Teraźniejsza Prawda nr 267-268 – 1973 – str. 22
NASZE PIĘĆDZIESIĄTE CZWARTE
ROCZNE SPRAWOZDANIE
Dzięki łasce naszego drogiego Niebiańskiego Ojca i naszego drogiego Pana Jezusa Chrystusa byliśmy w stanie zakończyć jeszcze jeden fiskalny rok dla Nich w interesie Prawdy, braci oraz świadczenia Prawdy ludowi Bożemu i światu. Jesteśmy pewni, że wszyscy radujemy się z udzielonych nam przywilejów wzrostu w łasce, znajomości i służbie. Na ile nasz łaskawy Pan kontynuuje wydobywanie na światło dalszych Prawd z Boskiego Słowa, szczególnie w odniesieniu do Młodocianych Godnych, Poświęconych Obozowców Epifanii i budowy Obozu Epifanicznego, radujemy się z przywileju naszego zaangażowania w tej służbie na czasie i dziękujemy Bogu za powodzenie tej pracy prowadzonej przez nas. Dziękujemy także za umiarkowanie pokojowe warunki w większości krajów, które umożliwiają nam i innym wykonywanie tej wielkiej pracy, będącej wstępem do ustanowienia Jego Królestwa na ziemi, w celu błogosławienia rodzaju ludzkiego w ogólności.
AMERYKA POD SILNĄ PRESJĄ
W ciągu minionego roku Ameryka poczyniła wielkie ustępstwa, poświęciła wiele zasad i nie dotrzymała przyjętych zobowiązań w wysiłku zakończenia wojny w Wietnamie, bez otwartego przyznania się do porażki i w usiłowaniach pozyskania życzliwości Chin Ludowych oraz niektórych innych państw. Jeżeli chodzi o istotę wojny w Wietnamie i jej początek, jako wysiłek mający na celu utrzymanie tam władzy Rzymsko-Katolickiej, zob. T.P.’64, str. 26, par. 5 i 6; P’ 66, str.5.
W P’ 40, str. 98-101, jak widać Joaz (dany przez Boga), król Judy (2Król. 11:12; 2Kron. 23; 24), przedstawia Amerykę w stanie rozdziału kościoła od państwa. Zwróćmy więc uwagę na to co mówi 2Król. 12:18 o Joazie i jego ustępstwach na rzecz Hazaela, króla Syrii. Rozumiemy, że złoto w skarbcach świątyni i domu królewskiego odpowiednio przedstawia Boskie zasady dotyczące religii i państwa.
Z punktu widzenia specjalnych obrazów (a nie z punktu widzenia wielkich lub małych 2520-letnich paraleli) Jozafat (1Król 22:1-50; 2Kron. 17-20), król Judy, przedstawia Amerykę od czasów wojny domowej Stanów Zjednoczonych (1861 r.) prawie do końca I fazy Wojny Światowej, pomagającą bezinteresownie europejskim Aliantom (Izraelowi; zob. T. P.’ 31, str. 67, par. 4). Jako pozaobraz Jozafata, rzeczy poświęcone ofiarowała religii (domowi PAŃSKIEMU), tzn. przedstawiła i zastosowała w praktyce wszystkie zasady wolności pozostające w związku z religią jak: wolność kultu, wolność propagandy religijnej za pośrednictwem słowa i druku (włączając wolność angażowania się w religijnych kontrowersjach), wolność zgromadzania się i rozpowszechniania religii nie kontrolowanej, popieranej lub faworyzowanej przez państwo, realizując w ten sposób
kol. 2
rozdział kościoła od państwa. Późniejsze wydarzenia w Ameryce są przedstawione przez następujących po sobie królów Judy. Joram (2Król. 8:16-24; 2Kron. 21) przedstawia Amerykę szkodliwie reakcyjną, a Ochozyjasz (2Król. 8:25-29; 2Kron. 22:1-9) przedstawia Amerykę mniej lub więcej odstępczo autokratyczną. Jak już było powiedziane Joaz przedstawia Amerykę w rozdziale kościoła od państwa, początkowo czystym, później skorumpowanym. Te trzy ostatnie formy władzy powtarzały wyżej wymienione zasady wolności religii, jako ich rzeczy ofiarowane religii, ale sukcesywnie przez czyny – nie przez słowne wyrzekanie się – coraz bardziej stosowały kompromis w przestrzeganiu tych zasad.
Pozaobrazowy Joaz wiernie przestrzegał politykę rozdziału kościoła od państwa podczas administracji Hardinga, Coolidge’a i Hoovera. Później jednak do tej polityki wprowadzono kompromis przez quasi-przymierze pomiędzy administracją Roosevelta i Kościołem Rzymsko-Katolickim, a szczególnie Papiestwem, najbardziej totalitarną władzą na ziemi. Ukoronowaniem tego quasi-przymierza były quasi-dyplomatyczne stosunki pomiędzy Stanami Zjednoczonymi i papieżem, utrzymywane pod pokrywką osobistego przedstawiciela prezydenta w Watykanie, których skorumpowane działanie istnieje nawet do dzisiejszego dnia. Kompromisy poczyniono także w wykrętnym udzielaniu finansowej pomocy rządu, pośrednio i bezpośrednio, szkołom parafialnym i w innych ustępstwach na rzecz władz Kościoła Rzymsko-Katolickiego.
Boska sprawiedliwość karała i karze Amerykę za jej odstępstwo od czystego amerykańskiego rozdziału kościoła od państwa. Zauważ np. co przydarzyło się Ameryce w Korei, w Laosie i co przydarzyło się jej w Wietnamie, pomimo ogromnych zasobów amerykańskich w ludziach i materiałach (2Kron. 24:24).
Zobacz także stwierdzenie br. Johnsona w P ’40, str. 101, par. 1: „W pozafiguralnym poganizmie Hazael będzie niszczył dobre rzeczy religijne Ameryki dobrowolnie niepodległej, Ameryki szkodliwie reakcyjnej, Ameryki odstępczo autokratycznej i Ameryki właściwie oddzielonej od kościoła. Oprócz tego pozaobrazowy Joaz w aspekcie kościelnym, finansowym i politycznym będzie musiał płacić pozaobrazowemu Hazaelowi ogromne odszkodowania, które bez watpienia obejmą jego wielkie rezerwy złota i srebra, ażeby przekupstwem skłonić pozaobrazowego Hazaela do zniesienia oblężenia pozaobrazowej Jerozolimy w aspekcie politycznym, finansowym i kościelnym w związku z czym ta ostatnia (Jerozolima zastępuje Judeę – Amerykę) zapewni sobie zniesienie omawianego oblężenia (2Król. 12:18; 2Kron. 24: 23)”.
Wyrzekanie się w obliczu nieuchronności wojny i związanych z nią warunków,