Teraźniejsza Prawda nr 287 – 1976 – str. 64

Żdanów, Polska – 13
Aalborg, Dania – 12
Boston, Mass. – 12
Charleroi, Belgia – 12
Cegielnia, Polska – 12
Dampremy, Belgia – 12
Georgetown, Gujana – 12
Gliwice, Polska – 12
Januszkowice, Polska – 12
Minneapolis, Minn. – 12
New Haven, Conn. – 12
Pondicherry, India – 12
Tulsa, Okla. – 12
Wałbrzych, Polska – 12
Bóg Walk, Jamajka – 11
Chodzież, Polska – 11
Grzęda, Polska – 11
Łęki Wielkie, Polska – 11
Mulakulam, India – 11
Paryż, Francja – 11
Przemyśl, Polska – 11
Ruptawa, Polska – 11
Toulouse, Francja – 11
Barycz, Polska – 10
Kuba – 10
Engelhard, N.C. – 10
Oleśnica, Polska – 10
Polanów-Złocieniec, Polska – 10
Southwick, Mass. – 10
Zielona Góra, Polska – 10

OFIARY KSIĄŻĄT WIEKU EWANGELII

(4Moj. 7:66-8:4; ciąg dalszy z T.P. ’.76,48)

      Było to zło takie jak: nadużycia urzędników i arystokratów, zepsucie sędziów, prawodawców i ministrów, oszustwa przy wyborach, rozdawanie publicznych urzędów między członków partii rządzącej, przekupstwo, władza przywódców partii politycznych, grabienie ziemi sposobami oszukańczymi, oszustwa finansowe, spekulacje giełdowe na akcjach i cenach, inflacje, szalbierstwa i podstęp, „legalne” wykręty i odkładania, monopole, sprzedaż poniżej wartości, fałszowanie, subwencjonowanie samolubnej propagandy, feudalny system własności agrarnej, przekupstwo, nierzetelność, unikanie płacenia podatku, faworytyzm, niewłaściwe używanie funduszów im powierzonych, urządzanie paniki, opływanie w zbytkach, ciemiężenie klas robotniczej i chłopskiej itd. Wszystkie te nadużycia mniej lub więcej wypływały z błędów, że kler, królowie i arystokracja mają uprzywilejowane prawo, jak oni to nazywają, z upoważnienia Bożego. Z powodu tak wielu cierpień wypływających z powyżej wymienionych nadużyć, fanatyczni i nieofiarowani
kol. 2
między pierwotnymi „anabaptystami” zostali doprowadzeni do rozpaczy i ostatecznie do chwycenia za broń, aby się pomścić na swych ciemiężycielach a rezultatem tego było nieszczęsne powstanie w Monasterze 1535 roku, które może być poważną przestrogą dla wszystkich chrześcijan.

      (16) Oprócz strofowania i naprawiania powyżej wymienionych nadużyć, wypływających z błędnej doktryny o prawie z upoważnienia Bożego i innych błędów, pozafiguralny Achyjezer strofował i naprawiał różne formy grzechu, błędu, samolubstwa i światowości, które przeszkadzały by przyjąć Jezusa jako swego Zbawcę i Pana. On strofował i naprawiał pychę, która czuła się za wyniosła, ażeby pokutować za grzech i nieść swój krzyż. Strofował i naprawiał miłość ludzkiego uznania, która wzdraga się przed wstydem krzyża lub uznawanie czyichś grzechów; miłość odpoczynku i wygody, unikającą zaparcia samego siebie w pracy i trudnościach, przypadających na pracownika i żołnierza Chrystusowego.

      (c.d.n.)

poprzednia stronanastępna strona