Teraźniejsza Prawda nr 64 – 1933 – str. 40

prawdą, to buntownicy, których staraliśmy się z początku prywatnie w miłujący sposób odwrócić od złego, a którym sprzeciwialiśmy się tem więcej im więcej podnosili dobrowolnie swój bunt, są tymi, którzy powinni być odrzuceni przez wierny lud Boży. Wypadki i Biblia dowodzą, że oni właśnie byli ambitnymi, samolubnymi, oszukańczymi i fałszywymi uzurpatorami, którzy schwyceni będąc na gorącym uczynku krzyczeli za nami „łapajcie złodzieja”, aby przez to odwrócić uwagę od swych podłych uczynków i nauk.

      (30) Posądzano nas, że czujemy gorzkość, lecz niechaj dowiodą tego chociażby jednem zdaniem z naszych pism. Nasza otwartość i czystość wyjawienia złego była potrzebną dla celów pracy Epifanicznej, które oni fałszywie sobie przedstawili, jako gorzkość serca. Niektórzy nas obwiniali, że zdradziliśmy ich przed urzędnikami federalnymi, podczas gdy było przeciwnie, ponieważ broniliśmy ich, gdy byliśmy badani przez urzędników federalnych. Niektórzy z nich znów obwinili nas, że jesteśmy klasą Judasza, gdy zaś my wiernie służyliśmy i służymy braciom w ustawicznej samo-ofierze i utracie praw ludzkich. Niektórzy z nich publicznie rozgłaszali, że jesteśmy klasą wtórej śmierci, gdy zaś nasze bronienie Prawdy i służenie Jej dowodzi coś przeciwnego, wreszcie zniesławiali nasz charakter w haniebnie fałszywy i niemożliwy sposób. Ich przekręcanie różnych Prawd i zarządzeń a przedstawianie swoich błędów i złych zarządzeń dowodzi, że odpadli w znacznej mierze od Pana, gdy zaś nasze trzymanie się i bronienie Prawdy i jej zarządzeń, złączone z postępującem światłem na czasie dla podtrzymania braci i nasza w samozaparciu służba dla Pana, Prawdy i braci wśród tak silnych prześladowań, niezbicie dowodzi, że Pan uznaje nasz postępek, a nie uznaje ich ogólnych występków. Drodzy i umiłowani bracia i siostry w Panu, zegzaminujcie nasze nauki, służbę i życie tak jak one się ukazują w uczynkach i Prawdzie, zakrywając nasze nieuniknione słabości naszego glinianego naczynia, a dowiecie się. iż one są zgodne z innymi wiernymi sługami Bożymi. Nie wielu z was jest w stanie zegzaminować naszego prywatnego życia, oprócz tego, co widzicie w naszych pismach, lecz jesteście w stanie zegzaminować nasze nauki. Jeżeli je pokornie, szczerze i świątobliwie zbadacie, to dowiecie się. że są w harmonji, na podstawie z tymi samymi, które nam Bóg dał przez „Onego wiernego i roztropnego sługę”.

      Wobec tych nauk, a okropnych i fatalnych błędów i odrzucań Prawdy ze strony naszych oponentów „czy nie możecie znaków tych czasów rozeznać”, które świadczą o naszych naukach i pracy, iż są udzielane w Prawdzie i duchu Pańskim, a że bunty, powstające przeciw naukom i zarządzeniom Boskim, ze strony naszych oszczerców, pochodzą od Azazela – szatana i są wykonywane w jego duchu?

PYTANIA DO POWYŻSZEGO PRZEDMIOTU

      1) Co wymaga nasz przedmiot? Do czego odnosi się wyrażenie „to wszystko”? Co oznacza nasz tekst załączony do tematu naszej rozprawy? Co by to dowodziło, gdybyśmy nie rozeznawali tych znaków czasów? Co za korzyść mamy ze zrozumienia tych wypadków? ….(2) Co wydarzyło się pomiędzy nami od czasu śmierci brata Russella? Jakie były nasze warunki i przywileje, gdy on był między nami? Jakie dwie złe czynności nastąpiły od owego czasu? (3) Jakie znaczenie niektórzy przywiązują do tych wydarzeń? Czego oni się w tym nie dopatrują? Dlaczego należy się spodziewać w nich biblijnego wypełnienia? Podaj tekst biblijny jako dowód, odnoszący się do tego punktu? Jaki stan serca jest potrzebny, by można otrzymać biblijne wyjaśnienie tych rzeczy? Ile części myśli biblijnej znajduje się w tych wypadkach? (4) Jaką jest pierwsza część z tych tak ważnych wypadków? Na ile podziałów rozdzielił się lud Boży w roku 1917? Z czem zgadza się to rozdzielenie? Co przedstawia przyjście Eliasza i Elizeusza do Jordanu? Uderzenie Jordanu przez Eliasza? Nieuderzanie przez Elizeusza? Przejście rzeki na drugą stronę po suszy? Kiedy się ta pozafigura wydarzyła? Co przedstawiało chodzenie i rozmawianie Eliasza z Elizeuszem poza Jordanem? Kiedy nastąpiło pozaobrazowe rozdzielenie? Kto i kiedy przepowiedział o tych rzeczach? (5) Co dowodzi o prawdziwości tego podania? Jakie są cztery rzeczy, które zmuszają wszystkich do przyznania tych i aktów?. Na jakie pozafigury musiały być te wypadki? Dlaczego? Jakie wypadki zgadzają się z tym poglądem? (6) Jakie wydarzenia towarzyszyły rozdzieleniu – w figurze i pozafigurze? Co wozy symbolizują w Biblii? Co jest wozem pozaobrazowego Izraela? Dlaczego jest tym wozem ta organizacja, a nie inne? Co ognistość wozu reprezentuje? Jakie wypadki były przyczyną ognistości pozaobrazowego wozu? Co konie przedstawiają w symbolach Biblii? Co konie przedstawiają według badania naszego przedmiotu? Co było przyczyną, iż pozafiguralne konie były ogniste? Kogo wyobrażają jeźdźcy? W jaki sposób oni jechali wozem i końmi. Pomiędzy kogo oni wjechali? Co z tego wynikło? Wyjaśnij rozdział – figurę i pozafigurę? Jaką była przypuszczalnie liczba po obydwóch stronach? (7) Dlaczego ten podział musi być pozafigura? Co te wszystkie wypadki łącznie dowodzą? Jak te fakty podziałały na wydawców Strażnicy? Wydawców z P.B.I.? Co potwierdza ich sposób postępowania? (8) Co jest figurą wołania: „Ojcze mój! Ojcze mój!”? „Wozie Izraelski?” „Jeźdzce jego?” Czy były już trzy pozafigury takich wołań? (9) Jakie powinno być właściwe wyrażenie, zamiast wyrażenia „Co Elizeusz widząc w wierszu 10-ym? Dlaczego? Jaka myśl zawiera się w słowie ęwidziai” w w. 10 i 12? Jaka myśl zawiera się w wyrażeniu „nie widział go więcej?” Podaj niektóre fakta tej pozafigury? (10).Co wyobraża rozdarcie szaty przez Elizeusza na dwie części? Co spadnięcie płaszcza z Eliasza? Co podjęcie płaszcza? Powrót Elizeusza do Jordanu? Jego stanie nad Jordanem? I jego uderzenie wód Jordanu? Przez jakie czynniki było dokonane uderzenie? Po czym one następowały? Jakie wypadki były dotąd zegzaminowane? Co one objawiają i czego dowodzą? (11) W jaki sposób możemy udowodnić kto jest pozaobrazowym Elizeuszem? Co wyobraża płaszcz? Jakie są trzy główne czynniki przedstawione przez płaszcz? Kto kontrolował tymi czynnikami po rozdzieleniu? Czego to dowodzi? (12) Co było przyczyną odrzucenia poglądu brata Russella przez wydawców Strażnicy? I dlaczego? A co zmusiło wydawców P.B.I.? Co czynił prezydent Towarzystwa przy rozdzieleniu i jak wysilał się, by wyjaśnić tę rzecz na punkcie Pisma Świętego? Jaka konkluzja jest zgodną z powodu tych logicznie zmuszanych przeciwów? Gdzie jest opisane o tem szczegółowo? Jakie wyjaśnienie o rozdzieleniu w r. 1917 podaje nasz pogląd? (13) Jaka jest druga część znamiennych wypadków, jakie się wydarzyły między ludem Bożym od czasu śmierci „onego sługi”? Jaką mamy pewność tych wypadków? Jakie są niektóre szczegóły obydwóch części tych wypadków, jakie wydarzyły się w Anglii? a wypadki, jakie wydarzyły się w Ameryce? Jak te obie części wypełniają się w obu krajach? Jakie były dwie mniejsze części tych wypadków, po opisaniu najpierw główniejszych części? (14) Kto zbuntował się w roku 1918? Jak się zgadza Ich bunt z tymże buntem z roku 1917? W czym oni się zbuntowali? Z czym spotka się ich bunt? Kto się im sprzeciwił? I do czego doszedł ten sprzeciw? Kto następnie zbuntował się po P.B.I.? W czym oni się zbuntowali? Jaki ruch buntowniczy nastąpił po ruchu Standfastów? W czym oni szczególnie buntowali się? Jaki był ostatni z. tych ogólnych buntowniczych ruchów? Z czego składał się ich bunt? Do czego on doprowadził wiernych? (15) Co jest podane w dwóch poprzednich paragrafach? Co więcej buntownicy uczynili? Co takiego uczynili wydawcy Strażnicy, a szczególnie ich wódz odnośnie nauk Pastora Russella? Wymień ważniejsze z nich. Co prezydent Towarzystwa uczynił z wieloma zarządzeniami brata Russella? Z jakimi skutkami? Co więcej uczyniła P.B.I., po ich pierwotnym, buncie? Co inni buntownicy wyżej wspomniani uczynili? (16) Co się zdarzyło w każdym wypadku buntu? Przez jakie pismo było to szczególnie dokonywane? Co było źródłem’ tych strofowań? Co byli zmuszeni przyznać buntownicy? Co wierni uczynili sprzeciwiającym się im buntownikom? Z jakiem powodzeniem? Czyje przykłady usprawiedliwiają nasz postępek: wzglądem buntowników? (17) Jakie jest znaczenie tych buntów i sprzeciwiania się im? Gdzie ten przedmiot jest szczegółowo: określony? Jak możemy udowodnić, że bunt jest sposobem, przez który jest objawiany grzech Wielkiego Grona? Podaj streszczenie Psalmu 107? Co oznaczają w wierszu 10-ym i 11-ym następujące wyrażenia: ciemność, cień, śmierć, nędza, żelazo, wyroki Boże i rada Najwyższego? Z czego składa się Plan Boży? Dlaczego buntowanie się przeciw któremukolwiek zarządzeniu Pańskiemu znaczy, buntowanie się przeciw całemu Planowi Bożemu? (18) O kim traktuje Psalm 107:10,11? O jakie dwie rzeczy obwinia ich? Według tego ustępu, co jest tym objawionym grzechem Wielkiego Grona? Tylko kiedy możemy wiedzieć, że nowe stworzenie Jest członkiem Wielkiego Grona? Dlaczego nie możemy być pewni tego ze względu na ich inne grzechy? Przez co Bóg objawia Kapłaństwu utratę korony? Kto osądził te nowe stworzenia odrzucając je do Wielkiego Grona? Jakie są funkcje kapłańskie względem Wielkiego

poprzednia strona – następna strona