Teraźniejsza Prawda nr 66 – 1933 – str. 71

że to się odnosi do nieprzyjaciół duchowego i cielesnego Izraela przy końcu tego Wieku. Anarchiści będą okropnie prześladowali duchowego Izraela, jak to jest pokazane przez wzięcie Eliasza w wichrze i przez „gwałtowne porwanie przez obłok”, ostatnich członków klasy Eliasza. Gwałtowne porwanie przez obłoki jest literalnym tłumaczeniem z greckiego 1Tes. 4:17 – „zachwyceni……… w obłokach”. – A więc ci, co podążą do Palestyny w ostatnim roku ucisku, będą powodem ucisku cielesnemu Izraelowi w czasie ucisku Jakubowego. Te kilka punktów zbijają wszystkie myśli zawarte w przeglądowym artykule. Błąd J. F. R. odnośnie rozdz. z Ks. Ezech. 38 i 39 jest jeszcze jedna ilustracja jego zamiarów, by „zmienić czasy i prawa”, by tym sposobem to wszystko, co jest złe w Piśmie św. mógł stosować do swoich przeciwników, a to co dobre, do swoich zwolenników. Takie jego postępowanie, rzecz jasna, objawia tylko jego błąd pod tym względem, jak również jego duchowe głupstwo, pijaństwo i zaćmiewanie się prawego oka.

NOWY POGLĄD J. F. RUTHERFORDA O JEHU

      W artykule zatytułowanym „Wykonawca Jehowy”, w Strażnicy z 1-go i 15-go października 1932 r., podaje on nowy pogląd odnośnie Achaba, Jezabeli, Ochozjasza, Jorama, Hazaela i Jehu. Według jego poglądu, Jehu jest figurą na Jezusa i Kościół walczący i triumfujący, do których są dodani aniołowie (S. 1932, 260 par. 4; 262 par. 18); Achab reprezentuje Szatana; Jezabela, organizacje Szatana, ich potomstwo, nasienie węża; praca Jehu reprezentuje postępowanie Jehowy przez Jezusa i Kościół w niszczeniu tego, co spowodowało skażenie człowieka i zniesławienie Imienia Bożego (pat. 7). Ten pogląd jest, rozumie się, przeciwny poglądom Pastora Russella, na tyle, na ile mamy to wyjaśnienie w jego pismach, gdyż na niektóre zarysy tego obrazu Brat Russell nie dał wyjaśnienia. Od czasu śmierci jego, Prawda postąpiła naprzód na ten przedmiot i to zgodnie z fundamentami, jakie on położył. Na łamach naszego pisma podaliśmy szczegóły odnoszące się do Achaba i Jezabeli, a mianowicie te, które nie wyjaśnił, Pastor Russell, i one wszystkie potwierdzają jego ogólny pogląd. Te szczegóły znajdują się w naszych artykułach o Eliaszu, figura i pozafigura; Achab i Benadad, figura i pozafigura; Eliasz i Ochozjasz, figura i pozafigura; Joram Judzki, figura i pozafigura. – Którekolwiek z tych wspomnianych artykułów dostarczymy z przyjemnością na żądanie. \Według naszego wyrozumienia, Achab reprezentuje urzędowo autokratyczną Europę, Jezabela, Kościół rzymsko – katolicki; Nabot, Hugenotów; Benadad, rozmaitych radykałów; Hazael, sowieckich syndykalistów; Ochozjasz Izraelski, państwa europejskie niezależne jedne od drugich; Joram Izraelski, Sprzymierzoną Europę; Joram Judzki, Amerykańską Reakcję; Ochozjasz Judzki, Amerykańską Reakcję pomagającą sprzymierzonej Europie; a Jehu konserwatywną pracę. Zabicie Nabota przez Jezabelę przy pomocy dwóch fałszywych świadków jest figurą na wymordowanie Hugenotów w noc św. Bartłomieja przez autokratyczną Francję i Watykański Rzym. Śmierć Achaba reprezentuje śmierć autokratycznej Europy w okresach przeważnie od francuskiej rewolucji do ogólnoeuropejskiej rewolucji w roku 1848 i jej resztek na początku 20-go stulecia, gdy autokracja znikła w Europie, a nastały państwa konstytucyjne. Śmierć Ochozjasza Izraelskiego reprezentuje śmierć Europy w znaczeniu skupienia się niezależnych państw, które zostało skompletowane na początku światowej wojny. Śmierć Jorama Izraelskiego i śmierć Ochozjasza Judzkiego reprezentują względnie obalenie Sprzymierzonej Europy i Amerykańskiej Reakcji pomagającej Europie w Armagedonie.

      Ramot – galaatski (chropowate czyli skaliste wzgórza) reprezentuje miejsca najprzedniejsze, mianowicie w sprawach europejskich. Joram zajmujący to miejsce reprezentuje Europę sprzymierzoną jako europejską kombinację, która teraz zajmuje i przez dłuższy czas już zajmowała najprzedniejsze miejsce w Europie. Tak, jak Hazael starał się zająć
kol. 2
Ramot-galaatski, tak syndykalistyczne Sowiety usiłowały osiągnąć najprzedniejsze miejsce w Europie. Lecz jak Jehu popierał Jorama przeciw Hazaelowi, tak konserwatywna Praca popierała sprzymierzoną Europę przeciw Syndykalistycznym Sowietom. Tak jak Ochozjasz Judzki popierał Jorama przeciw Hazaelowi, tak reakcyjna Ameryka popierała sprzymierzoną Europę przeciw Syndykalistycznym Sowietom. I ta kombinacja, składająca się z sprzymierzonej Europy, Amerykańskiej Reakcji pomagającej Europie i pracy konserwatywnej nie dozwoliła syndykalistycznym Sowietom na zajęcie najprzedniejszego miejsca w Europie, tak jak Joram, Ochozjasz i Jehu nie dozwolili Hazaelowi zabrać Ramotu – Galaatskiego. Zranienie Jorama przez Hazaela reprezentuje powojenne szkody, jakie wyrządzili Syndykaliści Sowieccy Sprzymierzonej Europie. Jezreel, miejsce gdzie mieszkał Achab w zabronionym małżeństwie z poganką Jezabela, reprezentuje europejską łączność i współdziałanie kościoła z państwem. Joram idąc do Jezreel na wyleczenie się z ran zadanych, reprezentuje sprzymierzoną Europę, szukająca odzyskania sił, przez zbliżenie i współpracę w porozumieniu się z Kościołem rzymsko – katolickim, a to się stało przez minione dziesięć lat z jednej, a z drugiej strony przez różne państwa europejskie, np. Włochy, Hiszpanię, Litwę itd., które powoli zjadają jej ciało, według Obj. 17:16. – Ochozjasz odwiedzający Jorama leczącego się z zadanych ran. reprezentuje Reakcyjną Amerykę łącząca się w czynnym przymierzu z Rzymem i wspólnie pomagająca zranionej wielką wojną sprzymierzonej Europie, np. w redukcji długów wojennych i tychże procentów, pożyczek państwowych, rady politycznej itp. Elizeusz, wysyłający jednego z synów prorockich na pomazanie Jehu, reprezentuje, jak zwolennicy Towarzystwa, przez głoszenie ich poselstwa o obaleniu kleru, władców i arystokracji w Armagedonie, podburzają szczególnie pewnych sympatyzujących lecz tajnie pracujących przedstawicieli pracy, którzy uczęszczają na tego rodzaju zebrania zwolenników Towarzystwa, słuchają ich wykładów przez Radio, również czytają ich literaturę, tym więc sposobem dają im instrukcje i pobudzają konserwatywną pracę do buntu (pomazanie Jehu do buntu przeciw Joramowi) przeciw sprzymierzonej Europie, co też jest obecnie czynione.

      Jesteśmy w posiadaniu pewnych faktów, które dowodzą, że nie tylko konserwatywna Praca była namaszczona – uzdolniona przez instrukcje i pobudzenie do buntu, lecz że już zrobiła znaczne postępy w spisku figurowanym w 2 Król. 9: 11 – 15. Przeto spodziewamy się, że Armagedon wybuchnie nagle w bliskiej przyszłości (bo Jehu nagle i szybko jechał). Trzy wysiłki, żeby zapobiec Armagedonowi są figurowane przez trzy wysyłania posłów na spotkanie Jehu. Trzeciemu wysiłkowi Armagedon przeszkodzi (zaskoczy go), który najpierw uderzy i to śmiertelnie, sprzymierzoną Europę (Joram był pierwszy postrzelony i zabity), a potem Ameryka, która oprze się atakowi dłużej, lecz ostatecznie w wielkim zranieniu upadnie, (Ochozjaszowe długo trwające uciekanie, gonitwa, ciężkie zranienie i śmierć). Śmierć Jezabeli reprezentuje upadek rzymskiego kościelnictwa, tylko pamiątka pozafiguralnej Jezabeli, jej nauk (czaszka), czynów (dłoni) i jej postępowania (nóg) pozostaną, po tym wszystkim, gdy rozbujałe rewolucyjne „psy” dokończą na niej okropnego dzieła. Zupełne wytracenie nasienia Achabowego, reprezentuje obalenie każdego rządu we wschodniej półkuli, zwłaszcza w Europie; a wytracenie braci Ochozjasza reprezentuje obalenie każdego rządu w zachodniej półkuli – w Ameryce. Wytracenie baalowych kapłanów i ich czcicieli, reprezentuje wytracenie chciwych władzy tyrańskich władców, kleru, arystokracji, nie wyłączając kapitalistów z ich gorliwymi obrońcami. To wszystko obejmuje trzęsienie ziemi, Obj. 16:18-20. Rząd jaki Jehu założył, reprezentuje formę rządu robotniczego, możliwie jakąś formę socjalizmu, która będzie postępować przez cztery formy, reprezentowane przez czterech królów, panujących z rodziny Jehu (w tym obrazie). Ta figura na ile już się wypełniła, to wypełniła się w najdrobniejszych

poprzednia strona – następna strona