Teraźniejsza Prawda nr 64 – 1933 – str. 34

CO ZNACZY TO WSZYSTKO

(Przedruk z Nr. 19 i 45 Ter. Prawdy; P 1925, 134).

      „Czy nie możecie znamion, tych czasów rozeznać?” – Mat. 16:3.

      Ażeby można lepiej zrozumieć nasz przedmiot wymaga bowiem to pewnego wyjaśnienia, a mianowicie: należy wyjaśnić znaczenie wyrażenia „to wszystko”, jakie jest zawarte w tytule niniejszego artykułu. W wyrażeniu „to wszystko” znajduje się myśl skrócona, odnosząca się do nadzwyczajnych wypadków, jakie wydarzyły się między ludem w Prawdzie od śmierci brata Russella aż dotąd. A tekst załączony do tematu naszej rozprawy wyobraża, że te rzeczy mają być uznawane, jako znaki czasów, na które powinniśmy zwrócić naszą uwagę, nasze wyrozumienie i naszą odpowiedzialność. Gdybyśmy nie uznawali, że te wypadki mają ważne znaczenie i że różnią się od zwykłych wypadków miedzy ludem Bożym, wykazalibyśmy tym samym niezdolność do rozeznawania znaków czasów. A wyrozumienie takowych okaże się pomocą z wielu punktów zapatrywania, mianowicie z punktu pomagania nam do powzięcia inteligentnego i od Boga gwarantującego stanowiska ku tym rzeczom i wynikłym z tego skutkom.

      (2) Nie można temu absolutnie zaprzeczyć, że nadzwyczajne wypadki wydarzyły się od czasu, gdy brat Russell nas opuścił. Gdy był między nami jeszcze w ciele, pokój był między nami. Byliśmy wówczas złączonym ludem. Miłowaliśmy jeden stół Prawdy; wyrabialiśmy jednego ducha społeczności, służyliśmy tej samej Prawdzie, tymi samymi sposobami. Były to rzeczywiście radosne dni uczty duchowej społeczności w budowaniu duchowym i służby Panu. Wszyscy mieliśmy jeden węzeł pokoju i jedności, jedną nadzieję wielkiego Powołania, jedną pracę służby, jednego Pana. jedną wiarę, jeden chrzest i tego samego Boga Ojca, a wszystko to było radością serc naszych. Lecz w wielu w powyżej wyszczególnionych punktach nastąpiły zmiany i już nie jesteśmy więcej złączonym ludem i w wielu wypadkach nie wierzymy na równo w te same nauki, jak przedtem. Niektórzy z nas odrzucili niektóre dawniejsze prawdy, a na miejsce ich przyjęli błędy. Tak samo wiele z dawniejszych praktyk niektórzy z nas usunęli, a na ich miejsce inne wprowadzili. Niektórzy z nas zbuntowali się przeciwko wielu naukom i zarządzeniom, jakie Pan dał nam przez „wiernego sługę”. Wodzowe i nauczyciele między nami,
kol. 2
prawdziwi i fałszywi, rozdzielili nas; i dlatego widzimy jak wiele rzeczy wypełniło się miedzy nami, które mają wielka wagę.

      (3) Dla niektórych te rzeczy mają ważne znaczenie z powodu nadzwyczajnych wypadków, lecz nie mogą w tym, dopatrzyć się żadnego biblijnego znaczenia. Lecz, drodzy bracia i siostry, wiele wypadków mających mniejsze znaczenie było pokazanych w Biblii. dlatego uważamy, że i te wypadki muszą być również pokazane w Biblii. I dlatego wierzymy z dowodów, że i te wypadki są biblijnie wykazane. Ponieważ fakty wykazują nam, że należą do najważniejszych zdarzeń jakiegokolwiek okresu czasu między ludem Pańskim, nie byłoby właściwą i według Biblii harmonijną rzeczą, gdyby one nie były wykazane w Piśmie Świętym. Czy nie przypominamy sobie Pańskiego upewnienia, że wszystkie rzeczy Jego Planu objawia Swemu ludowi przez Jego słowo? (Amos 3:7). Jeżeli to jest prawdą, natenczas powinniśmy spodziewać się, że nie-które biblijne proroctwa i figury będą odnosiły się do tych tak ważnych wydarzeń. Jeżeli serca nasze są pragnącymi, pokornymi, szczerymi i świętymi (poświęconymi), to ostatecznie będziemy z pomiędzy tych, którym biblijne znaczenia tych wypadków zostaną odsłonięte. Wierzymy, że między innymi rzeczami znajdują się tam szczególnie trzy części myśli biblijnej, które wypełniają się w tych tak ważnych wypadkach pomiędzy ludem Bożym od czasu opuszczenia nas przez „Onego sługę”. Zobaczymy przy pomocy Bożej co to za trzy tak wielkie wypadki.

      (4) Pierwszym z tych wielkich biblijnie wzmiankowanych wypadków jest rozdzielenie ludu Bożego w 1917-go roku na dwa główne podziały: 1) na zwolenników Towarzystwa pod obecnym zarządem i 2) na innych, niebędących pod obecnym zarządem Towarzystwa. To rozdzielenie w pozaobrazie zgadza się we wszystkich szczegółach z typem rozdzielenia się miedzy Eliaszem a Elizeuszem. Zauważmy dobrze, to porównanie. Wszyscy przypominamy sobie, że brat Russell wykazał nam, że przyjście Eliasza i Elizeusza do Jordanu figurowało, że tak ci, co zatrzymali woje korony jak i reszta ludu w Prawdzie, gdy doszli do roku 1914-go zasądzili Chrześcijaństwo na gniew wielkiego

poprzednia strona – następna strona