Teraźniejsza Prawda nr 273-274 – 1974 – str. 46

br. Russell nauczał, że będzie poświęcona klasa począwszy od r. 1881, która w zmartwychwstaniu będzie zespolona ze Starożytnymi Godnymi w błogosławieniu wszystkich rodzin ziemi. Ale do dzisiejszego dnia M.G. są odcięci, trzymani w odłączeniu od ich tysiącletniej trzody, od tysiącletniego stanowiska i sfery służby, które będą posiadali w błogosławieniu wszystkich rodzin ziemi. Co więcej, historia Epifanii wykazuje, że ogólnie mówiąc M. G. nie są nawet uznani przez grupy Prawdy pod złym kierownictwem, iż istnieją jako tacy. Już kilka lat po śmierci br. Russella wodzowie Towarzystwa całkowicie zaprzeczyli, by istniała taka klasa, którą oni nazwali ,,nowoczesną klasą godnych” (T.P. '28,82-88). Tak samo inni wodzowie lewiccy odcięli M. G. jako nie istniejącą klasę, bo przyznanie, że oni istnieją jako oddzielna klasa poświęconego ludu Bożego, zniszczyłoby małego bożka, którego oni czczą, mianowicie, że drzwi wejścia do Wysokiego Powołania są jeszcze otwarte. Tak więc oni odrzucają Pismo Św. i nauki br. Russella, które dowodzą, że drzwi już są zamknięte.

     (45) W Z 5383 br. Russell zidentyfikował „stado” bydła jako odnoszące się do Starożytnych Godnych. On oparł ten wniosek na fakcie, że Jezus w Swoim doskonałym człowieczeństwie był symbolicznie przedstawiony przez cielca a także na myśl Proroka Dawida, że rodzaj ludzki po dojściu do doskonałości będzie ofiarował cielce na ołtarzu Bożym (Ps. 51:21). Przed r. 1904 br. Russell i inni prawdziwi stróżowie spodziewali się Starożytnych Godnych – „stada” (w pol. Biblii „bydła” – że będzie w oborach – czyli w ich tysiącletnich stanowiskach w r. 1914 lub krótko potem. Te jednak oczekiwania nie wypełniły się, aczkolwiek Czasy Pogan skończyły się w jesieni 1914. Widzenie zdawało się zwlekać co się tyczy powrotu Starożytnych Godnych – nie ma jeszcze „bydła w oborach”. Prawdziwi jednak stróżowie nie odrzucą tego zarysu pozafiguralnego widzenia ani nie stracą zaufania w jego wypełnienie się w Boskim właściwym czasie, bo on niewątpliwie nastąpi, tak jak Bóg to obiecał.

     (46) Habak. 3:17 pokazuje w ten sposób sześć ogólnych klas, rozważanych w związku z oczekiwaniami na r. 1914 i krótko potem: cielesny Izrael – drzewo figowe; Wielkie Grono – winnice; Małe Stadko – oliwa; nie wybrany świat w ogólności – role; M. G. – trzoda owiec; Starożytni Godni – stado bydła. Podany tutaj punkt widzenia różni się cokolwiek od podanego u Joela 2: 28, 29, chociaż w każdym wypadku jest przedstawione sześć klas,
kol. 2
które w ogólności odpowiadają sobie. U Joela 2:28 cztery klasy na ziemi w Tysiącleciu są przedstawione po zainaugurowaniu Nowego Przymierza. Zgodnie z tym, „córki” u Joela 2:28 przedstawiają na Tysiąclecie tylko nie wybranych wierzących, podczas gdy „role” z Abak. 3:17 przedstawiają różnych niewierzących ludzi świata w ogólności, szczególnie w r. 1914 i od tego czasu. Tak samo u Habak. 3:17 „figowe drzewo” przedstawia naród żydowski, cielesnego Izraela, włączając (a) wielu niewierzących, jak również (b) wielu niby – wybrańców wiernych wierzących w Przymierze i praktykujących sprawiedliwość, którzy będą wśród „synów” restytucji; ale u Joela 2:28 „synowie” stanowią zarówno żydowskich niby – wybrańców jak i niby – wybrańców wiernych tymczasowo usprawiedliwionych wierzących z Wieku Ewangelii, nie włączając żadnego niewierzącego. Co do dalszych szczegółów o tym wspaniałym proroctwie z Habak. 3:17, 18, zob. T.P. nr 252; 253.

„JAGNIĘTA” Z ZACH. 11:16

     (47) Zach. 11:15,16 pokazuje, że w pozafigurze są cztery klasy ludu Pańskiego (owiec), które „on zły sługa” (J. F. Rutherford; zob. ang. T.P. nr 509 – bezpłatny egzemplarz dostarczymy na żądanie) jako „głupi pasterz” zaniedbał: (a) Małe Stadko w niektórych Jego członkach („tych, którzy będą odcięci” wg. ang. Biblii, w polskiej Biblii „nie będzie obłąkanych nawiedzał” nieprawnie ograbionych z ich urzędów, wyłączonych ze społeczności itd.). (b) M.G. („jagnięta” – klasy tej nie szukał J.F.R. i jego naśladowcy; zaprzeczyli oni nawet, by taka klasa istniała), (c) Wielkie Grono („złamanego” – klasa ta w jej okaleczonym stanie nie mogła chodzić prosto; zamiast jednak starać się o uleczenie jej, J.F.R. nawet zaprzeczył jej istnieniu jako duchowej klasy i zastąpił ją swoim „wielkim tłumem” zwolenników o ziemskich nadziejach), (d) Tymczasowo Usprawiedliwieni (klasa „co ustanie” – nie postępując do poświęcenia; J.F.R. zaprzeczył tymczasowemu usprawiedliwieniu i temu, żeby taka klasa była; w ten sposób nie mógł karmić ich i wzmacniać). O wiele więcej szczegółów o Zach. 11:15-17 jest podanych w T.P. '33,19-23, do której odsyłamy braci.

JAN W SCENIE PRZEMIENIENIA PAŃSKIEGO

     (48) Wizja przemiany, która odnosi się do Królestwa, jest opisana u Mat. 16:27-17:9; Mar. 9:1-9; Łuk. 9:26-36. Jak można to zauważyć w pismach br. Russella i jak jest to

poprzednia stronanastępna strona