Teraźniejsza Prawda nr 267-268 – 1973 – str. 31
Tutaj jest mowa o doświadczeniach ludu Pańskiego podczas Jego Wtórego Przyjścia. A dniem tym jest dzień ucisku, czyli okres Epifanii lub Apokalipsy.
(5) 1Piotra 1:4, 5: „Ku dziedzictwu nieskazitelnemu i niepokalanemu i niezwiędłemu, w niebiesiech dla was zachowanemu, którzy mocą Bożą strzeżeni bywacie przez wiarę ku zbawieniu, które zgotowane jest, aby było objawione czasu ostatecznego”.
(6) 1Piotra 5:1: „Uczestnik chwały, która ma być objawiona”. Ten wiersz oraz (3) i (5) znajdują się wśród wierszy, które pokazują, że gdy Jezus objawi się w Swoim Wtórym Przyjściu w mocy i chwale – w miarę jak one będą poznawane, odkrywane lub objawiane światu – to Jego Kościół będzie z Nim i będzie objawiony lub okazany w tym samym czasie i w ten sam sposób.
WYSTĘPOWANIE RZECZOWNIKA APOKALUPSIS
Następujące teksty zawierają rzeczownik apokalupsis: (1) Rzym. 2:5: „,Dzień gniewu i objawienia sprawiedliwego sądu Bożego”. To odnosi się do czasu Wtórego Przyjścia naszego Pana, kiedy – w Czasie Ucisku (w Swojej Epifanii lub Apokalipsie) – będzie On sądził „żywych”, a podczas Swego Królestwa (Bazylei) będzie On sądził „umarłych” (2Tym. 4:1), ponieważ wówczas dopiero „odda każdemu podług uczynków jego” (Rzym. 2:6; Mat. 16:27; Obj. 20:12; 22:12).
(2) Rzym. 8:19: „Bo troskliwe wyglądanie stworzenia [rodzaju ludzkiego] oczekuje objawienia synów Bożych [Kościoła]”. Kontekst wykazuje, że to odnosi się do objawienia klasy Chrystusowej w chwale królestwa. Stąd w tym ustępie słowo apokalupsis stosuje się do Bazylei, czyli do fazy Królestwa Wtórego Przyjścia naszego Pana.
(3) 1Kor. 1:7: „Tak iż wam na żadnym darze nie schodzi, którzy oczekujecie objawienia Pana naszego Jezusa Chrystusa”. Lud Pański jest tutaj napominany do pozostania czynnym, czuwającym i oczekującym na wielkie błogosławieństwo aż do objawienia lub okazania się Pana, chociaż jako Stróżowie byli oni świadomi Jego obecności i pracy „żniwa” uprzednio i brali udział w tym objawieniu.
(4) 2Tes. 1:7, 8: „Przy objawieniu Pana Jezusa z nieba z Aniołami mocy jego, w ogniu płomienistym, oddawając pomstę”. Przez niezrównane utrapienia wielkiego Czasu Ucisku Jezus będzie objawiony światu jako obecny w Swoim Wtórym Przyjściu, jako niszczyciel
kol. 2
królestwa Szatana i założyciel królestwa Bożego.
(5) 1Piotra 1:7: „Aby doświadczenie wiary waszej daleko droższe niż złoto, które ginie, którego jednak przez ogień doświadczają, znalezione było wam ku chwale, i ku czci i ku sławie w objawieniu Jezusa Chrystusa”. Gdy już apokalupsis lub epiphaneia, czyli drugi okres Wtórego Przyjścia naszego Pana się skończy, to całe Małe Stadko będzie poza zasłoną z Jezusem, tak jak o tym zapewnia nas Św. Paweł do Kol. 3:4. Wówczas ich oczyszczona i wypolerowana wiara będzie znaleziona ku chwale Bożej i Chrystusowej oraz ku ich własnej czci i sławie.
(6) 1Piotra 1:13: „Miejcie nadzieję ku tej łasce, która wam dana będzie w objawienie Jezusa Chrystusa”. Ustęp ten ma to samo znaczenie co 1Piotra 1:7.
(7) 1Piotra 4:13: „Ale radujcie się z tego, żeście uczestnikami ucierpienia Chrystusowego, abyście się i w objawieniu chwały jego z radością weselili”. W czasie objawienia Jezusa, Jego Kościół znajduje się z Nim i jest w tym samym czasie i w ten sam sposób objawiony lub okazany.
Z tych ustępów Pisma Św. jest widoczne, że w związku z Wtórym Przyjściem naszego Pana słowo apokalupsis, podobnie jak słowo epiphaneia, ma dwa znaczenia: (1) czynność objawiania lub odkrywania, przez którą osoby, zasady i rzeczy poprzednio ukryte lub niejasne są objawione. W tym znaczeniu słowo apokalupsis, podobnie jak słowo epiphaneia, ma długi okres czasu zastosowania co się tyczy Wtórego Przyjścia naszego Pana rozciągając się od przybycia Pańskiego aż do końca Królestwa, tak jak to zauważyliśmy, że słowo parousia w zastosowaniu do Wtórego Przyjścia wskazuje na Jego obecność w każdej z jej trzech faz i we wszystkich z nich od Jego przybycia aż do końca Królestwa Bożego i Chrystusowego; (2) okres Wielkiego Ucisku, w którym niewątpliwie jest szczególne objawienie lub odkrycie osób, zasad i rzeczy poprzednio ukrytych lub niejasnych.
WYJAWIENIE BŁĘDÓW BRZASKU O EPIFANII
Powyżej przedstawione nauki biblijne o tych okresach Powrotu naszego Pana, szczególnie o Epifanii lub Apokalipsie jako o oddzielnym okresie następującym po okresie Paruzji (czyli żęciu), były atakowane przez wodzów Brzasku i innych, przy czym czynili oni wysiłki aby je zbić.