Teraźniejsza Prawda nr 65 – 1933 – str. 64

      (43) Jak pozafiguralny Natanael ofiarował swoją czaszę? Jakie stanowisko zajmowano do poglądów dominacyjnych wyznań? Jakim dwom poglądom ta pozafig, czasza sprzeciwiała się w dodatku? W jakich formach były denominacyjne poglądy ułożone? Co te denominacje uczyniły z poglądem pozafiguralnego Natanaela? Jak on zbił zło wyznań? Jak on bronił właściwego swego poglądu na ten przedmiot? Co było szyboletem lub hasłem pozafiguralnego Natanaela? Jakiego rodzaju było ich postępowanie w tym względzie? W czem leży moc tego twierdzenia? Co ono dawało swym obrońcom w debacie?

      (44) Co było złotą łyżką pozafiguralnego Natanaela? Jak on wskazał, że ta nauka doprowadza do sprawiedliwości odnośnie: Boga? Chrystusa? Braci? Mianowicie jakie cnoty miała ona, wyrobić?

      (45) Które rzeczy nie będziemy omawiali na tern miejscu ani w późniejszych artykułach? Gdzie mamy udać się po szczegóły odnośnie tych rzeczy?

      (46) Co będziemy opuszczali w dalszych tłumaczeniach 4 Moj. 7 i dlaczego?

      (47) Kogo Elijab, syn Helcnów, reprezentuje? Która denominacja jest pozafigurą pokolenia Zabulonowego? Jak imię Zabulon nasuwa na myśl Adwentystów? Co znaczą słowa Zabulon i Helon? Co te imiona nasuwają na myśl odnośnie utracjuszów koron, wodzów Adwentystów? Jak moc okazuje się myślą środkową nauk tych trzech denominacji pozafiguralnie położonych na Wschodzie Przybytku?

      (48) Kto zapoczątkował ruch Wtórego Przyjścia? Przez kogo był ten ruch figurowany? W krótkości opowiedz o wcześniejszym życiu Millera? Na jakie trzy myśli on dawał szczególny nacisk? Co to był za błąd, którego trzymał się aż do śmierci? Co on uczynił ze swoją pomyłką? Kiedy on najpierw spodziewał się powrotu Pańskiego? Jaką datę naznaczył później? Jakie były jego poglądy na” 1260, 1290, 1335 i 2300 dni? Na jakie trzy rzeczy tyczące się Wtórego Przyjścia nie miał właściwego wyrozumienia? Jak można właściwie sądzić o jego głównych chronologicznych okresach. Za jaki mamy uważać ruch Millera?

      (49) Co za cztery doktryny, na które kładli nacisk różni Adwentyści Bóg nie powierzył bratu Millerowi? Dlaczego jeszcze dwie inne nie mogły być tą specjalną nauką jego ruchu? Która z trzech rzeczy, na które on dawał nacisk nie była głoszona z naciskiem przez żaden poprzedni ruch? Jaka nauka była powierzona Adwentystom? Kto złożył ofiarę w łączności z tą specjalną nauką?

      (50) Od którego wypadku brat Miller zaczął te 70 tygodni i te 2300 dni? Co wpłynęło na niego żeby to uczynić? Kiedy on zakończył te 2300 dni? Kiedy on zaczął swoje 1260, 1290 i 1335 dni? Co pobudziło go do tego? Jaką zaletę posiadało jego całe stanowisko? Co widocznie nie było prawdą w jego stanowisku? Dlaczego on nie mógł widzieć wszystkich punktów jasno? Jak powinniśmy nie zapatrywać się na niego, a jak zapatrywać? Jak powinniśmy uważać jego poselstwo i jego charakter jako sługi Pańskiego? Porównując jego nauki z naukami wszystkich innych reformatorów, jaki był charakter jego poglądów i jego specjalnej nauki? Daj dwie ilustracje. Jak powinniśmy zapatrywać się z punktu biblijnego na te wszystkie nauki?

      (51) Jaka doktryna była szczególnie polecona do szafarstwa Adwentystom? Ile mamy sekt Adwentystów? Co oni uczynili z okresami czasu Brata Millera? Co bracia Maluczkiego Stadka między nimi nauczyli się około 1859 roku? Co było powodem różniących się dat, 1373 i 1874? Jak oni przyszli do tej myśli? Co Adwentyści zwykle uczynili w naznaczaniu dat od 1874 roku? Dlaczego oni są ślepi na powrót naszego Pana jako począwszy się w 1374? Którzy byli główniejszymi członkami pozafiguralnego Elijaba? Jaki pożytek oni odnieśli, a jaki nie odnieśli z okresów czasu br. Miller’a od reku 1874? Co za powód oni dają na to? Jak oni określają czas od 1874? Co oni przyznają o dacie Powrotu?

      (52) Jakie trzy rzeczy — we figurze i pozafigurze — ofiarował Elijab? Według tego, co one miały wykazać odnośnie czasu proroczego pouczonego z powrotem Pańskim? Co było ich pozafiguralną misą? Do czego było okazją zapomnienie, a do czego pamiętanie o powrocie Pańskim? Co było jednym z najpierwszych przekręcań wielkiego odstępstwa? Jaki był skutek z przyjęcia błędnej nadziei? Co to wprowadziło do Kościoła? Odtąd na co głównie był kładziony nacisk? Czem Kościół stał się dla tłumów? Jaki był skutek tego? Jakie są niektóre będne ideały i złe zalety, które z tego powstały? Jakie zalety i ideały z pierwotnego Kościoła zostały zastąpione przez te grzeszne ambicje?

      (53) Z czego te złe zalety zawsze wynikały? Co zawsze żywiło dobre zalety a usuwano fałszywą nadzieję? Dlaczego tak jest? Co prawdziwa nadzieja dokonywa w osobie, która ją trzyma? Z czego ona oczyszcza go? Jaki użytek zrobi: pozafiguralny Elijab z zbliżającej się nadziei jako pozafiguralnej misy? Jaki był skutek takiego nauczania? W czyjem życiu widzimy skutek takiej nauki? By osiągnąć skutek z takiego nauczania, co pozafiguralny Elijab uczynił?

      (54) Co reprezentuje czasza Elijaba? Co pociągnął za sobą ruch Millera? Jak to podziałało na niektórych uczonych? Którzy z tych uczonych byli najgłówniejszymi przeciwnikami ruchu Millera? Czy wszyscy atakowali te same rzeczy w poglądach Brata Millera? Dlaczego nie? Co niektórzy z nich nauczali co do charakteru dni tych okresów czasu? Jakimi dwoma sposobami zbił pozafiguralny Elijab ten pogląd? Jakie były poglądy niektórych z nich co do czwartego królestwa z proroctwa Daniel 7 ; 8? Jak pozafiguralny Elijab zbił te poglądy? Jak niektórzy zastosowali mały róg? Jak pozafiguralny Elijab zbił je? Jak niektórzy z nich zastosowali te 1260 i 1290 dni? Jak pozafiguralny Elijab zbił je? Która data była właściwą datą, od której oni zaczęli liczyć? Dlaczego? Co pozafiguralny Elijab był zmuszony podać co do nadziei połączonej z datą 1844 a nie podał? Co za błąd o powrocie Pańskim on wykazał i co za prawdę udowodnił? We wszystkich zbijaniach tych zarzutów czego on dokonał?

      (55) Co więcej pozafiguralny Elijab ofiarował? Na co ono jest figurą? W łączności z którą doktryną ona była ofiarowana? W dodatku do oczyszczającej pracy, jak „błogosławiona nadzieja” poskutkowała? Wyjaśnij szczegółowo w każdym razie jak pozafiguralny Elijab użył tę naukę do pobudzenia nadziei, miłości, cierpliwości, myśli zmierzających ku niebu, posłuszeństwu, pokory, cichości i gorliwości. Co pozafiguralny Elijab tym sposobem ofiarował?

      (56) Czego nasze powyższe przestudiowanie tego artykułu dowodzi? Co ono objawia? Czego ono dowodzi, odnośnie do natchnionego Pisma świętego? Jak ono powinno wpłynąć na nas?

      Pytanie: — Czy Młodociani święci przy końcu Tysiąclecia otrzymają spłodzenie z Ducha, aby otrzymali życie duchowe?

      Odpowiedź: — Nasz Pan w Ewangelii Jana 3: 3-8 upewnia nas, że aby wejść do stanu niebieskiego potrzeba być spłodzonym z ducha. Jest to prawdą, że uczynił tę wzmiankę dla Kościoła Wieku Ewangelii, lecz ta sama zasada musi być zastosowana do każdej zmiany z ludzkiej na duchową naturę. Jeżeli Starożytni i Młodociani święci mają stać się duchowymi istotami, muszą najpierw być spłodzeni do duchowej natury, a potem muszą być rozwinięci w charakterze, ażeby mogli być uzdolnieni do życia jako duchowe istoty. Dlatego zasada, którą Jezus podaje w Ewangelii Jana 3:3-8, stosuje się do każdej jednostki na poziomie duchowym. To możemy zauważyć w wypadku Wielkiego Grona, choć jako jednostki nie byli spłodzeni do tej klasy, lecz do klasy Małżonki. Dlatego spodziewamy się, że Starożytni i Młodociani święci będą spłodzeni z Ducha, a to odbędzie się podczas tego krótkiego czasu przy końcu Tysiąclecia (Obj. 20:3), prawdopodobnie bardzo rychło na początku tego krótkiego czasu. P. 1925, 128.

DLA OGÓLNEGO
ZAINTERESOWANIA

      Przez omyłkę podróż pielgrzymska wydawcy do Polski była ogłoszona w Teraźniejszej Prawdzie z Maja na pewne daty miesiąca Czerwca, gdy zaś te daty powinny być na Lipiec. Prosimy dlatego zauważyć tę poprawkę. Daty są właściwe, lecz należą do Lipca, a nie do Czerwca. Bracia Polscy we Francji zauważcie, że wydawca odwiedzi braci Polskich w Lens 11 sierpnia, co nieumyślnie było opuszczone w Teraźniejszej Prawdzie z Maja.

      Brat Schmidt odwiedzi polskich braci w Ameryce w czerwcu i lipcu: w Grand Rapids, Mich., 4 czerwca; Wbite Cloud. Mich. 5 i 3; Michigan City, Ind., 7, 8; La Porte, Ind., 9; Chicago, Ill., 10 i 11; Chicago Heights, Ill., 12 i 13; South Chicago, Ill., 14 i 15; Minneapolis. Minn., 17 i 18; Milwaukee, Wis., 20 i 21; Buffalo, N. Y., 24 i 25; Niagara Falls N. Y. 26 i 27; Syracuse, N. Y. 28 i 29; Schenectady, N. Y. 30; Springfield, Mass., 1 i 2 lipca; Chicopee, Mass. 3, 4; Spencer, Mass. 5, 6 i 7; Hartford, Conn. 8 i 9; Newark, N. J. 10, 11; Merchantville, N. J. 12, 13, 14; Philadelphia, Pa. 15 i 16; Pittsburgh, Pa. 17 i 13; Cleveland, Ohio 19 i 20; Lorain, Ohio 21; Toledo, O. 22; Detroit, Mich. 23.

      Uprzejmie prosimy wszystkich braci o nadesłanie nam sprawozdania o Wieczerzy Pańskiej.

SPROSTOWANIE

      W numerze marcowym w zawiadomieniu o dacie na wieczerzę Pańską, czwarte zdanie należy poprawić jak następuje: Nów księżyca najbliższy wiosennego porównania dnia z nocą przypada w Jeruzalemie około 4.21 rano, 26 marca, ponieważ czas Jeruzalemski jest 2 godziny 20 minut i 54 sekund naprzód od czasu w Greenwich, ponieważ Jeruzalem jest przy 35°, 13′ i 30″ wschodniej długości geograficznej, a czas posuwa się naprzód 4 minuty na każdy stopień długości geograficznej na wschód.

poprzednia strona – następna strona