Teraźniejsza Prawda nr 180 – 1958 – str. 137
Tomasz Campbell byli grupą dwóch, której wodzem był Stone. Miller i Wolf byli grupą dwóch, której wodzem był Miller.
(29) Widzimy z powyższego, że dwudziestu czterech z 70 należało do Filadelfii, a 46 pozostałych było nierówno rozdzielonych pomiędzy Kościołami Smyrny, Pergamos, Tyjatyry i Sardis – z tym, że Kościół Pergamos miał ich najmniejszą liczbę. Spośród 70 tylko wódz każdej z 35 grup należał do pięciu gwiazd pięciu Kościołów. Wszystkich członków gwiezdnych w siedmiu gwiazdach było 49, z tych zaś dwunastu należało do gwiazdy efezkiej a tylko dwóch do gwiazdy laodycejskiej. Każda z tych gwiazd miała swego księcia z wyjątkiem ostatniej, do której dwóch książąt było wyznaczonych (Mich. 5:5). Tych 70 z okresów między Żniwami musiało być dobrze rozwiniętych pod względem umysłu i serca („ze starszych” w. 16). Co więcej, musieli mieć dobre świadectwo nie tylko od braci lecz także od Jezusa („które ty znasz”). To poświadczenie musieli mieć nie jako nieznani ludzie lecz jako uznani wodzowie (że są starszymi ludu i książętami a raczej „urzędnikami” ang. przekł.). Polecenie by Mojżesz przyprowadził 70 przed namiot zgromadzenia czyli Przybytek przedstawia, że Jezus przyprowadza tych, którzy byli Przybytkiem Bożym czyli Kościołem powszechnym. Stanie tych 70 z Mojżeszem koło Przybytku przedstawia myśl, że 70 wodzów między Żniwami miało zająć miejsca jako ogólni nauczyciele Kościoła, publicznie przed Nim całym („i stać tam będą”, w.16).
(30) Zstąpienie Boga do Mojżesza w słupie ognistym (w.17,25) reprezentuje danie przez Jehowę Jezusowi odpowiednich Prawd na tematy potrzebne dla 70 w różnych czasach, Jezus udzielił im Prawdy jako części ich kwalifikacji, które mieli używać przy różnych usługach duchowych. Bóg biorąc z ducha jako był w Mojżeszu i udzielając go 70 (w.17) wyobraża, że Bóg udzielił z Jezusa i przez Jezusa resztę mocy potrzebnej aby uzdolnić 70 do specjalnej pracy, tj. ducha rady, mocy i czci Boga w dostatecznych ilościach, dodatkowo do ducha mądrości, wyrozumienia i znajomości udzielonych im poprzednio przez Prawdę daną im jako pierwszą część ich kwalifikacji. To pozafiguralne udzielenie im ducha,