Teraźniejsza Prawda nr 67 – 1933 – str. 94

że tylko przypisanie tejże zasługi było mu udzielone. W roku 1909 brat Russell użył wyrażenia, że zasługa Chrystusowa jest udzielana Kościołowi w obecnym wieku, a tym sposobem przejdzie przez ofiarę Kościoła do świata w następnym wieku. Lecz w roku 1910 poprawił swoje wyrażenie, dowodząc, że zasługa nigdy nie opuściła rąk ojcowskich, ale pozostaje tam gdzie była złożoną, a tylko jej kredyt czyli wartość tejże zasługi jest przypisywana Kościołowi; ta ostatnia jego myśl jest, jak widać, prawdziwą, z wielu punktów zapatrywania. Gdyby zasługa Chrystusowa przeszła aktualnie z rąk Ojcowskich na Kościół, a wtenczas przez ofiarę Kościoła przechodziłaby na świat, w takim razie Kościół mając w sobie zasługę byłby aktualnie doskonałym. Ani żadnego przypisywania zasługi nie potrzeba by było Kościołowi pod takimi okolicznościami,
kol. 2
ponieważ zasługa Chrystusowa byłaby mu daną aktualnie. Ani nie moglibyśmy odłączyć Wielkiego Grona od udziału w ofierze za grzech, ponieważ część zasługi pozostaje z Wielkim Gronem po jego odłączeniu się od Kościoła. Z tego widzimy, że późniejsza myśl brata Russella była właściwą, a mianowicie ta począwszy od roku 1910 — ponieważ tyle tylko udzielano potyczki z kredytu zasługi (złożonej u Ojca) ile było potrzeba Kościołowi aby go przyprowadzić do doskonałości. Ta pożyczka z kredytu zostanie przekreśloną przed Sprawiedliwością Bożą odnośnie Kościoła z powodu jego wiernej ofiary, a odnośnie Wielkiego Grona z powodu jego przymusowej śmierci, zaś co się tyczy klasy Wtórej śmierci przez odebranie od niej tej pożyczki. A tym sposobem pożyczka zostanie zwolniona.

SPROSTOWANIE

We wrześniowym wydaniu Ter. Prawdy w No. 68, znajdują się następujące główniejsze pomyłki drukarskie:
Str. 67 szpalta 2, wiersz 33 od góry — zamiast istnieniu powinno być znaczeniu.
Str. 67, szpalta 2, wiersz 20 od dołu — zamiast ten powinno być tem.
Str. 68, szpalta 2, wiersz 37 od dołu po słowach On mu da — zostały opuszczone słowa: klucze tajemnic królestwa, ale.
Str. 69, szpalta 1, wiersz 1 od dołu po słowie znaczenie — został opuszczony wyraz słowa.
Str. 69, szpalta 2, wiersz 36 od góry — zamiast narzuca powinno byc odrzuca.
Str. 70, szpalta 1, wiersz 31 od dołu po słowie znaczy — zamiast odrodzenie powinno być ogrodzenie.
Str. 75, szpalta 2, wiersz 26 od góry — zamiast wprowadził Izraela powinno być wyprowadził Izraela.
Str. 76, szpalta 1, wiersz 38 od góry — zamiast że powinno być je.
Str. 76, szpalta 2, wiersz 35 od góry — zamiast niedorzecznością powinno być niewiernością.
Str. 76, szpalta 2, wiersz 42 od dołu po słowie emigrowali — zamiast z ziemi powinno być do ziemi.
wszystkie błędy poprawione

SPIS PRZEDMIOTÓW W TERAŹNIEJSZEJ PRAWDZIE

(Od roku 1921 — 1933)

ABRAHAM i rozcinanie zwierząt, ’23, 40; ’27, 79; przymierze jego a nowe, ’30, 46.
ACHAB i BENADAD, ’23, 90; ’28, 58.
ALLELUJA, a dym jej wstępuje, ’24, 52.
AMBASADORZY Boga, ’25, 50; ’31, 18.
AMRAMICI pozafig. w W. Ewang., ’28, 40.
ANIOŁOWIE, czterech a., ’23, 35; ’27, 75; niedoskonałość ciała czy charakteru? ’26, 32; ’29, 93; ’33, 31; powrót do jedności z Bogiem, ’27, 101; ’32, 31; wyrok, ’27, 101; ’32, 31.
APOSTOŁOWIE, prorocy ewang., pasterze i nauczyciele, ’24, 63; ’29, 95.
ARCYKAPŁAN w szatach ofiarniczych, ’27, 20; ’31, 20.
ARKA NOEGO i osiem osób, kogo wyob.? ’31, 63.
ARMAGEDON, europejski, ’31, 15; ochrona przed, ’33, 45; ’33. 46: przepowiednia o godzinie, ’32, 80; spisek jest częścią. ’32, 95; zaopatrzenie, ’30, 62.
ARMJA GEDEONA, ’23, 38; ’27, 78; ’26, 40; c. d. ’26. 51.
AZAZELA Kozieł, zob Kozieł.
BADANIA Bereańskie, a rozwijanie prawd epif.? ’27, 14.
BADANIE Biblii ’24, 55; bereańskie metody, ’24, 58; biblia nie jest podręcznikiem, ’24, 56; podręcznik dla starszych, ’24, 52; przedmiotowe a ustępowe badanie, ’24, 55; rozwijanie pamięci, ’24, 59; wartość badania Pisma Św., ’25, 36; zbory nie mające starszych, ’24, 61.
BARANIE skóry, ’28, 84.
BENADAD i Syryjczycy? ’24, 16; ’28, 64; ’30. 98; zob. Achab.
BEZPIECZEŃSTWO przeciw obrażeniom, ’24, 50.
BIBLJA, czy Bóg kieruje palcem i oczyma? ’28, 78.
BICIE podwładnych, bicie równych, ’26, 10.
BŁĄD i prawda jako próby, ’31, 78.
BŁĄDZENIE w doktrynie, lecz serce w spraw, stanie? '25,48; '30,98.
BŁOGOSŁAWIEŃSTWO w mocy pokoju, ’33, 50.
BOGA, jak Mojżesz mógł widzieć? ’26, 67.
BÓG działa w sposób tajemniczy, ’23, 44.
BOSKIE kierownictwo w sprawach świętych, ’27, 2.
BRAMA ciasna, droga wazka? ’28, 78; ’32, 48; zamknięta, ’23, 39; ’27, 79.
BRATERSKA miłość, ’24. 38.
BRON ku zabijaniu, ’23, 2; c. d. ’23, 30.
BUNT przeciw naukom i zarządź. Pańskim, ’30, 18; ’33. 35.
CHOMIAK i jego nauki, ’28, 9.
CHRONOLOGICZNE wyjaśnienia z wysłania listu Elijasza, ’27. 34.
CHRONOLOGJA P. B. I., ’24, 89; c. d. ’25, 5.
CHRYSTUS „Sprawiedliwość Jehowy”, ’24, 62.
CHRYSTUSOWY umysł, ’25, 34.
CIAŁO, jedzenie ciała Syna człow., ’24. 28; ’29, 25. To jest ciało Moje, to jest krew Moja, ’33, 15; c. d. ’33, 28.
CIELEC, kozieł Pański i Azazela, czy nie przedstaw, tej samej ofiary, ’28, 79.
CO ZNACZY to wszystko, ’25. 82; ’30. 18; ’33, 34.
CYROGRAF wymazany w ustawach, ’31, 61.
CZAS Żęcia, ’23, 34; ’27, 74.
CZYNIENIE tych rzeczy, ’30, 34.
CZYNNOŚĆ Kościoła w czasie Epifanji. ’24, 36.
CZYSTOŚĆ serca i życia, ’24, 30; ’29, 27.
DANIEL, roz. XI, wymienienie jednostek. ’26, 19.
DATA Wielkanona. Przegląd twierdzeń P. B. I., '33.7. Sprostowanie o dacie W., ’33. 13.
DJABEŁ, nie dawajcie miejsca d., ’29, 34.
DOM, a w wielkim domu, ’23, 55; ’30, 55.
DOYLE, odpowiedź na jego twierdzenia, ’31, 80.
DRZEWA, jedlina, sosna, bukszpan; ’23, 53; '3j, 53.
DRZWI a brama, jaka różnica? ’28, 78; ’32. 43; 'przed Panem przy drzwiach przybytku?” ’26, 13.
DUCH dwójnasobny Elizeusza, ’23, 56; ’27, 83; ’30, 56; różne działania ducha, ’28, 34.
DZIEDZINIEC, Figura i Pozafigura, ’23, 95; c. d. ’24, 11.
EGZAMINACJA art. „Stróżu, co się stało w nocy?” ’24, 71; Egz. Jubileuszowego roku, ’24, 66.
ELIJASZ, Figura i Pozafigura, ’23, 82; ’28, 50; trzy i pół roku posuszy, ’23, 82; 28, 50; pozafig. Sarepta, ’23, 84; ’28, 52; Schizma, ’23, 86; ’28, 54; mały obłok chmury, deszcz, ’23, 88; ’28, 56.
ELIJASZ i Ochozjasz, ’23, 91; ’28, 58; czynny cały wiek, ’23, 92; ’28, 59; żądanie ognia z nieba, ’23, 94; ’23, 61.
ELIJASZ: Ostatnie współczyny Elijasza i Elizeusza, ’21, 2; ’27, 19; chodzenie i rozmawianie. ’21, 8; „27, 23; chronologiczne wyjaśnienie, ’21, 23; ’27. 34; dorada Elijasza i odpowiedź Elizeusza, ’32, 45; Kapłani i Lewici. ’21, 17; ’27. 30; ’25, 14; Konie i jezdni, ’21, 11; ’27, 25; List. ’21, 22; ’27, 34; Płaszcz, ’21, 3; ’27, 19; pomazanie Elizeusza, ’32. 44; ponowne okazanie się, ’26, 97; rozdzielenie wód, ’21. 5; ’27. 21; rozłączenie, ’21, 9; ’27, 23; ’30, 79; poglądy Rutherforda. ’21, 16; ’27. 30; ’30, 66; sądzenie po czasie dozwolone, ’21, 18; ’27, 31; siedm czynności Elizeusza, ’21, 13; ’27, 23; uderzenie Jordanu. ’21, 3; ’27, 18; wóz ognisty, ’21, 9; ’27, 24; wzięzie we wichrze, ’21, 13; ’27, 27; ’25, 16; ’32, 47.
ELIZEUSZ, włożenie soli w bańkę, ’24, 54; prośba o dwójnasobnego ducha, ’23. 60; ’27, 88; nalewa’: wody na ręce Elijaszowe, ’25, 84; siedm czynności, ’21, 13; ’27, 23; odpowiedz Joramowi, ’32, 37.
ENOCH przeniesiony, ’25, 31; kogo wyobraża? ’31, 63.
EPIFANJA, ’23, 50; ’28, 18; ’30, 50; ’33, 82; Czystość Kościoła w czasie, ’24, 36; dla kogo? ’24, 47; ’28, 30; ’29, 94; jak długo potrwa? ’25, 38; Jesteśmy w Epifanji. ’26, 35; najlepsza odpowiedz? ’26, 68; ’23, 63; wśród nas, ’21. 2.
FAŁSZYWEGO świadectwa nie będziesz znosił, ’26, 26; ’29, 87; ’33, 23.
GEDEON. Figura i Pozafigura, ’26. 40; c. d. ’26, 51; ’23, 38; ’27, 78.
GERSONICI, Wieku Ewangelii i ich praca. ’23, 45; Gersonici zob. Młodociani święci.
GŁÓWNE daty w utworzeniu traktatu i konkordatu Watykańskiego, 32, 30.
GŁUPI i niepożyteczny pasterz, ’29, 83; ’33, 19; ’26, 19.
GODZINA dziesięciu rogów i autorytetu bestji, ’32, 15; pokuszenia, ’26, 38; Tysiąclecia, ’23, 39; ’27, 79.
GÓRY i pagórki przyniosą pokój. ’23, 55; ’28, 23.
GROSZ. ’23, 3; ’23. 37; ’31, 83; ’27, 76; ’27, 43.
GRZECHY, czy ofiary były za grzechy za rok miniony czy przyszły? ’33, 16; ilustracja swawolnych grzechów, ’24, 29; ’29, 27; nowe przymierze, a odpuszczenie grzechów? ’28, 79.
GRZESZNICY Wieku Ewangelii, ’29, 8.
IMIĘ JEHOWA w Piramidzie, ’31, 62.
INNY członek pozafig. złodziei rzuca obelgi, ’31. 94.
IZRAELICI Wieku Ewangelii. ’27, 8.
JANNES i Jambres, ’26, 70; ’30, 82.
JANOWE strofowanie i cel tegoż? ’25, 92; ’30. 29.
JEHU. ’33, 71; ’27, 31.
JORAM Judzki. Figura i Pozafigura. ’31, 66.
JUBILEUSZOWY rok Izraela egzem. pogl. P.B.I. ’24, 66; czy 70 jubileuszy wskazuje na rok 1874 czy 1924, -’26, 15.

poprzednia stronanastępna strona