Teraźniejsza Prawda nr 179 – 1958 – str. 96
które stosuje się do nowych stworzeń, stosuje się także do członków klasy Młodociano Godnej 2Moj. 12:49) w zgodzie z Jego wolą i ich potrzebami (Ty wysłuchaj i uczyń to wszystko, o co zawoła do ciebie on cudzoziemiec, 43; 33), aby i oni też wraz z Starożytnymi Godnymi, Małym Stadkiem i Wielkim Gronem, mogli być przygotowani do uczynienia swego powołania i wyboru pewnym, aby mogli pomagać w wielkiej pracy błogosławienia wszystkich narodów ziemi, aby klasa restytucji mogła dojść do poznania Boga i Jego chwalebnego charakteru (aby poznali wszyscy narodowie ziemscy imię twoje – Mich. 4:2; Jer. 31:34-) i mogła nauczyć się czcić Go (i bali się ciebie), tak jak to czynią wybrańcy Boga (jako lud twój Izraelski), i aby mogła rozpoznać epifaniczną organizacje ludu Bożego w jego oddzielnych klasach i służbach, gdyż są prawdziwymi sługami Bożymi (i wiedzieli, że imię twoje wzywane jest nad domem tym, którym zbudował).
(6) Szósta prośba Salomona dotyczyła Izraelitów wychodzących na wojnę. Nie tylko lud Boży, jako pozafiguralni Izraelici, jest zaangażowany w walce defensywnej, gdy grzech, błąd, samolubstwo i światowość atakują go, lecz również jest wezwany przez Boga do prowadzenia walki agresywnej przeciwko tym nieprzyjaciołom, w sposób ogólny i we wszystkich jego szczegółach. Bóg kieruje nim w tych walkach (Ps. 144:1, 2). Przeto J. modlił się za ludem Bożym w jego agresywnej walce pod Boskim pouczeniem i kierownictwem (gdyby wyszedł lud twój na wojnę przeciwko nieprzyjaciołom swoim, drogą, którąbyś ich posłał, 44; 34), prosząc, że gdyby lud wzywał Boga na pomoc w swych walkach, zgodnie ze sferą wykonawczą J. i epifaniczną świątynią (i modlilićby się ku temu miastu i ku domowi), to ażeby Bóg wysłuchał go i dał mu zwycięstwo (Izaj. 41:10) w takiej walce przeciwko jego nieprzyjacielem, tym sposobem zachowując swe obiecane prawo pod Abrahamowym Przymierzem, tj. że odziedziczy nasienie twoje bramy: nieprzyjaciół swoich – 1Moj. 22:17 (Wysłuchajże wykonaj sąd ich, 45; 35).
(7) Siódma prośba Salomona była w łączności z ogólnymi odstępstwami Izraela, gdyby oni odpadali od prawdy i sprawiedliwości w wielkiej liczbie, działając przewrotnie i popełniając nieprawość, a przeto