Teraźniejsza Prawda nr 273-274 – 1974 – str. 25
twierdzącego, że jako następca Apostoła Piotra, papież nie może błądzić, gdy z tronu papieskiego przemawia do Kościoła w sprawach doktrynalnych i etycznych. Nawet wielu spośród laików rzymskokatolickich obecnie rozumie, że ta pretensja jest nieprawdziwa, kiedy słuchają nieudolnych wypowiedzi papieża!
Jeden z bardziej liberalnych i myślących kategoriami ekumenicznymi teolog rzymskokatolicki prof. Avery Dulles, z Uniwersytetu w Woodstok, w Amerykańskim czasopiśmie pod wpływem tej proklamacji podał, iż ,,odnosi się wrażenie, że Kościołowi Rzymskokatolickiemu niczego nie brakuje, a inne wspólnoty chrześcijańskie nie mają niczego pozytywnego do wniesienia do dialogu ekumenicznego”.
Duch rewolucjonizmu, szóstej broni do zabijania, działa w systemach kościelnych, nie tylko w szeregach rzymskokatolickich i między protestantami oraz rzymsko-katolikami, lecz także wewnątrz różnych sekt protestanckich wśród liberałów i konserwatystów. A to coraz bardziej uniemożliwia ruchowi ekumenicznemu jego działalność. Kościelny rewolucjonizm jest jednym z elementów prowadzących do symbolicznego trzęsienia ziemi z Obj. 16:18-21. Wśród denominacji protestanckich, gdzie on także działa, można zauważyć co następuje:
W Kościele Prezbiteriańskim, po zwycięstwie liberałów w walce o przewodnictwo, 450 nie zgadzających się z sobą delegatów dysydenckich przedstawiających 200 południowych kościołów prezbiteriańskich, spotkało się w sierpniu w Asheville, w Płn. Karolinie, ażeby zorganizować nową konserwatywną denominację. Oni się nie zgadzali z „liberalizującymi tłumaczeniami Biblii i polityką doktrynalną”, stwierdzając, że macierzysty kościół „stał się zbyt liberalny w takich sprawach jak prawa kobiet, przerywanie ciąży, przedwczesny seksualizm oraz inne socjalne i polityczne sprawy”. Głosowali, ażeby mogli pozostać niezależni od wszystkich narodowych organizacji kościelnych jak Narodowej Rady Kościołów i Światowej Rady Kościołów.
Zdumiewające apostazje powstały także wewnątrz Kościołów Metodystycznego i Baptystycznego, z konsekwencją podziałów na liberałów i konserwatystów. A w 1973 r. w Nowym Orleanie, podczas konferencji Kościoła Luterańskiego-Missouri Synod, konserwatywny prezydent J. A. O. Preus wezwał liberalnego prezydenta z uczelni Concordia, Johna Tietjena i jego zwolenników, do rezygnacji. Głosów przeciwko liberałom było sześć w stosunku do czterech. Niektórzy liberałowie wzywają obecnie
kol. 2
do stworzenia nowej denominacji. Taki podział spowodowałby rozdzielenie członków dwumilionowej organizacji prawie na połowę. Większość seminaryjnych nauczycieli wzbraniała się przed przyjęciem konserwatywnego doktrynalnego dokumentu przyjętego podczas nowoorleańskiej konferencji. Pewien luterański wydawca mówi, że stosunek 6 do 4, przez który dr Preus został ponownie wybrany prezydentem wskazuje, że Missouri Synod jest w „poważnym kłopocie”.
Światowa Rada Kościołów wydaje się być także na drodze do rozwiązania. Według artykułu redakcyjnego czasopisma Dzisiejsze Chrześcijaństwo, z dnia 10 sierpnia 1973 r., ŚRK założona w Amsterdamie w 1948 r. jako organizacja do popierania biblijnej ewangelizacji, zawiodła w swej misji i zamieniła biblijną ewangelizację na działalność społeczną i polityczną. Skrzydło liberalne jest za to obciążone odpowiedzialnością.
Artykuł redakcyjny konkluduje: „Smutne, że ŚRK nie tylko odeszła od swej misji, lecz także straciła jedność. Jej oficjalne programy i polityka reprezentują coraz mniej chrześcijan w jej szeregach, nie mówiąc już o obcych. Ekumenizm widziany w euforii w 1948 r. podczas spotkania w Amsterdamie jest rzadko wymieniany. ŚRK poświęciła jedność na rzecz odstępczej misji”.
Wiązanie Szatana w aspekcie dotyczącym ekumenizmu, mającego utrzymać jego imperium, „w bóźnicy Szatańskiej” (Obj. 2:9; 3:9), z walącymi się na kawałki protestantyzmem i katolicyzmem wypełnia się, a rozchwytywanie jego domu trwa w dalszym ciągu. Dowiedzieliśmy się, że kościelne niebiosa zwijają się jako zwój (katolicyzm i protestantyzm stanowią dwa końce tego zwoju) i coraz bardziej widzimy, że „niszczeją”; „I niszczeć będzie wojsko niebieskie”; i ,,niebiosa [nie literalne niebiosa, lecz fałszywe religijne systemy Szatana – por. Żyd. 12:26, 27] z wielkim trzaskiem przeminą [w zgiełku i zamieszaniu], a żywioły rozpalone ogniem stopnieją [różne składowe części obecnych symbolicznych niebios i ziemi rozpadną się] (Izaj. 34:4; Obj. 6:14; 2Piotra 3:10).
SĄD NAJWYŻSZY STANÓW ZJEDNOCZONYCH ORZEKŁ
NIEKONSTYTUCYJNOŚĆ SZKÓŁ PARAFIALNYCH
Dzień 25 czerwca 1973 r. był pamiętnym dniem dla wolności religijnej i rozdziału kościoła od państwa, kiedy to Sąd Najwyższy Stanów Zjednoczonych