Teraźniejsza Prawda nr 273-274 – 1974 – str. 26
w serii historycznych orzeczeń sądu, uczynił to co wielu nazwało śmiertelnym tchnieniem na rządową pomoc dla szkół sekciarskich. Orzeczenie przeciwko całej wstępnej części planów skierowania funduszów podatkowych do szkół parafialnych, włączając kredyty podatkowe do zwrotu rodzicom na opłacenie czesnego w szkołach parafialnych, dotacje potrzebne dla szkół parafialnych na konserwacje i naprawy budynków i dotacje na opłaty egzaminów i rejestracje. Nigdy przedtem sprawa szkół parafialnych nie była potraktowana tak surowo i zarazem na tylu frontach. Intencja sądu jest bezbłędna i jasna: istota szkół parafialnych jest niekonstytucyjna.
Nie myślmy jednak, że walka o pomoc dla szkół parafialnych jest zakończona. Prawie trzy tuziny parafialnych przypadków w dalszym ciągu pozostają nie rozstrzygnięte w sądach federalnych i stanowych, podczas gdy dalsze wystąpienia są planowane. W międzyczasie administracja Nixona aktywnie awansuje plan zapewniający pełne finansowanie z funduszów publicznych, szkół parafialnych w New Hampshire i Vermont.
Dnia 15 sierpnia na konferencji katolików w USA ostro zaatakowano orzeczenie Sądu Najwyższego z 25 czerwca przeciwko pomocy podatkowej dla szkół parafialnych twierdząc, że Sąd źle interpretował pierwszą poprawkę konstytucji, a 19 września wydano inne oświadczenie wzywające do wniesienia poprawki konstytucyjnej pozwalającej na wprowadzenie modlitwy do szkól publicznych i nauki religii wyznaniowej. Listopadowe wydanie Koscioła i Państwa stwierdza, że to „wniesie do każdego budynku szkół publicznych podział na tle wiary stwarzając chaos administracyjny i cofając publiczne nauczanie do stanu sprzed stu lat”.
Następnie pismo to dodaje, że „dwukierunkowy atak biskupów rzymskokatolickich, tj. centralny szturm na Sąd Najwyższy i wysiłki wpływania na posłów przez interwencje kuluarowe w celu wniesienia poprawek do konstytucji, sygnalizuje rozpoczęcie nowej masowej kampanii mającej na celu zniszczenie gwarancji dotyczących rozdziału państwa i kościoła, który od dawna chroni zasady wolności wszystkich Amerykanów”. Więcej informacji na ten temat można znaleźć w naszym zeszłorocznym sprawozdaniu (T.P.’ 73, str. 23).
WARUNKI WŚRÓD BRACI W PRAWDZIE
W ogólności, warunki w różnych grupach braci w Prawdzie są bardzo podobne do ubiegłorocznych (zob. T.P.’73, str. 26). Wielu jest
kol. 2
niezadowolonych z powodu licznych błędów oraz praktyk „Świadków Jehowy”, P.B.I., Brzasku itd. i studiuje Biblię w świetle postępującej Prawdy epifanicznej. Jesteśmy zadowoleni z możności udzielania pomocy tym braciom, w każdy możliwy dla nas sposób.
Wielu przebudziło się na skutek faktu, iż ich sekciarscy wodzowie nie są w stanie udzielić im odpowiedzi na ich pytania przy pomocy biblijnych dowodów (Izaj. 8:20; 1Tes. 5:21; 2Tym 2:15; 1Piotra 3:15; 1Jana 4:1). Jeśli macie okazję, moglibyście postawić im kilka pyta jak np.: Czy każdy z siedmiu aniołów do siedmiu kościołów był indywidualnym czy zbiorowym aniołem? Kim jest „osiem książąt” Mich. 5:5? Kto był „onym Sługą”? Czy żęcie Żniwa Maluczkiego Stadka jest skończone? Czy 144000 zostało popieczętowanych na ich czołach? Czy już rozpoczął się czas Wielkiego Ucisku? Czy wiązanie Szatana trwa obecne? Kiedy przypada zamknięcie wysokiego powołania? Niewidzialne zabranie Kościoła? Początek Tysiącletniego panowania Chrystusa? Okres Epifanii? Czy istnieje klasa Młodocianych Godnych? Czy są oni pozaobrazowymi Lewitam? Kiedy powołanie do tej klasy jest otwarte? Co przedstawia sześćdziesiąt słupów Dziedzińca Przybytku? Dlaczego właśnie sześćdziesiąt? Poproście o biblijne, faktyczne i rozumne dowody dla ich odpowiedzi. Chętnie dostarczymy literaturę dającą odpowiedzi na te pytania.
Pan da Prawdę „teraźniejszą prawdę” (2Piotra 1:12), Swemu ludowi, który jej ,,łaknie i pragnie”, ponieważ dał na to obietnicę (Mat.5:6; 7:7-11); ale „Biada bezpiecznym na Syonie”, którzy jeszcze piją mleko z ich symbolicznych butelek do karmienia niemowląt i nigdy nie urosną (Amos. 6:1; 2Tym. 3:7; Żyd. 5:11-6:3). „Nie gardźmy tym, który mówi z nieba” (Żyd. 12:25). Upewnijmy się czy „założyliśmy zupełną zbroję Bożą”, a także czy „przepasaliśmy biodra nasze prawdą” (Efez. 6:13, 14) i czy posiadamy „Jego prawdę” jako naszą „tarczę i puklerz” (Psalm 91:4).
Epifanią oświeceni bracia, którzy jako wierne owce postępują za Dobrym Pasterzem („znają głos Jego” – Jan 10:4) w dalszym ciągu przebywają „na paszach zielonych” (Psalm 23:2) i „chodzą w światłości” Prawdy, w miarę jak ona jest odsłaniana i staje się zrozumiałą (Przyp. 4:18; 1Jana 1:7). Tacy „jedząc jeść będą, a nasyceni będąc chwalić będą imię PANA” (Joel 2:26).
W ciągu minionego roku byliśmy uprzywilejowani dzięki łasce Bożej, w sile Jego Słowa i Jego oświecenia, do wykazania i zbicia