Teraźniejsza Prawda nr 65 – 1933 – str. 62

proroctwa podające czas połączony z Wtórem Przyjściem. Niektórzy z nich przeczyli temu, że te 2300, 1260, 1290 i 1335 dni reprezentowały lata. Pozafiguralny Elijab zbił ich zarzuty przy pomocy tych 70 tygodni, czyli 490 dni, aż do zakończenia wyłącznej łaski danej Izraelowi i przez udowodnienie, że hebrajskie słowo chatach, przetłumaczone „zamierzono” W proroctwie Dan. 9:24, znaczy „odcięte”, tj. od tych 2300 dni. Niektórzy z nich twierdzili, że Danielowe czwarte królestwo (Dan. 7; 8) znaczyło podzielone greckie cesarstwo. To pozafiguralny Elijab zbił przez pokazanie, że większość faktów przepowiedzianych W proroctwie w rozdziałach u Dan. 7; 8 o tym czwartym królestwie nie można było znaleźć wypełnienia w podzielonym cesarstwie greckim, ale wszystkie fakty można było znaleźć w cesarstwie rzymskim i jego podpałach. Niektórzy z jego przeciwników zastosowali ten „mały róg” do Antiochusa Epiphanesa, inni do władzy Mahometańskiej. Pozafiguralny Elijab zbił te poglądy, dowodząc, że „mały róg” odnosi się do Papiestwa, Niektórzy z jego przeciwników podawali, że te 1260 i 1290 dni są dniami literalnymi i że odnoszą się do historii Antiochusa Epiphanesa, i że 1260 dni z Objawienia odpowiadają tylu dniom, literalnym w historii Nerona. Gdy jedni odmawiali naznaczenia czasu na rozpoczęcie się tych dni, to drudzy naznaczali rok 605 po Chrystusie, jako datę dekretu Phocusa. Na tym punkcie pozafiguralny Elijab był najbliższy prawdy w obronie roku 538 po Chr., w którym to cesarz wschodni Justynian wydał rozkaz Belizariuszowi swemu generałowi, aby zmusił Ostrogotów do zaniechania oblężenia Rzymu. Lecz rok 539 po Chr. jest właściwą datą, kiedy Belizariusz zniszczył królestwo ostrogockie i tym sposobem uwolnił papieża od ich ucisku, pozostawiając mu wolność założenia swej własnej władzy we Włoszech. Co do daty Powrotu Chrystusa na ziemię brat Miller, ma się rozumieć mylił się i pozafiguralny Elijab musiał to przyznać i nie mógł podać zadawalającego wytłumaczenia co do daty 1844 roku. Co do Przyjścia Pańskiego przed tysiącleciem wielu z jego przeciwników zwalczało go na korzyść nauki o przyjściu Pańskiem po tysiącleciu, lecz pozafiguralny Elijab zdolnie wykazał ich błąd i udowodnił z Pisma świętego naukę o Powrocie Pańskim przed tysiącleciem. Tym więc sposobem pozafiguralny Elijab okazał się skutecznym w kontrowersji wobec przeciwników Prawdy, według nauki podanej przez Br. Millera, a tak ofiarował pozafiguralną czaszę napełnioną pozafiguralną mąką zagniecioną z oliwą.

      (55) Pozafiguralny Elijab także ofiarował swoją łyżkę napełnioną wonnym kadzidłem, ta łyżka reprezentuje ćwiczenia w sprawiedliwości, nauki etyczne, które koronę tracący wodzowie Adwentystów przedstawili w łączności z proroctwami czasowymi połączonymi z powrotem naszego Pana, jak to podane przez br. Millera. Tak jak ta doktryna o szybkim Powrocie naszego Pana, skłoniła tych, co ją przyjmowali, ku oczyszczeniu z grzechu, błędu, samolubstwa i światowości, tak też ona służyła wierzącym do wyrobienia w nich cnót Ducha świętego. Z tego powodu pozafiguralny Elijab zalecał ją jako błogosławioną nadziejo, której urzeczywistnienie znaczyło wybawienie i uwielbienie Kościoła i jego wieczne połączenie się z Panem i jedni z drugimi. To, rozumie się, ożywiało nadzieję. Oni wskazywali na konieczność miłości ku Bogu, Panu Jezusowi, ku braciom, rodzajowi ludzkiemu, włączając i miłość dla nieprzyjaciół, jako niezbędnej, by sio okazać zdolnym i mieć udział w urzeczywistnieniu tej nadziei; i ma się rozumieć, iż to zmierzało ku wyrobieniu miłości potrzebnej we wiernych. Oni wskazywali na konieczność trzymania tej nadziei w sercu jako sposób uzdolnią jacy braci w cierpliwości wśród rozmaitych przeszkód w życiu codziennym, a to dopomagało do wyrobienia cierpliwości w tych co to przyjmowali. Oni krzewili tę nadzieję pomiędzy braćmi, ażeby uzdolnić ich uprawiania myśli dążących do przedsmaku niebios. Wskazując na drobnostkowość naszych obecnych cierpień, zaparcia, się samych siebie i samoofiary w porównaniu z tą chwałą, jaka będzie objawiona'”, pozafiguralny Elijab dał nauki, które pomogły braciom uprawiać ducha posłuszeństwa. Przez porównywanie tej błogosławionej nadziei z naszą maluczką drobnostką, oni dali nauki zmierzające do pokory. Gdy wskazywali, że Jezus przyjdzie jako Król i Pan, cni dali nauki zamierzone, na wyrobienie cichości. Przez porównywanie nicości obecnych i bezwartościowych ziemskich rzeczy, z materialnymi obecnymi przywilejami służby i nadzieją chwały, cni dali nauki zmierzające do wyrobienia gorliwości. Tym sposobem, gdy pozafiguralny Elijab wskazywał na rośne zarysy poselstwa, o bliskości Wtórego Przyjścia, były one w jego ręku, środkiem do ćwiczenia w sprawiedliwości, czyli, że były to nauki ważności pierwszorzędnej. Wiele pozafiguralnego wonnego kadzidła było w pozafiguralnej łyżce i cna rzeczywiście była ofiarowaną przez pozafiguralnego Elijaba.

      (56) Nasze krótkie przestudiowanie ofiar pozafiguralnego Elijaba jest jeszcze jednym świadectwem, że właściwie zrozumieliśmy pozafigurę ofiar książąt Wieku Ewangelii; a jako takie, ono pokazuje nam jeszcze jeden rozdział w historii Kościoła,
kol. 2
jak upodobało się naszemu niebieskiemu Ojcu dać to figuralnie w 4ej Ks. Mojżeszowej. Zapewne, iż radujemy się w tym blasku księżycowym, przyświecającym w tej symbolicznej nocy i dziękujemy Bogu jeszcze ze, jedno świadectwo więcej, że Pismo święte jest od Ducha Bożego Słowem natchnionym. Obyśmy mogli z tego badania nauczyć się i oceniać proroctwa Biblijne jako skarby duchowe i użyć tę błogosławioną nadzieję, jako środek do oczyszczenia nas od złego, a budowaniu nas w dobrem ku zbawieniu naszemu.

BEREAŃSKIE PYTANIA DO POWYŻSZEGO

      (1) Czem się odznacza 4 Moj. 7 roz.? Co ci dwanaście książąt reprezentują ogólnie i szczegółowo? Co za fakt często powtarzany w tym rozdziale dowodzi akuratności określenia pozafigury. Co wnioskujemy z tego faktu i że oni nie byli z kapłaństwa?

      (2) Jak możemy wytłumaczyć fakt, że pozafiguralni książęta, będąc utracjuszami koron jednak uczestniczą w ofierze za grzech? Pod jakimi tylko warunkami są tacy odróżnieni od pozafiguralnego Aarona? Jaka myśl jest dowiedziona i zdaje się być właściwą, z punktu zapatrywania na obraz Wieku Ewangelji, przez przyniesienie przez tych książąt ofiary za grzech? Dlaczego? Aż do jakiego czasu byli utracjusze koron częściami pozafiguralnego Aarona? Co od tego czasu nastąpiło? W łączności z jaką pracą? Jakie cztery konkluzje wyciągamy z tych zastanowień? W krótkości daj akuratną definicję dwunastu pozafiguralnych książąt.

      (3) Daj kilka ilustracji tej myśli z figury i pozafigury. Wytłumacz, zgodnie z tą myślą, figurę i pozafigurę kłótni między Abrahamem i Lotem i ich pasterzami. Także kłótni między pasterzami Izaaka i Filistyńskimi. Podaj myśli zgodne co do figury studni. Daj kilka przykładów z historii Kościoła wyjaśniających tą pozafigurę. Dlaczego te figury odróżniają wiernych od tych drugich? Pod jakimi warunkami figury nie podają takiego odróżnienia? Daj przykład takiej figury.

      (4) Odnośnie kogo powinniśmy zrobić niektóre poprawki? Jak?, pomyłka była popełniona? Dlaczego ta poprawka jest potrzebna? Jak mamy myśleć o tych osobach co do ich stanowiska?

      (5) Co podaliśmy w poprzedniej części tego artykułu? Co jest przedstawione w sposób ogólny przez rzeczy ofiarowane przez tych dwunastu książąt? Na co te ogólności przygotowują nas? Z jakich punktów zapatrywania badaliśmy pozafigury 4 Ks. Moj. a z jakich nie badaliśmy.

      (6) Jak zastosowaliśmy (TP 1927 str. 78, par. 24) 4 Moj. 7:1? Jakie słowa były użyte na dowód tego zastosowania? Jakie pytania nasuwają się przez to zastosowanie? Do jakich trzech pozafigurainych okresów stosują się wypadki z 4 Ks. Moj.? Co wymagają te trzy zastosowania? Czego dowodzą dwa z tych zastosowań? Dlaczego? Dlaczego zastosowanie do Epifanji nasuwa to drugie z tych dwóch pytań?

      (7) Co musimy zapamiętać, ażebyśmy mogli zauważyć zgodność dobrego nauczania Słowa Prawdy? Które to są trzy odróżnienia? Wyjaśnij każde z tych odróżnień. Daj dowód Pisma św. na pierwsze.

      (8) Wyjaśnij to drugie odróżnienie. Podaj i odpowiedz na pytanie tyczące się tymczasowej części tego odróżnienia. Daj przykład. Czy Boskie przewidzenie zmusiło rzecz przewidzianą, by się stała taką? Co jest za różnica między Jego przewidzeniem i przewidzianym wypadkom? Dlaczego jest właściwem mówić o Kościele w Epifanji, jako wystawiony indywidualnie? Kiedy Kościół będzie wystawiony niezmiennie i indywidualnie? Dlaczego?

      (9) Z powodu potrójnego odróżnienia jak możemy zastosować słowa: „w dzień którego dokończył Mojżesz i wystawił przybytek”? Jak mają te słowa być tłumaczone odnośnie Wieku Ewangelji? Kiedy się ten dzień rozpoczął, kiedy skończył? Co było uczynione tego dnia zanim pozafiguralni książęta ofiarowali? Co jest pozafigurą pomazania przybytku i poświęcenia go? Jak te dwie pozafigury były wykonane? Co jest pozafigurą pomazania, każdego sprzętu i naczynia? Poświęcenia każdego sprzętu i naczynia?

      (10) Co znaczy ołtarz? Co jest pozafigurą pomazania go? Jego poświecenia? Pomazanie jego naczyń? Poświęcenia ich?

      (11) Co łączność między wierszem 1 a 2 pokazuje? Jak wypełniła się pozafigurą tego? Jakie jest pozafiguralne pokrewieństwo ofiary tego rozdziału do pozafiguralnego liczenia w 4 Moj.1? Co jest reprezentowane przez ofiarowanie książąt? Jakiego charakteru nie były te ofiary a jakiego były? Jak mogła ta sama klasa ofiarowywać Azazelowi i Jehowie? Która część ich usług jest podana w tym rozdziale?

      (12) Co wiersz 3-ci określa? Na co jest figurą fakt, że oni przynieśli swoje ofiary przed Pana? Postawienie ich przed przybytkiem? Co wozy reprezentują? Daj dc wód z Pisma świętego co ogólnie jest pozafigurami wozów 4Moj 7:3-8? Czego figurą są wozy przykryte? Czego obrazem są pociągowe zwierzęta — konie, osły i woły. Udowodnij odpowiedź. Na co jest obrazem przyprowadzenie woza przez dwóch książąt? A co przyprowadzenie przez każdego książęcia jednego wołu?

      (13) Dlaczego definicja organizacji, albo nawet religijnych organizacji, nie jest dosyć wyszczególniającą na pozafiguralne wozy? Jakie są akuratne pozafigury wołów? Dlaczego?

      (14) Przeciw jakiej pomyłce musimy się strzec odnośnie pozafiguralnych wozów? Dlaczego? Daj przykłady dowodzące, że sześć gatunków organizacji a nie sześć organizacji są pozafigurami sześciu wozów? Przeciw jakim pomyłkom powinniśmy się strzedz co się tyczy tych sześciu par wołów? Dlaczego? Daj przykłady, że sześciorakie konstytucje, albo czartery i sześciorakie regulaminy są pozafigurą sześciu par wołów. Co byłoby pozafigurą każdej pary wołów?

      (15) W zrozumieniu pozafigury co musimy pamiętać? Kiedy nie istniały a od kiedy istniały takie

poprzednia strona – następna strona