Teraźniejsza Prawda nr 176 – 1958 – str. 13

restytucji” (E tom 4, str. 346, par. 1). Ponieważ takie usprawiedliwienie jest dane wierzącym dla celu poświęcenia (A str. 279; E str. 165; F str. 136), przeto tak długo jak ono działa, niezawodnie wielu jest i będzie w stanie tymczasowego usprawiedliwienia, którzy poświęcą się przed rozpoczęciem się restytucji.

DZIESIĘĆ GRUP NIBY-WYBRAŃCÓW

      (42) Niby-wybrańcy („synowie” z Joela 2:28; Izaj. 60:4) wraz z resztą rodzaju doznającego restytucji („córki”), będą stanowić Obóz Tysiąclecia, „stan świata doznającego restytucji” (P ’40, str.14, linia 5), „pragnący mniej więcej zgody z Bogiem, lecz który nie będzie jeszcze usprawiedliwionym przez uczynki” (E tom 6, str. 195). Ogólnie mówiąc, niepoświęceni z niby-wybrańców dzielą się jak następuje: „Wierzący i praktykujący żydzi w Abrahamowe i Mojżeszowe Przymierze, którzy nie byli godni aby należeć do którejkolwiek z czterech wybranych klas, oraz niepoświęceni lecz wierzący w okup i czyniący sprawiedliwość usprawiedliwieni z wiary, oni stanowią dwie klasy niby-wybrańców, „wyobrażone przez pewne zwierzęta, które zostały wprowadzone do Arki Noego” (P ’44, str. 28). Jednak, te dwie ogólne klasy mogą być podzielone na różne grupy, i jeżeli załączymy członków niby-wybrańców, którzy rozwijają się tu w pierwszym początku Bazylei przed otwarciem Gościńca Świętobliwości, to okazuje się, że całkiem mogłoby być dziesięć odrębnych grup. Brat Johnson wymienia niektóre subdywizje, np. w E tomie 12, str. 519 (zacytowane poniżej). Podajemy te dziesięć grup jak następuje: (a) „Ci Izraelici, którzy w Wieku Żydowskim nie byli dosyć wierni aby stać się członkami klasy Starożytne Godnych,… lecz dalej zachowali wiarę w Abrahaniowe obietnice i trzymali się Mojżeszowego Przymierza”, tj. wierni Przymierzu wierzący żydzi z Wieku Żydowskiego.

      (b) „Ci Izraelici, którzy w Wieku Ewangelii (przed 16 września 1954) nie byli dosyć wierni aby stać się naśladowcami stóp Jezusa, lecz dalej zachowali wiarę w obietnice Abrahamowe i trzymali się Przymierza Mojżeszowego”, tj. wierni tymczasowo usprawiedliwieni żydzi z Wieku Ewangelii.

      (c) Ci „żydzi którzy (podczas Wieku Ewangelii, lecz przed jesienią 1954, gdy Bazyleja nastała w jej pierwszym początku) przyjęli Jezusa jako Zbawiciela, lecz omieszkali

poprzednia stronanastępna strona