Teraźniejsza Prawda nr 99 – 1939 – str. 30
udowodnione? Do czego są te ogólne zastanowienia pomocne? Do czego one nas przygotowują? Jakim sposobem będzie można nasze skrócone objaśnienia korzystnie badać?
(3) Co jest wskazane w pozafigurze przez wspomnienie w figurze o śmierci Józefa i jego braci? Co reprezentuje wielkie rozmnożenie się Izraela? Co się tyczy ilości, jak było z ludem Bożym podczas Wieku Patryarchów? Kiedy ich rozmnożenie zaczęło się pozafiguralnie? Przez które okresy ono trwało? Podczas którego Wieku oni napełnili pozafiguralny Egipt? Co to reprezentuje, że nowy Faraon nie znal Józefa? Co jego powstanie reprezentuje? Kiedy to się pozafiguralnie zaczęło i skończyło? Co Szatan przestał, a co zaczął z okresemi iluminacji? Kiedy ten okres się zaczął? Jaka jest różnica pomiędzy tymi dwoma Faraonami 2 Moj. 1-15? Jaka zmiana jest podana odnośnie w. 9? Dlaczego? Co reprezentuje Faraonowe powiedzenie Egipcjanom o niebezpieczeństwie powiększenia się liczby Izraelitów? Co reprezentuje jego staranie się aby wzbudzić zazdrosną obawę w Egipcjanach? Przez co w figurze i pozafigurze on starał się ich przesadnie przedstawić?
(4) Co reprezentują metody radzenia Faraonowego odnośnie zmniejszenia liczby Izraelitów? Kiedy to się zaczęło? Kiedy ciągło się dalej za czasów Starego Testamentu? Za czasów Nowego Testamentu? Co było celem tej rady w figurze i pozafigurze?
(5) Jaki był pierwszy ciemiężący krok w figurze i pozafigurze? Czem zaczęło się powiększenie się śmierci ludu Bożego przez Szatana? Ciągło się dalej? W których czasach się bardzo powiększyło? Kiedy powiększenie się grzechu, ciemięży cielą, zaczęło się między ludem Bożym? Kiedy trwało dalej? Przyszło do końca? Jak ciemiężca, grzech, oddziałał na nich? Kiedy on to zaczął? Kiedy to się działo w Wieku żydowskim? Skończyło się w W. Ewangelii? Które trzy błędy byty specjalnie ciemiężące? Jak? Jakie jeszcze współdziałały? Co powyższe fakty udowodniają?
(6) Co Izraelowe zbudowanie Pytomu i Ramesesu odpowiednio reprezentuje? Co to reprezentuje, że one były nazwane miastami składu? Co reprezentuje rozmnażanie się Izraela pomimo ciemiężenia? Co reprezentuje martwienie się Egipcjan z powodu wzrostu Izraela? Jaki był skutek tego martwienia się w figurze i pozafigurze? Co reprezentuje glina, cegły i robota na polu? Co te uczyniły figuralnymu i pozafiguralnymu Izraelowi?
(7) Co słowa ZEFORA i FUA znaczą? Co te niewiasty reprezentują? Jak pozaTiguralna Zefora i Fua wypełniły swoje przynależne obowiązki? CO jest pozafigurą Faraonowego usiłowania namówić te niewiasty, ażeby zabijały chłopców przy porodzie? Jak one postąpiły w figurze i pozafigurze? Co te dwa Nominalne Kościoły często czyniły z dobrze wyćwiczonymi wodzami w pozafigurze? Przytocz niektóre przykłady tego. Co reprezentuje Faraonowe zarzucanie Zeforze? Jakie były nasze dotyczące doświadczenia?
(8) Co można powiedzieć o prawdomówności akuszerek w ich odpowiedzi? Co reprezentuje fak, który one powiedziały? Jakie przykłady udowodniają to na Wiek Żydowski, na Wiek Ewangelii? Kto jest pozafiguralnymi matkami egipskimi? Co to reprezentuje, że egipskie matki miały długie i ciężkie porody? Co natomiast reprzeentuje, że Bóg uczynił wiadczenie matek Izraelskich pod tym względem? Co to reprezentuje, że Bóg uczynił dobrze Zeforze i Fuy? Co reprezentuje skutek na Izraela z tego, że Bóg czynił dobrze tym akuszerkom? Że Bóg im pobudował domy?
(9) Co reprezentuje rozkaz Faraona, żeby hebrajskich chłopców wrzucać do rzeki? CO tu przedstawia rzeka Nil? Jaka jest różnica w pozafigurze pomiędzy zabiciem tych niemowląt przez akuszerki, a zatopieniem ich przez Egipcjan? Jak ta druga poza-figuralna metoda była użyta w Wieku żydowskim? podaj niektóre ilustracje tego. Jakiego charakteru był uczyniony wysiłek przez Antiochusa Epiphanesa? Jaki był wynik tego? Jaki był ogólny wynik około tej linii podczas Wieku Żydowskiego?
(10) Na który okres był zostawiony mistrzowski wysiłek Szatana pod tym względem? Kiedy on to zaczął? Jak on dalej postąpił? Czem najpierw, a czem później to się zakończyło? Jaką jeszcze formę to nabrało w pierwszych czterech stuleciach naszej ery? Co się temu nie udało? Czego to rzeczywiście dokonało? Co reprezentuje Faraonowe rozkazanie, nie akuszerkom, lecz Egipcjanom, żeby topili chłopców Izraelskich? Jak długo takie postępowanie w pozafigurze trwało? Gdzie? W których dwóch prze-siewaniach Żniwa jest to uwidocznione? Które jest więcej szczegółowe określenie tego rozkazu do wszystkich Egipcjan? Co to reprezentuje, że Faraon zachowywał niemowlęta żeńskiej płci?
(11) W czem znajduje się klucz do drugiego rozdziału? Kogo Mojżesz zwykle przedstawia? Gdzie on zawsze przedstawia naszego Pana? Które cztery fakty udowodniają to? Czem okazuje się być ten fakt? Co on umożliwia nam uczynić z historią 2 Kś. Moj.? Co udowodnią, że Amram w tej figurze reprezentuje Boga? Że Jochabeda reprezentuje obietnice Jezusowego stania się zupełnym Izraelitą i sług takich obietnic? Co te obietnice włączałyby? Kto byłby włączony do sług, którzy służyli temi obietnicami? Dlaczego także Józef, pasterze, mędrcy, Symeon i Anna są włączeni w tę matkę?
(12) Czego narodzenie Jezusa nie jest zupełnie pozafigurą? Co jest zupełną pozafigurą narodzenia Mojżesza? Jak mógł Józef, itd., być częścią tej matki? Co reprezentuje Amramcwe spłodzenie Mojżesza? Zajście w ciążę Jochabedy i kształtowanie zarodkowego Mojżesza? Co reprezentują piękne rysy Mojżesza i jego roztropność w jego pierwszych trzech miesiącach? Co reprezentuje ukrywanie go przez trzy miesiące? Dlaczego Jochabeda nie mogła ukryć Mojżesza dłużej niż trzy miesiące? Co to reprezentuje? Co plecionka z sitowia reprezentuje? Co reprezentuje kładzenie Mojżesza do plecionki? Co reprezentuje kładzenie plecionki między rogoż na brzegu rzeki? Co reprezentuje pilnowanie przez Marię, jaki będzie wynik?
(13) Kto zaczął Żydowskie sekciarstwo? Czego ono jest pozafigurą? Dlaczego? Co jej panny reprezentują? Co przedstawia przyjście księżnej do rzeki, aby się kąpać? Co to przedstawia, że jej panny towarzyszyły jej? Co przedstawia jej zauważenie plecionki? Co przedstawia rogoż na brzegu rzeki? Co przedstawia panna, która była posłana, żeby przynieść plecionkę księżnej? Co reprezentuje pragnienie księżnej, aby posłać po tę plecionk?? Co przedstawia jej otworzenie plecionki? Jej ujrzenie dziecka? Za czem płacze około 95% niemowląt? Co płacz Mojżesza reprezentował? Co to reprezentuje, że płacz Mojżesza wzbudził żal w sercu księżnej? Co reprezentuje poznanie księżnej, że on był z dziatek Hebrajskich?
(14) Co reprezentuje ukazanie się Marii na scenie i ofiarowanie poszukania Hebrajskiej mamki dla Mojżesza? Przyjęcie tej sugestii przez księżnę? Udanie się Marii po jego matkę, jako mam-kę? Rozkaz księżnej do Jochabedy? Zapłata dana jej? Przyjęcie tego zlecenia przez Jochabedę? Wzrastanie Mojżesza?
(15) Jaki był zwyczaj w krajach wschodnich odnośnie karmienia piersiami jedynego, lub ostatnio-narodzonego syna? Jak to jest udowodnione? Jak długo się pociągło bezwątpienia odchowanie Mojżesza? Dlaczego powinniśmy tak myśleć? Kto możliwie odwiedzał Mojżesza podczas jego 35 lat przebywania na dworze Faraona? Jak długo trwał pozafiguralny czas odchowania Jezusa? Dlaczego tak jest? Co reprezentuje przyprowadzenie Mojżesza do księżnej i jej przyjęcie go za syna? Co znaczy słowo Mojżesz? Dlaczego ono było jemu dane? Co jest pozafiguralnym znaczeniem tegoż?
(16) Jaka jest myśl św. Pawła (Do Żyd. 11:24-26) odnośnie pozafigury Mojżeszowego odwiedzenia swego ludu i obronienie jednego przed ciemiężcą? Co reprezentuje zupełna dorosłość Mojżesza w tym czasie? Co reprezentuje Mojżeszowe odwiedzenie swoich braci w ich utrapieniu? Co reprezentuje Mojżeszowe litościwe patrzenie na brzemiona jego braci? Co reprezentuje Mojżeszowe spostrzeżenie ciemiężcy, bijącego Izraelitę? Co reprezentuje Mojżeszowe zabicie tego ciemiężcy? Że to było potajemnie uczynione o ile się tyczyło Egipcjan? Co reprezentuje Mojżeszowe zagrzebanie Egipcjana? Jak można podać w streszczeniu pozafigurę w. 11 i 12?
(17) Co jest zobrazowane w w. 13 i 14? Jakie dwie klasy w Izraelu są zobrazowane przez tych dwóch kłócących się Hebrajczyków? W której przypowieści są one także przedstawione? Co ich kłócenie się reprezentuje? Co reprezentuje Izraelczyka krzywdzenie swego brata? Co reprezentuje Mojżeszowe strofowanie krzywdziciela? Które ustępy zawierają pozafiguralne strofowanie? Co reprezentuje, według Św. Szczepana, odrzucenie Mojżesza przez krzywdzącego Hebrajczyka? Co reprezentuje pytanie, „albo mię ty myślisz zabić?” itd.? Co reprezentuje bojaźń Mojżeszowa, że jego zabicie Egipcjanina zostało rozgłoszone? Co to reprezentuje, że Faraon usłyszał o jego czynie? że Faraon chciał go zabić? Ucieczka Mojżesza? Jego pójście do Madyjanu? Studnia? Jego siedzenie przy niej?
(18) Co imiona Raguel [Reuel] i Jetro znaczą? Kogo Jetro reprezentuje? Reuel? Kogo reprezentują Reuelowie siedem córek, jako pasterek? Ich pasenie tród Reuela? Ich czerpanie wody ze studni? Ich nalewanie do koryta? Kt’ jest przedstawiony w złych pasterzach? Co przedstawia ich odeL. Lanie córek Reuela i owiec od koryta i studni? Jakie to były dotyczące pozafiguralne metody? Co reprezentuje Mojżeszowe sprzeciwianie się tym pasterzom? Pomaganie pasterkom? Napojenie ich trzód? Jak ta pozafigurą się wykonała? Jak ona pozostawiła prawdziwych Izraelitów? Gdzie ich nawrócenie i poświęcenie jest określone?
(19) Co nasuwa pytanie Reuela (w. 18)? Co to reprezentuje? Co to reprezentuje, że córki skończyły rychło tego dnia? Co reprezentuje Reuelowe stawienie im tego pytania? Co reprezentuje odpowiedź córek? Reuelowe pytania, podane w w. 20? Co było nasunięte pozafiguralnie przez pierwsze z tych pytań? Przez drugie? Jak to się wyjaśnia przez Obj. 3:20? Co reprezentuje rozkaz Reuela do swoich córek? Co to reprezentuje, że one