Teraźniejsza Prawda nr 179 – 1958 – str. 119

zaczęło się formować? Gdzie to można dostrzec? Jak pod względem wielkości w dwóch Żniwach piąte przesiewanie można porównać z innymi czterema? Co wynikło z piątego przesiewania w Żydowskim Żniwie gdy chodzi o mieszane mnóstwo? Jakie dwie inne rzeczy ujawniły wielu z nich? Jeśli chodzi o rezultat, co mógł Św. Jan z całą słusznością powiedzieć pod koniec swego życia odnośnie mieszanego mnóstwa? Czego można się było od nich spodziewać na podstawie wypadków?

      (10) Co przykład i agitacja mieszanego ludu zdziałały wkrótce? Co czynili niektórzy z duchowych Izraelitów by otrzymać to za czym tęsknili? Co jest symbolicznym Egiptem? Co w każdym wypadku jest pozafigurą pokarmów figuralnie pożądanych? Jakich dwóch rodzajów w każdym z dwóch wypadków? Jakich rzeczy gotowi byli oni się wyrzec, czym wzgardzić i co zlekceważyć? Co przejawiało to gdy chodzi o smak? Na co położony jest silny nacisk w hebrajskim? Do kogo przypodobani byli ci figuralni pożądliwcy? Jaka cecha charakteryzowała ich postępowanie? jaką nagrodę ich niezadowolenie i pożądanie im przyniosło? Czego mamy się nauczyć od nich? Dlaczego więcej niż inni?

      (11) O czym mówią w. 7-9? Jaki opis manny podany jest w w.7? Na ile zalet niebiańskiej manny wskazuje w.7? Co figuruje manna Izraela? Jak to można inaczej wyrazić? Dlaczego? Co mogliby myśleć niektórzy na pierwsze wejrzenie o stosunku tych dwóch definicji? Co objawi ich zgodność? Jak Ew. Jana 14:6 przyczynia się do ich zharmonizowania? W jaki sposób to się dzieje? Co oznacza, że Biblia jest skoncentrowana na Chrystusie? Jak tego dowodzi 1Kor. 1:30? Jaki tytuł dany Mu u 1Jana 1:1 wskazuje na to? W Objaw. 19:13? Według Jana 1:1-3,14 jaki przedludzki tytuł naszego Pana łączy się z tą myślą? Dlaczego? Co zgodnie z tym jest Prawdą z tego punktu widzenia? Co wynika z tego gdy chodzi o podwójną definicję pozafiguralnej manny?

poprzednia stronanastępna strona