Teraźniejsza Prawda nr 270-271 – 1973 – str. 71

podczas gdy Starożytni Godni nie są jeszcze wzbudzeni z grobów. Jak więc możemy pogodzić te fakty z tym ustępem Pisma Św.? Odpowiadamy: Starożytni Godni reprezentacyjnie byli obecni i przemawiali w ich towarzyszach M. G., tak jak oni również reprezentacyjnie w M.G. brali udział w reszcie pozafiguralnych czynów Elizeusza. Wszystkie te czynności przedstawiają rzeczy, które stały się przed powstaniem Starożytnych Godnych od umarłych, chociaż możemy się spodziewać drugiego wypełnienia po powrocie Starożytnych Godnych. Tak rzecz pojmując rozpoznajemy, że 2Król. 2:9, 10 naucza nas, iż M.G. biorą udział z Wielkim Gronem w roli mówczego narzędzia Bożego do Nominalnego Duchowego Izraela – biorą oni udział we władzy symbolizowanej przez płaszcz Eliasza. Co do dalszych szczegółów, zob. E. tom 3 (Eliasz i Elizeusz); a w polskiej T.P. artykuły o Eliaszu i Elizeuszu.

JAŁOWICA Z 1MOJ. 15:9

      (17) Nie powinniśmy uważać to za rzecz dziwną, że br. Russell złączył dwie klasy przedstawione w jednej osobie (Elizeuszu), ponieważ podobne złączenia są uczynione w innych typach. Zauważmy 1Moj. 15:9, gdzie są przedstawione trzy zwierzęta i dwa ptaki, które Bóg kazał wziąć Abrahamowi i na ofiarę – po jednym spośród bydła, kóz, owiec, turkawek i gołębi – włączając w ten sposób wszystkie rodzaje zwierząt i ptaków, które Bóg zarządził złożyć na ofiarę. Z T.P. '23,39, od par. 16 i str. 40 dowiadujemy się, że te pięć rodzajów przedstawia pięć klas, które będą mniej lub więcej odłączone spośród rodzaju ludzkiego dla Boga od czasu Przymierza Abrahamowego – 2045 r. przed Chr. – aż do czasu, kiedy ostatni członek Małego Stadka (głównego Nasienia) będzie popieczętowany na czole, 3960 lat potem, tj. w r. 1916 [wiek zwierząt i ptaków razem wynosi 11 lat; 11 x 360 daje liczbę 3960; por. Z 3957, szp. 2; T.P. '72,67, szp. 2, par. (1) i (2), str. 69, par. (9), (10)]. Rozumiemy, że jałowica (1Moj. 15:9; T 119-126) przedstawia Godnych {zarówno Starożytnych jak i Młodocianych Godnych; te dwie klasy są uważane tutaj jako łącznie przedstawione w jednym zwierzęciu); zaś koza przedstawia Wielkie Grono; baran klasę Chrystusową; synogarlica (turkawka) niby-wybrańców spośród wiernych wierzących Przymierzu i praktykujących sprawiedliwość cielesnych Izraelitów; a młody gołąb przedstawia niby-wybrańców spośród wiernych tymczasowo usprawiedliwionych chrześcijańskich wierzących pogan i żydów. Rozcięcie zwierząt przedstawia zupełne poświęcenie się klas przedstawionych przez te zwierzęta; a pozostawienie ptaków nierozciętych przedstawia niezupełne poświęcenie się tych cielesnych Izraelitów i tymczasowo usprawiedliwionych. Wszystkie te pięć klas były obecne w niektórych swoich członkach (Starożytni Godni byli obecni reprezentacyjnie w M.G. jako członkach tej samej ogólnej klasy Godnych), gdy na wiosnę 1916 ostatni członek Małego Stadka był popieczętowany
kol. 2
na czole. Wszystkie te pięć klas jako różnego rodzaju nasienie Abrahamowe mają udział przez wiarę w obietnicach Abrahamowych (Gal. 3:7, 9). Klasy te będą użyte w różnych stopniach stosownie do miary ich wierności w tym życiu na ich różnych stanowiskach do błogosławienia wszystkich rodzin ziemi w czasie restytucji. Co do szczegółowego wyjaśnienia 1Moj. 15 jako całości, zob. P’59,20-23.

RZEKA EUFRATES PŁYNĄCA Z EDENU

      (18) 1Moj. 2:10-14 mówi, że „rzeka wychodziła z Eden dla odwilżania sadu; i stamtąd dzieliła się na cztery główne rzeki”. Ten tekst następnie podaje nazwy tych czterech rzek i je opisuje: Fyson (czyli Pison), Gihon, Chydekel i Eufrates. W pozafigurze z przypisanego doskonałego człowieczeństwa i przypisanych doskonałych warunków Bóg sprawia, że wybrańcy rozwijają się w czterech klasach, przez które Prawda, Woda Żywota, płynie do drugich – w sposób ograniczony w obecnym życiu, ale zupełnie i swobodnie w Tysiącleciu: (a) Małe Stadko (Fyson, rozpraszający, dowolnie płynący) w jego służbie Prawdy obejmuje całą sferę Prawdy i jej Ducha (Hewila, koło), włączając prawdę o Boskich sprawach, takich jak osiągnięcie Boskiej natury (złoto tej ziemi jest dobre; por. 2Piotra 1:4), prawdę, która jest czysta i jasna (bdellion; widocznie biały i przezroczysty – kolor manny; 4Moj. 11:7; T.P '58,121, par 13; por. Izaj. 35:8), włączając również nauki o Abrahamowym i Nowym Przymierzu oraz ich stosowne łaski (kamień onychyn, E. tom 11, 474, 475, 492). W Tysiącleciu od Chrystusa w chwale będzie wychodzić „rzeka czystej wody żywota, jasna jako kryształ”, płynąca dowolnie dla błogosławienia rodzaju ludzkiego (Obj. 22:1, 2, 17; Jan 7:38). (b) Wielkie Grono (Gihon, strumień), szczególnie jego oczyszczeni członkowie, przyniesie Prawdę dla wielu, włączając tych, którzy najwięcej ucierpieli pod przekleństwem (okrąża wszystką ziemię murzyńską, Etiopię – margines podaje ziemię Chus, czarną); w Tysiącleciu przez tę klasę poselstwa Prawdy będą wysyłane z tronu dla błogosławienia rodzaju ludzkiego (1Moj. 28:12; Jan 1:51; Obj. 7:15; P '61,84). (c) Starożytni Godni (Chydekel, szybki, ostry, srogi głos, dźwięk) od samego początku dali potężne świadectwo Prawdy (Żyd. 11:1-12:1), jak również dadzą je w Tysiącleciu dla wielu, włączając tych, którzy żyli poza granicami nominalnego kościoła (Asyrii), (d) M. G. (Eufrates, strumień, tryskanie), czwarta wybrana klasa, również służą obecnie odświeżającą Prawdą dla ludzi światowych i będą to czynić w Tysiącleciu. W ten sposób Bóg używa tych czterech wybranych klas do przekazywania odświeżającej Wody Żywota drugim.

CHAM I JEGO ŻONA

      (19) 1Moj. 7:7-24 pokazuje wśród innych rzeczy, że cztery pary ludzkie były zachowane w Arce Noego od przekleństwa potopu;

poprzednia stronanastępna strona