Teraźniejsza Prawda nr 76 – 1935 – str. 43

      (8) Kiedy to urąganie zacytowane w powyższym artykule było wydane? Co ten fakt dowodzi o jego dwóch pisarzach? Dlaczego? Co nasze cytaty i inne podane fakty dowodzą co do tego jak my uważamy okres od listopada, 1931 roku, do marca 1932 ze względu na walkę Armagedonu? Co dowodzi o artykule, który przeglądamy? Jaki jest charakter jego zdania o 12 czerwcu? Jak jego kłamliwość jest dowiedziona? Czego jest ten artykuł ilustracją?

      (9) Jaki jest charakter zarzutu o zachęcaniu do ofiarności na konwencji w Detroit, 1931 roku? Co było faktem w tej sprawie? Co każdy rzetelny uczestnik na tej konwencji wie o tym przedmiocie? Jaki jest charakter zdania, że wskutek takiego rzekomego nawoływania do ofiarności $27,000 było ofiarowanych? Około jakiego faktu był ów fałsz spleciony? Który jeszcze zarzut jest fałszywy? Przeciw czemu Teraź. Prawda radziła? Jakie wyjątki zrobiliśmy dla niektórych? Jakie są fakty względem zarzutu o rzekomem osiedleniu braci na pustynnych miejscowościach Arkanaasu i Oregonu?

      (10) Co powtarzamy z naciskiem? Co powinno być podane, aby uczynić aktualną pomyłkę? Jakie trzy rzeczy aktualnie wypływają z podanych faktów? Jak przed 11 czerwcem 1932, przedstawialiśmy zawsze tę godzinę? Co nas powstrzymywało pozytywnie powiedzieć, że walka Armagedonu zacznie się między listopadom, 1931 a marcem, 1932? Pomimo nawet jakiego poglądu było to uczynione? Kiedy nawet ta myśl była zaniechana?

      (11) W czem była nasza pomyłka? Dla jakich czterech przyczyn, zdaje się, że Bóg dozwolił na tę pomyłkę?

      (12) W jakich to dwunastu punktach jest nasza pomyłka podobną pomyłce naszego Pastora o wyzwoleniu Kościoła do paźdz. 1914? Jaka jest różnica między sposobem jak ci dwaj bracia traktowali swoje pomyłki, a sposobem w jaki p. Barbour i J. P. Rutherford traktowali swoje mylne przepowiednie?

      (13) Jak nasz Pan rozjaśiił te niepewności? Jaki był skutek tego zanim przepowiedziana data nastąpiła? Jak postępowanie naszego Pana ku Redaktorowi różniło się od Jego postępowania ku tym pięciu jednostkom i redaktorom tych dwóch wymienionych pism? Czego wierni nie spodziewali się w przepowiedziane daty? Jak przeciwnicy postąpili względem nich? Z jakimi skutkami? Co nasz Pan dał Redaktorowi zrozumieć w styczniu 1932 względem 11 czerwca, 1932? Czego nie? Jak przybliżaliśmy się, a jak nie przybliżaliśmy się do daty 11 czerwca, 1932? Z tymi dwoma trudnościami załatwionymi, jaka jeszcze trudność powstała? Jak nie można było przyjść do pewności w niej? Dlaczego nie? Jakie figuralne rzeczy tego dowodzą? Co było naszą trudnością?

      (14) Co jest jedynem źródłem wiary i praktyki? Co w tej sprawie ten fakt pobudził nas uczynić? Jaką pomoc do wydostania się z tej trudności znaleźliśmy? Jak to było? Do czego to załatwienie nas doprowadziło? Jakiej natury jest czwarta trudność? Czego spiskowcy nie czynią? Jak oni dokonują spisku? Jaki był z tego skutek w tym wypadku? Jaki był jedyny sposób dostania faktów? Do czego to pobudziło Redaktora? Jak długo on musiał czekać zanim dostał pierwszą serję faktów? 1le ich było? Co jest przypuszczeniem istnienia spisku?

      (15) W jaki sposób dowiedział się o aktualności drugiego spisku? Co to było? Przez kogo był on wyrażony? Jakim sposobem? Co jest trzecim faktem objawiającym spisek? Jakie organizacje były połączone w tych manifestacjach? Co trzeba w tej łączności pamiętać o figuralnem znaczeniu Jehu? Gdzie jeszcze jest silne świadectwo podane o spisku pozafiguralnego Jehu? Jakie są fakty względem Włoch? Francji i Polski? Hiszpanji? Niemiec? Belgji, Holandji, Danji i Austrji? Jaki jest aktualny stan Europy? Co wychodzi z dowodu spisku pozafiguralnego Jehu?

      (16) Co wychodzi z faktów poprzedniego paragrafu względem tej godziny? Jak około rok temu zawsze przedstawialiśmy długość tej godziny jako 3 i jedna trzecia lat? Jaka zmiana od tego czasu nastąpiła w naszem przedstawieniu długości tej godziny? Jakie jeszcze rzeczy przedstawiamy jako dowiedzione fakty względem 11 czerwca, 1932? Co można wnosić z pierwotnej myśli co do długości tej godziny? Kiedy ta myśl była najpierw zrozumiana? Co było uczynione z nią aż do lutego, 1929? W jakim, piśmie ona się najpierw ukazała?

      (17) Gdzie teraz jesteśmy ze względu na spisek pozafiguralnego Jehu? Gdzie teraz jesteśmy w pozafigurze? Co nie będzie potrzebne tutaj czynić? Dlaczego? Do badania czego teraz przystępujemy? Co reprezentuje trzymanie spisku w tajemnicy od Jezreela przez Jehu? Jego i jego towarzyszy podróżowanie do Jezreel? Jorama i Ochozjasza a obecność w Jezraelu? Ochozjasza przybycie tam do Jorama? Stróż? Jego stanie na wieży? Jego zauważenie nadjeżdżającego poczetu Jehu? Jego zaraportowanie swoich obserwacyj Joramowi?

      (18) Co reprezentuje Joramowy rozkaz, aby wysłać jezdnego na spotkanie Jehu? W jakiej formie postąpił ten pozafiguralny jezdny? Ku jakiemu celowi? W czem nie udało się figuralnemu jezdnemu? Na co to było figurą? Co reprezentuje rozkaz Jehu, „Obróć się, jedź za mną” Co wpłynęło na niego, aby tak uczynił? Co reprezentuje raport stróża o spotkaniu się jezdnego z Jehem, lecz że się nie wraca? Co reprezentuje Joramowe wysłanie drugiego jezdnego? Co było jego pozafiguralnym celem? Co reprezentuje traktowanie drugiego jezdnego przez Jehu? Raport stróża o tem? Pomimo tego, że londyńska ekonomiczna konferencja miała inne zamiary, dlaczego jej postąpienie względem Konserwatywnej Pracy jest tutaj wspomniane z naciskiem? Co reprezentuje raport stróża, że przyjazd jest jako przyjazd Jehu?

      (19) Kto w figurze i pozafigurze, rozkazał, aby zaprzągnąć wozy? Co te względnie konie reprezentują? Jakie było ich postępowanie w Europie? Dlaczego? Co reprezentuje wóz Jorama? Zaprzągnięcie koni do jego woza? W których dwóch krajach europejskich jest agitacja w tym celu? Co Kongres Stanów Zjedn. uchwalił dać Prezydentowi między 15 marcem a 15 czerwcem, 1933? Kiedy on je wprowadził w praktyczną czynność z rządowemi organiazcjami Stanów Zjednoczonych? Jak one są teraz używane? W jaki rząd to obróciło rząd Stanów Zjednoczonych? Jak się wyraził jeden z poruczników Mussoliniego w Stanach Zjednoczonych? Jak te teorje są przesiąknięte? Do jakiego stopnia? Co mówcze narzędzie Rzymu twierdzą? Jak 2 Kron. 22:2, 3 dowodzi, że oni mają rację w tern twierdzeniu? Jak te sposoby rządzenia równają się z trzema amerykańskiemi ideałami rządzenia? Jak zacytowane teksty tego dowodzą? Który zarys tego programu święci nie poprą? Co można powiedzieć w obronie użyciu takich sposobów tymczasowo? Jakimi niektórzy starają się uczynić te sposoby. Za czem oni nawet agitują w tym celu? Jak my powinniśmy spoglądać na to? Dlaczego Rzym woli absolutyzm? Czego pozafigurą możliwie jest ten objawiony Faszyzm? Co było pierwszem zastosowaniem tegoż? Co nie możemy czynić?

      (20) Wskutek powyższych uwag, co teraz widzimy? Co reprezentuje wyjazd Jorama i Ochozjasza na spotkanie Jehu? Jak daleko do 25 września, 1933, pozafigura 2 Król. 9 postąpiła? Do Jakiego czasu odnosi się reszta tej pozafigury? Jakie wyrozumienie podajemy o przyszłem rozwinięciu się tegoż? Kogo Nabot reprezentuje? Gdzie on był zabity? Co pole Nabotowe reprezentuje? Co znaczy wjechanie tych dwóch królów na pole Nabotowe i przejechanie przez część tegoż pola zanim spotykają się z Jehem? Przez jakie dwie rzeczy jest prześladowanie Maluczkiego Stadka reprezentowane? Tych trzech ofiarowanych klas? Jak daleko w przyszłości zdaje się być prześladowanie? Co jest figurą prześladowania? Co może je sprowadzić? Jak ono przyjdzie na nich? Jak powinniśmy zastosować się do tych doświadczeń? Co nas wzmocni w tych doświadczeniach?

      (21) Jak Bóg będzie uważał to prześladowanie? Co Joramowe pytanie reprezentuje? Co reprezentuje inna odpowiedź Jehu? Co przedstawia zarzut tym pozafiguralnym królom? Jaki jest skutek, figura i pozafigurą, odpowiedzi Jehu? O co on był oskarżony, figura i pozafigura? Co reprezentuje zabicie tych dwóch królów przez Jehu? Co przedstawia długo trwająca ucieczka Ochozjasza? Dlaczego ta różnica w tych względnych obaleniach? Jaka figura Armagedonu jest dana przez śmierć tych dwóch królów? W 2 Król. 9:30-10:28? Ile możliwie czasu upłynęło od pomazania Jehu do śmierci Jorama? Co się stało bardzo prędko? Jak krótki czas możnaby wyznaczyć na wypadki 2 Król. 9:5-15. Jak długą jest najkrótsza odległość między Ramot-Galaadskim a Jezreelem? Jaka jest droga na wschód od Jordanu? Na zachód od Jordanu? Co nasuwa na myśl, że te same konie nie zrobiły tej całej podróży w jednym dniu? Dlaczego? Co możliwe się stało gdy oni dostali się do Jordanu? Co to znaczyłoby co do tych ostatnich 16 mil podróży? Dlaczego ten zarys czasu nie powinno się wymieniać we figurze i pozafigurze? Jaka niepodobna możliwość musiałaby nastąpić, gdyby ta podróż miała się odbyć w jednym dniu? Co jest jedynym ogólnym wypadkiem przypadającym na początku i poprzedzającym cośkolwiek Armagedon? Jak długo będzie do Armagedonu? Co nasuwa myśl, że czas prześladowania będzie krótki do Armagedonu?

kol. 1

OFIARY KSIĄŻĄT WIEKU EWANGELII

(4 Księga Mojżeszowa 7:60-65; P 1929, 38-43)
(Ciąg Dalszy)

      (106) Dotąd w naszym badaniu tego rozdziału podawaliśmy, według naszego wyrozumienia, figurę i pozafigurę wierszy 1-59, a teraz pragniemy zbadać figurę i pozafigurę ofiary Abidana, syna Gedeonowego, księcia pokolenia Benjaminowego, przedstawioną obrazowo w 4Moj. 7:60-65. Chcemy tu powtórzyć to, cośmy już poprzednio nadmieniali, tj., że piszemy o pozafigurach 4 Ks. Mojżeszowej, aby przez to dać dobrą podstawę wiedzy, odnoszącej
kol. 2
się do historii Kościoła, która ma być gruntem dla właściwego ocenienia obiecanej przez nas ekspozycji z Księgi Objawienia. Dwie Księgi Mojżeszowe, tj. czwarta i piąta były przedstawione przez dwie rogowe deski, znajdujące się w świątyni Najświętszej, z których każda była widoczna tylko jedna trzecia część swojej szerokości, na tej stronie, gdzie stał słup ,w świątnicy Najświętszej, wyobrażający Jezusa, jako Autora Księgi Objawienia. To pokazuje, że one

poprzednia stronanastępna strona