Teraźniejsza Prawda nr 67 – 1933 – str. 85

tego tekstu żywi otrzymać muszą wyrok w ciągu Epifanii. Któż to są ci żywi? Odpowiadamy: Są to (1) upadli aniołowie (Rzym. 14:9), którzy nigdy na śmierć skazani nie byli, i (2) nowe stworzenia (2Kor. 5:15), którzy nigdy nie byli na śmierć skazani. Dlatego teraz Pan niewątpliwie rozłącza pokutujących i nieczyniących pokuty aniołów i w swoim czasie skaże pierwszych na przywrócenie do przyjaźni z Bogiem i z dobrymi aniołami, a tych drugich skaże na śmierć. Według tegoż Pisma Pan w czasie tejże Epifanii rozłącza, wierne nowe stworzenia, Maluczkie Stadko, i umiarkowanie wierne nowe stworzenia, Wielkie Grono, a potem wydaje wyrok na każdą z tych dwóch klas.

      (17) Praca rozdzielania tych dwóch klas Kościoła nie jest jeszcze skończona. Kiedy ściśle się skończy, nie wiemy. Jesteśmy pewni, że pomiędzy Lewitami jest jeszcze wielu Kapłanów niepewnych siebie. Możemy być przekonani, że Pan w swoim czasie w ciągu Epifanii rozłączy każdego z nich od Lewitów, jako też zgromadzi wszystkich Lewitów z każdego zakątka Kościoła nominalnego, jak w ciągu Paruzji zgromadził każdego Kapłana ze wszystkich zakątków Kościoła nominalnego. Jednakowoż praca Epifanii Pana naszego – podział kościoła na dwie klasy, postąpiła bardzo daleko, przez co widocznym jest, że posiadamy zupełną pewność, iż żyjemy w Epifanii.

DANIE SIĘ POZNAĆ WIELKIEMU GRONU

      (18) Każdy Kapłan będzie oddzielny i odrębny od Lewitów nim Pan nasz okaże się Wielkiemu Gronu jako takiemu, jako ich Oczyściciel i Wybawiciel. Chociaż prawdą jest, że w ciągu Parousii Pan nasz okazał obecność swoją niektórym, co znajdują się teraz w Wielkim Gronie, jednakże nie uczynił on im tego jako członkom tej klasy, albowiem praca taka jest czysto epifaniczna i następuje po rozłączeniu się Kościoła na dwie składowe części.

      (19) Tak jak Pan okaże się Światu przez ucisk i przez pouczanie, tak się również okaże Wielkiemu Gronu przez ucisk i przez pouczanie. Prawdy Epifanii w odniesieniu do Wielkiego Grona i wyjawienia Epifanii ich złych czynów są i będą pouczeniami, przez które okazanie się zostanie częściowo dokonane. Lecz klasa ta jest tak samowolna, że nie dowie się z samych tylko pouczeń. Współdziałanie środków karnych będzie musiało być zastosowane ponadto i przy pomocy tych dwóch rzeczy okazanie Pana jako ich Oczyściciela i Wybawiciela będzie uzupełnione. Niektóre prawdy Epifanii zostały już wyłuszczone, jak i niektóre wyjawienia Epifanii też są już zrobione. Istnieją dobre powody do przypuszczania, że więcej musi być zrobione w tych kierunkach zanim dosyć pouczenia dane będzie
kol. 2
tym drogim braciom, z którymi jak najserdeczniej współczujemy. Pan już udzielił tej klasie niektórych utrapień Epifanii, lecz widocznie jeszcze nie dosyć. Miłuje On ich za wiele, aby wstrzymywać przed nimi potrzebną pomoc przez Jego Słowo i przez. Opatrzność. W swoim czasie zostanie to uzupełnione. W zgodzie z naszym Pastorem wierzymy, że przygody Beniamina w Egipcie wyobrażają te rzeczy, a obraz uczty w domu Józefa zdaje się teraz spełniać. Wkrótce nastąpi objawienie się, jako i Józef objawił się swoim braciom. Potem, jako Józef dał braciom swoim wozy, aby w nich przywieźli Jakuba, żony swoje i dzieci oraz całą posiadłość do Egiptu, tak Chrystus poza zasłoną da Wielkiemu Gronu organizacje (czyniąc w nich takie zmiany, jakich ich rewolucjonizm wymaga) koniecznie do zrobienia olbrzymiej pracy względem ich braci w Kościele Nominalnym i poza Kościołem, względem Izraela cielesnego i względem rodzaju ludzkiego. Wskutek zburzenia Kościoła Nominalnego przez trzęsienie ziemi, duchowieństwo i wszystkich jego serdecznych zwolenników, (2Król. 9:30-37; 10:18-28; Izaj. 65:11, 12; Jer. 25:3, 4-38), ludzie ogólnie skłonni będą do słuchania poselstwa Wielkiego Grona, które przez swoje nauczanie nawróci nie tylko Izraela (Pieśni 5:8-6:1), lecz i miliony narodów (Obj. 19:6). Wielkie Grono będzie mieć nadzwyczaj owocną pracę nauczania, gdy jako przedstawiciele Jezusa zgromadzą ludzi w stan obozu na przyszły Wiek (4 Moj. 8:9). Jednakowoż, aby mieć powodzenie w tej pracy, muszą oni wpierw poddać się wpływowi Prawdy Epifanii, Wyjawień Epifanii i Oczyszczenia Epifanii. – 4Moj. 8:7.

      (20) Radujemy się. wiemy bowiem, że to spełni się w nich. Wtenczas uznają oni swoje miejsce i swój stosunek do Jezusa i do Kościoła. Wtenczas, wraz z wieloma nawróconymi przez ich nauki na świecie, zawołają: „Weselmy i radujmy się, a dajmy Mu chwałę, bo przyszło wesele Barankowe, a małżonka Jego nagotowała się!” (Obj. 19: 7). W krotce potem, jako drużki, mieć będą radosne wejście do pałacu Króla i uczestniczyć będą na uczcie Weselnej (Ps. 45: 15, 16; Obj. 19: 9), wszystko w rezultacie pracy Jezusa w czasie Epifanii; „I rzekł mi: „Napisz: Błogosławieni, którzy są wezwani na wieczerzę wesela Barankowego”. I rzekł mi: „Te słowa Boże są prawdziwe” (Obj. 19: 9) „Wielkie i dziwne są sprawy Twoje Panie Boże Wszechmogący! sprawiedliwe i prawdziwe są drogi Twoje, o Królu świętych! Któżby się Ciebie nie bał, o Panie! i nie wielbił imienia Twego? Gdyżeś Sam święty, gdyż wszystkie narody przyjdą i kłaniać się będą przed obliczem Twoim, że się okazały sprawiedliwe sądy Twoje!” – Obj. 15:3, 4.

BEREAŃSKIE PYTANIA DO POWYŻSZEGO PRZEDMIOTU

      (1) W jakich znaczeniach jest używane wyrażenie Wtóre Przyjście? Co każde wyrażenie oznacza? Z punktu zapatrywania na szersze znaczenie tego wyrażenia, ile mamy stopni we Wtórem Przyjściu? Jakie są cztery greckie słowa na ich określenie? Które dwa z nich są równoznaczne? Które stopnie są wspomniane w 2 Tym. 4:1? Dlaczego? Jakie są greckie i polskie fermy używane na określenie drugiego stopnia?

      (2) W ilu znaczeniach i w jakich jest używany wyraz Epifania?

      (3) Wyjaśnij i udowodnij, w jakiem znaczeniu wyraz epifanea jest użyty w 2 Tym. 1:9,10? W jakim okresie epifanea może być uczyniona? Co ten wyraz i czasownik od którego epifanea pochodzi oznacza w innych tekstach znajdujących się w tym paragrafie ?

      (4) Jakie jest drugie znaczenie wyrazu epifanea? Jaki dowód wykazują złączone teksty?

      (5) Według pierwszego określenia tego wyrazu co Pan nasz czynił w ciągu Paruzji? Na czyją korzyść przeznaczoną była Paruzja?

      (6) Co okresy Parouz.fi i Epifanji czyniły sobie wzajemnie? Kiedy to zachodzenie rozpoczęło się i skończyło? Dlaczego nauczamy, że Parouzja zakończyła się 16 października 1916? Co się wydarzyło tego dnia co byłoby potwierdzeniem tej myśli? Jaka była trudność z przewódcami Lewitów?

      (7) Jaki okres Epifanja obejmuje? Jakie dwa fakta tego dowodzą? Udowodnij to z załączonych tekstów? Jaki wypadek zaznaczył jej rozpoczęcie się? Dlaczego? Jaka jest jej akuratna długość?

      (8) Dla kogo była przeznaczoną Paruzja? Dlaczego? Dla kogo jest przeznaczoną Epifania, a dla kogo nie jest? Jakie prace mają kapłani teraz do spełnienia w ciągu Epifanii i dla kogo?

      (9) Jaką prace Epifanii wykonuje nasz Pan względem świata i Kościoła?

      (10) Kiedy i jak rozłączenie świata nastąpiło i postępowało? Jakie jest jego obecne położenie? Co to dowodzi odnośnie dwóch uderzeń Jordanu?

      (11) Jakie jest pokrewieństwo czasu tych uderzeń wobec wojny? Czego nie było od jej zakończenia? Jaki był cel tych uderzeń? Gdy ten cel został osiągnięty, to co byłoby zbytecznem, aby czynić? Jaki wniosek powinni niektórzy bracia wyprowadzić z tego?

      (12) Jaki jest cel Pański w podzieleniu ludzi? Jak ten cel jest spokrewniony z Jego drugą pracą do świata? Kiedy i jak zostali niektórzy przekonani ze świata o Obecności pańskiej? Co nie było, a co będzie dostateczną nauką o tym dla wszystkich? Dlaczego będzie to potrzebne?

      (13) Wyjaśnij 2 Tes. 1:7,8 jako dowód tego faktu. Jak ucisk wykaże okazanie się Pana światu? Jaki będzie charakter Jego dwóch prac Epifanicznych względem świata?

      (14) Jakie punkty podobieństwa, można zauważyć pomiędzy pracą Pańską na czas Epifanii względem świata i Wielkiego Grona?

      (15) Jakie dwa obrazy pokazują nam rozdzielenie ludu Bożego? Kiedy każdy z nich rozpoczął się pozafiguralnie? Jakie fakty sprzeciwiają się temu, aby w przyszłości miało być jeszcze pierwsze uderzenie Jordanu?

      (16) Jakie trzy fakty dowodzą, że rozdział ludu Bożego jest pracą na czas Epifanii? Wyjaśnij szczegółowo 2 Tym. 4:1. Jak te dowodzi, że rozdzielenie jest pracą Epifaniczną?

      (17) Opisz obecny postęp tejże pracy Epifanicznej. Co jej zakończenie będzie w sobie zawierać? Jaki wniosek możemy wyprowadzić z obecnego stanu rzeczy?

poprzednia stronanastępna strona