Teraźniejsza Prawda nr 287 – 1976 – str. 64
Żdanów, Polska – 13 Aalborg, Dania – 12 Boston, Mass. – 12 Charleroi, Belgia – 12 Cegielnia, Polska – 12 Dampremy, Belgia – 12 Georgetown, Gujana – 12 Gliwice, Polska – 12 Januszkowice, Polska – 12 Minneapolis, Minn. – 12 New Haven, Conn. – 12 Pondicherry, India – 12 Tulsa, Okla. – 12 Wałbrzych, Polska – 12 Bóg Walk, Jamajka – 11 |
Chodzież, Polska – 11 Grzęda, Polska – 11 Łęki Wielkie, Polska – 11 Mulakulam, India – 11 Paryż, Francja – 11 Przemyśl, Polska – 11 Ruptawa, Polska – 11 Toulouse, Francja – 11 Barycz, Polska – 10 Kuba – 10 Engelhard, N.C. – 10 Oleśnica, Polska – 10 Polanów-Złocieniec, Polska – 10 Southwick, Mass. – 10 Zielona Góra, Polska – 10 |
OFIARY KSIĄŻĄT WIEKU EWANGELII
(4Moj. 7:66-8:4; ciąg dalszy z T.P. ’.76,48)
Było to zło takie jak: nadużycia urzędników i arystokratów, zepsucie sędziów, prawodawców i ministrów, oszustwa przy wyborach, rozdawanie publicznych urzędów między członków partii rządzącej, przekupstwo, władza przywódców partii politycznych, grabienie ziemi sposobami oszukańczymi, oszustwa finansowe, spekulacje giełdowe na akcjach i cenach, inflacje, szalbierstwa i podstęp, „legalne” wykręty i odkładania, monopole, sprzedaż poniżej wartości, fałszowanie, subwencjonowanie samolubnej propagandy, feudalny system własności agrarnej, przekupstwo, nierzetelność, unikanie płacenia podatku, faworytyzm, niewłaściwe używanie funduszów im powierzonych, urządzanie paniki, opływanie w zbytkach, ciemiężenie klas robotniczej i chłopskiej itd. Wszystkie te nadużycia mniej lub więcej wypływały z błędów, że kler, królowie i arystokracja mają uprzywilejowane prawo, jak oni to nazywają, z upoważnienia Bożego. Z powodu tak wielu cierpień wypływających z powyżej wymienionych nadużyć, fanatyczni i nieofiarowani
kol. 2
między pierwotnymi „anabaptystami” zostali doprowadzeni do rozpaczy i ostatecznie do chwycenia za broń, aby się pomścić na swych ciemiężycielach a rezultatem tego było nieszczęsne powstanie w Monasterze 1535 roku, które może być poważną przestrogą dla wszystkich chrześcijan.
(16) Oprócz strofowania i naprawiania powyżej wymienionych nadużyć, wypływających z błędnej doktryny o prawie z upoważnienia Bożego i innych błędów, pozafiguralny Achyjezer strofował i naprawiał różne formy grzechu, błędu, samolubstwa i światowości, które przeszkadzały by przyjąć Jezusa jako swego Zbawcę i Pana. On strofował i naprawiał pychę, która czuła się za wyniosła, ażeby pokutować za grzech i nieść swój krzyż. Strofował i naprawiał miłość ludzkiego uznania, która wzdraga się przed wstydem krzyża lub uznawanie czyichś grzechów; miłość odpoczynku i wygody, unikającą zaparcia samego siebie w pracy i trudnościach, przypadających na pracownika i żołnierza Chrystusowego.
(c.d.n.)