Teraźniejsza Prawda nr 62 – 1933 – str. 16

ławce, (g) Nie ma najmniejszej nawet wzmianki w tym całym wydarzeniu, aby Jezus lub Apostołowie mniemali, że prawdziwe ciało i krew były im podawane. Wyrażenie takiej myśli byłoby napewno powodem pytań, zwłaszcza ze strony Piotra, który by niezawodnie domagał się odpowiedzi, zanim uczniowie mogliby właściwie wziąć udział w tej Pamiątce. Przetoż niepodobna uniknąć tego wniosku, że w pierwotnej Wieczerzy Pańskiej Jezus nie dał Swego rzeczywistego ciała do jedzenia i Swej rzeczywistej krwi do picia uczniom Swoim; i dlatego w żadnym z następnych obchodzeń tej wieczerzy ustanowionej przez naszego Pana, nie mogło być podawane uczestnikom do jedzenia i picia to, czego w pierwotnej Pamiątce nie podawano. Twierdzić zaś, że późniejsze obchodzenia dawały i dają komunikantom to, co pierwsza Wieczerza nie dała, znaczy, że one nie były i nie są tym samym czym była pierwsza Wieczerza, tj., że one wcale nie były i nie są Wieczerzą Pańską.

      (2) Te trzy doktryny o „prawdziwej obecności” przeczą. różnym doktrynom Pisma Św., szczególnie głównej doktrynie Biblii – Okupowi, (a) Biblia uczy, że Jezus Chrystus
kol. 2
położył Swoje człowieczeństwo jako Cenę Okupu za rodź ludzki, (1Tym. 2: 6). Gdyby On miał zabrać z powrotem Swoje człowieczeństwo, to znaczyłoby zabranie z powrotem Ceny Okupu, a to wycofałoby Okup. Doktryna o prawdziwej obecności w chlebie i winie znaczy, że Jezus wziął z powrotem Swoje człowieczeństwo; ponieważ jest twierdzone przez jej wyznawców, że na mocy osobistego połączenia się człowieczeństwa z Jego Boskością, ono jest obecne w Wieczerzy Pańskiej; tym więc sposobem ta doktryna pokazuje, że nasz Pan wycofał Cenę Okupu, (b) Te doktryny, o prawdziwej obecności Pańskiej w chlebie i winie, również przeczą, że Pan zmartwychwstał jako duchowa istota (1Kor. 15:45-49; 2Kor. 3:17; 1Piotra 3:18); ponieważ one uczą, że On zmartwychwstał człowiekiem, (c) Jako skutek tych nie biblijnych wniosków powikłanych w tej doktrynie prawdziwej obecności, cały Plan Boży, ześrodkowany w Okupie, staje się bez użytecznym, szczególnie w jego usprawiedliwieniu, Wysokim powołaniu i w zarysach restytucji.

      (Ciąg dalszy nastąpi)

kol. 1

ODPOWIEDŹ NA ZAPYTANIE

      Pytanie: Czy ofiary Składane w Dniu Pojednania były na przebłaganie za grzechy popełnione za rok ubiegły, czy przyszły?

      Odpowiedź: Ta część Dnia Pojednania – od godz. 6-tej wieczorem do godz. około 9-tej rano, która poprzedzała ofiarowanie cielca, przedstawia czas od upadku Adama, aż do czasu ofiarowania się naszego Pana; a resztę dnia przedstawia Wieki Ewangelii i Tysiąclecia Beszta roku, w którym Izraelici przynosili osobiste ofiary, przedstawia także Tysiąclecie. Ofiary składane w Dniu Pojednania były za grzechy popełniane od godz. 6-tej poprzedniego wieczora, aż do godz. 6-tej następnego wieczora, czyli za cały Dzień Pojednania, będący pierwszą częścią dzieła pojednania, a w dodatku pojednanie było skuteczne za cały naród, aż do rozpoczęcia się następnego Dnia Pojednania. Tym sposobem, by jednostki tego narodu mogły w pokorze wyglądać za jeszcze jednym rokiem, by przez posłuszeństwo Prawu Zakonu, mogły osiągnąć żywot, co było figurą na świat starający się, o zachowanie Nowego Prawa Przymierza, w wieku Tysiąclecia, przez co będzie mógł otrzymać żywot wieczny. Jeżeli okres składający się z 7000 lat od upadku Adama aż do końca Tysiąclecia przyjmiemy za dzień składający się z 24 symbolicznych godzin, wtedy każda symboliczna godzina tego okresu przedstawiałaby 1/24 część z 7000 lat, to jest, 2912/3 lat. Ofiarowanie się naszego Pana rozpoczęło się około 4157 roku po upadku. Pierwsza ofiara Dnia Pojednania była ofiarowana w Izraelu za czasów Chrystusa w ciągu trzeciej godziny rano, tj. pomiędzy naszą godziną 8-mą, a 9-tą z rana. Godzina 9-ta rano, jest zatem godziną 15-tą po godzinie 6-tej wieczorem poprzedniego dnia; a piętnaście symbolicznych godzin, z których każda ma po 2912/3 lat, miałyby 4375 lat, od rozpoczęcia się owego dnia. Okres do godziny 8-tej rano byłby o 2912/3 lat krótszy, czyli, że wynosiłby 40831/3 lat. Stąd też widzimy, że rozpoczęcie ofiarowania się naszego Pana nastąpiło po upływie 4157 lat od rozpoczęcia się dnia, czyli że ofiarowanie rozpoczęło się pomiędzy symboliczną godziną 8-mą a 9-tą rano, czyli akurat o godzinie 8:15 rano w owym dniu. Zdaje się, że Pan musiał mieć ten chronologiczny szczegół w myśli, gdy dawał rozporządzenia co do odprawiania usług figuralnych W Dniu Pojednania. Czy to ustawienie czasu w figurze i pozafigurze nie może być również zawarte w znaczeniu wyrażeń takich jak np. „według czasu” i „wypełnienie czasu” podanych przez Ap. Pawła (Rzym. 5:6; Gal. 4:4 itd.). jako naznaczenie czasu ofiary naszego Pana? Zdaje się, że tak. PT 1921, 143.

ZAWIADOMIENIE

      Mamy na ręku wiele tysięcy polskich gazetek, które powinny być rozdane przed rozpoczęciem się symbolicznego trzęsienia ziemi; dlatego prosimy, ażeby bracia przysłali nam jak najwięcej zamówień na takowe i aby je w sposób umiejętny rozdali jak najprędzej. Posiadamy gazetki na następujące przedmioty: (1) „Gdzie są umarli”, (2) „Co to jest dusza”, (3) „żywot i nieśmiertelność” i „Zapłata za grzech”, (4) „Zmartwychwstanie umarłych” i (22) „Spirytyzm Jest demonizmem”. Wszystkie te gazetki bracia mogą otrzymać bezpłatnie. Drodzy bracia i siostry, starajmy się usilnie o rozdanie powyższych gazetek pomiędzy chrześcijan, aby tym sposobem mieć udział w pozaobrazowej Wtórej walce Gedeona, aż do końca

      Jeżeli ktokolwiek z braci, tak pojedyncze osoby lub całe zgromadzenia, ma na składzie więcej gazetek aniżeli by mógł rozdać w następnych sześciu lub dziewięciu miesiącach, proszony jest
kol. 2
aby nas o tym zawiadomił, podając zarazem ilość posiadanych gazetek. Bracia w Polsce proszeni są, aby zawiadamiali o tym brata Kasprzykowskiego jak również, aby do niego pisali po gazetki; bracia gdzie indziej mieszkający, proszeni są, aby pisali po gazetki wprost do nas. Bylibyśmy bardzo zadowoleni, gdyby bracia posiadający więcej gazetek, aniżeli byliby w stanie rozdać, mogli wysyłać nadwyżki pod takie nazwiska i adresy, gdzie brat Kasprzykowski lub my podaliśmy im po uprzednim zawiadomieniu o ilości posiadanych gazetek. A więc, my lub brat Kasprzykowski po otrzymaniu od braci zamówień na gazetki wyślemy ich adresy braciom posiadającym gazetki, a ci będą mogli wysłać ich nadwyżkę wprost do braci, którzy je potrzebują. W ten sposób wszystkie gazetki będą rozdane i nic się nie zmarnuje. Wszystkie gazetki będące na składzie i u braci, powinny być rozdane zanim rozpocznie się walka Armagedonu.

      W tym roku 1933, obchodzenie Ustanowienia Pamiątki śmierci naszego Pana przypada w sobotę 8-go kwietnia po godzinie 6-tej wieczorem. Tę datę opieramy na następujących danych: wiosenne porównanie dnia z nocą przypada w 180° wschodniej długości geograficznej o godzinie 2-tej popołudniu w dniu 21-go marca; a nów księżyca najbliższy tej daty przypada w 180° wsch. dług. geogr. o godz. 3:20 popołudniu w dniu 26-go marca. Zgodnie z poprawnym obliczeniem pierwszy dzień miesiąca Nisan rozpoczyna się 26-go marca o godz. 6-tej wieczorem; a 14-ty Nisan rozpoczyna się 8-go kwietnia o godz. 6-tej wieczorem. A zatem właściwa pora na obchodzenie Pamiątki Wieczerzy Pańskiej będzie po godzinie 6-tej wieczorem w sobotę, 8-go kwietnia.

      W artykule pt. „Przegląd Twierdzeń P.B.I. o Dacie Wielkanocnej” znajdującym się w tym wydaniu jest tam podanych kilka dat wielkanocnych, lecz należy mieć na uwadze, że odnoszą się one do lat podanych w artykule, a nie do obecnego [1933] roku. W tym roku Pamiątka Wieczerzy Pańskiej przypada tak jak podaliśmy powyżej, dnia 8-go kwietnia, po godzinie 6-tej wieczorem. Podajemy to zdanie, jako przestrogę aby nas źle nie rozumiano.

      Z listopadowym wydaniem Ter. Prawdy, kończy się wielu braciom prenumerata dotąd nie odnowiona. Przetoż prosimy drogich braci, jeżeli kto może, aby odnowił prenumeratę jak najprędzej. Ci, ma się rozumieć, którzy nie mogą zapłacić prenumeraty, mają wolny dostęp do Ter. Prawdy, tak jak do powietrza, którym oddychają, ale proszeni są, aby natychmiast zgłosili się listownie po odnowienie, a otrzymają darmo; prenumerata na wszystkie nasze pisma musi być albo opłaconą albo poproszoną o bezpłatne przysyłanie, jako brat lub siostra uboga w Panu, w przeciwnym razie wszystkie nieopłacone prenumeraty na nasze pisma zostaną wstrzymane. Będziemy bardzo wdzięczni drogim braciom, jeżeli załatwią tą rzecz jak najprędzej.

      Z Nowym Rokiem życzymy wszystkim braciom i siostrom obfitych Pańskich błogosławieństw.

SPROSTOWANIE

      W listopadowym wydaniu Ter. Prawdy, w art. Zaciemnienie się prawego oka na Piramidę, w num. 61, str. 89, w szpalcie 1, w wierszu 5 i 6 od góry, po słowach: „pokój króla wyobraża stan” powinno być „narodzenia z Ducha”, zamiast „spłodzenia i Ducha”. Taką samą zmianę należy zrobić w num. 40 na str. 41, szpalta 2, wiersz 10 od dołu, z którego powyższy artykuł został przedrukowany.

poprzednia strona – następna strona