Teraźniejsza Prawda nr 64 – 1933 – str. 39
GRUPY LEWITÓW
(24) Przychodzimy teraz do trzeciej części wypadków między ludem Pańskim od śmierci Brata Russella: podział Wielkiego Grona na grupy. Rozumiemy, iż te podziały odpowiadają pozafiguralnie podziałom Lewitów w figurze. Brat Russell powiedział nam, że przy końcu wieku, po zakończeniu żęcia, Lewici objawią się w różnych grupach. Rozdzielanie możemy zauważyć, iż się dokonuje przed naszymi oczyma. W obrazie znajdowały się trzy główne grupy Lewitów: Kaatyci, Meraryci i Gersonici (4Moj. 3:17). Przypominamy sobie, że Kaatyci nie mieli wozów (4 Moj. 7:9) tak samo Kapłani nie mieli, gdy zaś Meraryci mieli cztery wozy (4Moj. 7:8), a Gersonici mieli dwa wozy (4Moj. 7:7). Dowiedzieliśmy się, że wozy wyobrażają organizacje. Kapłani nie mieli ani nie mają ziemskich organizacji do prowadzenia ich pracy. Możemy być pewni, że wielu z buntowników nie będą również posługiwali się organizacjami do prowadzenia ich pracy. Ci niezorganizowani buntownicy są pozaobrazowymi Kaatami. (25) Znajdują się dwie grupy zorganizowanych buntowników: 1) tacy, którzy starali się i osiągnęli kontrolę nad korporacjami Brata Russella; te korporacje były przedtem nieme, nieczynne, ponieważ podczas jego życia były wszystkie kontrolowane przez niego i 2) tacy, którzy chcieli, lecz nie osiągnęli kontroli nad tymi organizacjami, ale swoje własne założyli. Pierwsi stosują się do Merarytów drudzy do Gersonitów. Teraz widzimy, że między buntującymi się nowymi stworzeniami znajdują się trzy grupy, które były przedstawione w obrazie Kaatytów, Merarytów i Gersonitów.
(26) Lecz te trzy główne grupy Lewitów zostały podzielone na ośm dywizji. Dwie dywizje powstały z Gersonitów: Lobnici i Semeici; cztery z Kaatytów: Amramici, Izaarici, Hebronici i Husyelici; i dwie z Merarytów: Mahelici i Muzyci (4Moj. 3:17-20). Stosownie do tego, powinniśmy dopatrzeć się tego, czy nie znajduje się ośm dywizji między temi trzema ogólnemi grupami pozaobrazowych Lewitów i rzeczywiście znajduje się. Powyżej pokazaliśmy, że niektórzy z pozaobrazowych Lewitów, którzy nie wierzą, aby organizacje miały kontrolować ich pracą, są pozaobrazowymi Kaatami. Ci pozaobrazowi Kaatyci składają się z czterech dywizji i są pozaobrazem na cztery podziały Kaatów. Zwolennicy Sturgeona są pozaobrazowymi Husyjelitami. Zwolennicy Ritchiego – pozaobrazowymi Hebronitami. Zwolennicy Olsona – pozaobrazowymi Izaaritami i zwolennicy Hirsha – pozaobrazowymi Amramitami. Żadni z tych, jako pozaobrazowi Kaatyci nie używają organizacji do kontrolowania ich pracy. Powyżej widzieliśmy, że Meraryci wyobrażają tych, którzy osiągnęli kontrolę nad organizacjami Brata Russella, a te stanowiły trzy pozaobrazowe wozy: 1) Watch Tower Bible and Tract Society (Towarzystwo Strażnicy), 2) People’s Pulpit Association (Towarzystwo Kazalnicy Ludowej) i 3) International Bible Students Association (Międzynarodowe Stowarzyszenie Badaczy Pisma Świętego). Zwolennicy Towarzystwa otrzymali kontrolę nad tymi trzema organizacjami przy rozdzieleniu pozaobrazowego Eliasza i Elizeusza w roku 1917. W rok później zwolennicy Towarzystwa rozdzielili się na dwie części, mianowicie 1) na tych, którzy pozostali z Towarzystwem, godząc się razem z wodzami Towarzystwa na kompromis militarny po uwięzieniu ich wodzów, i 2) na tych, którzy się nie zgodzili na kompromis, wobec czego oddzielili się od Towarzystwa, nazywając się „Standfast” co znaczy „stójmy mocno”. Ci ostatni uformowali organizację, jako komitet, który działał krótki czas, później rozwiązał się i uformowano na miejsce tego, tak zwane Elijah Woice Society (Towarzystwo Głosu Eliasza) dla Standfastów. Zwolennicy Towarzystwa stosują się pozaobrazowo do Maheli Merarytów, a Standfasty do Muzytów Merarytów; a cztery powyżej nadmienione organizacje stosują się pozaobrazowo do czterech wozów danym Merarytom. Powyżej nadmieniliśmy, że ci: buntownicy, którzy wierzą w organizacje do kontrolowania
kol. 2
pracy ich, lecz nie otrzymali kontroli nad organizacjami Brata Russella, są pozaobrazowymi Gersonitami. W Anglii ruch Shearn-Crawfordów próbował, lecz nie otrzymał kontroli nad I.B.S.A. (Międzynarodowem Stowarzyszeniem Badaczy Pisma Świętego), a w Ameryce ci, którzy najprzód mieli czynność jako Fort Pitt Komitet, a później jako P.B.I. (Pastoralna Biblijna Instytucja) chcieli, lecz nie otrzymali kontroli nad temi trzema organizacjami. Te dwie grupy uformowały więc swoje organizacje 1) pierwsza sformowała Komitet Studentów Biblijnych (Bibie Students Committee)-B.S.C. 2) ostatnia Pastoralną Biblijną Instytucję – P.B.I Pierwsi stosują się do Lobnitów Gersonitów, zaś drudzy do Semeitów Gersonitów. Tak więc możemy widzieć, jak główne grupy i dywizje buntowników stosują się jako pozaobrazy do głównych grup i dywizji Lewitów. A więc znajdujemy to, czego się można było spodziewać, że Lewici rozwijają się w całości w ich głównych grupach i dywizjach. To właśnie dowodzi autentyczności naszych poglądów na te wypadki. „Czy nie możecie znamion tych czasów w tych wielu rzeczach rozeznać?”
(27) Lecz ktośby mógł nam zarzucić i powiedzieć, że choć są trzy główne grupy, to jednak jest więcej niż ośm dywizji między buntownikami. Na to możemy odpowiedzieć i dodać, że według typu, można się spodziewać jeszcze więcej podziałów, ponieważ trzech synów Lewiego chociaż mieli tylko ośmiu synów, to ci synowie również mieli dzieci, a dzieci tych synów także mieli dzieci, tak, iż w lewickiej genealogji jest spisanych aż 60 głów familji. Te 60 głów są typem na 60 podziałów, na które się rozwiną te ośm dywizji, w czasie gdy wszyscy pozaobrazowi Lewici zostaną podzieleni. A także 60 slupów na dziedzińcu są figurą na te same rzeczy. Zatem widzimy, że z trzech grup i ośm dywizji powstało w pozafigurze aż 60 podziałów. Lecz to nie jest jeszcze ukompletowane, lecz w swoim czasie będzie; a że widzimy, jak stopniowo rozwija się do ukompletowania, powinniśmy naszą wiarę przez to jeszcze więcej wzmocnić, że powyższe podanie jest prawdziwem. „Czy nie możecie znamion tych czasów rozeznać?”
(28) Tych trzech znaków czasów można było się spodziewać zaraz po zakończeniu się żęcia. W Teraźniejszej Prawdzie daliśmy około 50 dowodów, że żęcie skończyło się około października 1914 roku, a pokłosie w kwietniu 1916 roku. Dlatego te rzeczy teraz są na miejscu. Nie mogą być biblijnie, rozumnie i faktycznie inaczej lub z innego punktu zapatrywania wyjaśnione, co jest dowodem, że inne wyjaśnienia upadają, ponieważ nie mają żadnej podstawy faktów, rozumowania i Pisma św. Te wypadki dlatego są dowodem rozłączenia pozaobrazowego Eliasza i Elizeusza, prowadzenie Kozła Azazela do bramy i do przeznaczonego człowieka przez Najwyższego Kapłana świata i podzielenia Lewitów na tyle części. To jest głosem znaków czasów, z którym zgadzają się wszystkie Pisma.
(29) Jeżeli powyższe przedstawienie rzeczy jest prawdziwe, jak Biblja, fakty i rozumowania tego dowodzą, w takim razie praca wydawcy tego pisma ma zupełnie inny charakter, od tego jak jest przedstawiana przez tych, których Biblja, ich rozumowania i fakty liczne dowodzą, że są buntownikami. Przedstawili go jako obłąkanego, ambitnego, samolubnego, oszukańczego i fałszywego uzurpatora. Bo jeżeli powyższe przedstawienie rzeczy jest prawdziwe, to te oskarżenia, pochodzące od naszych przeciwników, muszą być fałszywemi, a zatem praca jego i wysiłki prowadzone od czasu śmierci Brata Russella pomiędzy ludem Bożym przeciw buntownikom są od Boga upoważnione, prowadzone i wspierane. To znaczy, że nasza opozycja przeciwko buntowi brytyjskich zarządców, obecnego zarządu, P.B.I. itd., była przez Pana prowadzoną i przez Pana popieraną i upoważnioną, który z obfitości łaski Swojej pomimo naszych słabości i omyłek, używa nas w Jego, pracy do zachęty naszych współpracowników, aby i oni: sprzeciwiali się buntowi Kozła Azazela, przez którego Szatan chce obalić Prawdę i zarządzenia Pańskie, które Pan udzielił dla prowadzenia dzielą Prawdy. A jeżeli to jest