przyszło na lud Jego w czasie Epifanii, podczas gdy wyjaśnienia –  laska –  pozafiguralnego Jambresa o dozwoleniu złego są połknięte – pobite – przez wyjaśnienia odnośnej Prawdy epifanicznej. P. 1924, 183.

      Pytanie: Jak długo trwa nasz Dzień Pojednania?

      Odpowiedź: Gdy Brat Russell pisał broszurkę pt. „Cienie Przybytku” rozumiał, że dzień pojednania był tylko Wiek Ewangelii. Lecz później zrozumiał (jak podane w książce Pytań i Odpowiedzi str. 26 i 27), że dzień pojednania przedstawiał nie tylko Wiek Ewangelii, ale i Wiek Tysiąclecia. Ostatni jego pogląd zasługuje widocznie, aby mu dać pierwszeństwo. Właściwym jest mówić o Wieku Ewangelii, że jest pozafiguralnym Dniem Pojednania, nie tylko z tego powodu, że ofiary pojednania, tj. te, które dokonają pojednania są ofiarowywane podczas Wieku Ewangelii, lecz również i dlatego, że podczas tego Wieku Kościół otrzymuje pojednanie tzn. że Bóg i Kościół są pojednywani ze sobą przez ofiarę Jezusa (Rzym. 5:11), przez którą następuje zadowolenie sprawiedliwości za Kościół, oraz Kościół zadowolony bywa z dróg Bożych (Rzym. 5:11). Lecz Wiek Tysiąclecia może być także nazwany Dniem Pojednania nie tylko z tego powodu, że zaraz na początku tegoż Wieku Sprawiedliwość zostanie zadowolona – pojednana – ze światem na podstawie lepszych ofiar Wieku Ewangelii (Żyd. 9:23), lecz również dlatego, że posłuszni ze świata będą w ciągu tego tysiąca lat pojednywani z Bogiem, tj. iż będą zadowoleni z dróg Bożych (Obj. 21:3). Przy końcu Tysiąclecia dzieło Pojednania odnośnie Boga i człowieka będzie dokonana, a wtedy pozafiguralny Dzień Pojednania który rozpoczął się z chrztem Jezusa w Jordanie w październiku w 29-Tym roku naszej ery, zakończy się w październiku w roku 1874, 2874 kiedy to Tron Kapłański zostanie opróżniony, a Królestwo oddane Ojcu. P. 1921, 78.

ZAWIADOMIENIE

      Prosimy Braci nie zapomnieć wysłać sprawozdania z obchodzenia Pamiątki, w Polsce do br. W. Stachowiaka, ul. Kolejowa 44, Poznań; z innych krajów do nas. Bardzo ocenilibyśmy, gdybyście   to   uczynili   przy   najbliższej   sposobności,   jeżeli   tego jeszcze nie uczyniliście.

Załączamy ślub i Postanowienie, wydrukowane na karteczce, w tej samej owijce, w Majowej Teraz. Prawdzie, zgodnie z ogłoszeniem i określeniem w ostatnim numerze.

TERAŹNIEJSZA PRAWDA I ZWIASTUN CHRYSTUSOWEJ EPIFANJI

Niezależne Dwumiesięczne Religijne Czasopismo

Paul S. L. Johnson, Wydawca i Redaktor

Będąc wolne od sekt, partyj, organizacyj i wyznań ludzkich, ale przy-wiązane do Boga, tak jak wyrozumiewa Jego Słowo, to pismo jest wydawane w obronie Prawdy Parousyjnej, udzielonej od Pana przez „onego sługę”, jako podstawowej dla wszelkiego dalszego rozwijania się Prawdy; w obronie zarządzeń, czarteru i testamentu, danych od Pana przez „onego sługę”, jako obowiązujące korporacje i stowarzyszenia kontrolujące międzj’ ludem w Prawdzie; i w celu przedstawienia i obrony rozwijającej się Prawdy Epifanicznej, jako pokarmu na czas słuszny dla ludu Pańskiego z wszystkich klas i grup, tak jak Panu podoba się jej udzielać.

Dla bezpieczności zasyłać należy pieniądze w Stanach Zjednoczonych przekazami Ekspres Kompanji, bankowymi, pocztowymi, czekiem lub listem poleconym.

Przy żądaniu zmiany adresu prosimy nadesłać tak stary jak i nowy adres. To jest bardzo ważne, oszczędzając nam dużo czasu i nie-potrzebnej korespondencji. Prosimy podawać zawsze całkowity adres u góry każdego listu. Kopja Teraźniejszej Prawdy będzie wysłana darmo proszącym o takową, czy to dla nich lub dla kogo innego, jeżeli ich adresy będą nam wysłane. Teraźniejsza Prawda jest wysyłana także ubogim Pańskim na tych samych warunkach jak za czasów naszego Pastora. Potwierdzenie odbioru odnowień lub prenumerat jest czynione przez podanie daty na owijce następnego numeru kiedy się prenumerata kończy. Prosimy w pisaniu listów do nas, o podanie całości dotyczących spraw w każdym liście, a nie spolegajcie na tem, że będziemy pamiętali szczegóły, przeważnie zamówienia, z poprzednich listów. Roczna prenumerata $1.00 (5 zł.); pojedyncze kopje 20c (85 gr.). Finansowe sprawy w Polsce mogą być załatwiane z naszym przedstawicielem, W. Stachowiakiem, ul Kolejowa, 44, Poznań, lub przez naszych Pielgrzymów.

poprzednia stronanastępna strona