Teraźniejsza Prawda nr 67 – 1933 – str. 91
(8) Jakie są trzy szeregi pozafiguralnych Lewitów? Jak to „on sługa” rozmaicie określał? Jak można te określenia pogodzić? Jak musi być oddzielone jedno od drugiego co do czasu? Co powinniśmy unikać aby nie czynić? Jakie są podobne fakty w Piśmie Św. pomagające ku wyrozumieniu, że figury lewickie posiadają trzy szeregi pozafiguralne?
(9) Z ilu i z jakich grup składa się każdy szereg Lewitów? Którzy są, a którzy nie są tymczasowymi Lewitami Epifanji? Co się stanie z tymi, którzy się nie poświęcą? Kto są ci drudzy Lewici Epifanii? I jakie stanowią grupy? Jak są ze sobą połączone te dwa gatunki Lewitów?
(10) Przeczytaj i wytłumacz zacytowane Pisma udowodniające, że te cztery klasy stanowią Kościół Pierworodnych? Wyjaśnij te klasy przedstawione w usłudze Przybytku? Dlaczego nie można było zauważyć przed Epifanią co przedstawiali pozafiguralni Gersonici? Co udowodnią, że Gersonici nie przedstawiają zbawionego świata, lecz Młodocianych świętych?
(11) Wyjaśnij Izaj. 60:13 i wykaż jak to odnosi się do Starożytnych świętych, Wielkiego Grona i Młodocianych świętych jako pozafigur Lewitów Tysiąclecia? Jaki fakt udowodnią tą myśl?
(12) W krótkości wytłumacz z ks. Daniela 3, figurę i pozafigurę? Co się zawiera w liczbie trzech Hebrajskich młodzieńców, przedstawiających trzy klasy obecnie poświęcone? Co się zawiera w ich imionach przedstawiających te klasy?
(13) Co nie przedstawia wyrażenie „dwójnasobny duch”? Dlaczego nie? Jakie są dwa hebrajskie słowa z których to wyrażenie zostało przetłumaczone? Wyjaśnij znaczenie tych słów z Proroctwa Zach. 13:8; z 5 Moj. 21:17; z 2 Król. 2:9.
(14) Według „onego sługi” ile i jakie klasy wyobrażał Elizeusz? Jak możemy pogodzić jego myśl, z wypełnionymi faktami, które dowodzą, że Elizeusz przedstawia Wielkie Grono i Młodocianych świętych? W jakiej władzy uczestniczą Młodociani święci?
(15) Jaki wniosek można wyciągnąć z wykazanych Pism odnośnie pracy i społeczności Młodocianych świętych?
(16) Z punktu zapatrywania na obraz Przybytku jaka jest obecna i przyszła misja Młodocianych świętych? Jaką jest z punktu zapatrywania na Królestwo?
(17) Przez jakie dwie metody udowodniamy Tysiącletnie nagrody Młodocianych świętych? Z kim zostaną oni nagrodzeni?
(18) Wnioskując z Boskich przymiotów w jaki sposób dochodzimy do takiej konkluzji, że Tysiącletnia nagroda dla Młodocianych świętych będzie podobną nagrodzie Starożytnych świętych?
(19) Co naucza Joel 2:28 o ich Tysiącletniej nagrodzie?
(20) Co naucza 2 Tym. 2:20 o ich Tysiącletniej nagrodzie?
(21) Co naucza Ps. 72:3 o ich Tysiącletniej nagrodzie?
(22) Co naucza Izaj. 60:13 o ich Tysiącletniej nagrodzie?
(23) Co naucza 4 Moj. 3 ; 4 oraz Żyd. 12:23 o ich Tysiącletniej nagrodzie?
(24) Co 2 Król. 2:9, 10 i późniejsze czynności Elizeusza zawierają w sobie o ich nagrodzie?
(25) Jaką będzie ich nagroda po Tysiącleciu? Gdzie „on sługa” dał dowody, że Starożytni święci będą istotami duchownymi? Do kogo można niektóre z tych dowodów również zastosować? Jaką jest krótka historia rozwoju światła, że Starożytni święci staną się duchownymi?
(26) W jaki sposób przychodzimy d) wniosku, na podstawie pewnych Pism i Boskich Przymiotów, że Młodociani święci nie pozostaną na ziemi po Tysiącleciu?
(27) W jaki sposób należałoby się spodziewać, że Boskie Przymioty nagrodzą ich po Tysiącleciu?
(28) Dowiedź z listu do Żydów 12:23; 2 Moj. 12:11-13, 21-23, 27; 13:1, 2, 11-15; 4 Moj. 2:40-31, że usposobienie i natura Młodocianych świętych będą duchowe.
(29) Jaki jest dowód w 4 Moj. 18:20, 23, 24, że Młodociani święci osiągną duchowe dziedzictwo?
(30) Jaki jest dowód w 4 Moj. 3:27, 29, 35, 38, że Młodociani święci osiągną duchowe dziedzictwo?
(31) Jak udowodnią wyjątek z listu do Żydów 7:1-10; 4 Moj. 18:21, 24, 25-32 w porównaniu z Mat. 25:34 i Obj. 21:24, że Młodociani święci osiągną duchowe dziedzictwo?
(32) Co zdaje się przedstawiać wyrażenie „obóz świętych” i „miasto umiłowane”? Jaka zasada zawierająca się w wyjątku ze Strażnicy Brata Russella zdaje się dowodzić tego”?
(33) Podaj krótkie streszczenie z Obj. 20:7-10.
(34) Co ludzkie istoty nie mogą uczynić niewidzialnej sile istot duchowych? Co to dowodzi odnośnie do „obozu świętych” i „miasta umiłowanego”?
(35) Co wyraz „obóz” oznacza odnośnie stanu?
(36) Co wyrażenie „obtoczyli obóz świętych i miasto umiłowane” oznacza ze względu na obóz i miasto? Dlaczego? Dlaczego zupełność tego ustępu Pisma św. nie była rozumianą za czasów „onego sługi”?
(37) Czy powyższe dowody nie są dostateczne i przekonywujące o istnieniu klasy Młodocianych świętych? Czego możemy się jeszcze spodziewać odnośnie tej klasy?
NASZA STATYSTYKA WIECZERZY PAŃSKIEJ
Z ROKU 1933
Następujące są nasze sprawozdania z obchodzenia Pamiątki Wieczerzy Pańskiej z roku 1933, od tych zborów, w których przynajmniej dziesięciu brało udział. Przynajmniej 25 zborów bez-wątpienia zapomniało przysłać nam sprawozdanie. Ogólnie mówiąc, takowe wskazują na wzrost w liczbie biorących udział 195 zborów nadesłało nam swe sprawozdanie.
Warszawa, Polska – 351
Łódź, Polska – 215
Poznań, Polska – 96
Philadelphia, Pa. – 89
Paary, Polska – 76
Pabjanice, Polska – 64
Milatycze, Polska – 62
Lwów, Polska – 58
Bydgoszcz, Polska – 56
Obsza, Polska – 54
Bruay, Francja – 50
Biszcza, Polska – 46
Detroit, Mich. – 45
Cewków, Polska – 42
Lublin, Polska – 41
Oleszyce, Polska – 41
Chicago, Ill. – 40
Grudziądz, Polska – 39
Włodzimierzec, Polska – 38
Jacksoiwille, Pla. – 35
Holendry, Polska – 34
Kingston, Jamajka – 33
Jezierna, Polska – 32
Konstantynowo, Polska – 32
Vancouver, B. O Kanada – 29
Budki Kaleńskie, Polska – 29
Lipiny, Polska – 27
Katowice, Polska – 26
Stare Sioło, Polska – 26
Denain, Francja – 25
Georgetown, Gwinea Brytyjska – 25
Charleroi, Belgia – 24
Kopenhagen, Dania – 24
Talmouth, Jamajka – 23
Paryż, Francja – 23
Błonie, Polska – 22
New Haven, Oonn – 22
Luboń, Polska – 22
Crafts Hill, Jamajka – 21
Pawłów, Polska – 21
Lipniki, Polska – 21
Randers, Dania – 21
New York i New Jersey – 20
Baluszyn, Polska – 18
Kansas City, Mo. – 18
Panama, Panama – 18
Bergen, Norwegia – 17
Częstochowa, Polska – 17
Thottakad, India – 17
Brownyille, Pa. – 16
Cleveland, O. – 16
Chodzierz, Polska – 16
Majdan, Polska – 16
Indianapolis, Ind. – 16
Port Antonio, Jamajka – 16
Reading, Anglia – 16
Ricamarie, Francja – 16
San Antonio, Texas – 16
Strzelno, Polska – 16
Ampsin, Belgia – 15
Lausanne, Szwajcaria – 15
Minneapolis, Minn. – 15
Springdale, Jamajka – 15
Springfield. Mass. – 15
Aleksandrów, Polska – 14
Calonne Riconard, Francja – 14
Cielaz, Polska – 14
Calgary, Alta., Kanada – 13
Duwały, Polska – 13
Pittsburgh, Pa. – 13
Atlanta, Ga. – 12
Bystrzyca, Polska – 12
Conncrs, Jamajka – 12
Seattle, Wash. – 12
Cristobal, C. Z. – 11
West Frankfort, Ill. – 11
Wola Komborska, Polska – 11
Bartons, Jamajka – 10
Chatham, Ont.-Kanada – 10
Houston, Texas – 10
Loon Lake, Sask. Kanada – 10
Medicine Hat, Alta., Kanada – 10
Milwaukee, Wis. – 10
Rcckford, Ill. – 10
Zagórz, Polska – 10
kol. 1
ODPOWIEDZI NA PYTANIA
Pytanie. – Czy mamy w jakikolwiek sposób – słowem, wejrzeniem lub uczynkiem – dopomagać władzy lub jakimkolwiek prześladowcom ludu Bożego do pojmania lub szkodzenia mu?
Odpowiedź. – Myślimy, że nie mamy tego czynić. To pytanie zostało postawione z powodu postępku pewnego brata, który na żądanie policji podał informację o miejscu pobytu brata, którego policja chciała ująć za głoszenie Prawdy. Informujący myślał, że jego chrześcijańska prawdomówność wymagała tego by wskazać policji miejsce pobytu prześladowanego brata. Powinniśmy raczej cierpieć, aniżeli zdradzać kogokolwiek z ludu Pańskiego – albowiem pomaganie prześladowcom w prześladowaniu braci jest zdradą ludu Bożego. W ciągu trzech wieków w okresie Smyrneńskiego prześladowania Kościoła (70-313 r,), tym którzy w jakikolwiek sposób dopomagali prześladowcom w wydawaniu swych braci była
kol. 2
nie tylko odbierana społeczność braterska, ale już nigdy więcej nie byli przyjmowani do społeczności Kościoła, ponieważ byli oni, mniej więcej uważani za uczestników biorących udział w duchu Judaszowskim. Radzimy więc braciom, by unikali czegokolwiek, co zakrawa na ducha Judaszowego, wydającego swych braci na cierpienia z rąk ich prześladowców. Zakrywanie prześladowanych braci nawet z osobistą stratą lub cierpieniem jest to kładzeniem życia za braci, co też podoba się Bogu, lecz wydawanie braci jest zdradą, Bogu się niepodobającą. Rachab (Ks. Jozuego 2:1-24) ukrywająca dwóch szpiegów przed urzędnikami z Jerycha, a to nawet do tego stopnia, że użyła dwuznacznej mowy, jest podana w Słowie Pańskim za przykład wiary (Żyd. 11:31), chociaż ci urzędnicy byli wy-słani przez jej władcę do ujęcia tych dwóch szpiegów. Widzimy więc, że jest ona podaną za Boski przykład zasad, jaki użyliśmy za podstawę odpowiedzi na powyższe pytanie.