Teraźniejsza Prawda nr 288-289 – 1976 – str. 82

Kościoła przy końcach wieków – w obu żniwach, w okresach żęcia. Konstruktywne akty łask szczególnie odnoszą się do przywilejów, sposobności i doświadczeń mających związek z pięcioma wezwaniami żniwa i pod pewnymi względami z pięcioma przesiewaniami żniwa. Fakty podane w Ewangeliach i księdze
kol. 2
Dziejów Apostolskich pokazują, że te dwa zestawy aktów występują w ich pięciu podziałach co 1845 lat i dowodzą, że równoległości żniw, jak i równoległości dyspensacyjne, występują w 1845-letnich odstępach. Poniższe tabele pokazują to w obu zestawach aktów:

WEZWANIA ŻNIWA ŻYDOWSKIEGO

WEZWANIA ŻNIWA EWANGELII

Jezus, Apostołowie itd., w pierwszym zaproszeniu od października 29 r. do czerwca 36 r., powołują tylko Izraelitów. Jezus, br. Russell itd., w pierwszym zaproszeniu od października 1874 r. do czerwca 1881 r., powołują wyłącznie członków Kościoła.
Jezus, Apostołowie itd., w drugim powołaniu, od października A.D. 36 r. do października 39 r., zapraszają Żydów i pogan, począwszy od Korneliusza. Jezus, br. Russell itd., w drugim powołaniu, od października 1881 r. do października 1884 r., zapraszają ludzi z nominalnego kościoła i spoza niego.
Jezus, Apostołowie itd., szczególnie przez misyjne podróże Pawła, pierwszą i drugą, od października 46 r. do października 49 r., przez trzecie powołanie zapraszają Żydów i pogan. [Świecka historia wykazuje, że Herod Agryppa umarł w 44 r. po Chr. (Dz.Ap. 12:23). Koniec pierwszej misyjnej podróży Pawła przypada po niespełna 14 latach od jego nawrócenia, które miało miejsce jesienią 34 r. (Gal. 2:1-10; Dz.Ap.15:1-4); stąd sobór w Jerozolimie odbył się w październiku 48 r. – Dz.Ap. 15:40-18: 22]. Jezus, br. Russell itd., występują z trzecim powołaniem, w czasie od października 1891 r. do października 1894 roku.
Jezus, Apostołowie itd., szczególnie przez trzecią misyjną podróż Pawła podejmują czwarte powołanie, od października 56 r. do października 59 r. (Dz.Ap. 20:1-27:1, porównaj z 28:11, 12). [Rzymska historia (Ramsey’s Pauline Studies, 352-360) wykazuje, że okres od czerwca 57 r. do czerwca 59 r. stanowił ostatnie dwa lata pełnienia przez Feliksa urzędu prokuratora – Dz.Ap. 24:27]. Jezus, br. Russell itd., podejmują czwarte powołanie, od października 1901 r. do października 1904 roku.
Jezus, Apostołowie itd., podejmują piąte powołanie w niespełna rok po uwolnieniu Pawła z jego pierwszego rzymskiego więzienia, od lutego 63 do czerwca 66 roku. Jezus, br. Russell itd., podejmują piąte powołanie, od lutego 1908 r. do czerwca 1911 roku.

kol. 1
Daty określające piąte powołanie żniwa żydowskiego są mniej lub więcej domniemane, lecz pierwsze cztery występują o 1845 lat przed odpowiadającymi im w żniwie
kol. 2
ewangelicznym, wierzymy zatem, że piąte też miało miejsce o 1845 lat przed jego równoległością w żniwie Wieku Ewangelii. Tak więc opiera się to na wierze.

PRZESIEWANIA ŻNIWA ŻYDOWSKIEGO

PRZESIEWANIA ŻNIWA EWANGELII

Pierwsze przesiewanie rozpoczęło się 9-14 Nisan 33 r. (Jan 12:1-8; Mat. 26:6-16; Łuk. 22:31) i trwało do czerwca 36 r. i polegało na zaprzeczeniu Okupu przez Judasza, żydowską hierarchię, itd. Postępowanie p. Barboura od 9-14 Nisan 1878 r. zapoczątkowało przesiewanie zaprzeczające Okupowi, które trwało do czerwca 1881 roku.
Drugie przesiewanie, Niedowiarstwo, rozpoczęło się w październiku 36 r. (Dz.Ap. 9:23-26; porównaj wiersze 20-22 z Gal. 1:17, 18 i Dz.Ap. 11:2), a zakończyło w październiku 39 roku. Drugie przesiewanie, Niedowiarstwo, rozpoczęło się w październiku 1881 r. a zakończyło w październiku 1884 roku.
Trzecie przesiewanie, Kombinacjonizm, mieszanina chrześcijaństwa z żydowskim Zakonem – (Dz.Ap. 15:1; Gal. 3:1-13; 4:8-5:12) trwało od około października 46 do października 49 roku. Trzecie przesiewanie, Kombinacjonizm, trwało od października 1891 r. do października 1894 roku.
Czwarte przesiewanie, Reformizm, trwało od października 56 do października 59 r.; aluzję o nim znajdujemy w przemówieniu Pawła do starszych Efezu (Dz.Ap. 20:17-38) i ześrodkowane w jego doświadczeniach w Judei – Dz.Ap. 21:15-27:1.

Czwarte przesiewanie, Reformizm, trwało od października 1901 r. do października 1904 r., skoncentrowane było na pewnym procesie rozwodowym, symbolicznym zawładnięciu (ograniczeniem) onym Sługą.

Piąte przesiewanie, Kontradykcjonizm, trwało od lutego 63 do czerwca 66 r., którego głównym produktem Prawdy był list Apostoła do Żydów na temat Przymierzy, Ofiary za grzech i Pośrednika napisany w 64 roku (Żyd. 13:23, 24) po uwolnieniu Pawła z rzymskiego więzienia wiosną lub w lecie 62 r. – Dz.Ap. 28:11, 30. Piąte przesiewanie, Kontradykcjonizm, miało miejsce od lutego 1908 r. do czerwca 1911 r. na punkcie Pośrednika, Przymierzy i Ofiary za grzech, potom gdy zawiodła apelacja br. Russella od wyroku rozwodowego niższego sądu, akt który go rzeczywiście uwolnił od odpowiedniego skrępowania.

poprzednia stronanastępna strona