Teraźniejsza Prawda nr 77 – 1935 – str. 64

ODPOWIEDZI NA PYTANIA

      Pytanie: Jaka jest różnica między prawem do życia (right to life) a prawami życiowymi (life rights)?

      Odpowiedź: Prawo do życia jest Boskim upoważnieniem do doskonałego egzystowania i jest udzielane wszystkim doskonałym Boskim stworzeniom, tak długo dopóki oni je używają zgodnie z Jego wolą. Tym sposobem Bóg udzielił i w dalszym ciągu udziela aniołom swego upoważnienia do doskonałej egzystencji, i tak długo będzie im tego udzielał, dopóki będą je używali w zgodzie z Jego wolą. Tak samo przy stworzeniu Adama i Ewy Bóg dał im Swoje upoważnienie, by egzystowali w stanie doskonałym i by mogli w tym stanie tak długo pozostawać, jak długo byliby Mu posłusznymi. To samo prawo będzie dane posłusznemu światu przy końcu Tysiąclecia; a jeżeli później, to jest podczas małego okresu, oni je zachowają przez ustawiczne posłuszeństwo, wtedy otrzymają je na wieki. Prawa Życiowe (dla lepszego zrozumienia w języku polskim będziemy używali odtąd określenia należytości życiowe zamiast prawa życiowe. Przyp. tłum.) czyli raczej należytości życiowe są przez Boga upoważnione błogosławieństwa potrzebne do szczęśliwego używania i przedłużania doskonałego życia ze strony tych, którzy posiadają prawo do życia. Np. w sprawie Adama i Ewy, oni posiadali doskonały dom (raj), doskonałe, pożywienie, powietrze, wodę, klimat, panowanie, ludzkie towarzystwo, społeczność z Bogiem itd.., jednym słowem wszystko upoważnione przez Boga, potrzebne do szczęśliwego używania, i przedłużenia doskonałego życia udzielanego tym, którzy mają prawo do życia. Bóg daje wszystkim Swym stworzeniom posiadającym prawo do życia należytości życiowe, stosownie do ich poziomu istnienia. Należytości życiowe nie są dawane tam, gdzie nie ma prawa do życia; lecz tam, gdzie egzystuje prawo do życia, tam są dawane należytości życiowe. Nasienie (Kościół) poświęca swoje prawo do życia i należytości życiowe. Grzesznicy są ich pozbawieni (P1926, 174).

      Pytanie: Czy Chrystus i powstali święci teraz królują? a Jeżeli tak, czy to znaczy, że już jest ustanowione Królestwo?

      Odpowiedź: Chrystus i powstali święci nie królują teraz w tym  znaczeniu, by ich władza była już ustanowioną w pośród ludzi i by już panowali nad rodzajem ludzkim. Lecz królują w tym znaczeniu, iż są Królestwem zupełnie upoważnionym przez Jehowę, ażeby reprezentowali Jego zwierzchnictwo nad wszelkimi rzeczami; w tym bowiem znaczeniu Królestwo jest ustanowione i istnieje już od roku 1878. Nie tylko to, ale Jezus, jak wiemy, powrócił w roku 1874 z takim Królewskim autorytetem (Obj. 14:14; Psalm 45:4, 5). Ich poddani, jeńcy w niewoli zbuntowanego królestwa, które jest obecnie atakowane i przyprowadzane do zupełnego zniszczenia, przez Chrystusa i zmartwychwstałych świętych, jako Królestwo Boże, w celu wyswobodzenia tych jeńców z niewoli i aby mogli być przyprowadzeni pod panowanie Królestwa Bożego. P’22, 125

      Pytanie: Jaki jest okres Chrystusowego królowania?

      Odpowiedź: Okres Chrystusowego królowania według naszego wyrozumienia jest od r. 1874 do 2874. Do roku 2874 Chrystus zniszczy wszelki skutek grzechu Adamowego, jako wyrażenia szatańskiego panowania autorytetu i władzy (1Kor. 15:24-26) Jego panowanie Restytucyjne kończy się w owym czasie. On i święci, jako Sędziowie sprawujący wówczas sprawiedliwość bez litości, jako reprezentanci Jehowy, wypróbują odnowiony rodzaj ludzki i zniszczą we Wtórej śmierci wszystkich, którzy nie wytrzymają próby doskonałego posłuszeństwa, a dadzą żywot wieczny posłusznym. Nikt nie będzie umierał śmiercią Adamową podczas „krótkiego okresu”, jaki nastąpi po roku 2874; ponieważ śmierć Adamowa
kol. 2
będzie zniszczoną już przedtem (1Kor. 15:26).Kościół pozostanie jednak królami na całą wieczność. P’22, 125

      Pytanie: Czy władza żelazna Chrystusa będzie powstrzymana podczas „krótkiego okresu”, lub czy rozwiązanie Szatana będzie jedyną zmianą w czynności królestwa w celu wypróbowania, wierności rodzaju ludzkiego?

      Odpowiedź: Wyrażenie „władza żelazna” znaczy siłę, z jaka Chrystus (Głowa i Ciało) czynić będą starania, by zniszczyć wszelki ślad królestwa szatańskiego i wszelkie zewnętrzne zło prowadzone przeciw Jego panowaniu restytucji podczas tysiąca lat. Ta władza żelazna powoduje obecny czas ucisku. Ale przestanie działać w roku 2874, kiedy na chwilę, w celu ostatecznej próby, każdemu będzie pozwolone, by czynił co się mu spodoba, w czym nie będzie przeszkadzać żelazna życiowa. Chrystus (Głowa i Ciało) unicestwi tych, którzy będą mieli upodobane w wykonywaniu złego, lecz bez przywracana władzy żelaznej. – P ’22, 125.

      Pytanie: Jeżeli Aaron nie czynił i nie mógł uczynić pojednania za siebie samego w Dnu Pojednania, to czy było kiedykolwiek dokonywane figuralne przebłaganie za jego aktualne grzechy?

      Odpowiedź: Z punktu zapatrywania na figurę, Aaron nie mógł czynić pojednania za siebie samego, bo ażeby uczynić pojednanie za  drugich, sam musiał być uważany figuralnie bez grzechu. Pojednanie, o którym Pismo św. wspomina, że uczynił „za siebie”, było za tych, których w owym dniu jego ciało reprezentowało, tj. za synów jego, ze względu na drugą ofiarę. A zatem za grzechy Aarona, jako jednostki, oddzielnie od synów jego, nigdy nie dokonywano figuralnego przebłagania, ponieważ Aaron w swoim osobistym urzędzie, oddzielnie od pokrewieństwa do synów swoich był figuralnie bez grzechu i wyobrażał naszego Pana jako Nowe Stworzenie. – P ’20, 78,

      Pytanie: Jeżeli przy końcu Tysiąclecia Starożytni i Młodociani święci umrą, czy ich śmierć będzie wtóra śmiercią?

      Odpowiedź: Jest to prawdą, że przy końcu małego czasu (Obj. 20:3) Starożytni i Młodociani święci umrą. Jest to również prawdą, że dla nich będzie to drugim umarciem, lecz ich śmierć nie będzie wtóra śmiercią, ponieważ wtóra śmierć jest używana w Biblii w technicznym tego słowa znaczeniu, jako mocny kontrast do pierwszej, to jest do Adamowej śmierci. Pierwsza, czyli Adamowa śmierć zostanie zniesioną, gdy Mesjasz obudzi śpiących w grobach i podniesie ich przez proces restytucji do doskonałości. Pierwszy, czyli Adamowej śmierci stan, dlatego skończy się w pewnym czasie, lecą co Pismo Św. mówi o wtórej śmierci, ta nigdy się nie skończy. Nikt z tych, którzy weszli w biblijnie podaną wtóra, śmierć, nie powróci do życia. Tacy będą umarłymi wiecznie. Myślimy, że trudność dającego to pytanie może być usunięta, jeżeli zapamięta, że wyrażenie „wtóra śmierć” jest używane w technicznym tego słowa znaczeniu, co się tyczy stanu, w który niepoprawni grzesznicy, po ostatecznej próbie i sposobności, będą wrzuceni. Wtóra śmierć nie znaczy koniecznie umrzeć drugi raz, ponieważ naprzykład Judasz z klasy wtórej śmierci Wieku Ewangelii nie umarł drugi raz; i tak samo odnosi się to do wszystkich należących do klasy wtórej śmierci Wieku Ewangelii; i niewątpliwie niektórzy z tych, którzy zostaną przy życiu przez wielki ucisk i całe tysiąclecie, przy końcu – w tym małym czasie – okażą się niegodnymi wiecznego życia, i choć pierwszy raz umrą, to jednak ich śmierć będzie się nazywać wtóra śmiercią. To samo jest prawdą, względem niepoprawnych upadłych aniołów. Dlatego nie możemy mówić, że umrzeć wtóra śmiercią znaczyłoby dwa razy umrzeć i ten wyjątek odnosi się także do wypadku Starożytnych i Młodocianych świętych, gdy umrą przy końcu Tysiąclecia.

TERAŹNIEJSZA PRAWDA
I ZWIASTUN CHRYSTUSOWJ EPIFANII

Paweł S.L. Johnson – Wydawca i Redaktor.

      Będąc wolnym od wszystkich sekt, partii, organizacji i wyznań ludzkich, lecz przywiązanym do Boga, tak jak wyrozumiewa Jego słowo, Pismo stoi w obronie „Prawdy Paruzji” danej od Pana przez „wiernego sługę”, jako podstawy dla dalszego rozwijania Prawdy; dla obrony zarządzeń, czarteru i testamentu,
udzielonych od Pana przez „wiernego sługę”, jako rzeczy wiążące, kontrolujące Korporację i Stowarzyszenia między ludem Prawdzy i dla głoszenia
i obrony rozwijającej się Prawdy Epifanii, jako pokarmu na czas słuszny dla wszystkich klas i oddziałów Pańskiego ludu, tak jak się upodoba Panu udzielić.
Dla bezpieczności pieniądze należy wysyłać ze Stanów Zjednoczonych przekazami ekspresowymi, bankowymi i pocztowymi. Z poza granicy St. Zjednoczonych
tylko przekazami bankowymi.
Przy zmianie adresu prosimy nadesłać jak stary tak i nowy adres. Prosimy dać pełny adresu u góry każdego listu. Kopia „Teraźniejszej Prawdy” będzie
wysłaną darmo, tak dla proszących, jak i dla innych osób, jeżeli ich adresy nam będą wskazane. „Teraźniejsza Prawda” jest wysyłana biednym Pańskim na
tych samych warunkach jak za czasów brata Russella. Odnowienie prenumeraty jest podane na owijaczce każdego wysłanego egzemplarza.
Roczna prenumerata $1.00 (5 złotych); pojedyncza kopia 25 centów (1 zł )

poprzednia stronanastępna strona