Teraźniejsza Prawda nr 275 – 1974 – str. 51

Z tego punktu widzenia M.G. jako wytrwali Lewici Wieku Ewangelii, jak również Wielkie Grono jako Lewici Epifanii, w Prawdzie i poza nią służyli i nadal służą jako uczeni pisarze i wykładowcy (Kaatyci), jako redaktorzy i wydawcy (Meraryci) oraz jako wykładowcy, nauczyciele i pisarze dopomagający do usprawiedliwienia i do poświęcenia (Gersonici). Niektórzy służyli i nadal służą w więcej niż jednej z tych zdolności.

      (55) Ale obecnie wydaje się, że specjalną służbą M. G. w Prawdzie jako pozafiguralnych Gersonickich Lewitów powinno być dopomaganie drugim w dojściu do usprawiedliwienia, szczególnie do poświęcenia, głosząc im radosne poselstwo o Chrystusie jako Zbawicielu i Królu, tak jak ono jest zawarte w I tomie i w innej literaturze Prawdy – pozafiguralna praca Gersonicka – w przewidywaniu ich tysiącletniej służby, ponieważ będą oni Tysiącletnimi Gersonitami. Starożytni Godni będą Tysiącletnimi Kaatytami, a Wielkie Grono Tysiącletnimi Merarytami. W figurze Gersonici mieli pieczę nad wszystkimi zasłonami i przykryciami Przybytku (z wyjątkiem drugiej zasłony) i nad zasłonami Dziedzińca, włączając bramę Dziedzińca, z ich sznurami itd. (4Moj. 3:25,26; 4:21-28). Jest widoczne z tego faktu, że tysiącletnia służba M. G. jako pozafiguralnych Lewitów będzie specjalnie polegała na nauczaniu i na stosowaniu do ludzi doktryn o usprawiedliwieniu i poświeceniu, włączając pewne ograniczone zarysy prawd zawarte w tych dwu kierunkach myśli, tzn. pewne prawdy odnoszące się do grzechu, sprawiedliwości, pokuty, wiary, poświęcenia, uświęcenia, posłuszeństwa, ofiar za grzech, Najwyższego Kapłana, Podkapłanów, łask, Ducha Św. itd. Zespolone z nimi będzie wyjaśnienie stosownych ustępów Pisma Św. jako tekstów dowodzących tych prawd i jako tekstów zbijających błędy na te przedmioty. Po Tysiącleciu M. G. jako pozafiguralni Gersonici będą mieli przywilej służyć z Wielkim Gronem i Starożytnymi Godnymi w ich zdolności usługiwania pod kierownictwem Chrystusa światu i innym istotom, które będą stworzone w Wiekach chwały (T.P. '61,35; P '40,14: T. P. '59,168, szp. 1). Co za chwalebne błogosławieństwa służby będą mieli oni przez całą wieczność!

INNE SŁUŻBY I NAGRODY PRZEDSTAWIONE

      (56) Dan. 3 pokazuje, że M. G. (Abednego, sługa proroka) będą stowarzyszeni przy końcu
kol. 2
Wieku z Małym Stadkiem (Sadrachem) i Wielkim Gronem (Mesachem) w specjalnym świadczeniu o Prawdzie wśród ognistych prób spowodowanych przez ich odmowę pokłonienia się Militaryzmowi, Katolicyzmowi i Federacji Kościołów Protestanckich, będąc zaszczyceni Pańską specjalną obecnością i opieką w tych doświadczeniach (25) M. G. zespoleni z Wielkim Gronem, szczególnie z Towarzystwem Strażnicy, mieli wspólnie udział jako pozafiguralny Elizeusz w jego ostatnich pozafiguralnych czynnościach. W Tysiącleciu M. G. wraz ze Starożytnymi Godnymi będą mieli udział w pozafigurach wszystkich ostatnich czynności Elizeusza (B 297, 298). Wyobrażeni również przez jałowicę z 1Moj. 15:9, M. G. są częścią nasienia Abrahamowego w szerszym znaczeniu i wszyscy cierpią za sprawiedliwość w wypełnieniu swego poświęcenia. To nasienie w tym szerszym znaczeniu jest właściwie tym, za pomocą którego Bóg gwarantuje, że nasienie z Tysiąclecia osiągnie wprawdzie w swoim czasie restytucję (P’58,22, szp. l u dołu). Tak jak rzeka Eufrates płynęła przez Eden (1Moj. 2:10,14), tak podobnie M. G. mają przywilej przynosić Wodę Żywota drugim – w obecnym życiu w sposób ograniczony, ale zupełnie i swobodnie pod panowaniem Pośrednika.

      (57) Cham i jego żona wyobrażają M. G., którzy korzystają z błogosławieństw stania się podrzędną częścią nasienia Abrahamowego w Przymierzu, w pozafiguralnej Arce, są więc oni zachowani w przekleństwie o ile chodzi o ich życie duchowe (Ps. 121:7; Mat. 10:28). W Tysiącleciu będą oni dopomagali Chrystusowi, w miarę jak napełniająca i reorganizująca moc Chrystusowa będzie błogosławiła wszystkie narody ziemi. W (a) obrzezanym przychodniu w Święto Przejścia i (b) w przychodniu, który zbierał kłosy, włączając (c) Rutę, M. G. są wyobrażeni jako korzystający z błogosławieństw (a) ich usprawiedliwienia i z symbolizowania go w Wieczerzy Pańskiej i z (b) i (c) posiadania przywilejów w zbieraniu nowych stworzeń, (c) z cieszenia się specjalną jednością z naszym Panem oraz z dopomagania w pozyskaniu dodatkowych poświęceń nie spłodzonych z Ducha itd. Pozafiguralni ,,przychodniowie” w ziemi, M. G. jako poświęceni posiadający oświecenie Duchem są uprzywilejowani korzystać ze wszystkich błogosławieństw, z jakich nowe stworzenia (wyobrażone przez tych, którzy urodzili się w ziemi korzystają z wyjątkiem wyraźnych aspiracji niebiańskich T.P. '61,123, szp. 2) Izraelici przebywający w kuczkach z gałęzi wierzbowych i mirtowych wśród wielkiej

poprzednia stronanastępna strona