Teraźniejsza Prawda nr 261-262 – 1972 – str. 48

usunięcie na bok grzechu, błędu, samolubstwa i światowości we wszystkich jej formach, ponieważ aby symbolizować te rzeczy trzeba, żeby w sercu symbolizującego je była nienawiść do grzechu, błędu, samolubstwa i światowości. (2) Że to symboliczne zrozumienie Wieczerzy Pańskiej wymagało usunięcia zła z serca (1Kor. 5:7, 8), co można zauważyć z figury, która musiała być obchodzona z przaśnym chlebem, potem gdy wszystek kwas był wyczyszczony z mieszkania i spalony. Dalej (3) oni pokazali to przez udowodnienie, że takie symbolizowanie wymagało zreformowania serca, ażeby uczta ta mogła mieć uświęcający skutek, inny od zwykłej wieczerzy. W zgodzie z tym była myśl (4) że ta wieczerza jest pamiątkową ucztą duchową i (5) że wymaga ona zegzaminowania samego siebie. (6) Musieli oni kłaść nacisk na przestrogę, żeby nie jeść i nie pić niegodnie i na dowód jaki podawali, że takie niegodne uczestniczenie uczyniłoby człowieka winnym ciała i krwi (grzech przeciwko ciału i krwi Chrystusowej. (7) Ponowne uczynki zła spowodowane duchową słabością, chorobą i zaśnięciem jako skutek niegodnego uczestniczenia w tej symbolicznej uczcie. Każdy z tych punktów jak i wszystkie razem dowiodły, że są naukami ku naprawie niewłaściwego prowadzenia się w życiu codziennym. Na szczegóły te kładli oni nacisk w oparciu o 1Kor. 11:26-34, jako biblijną podstawę ich nauczania, że symboliczne uczestniczenie w jedzeniu chleba i piciu wina obejmowało sobą i wymagało ścisłego wprowadzenia w czyn osobistej reformy własnego postępowania. Tym więc sposobem oni ofiarowali pozafiguralną misę.

      (31) Czaszą pozafiguralnego Naasona były nauki zbijające, które kalwinistyczni wodzowie używali przeciw atakom skierowanym na naukę, że chleb i wino reprezentują ciało Chrystusa i Jego krew oraz że jedzenie chleba i picie wina reprezentuje chrześcijańskie przyswajanie sobie zasługi Chrystusowej,
kol. 2
a także ich osobistą społeczność jednych z drugimi. Przeciw tej nauce występowali katolicy przeciwstawiając jej transsubstancjację i luteranie przeciwstawiając jej instrumentalizację, zarówno jedni jak i drudzy utrzymując, że aktualne ciało i krew naszego Pana były spożywane przez usta osób przystępujących do komunii, i prowadząc przy tym spory z jak największą przebiegłością. Ale pozafiguralny Naason był zdolny zbić każdy argument podawany tak przez jedną jak i drugą stronę. Niektóre argumenty zbijające, których użyliśmy przeciw tym dwom błędnym poglądom o naturze Wieczerzy Pańskiej (patrz T.P. '33,15, 16, 28-30) są identyczne do tych, których używał pozafiguralny Naason; chociaż nie mając zupełnego światła odnoszącego się do Wieczerzy Pańskiej, pozafiguralny Naason nie mógł użyć wszystkich argumentów, ani nie mógł on w niektórych przypadkach przedstawić je tak wyraźnie jak są one przedstawione obecnie. Radzimy ponownie przeczytać artykuł powyżej przytoczony, w którym znajdują się niektóre zbijające argumenty użyte przez pozafiguralnego Naasona, a to będzie również pomocne do właściwego ocenienia Wieczerzy Pańskiej. Niektóre jednostki z tej klasy dały jak najbardziej druzgocące argumenty odnośnie poglądów katolickich i luterańskich, przeciwnych symbolicznemu znaczeniu Wieczerzy Pańskiej. Np. Beza w wielkich debatach o Wieczerzy Pańskiej pobił argumentami kardynała z Lotaryngii w 1561 roku w Poissy, przed dworem królewskim i arystokracją. Identyczne skutki towarzyszyły jego debatom na ten sam temat z najzdolniejszymi teologami luterańskimi w Montbeliard w roku 1586. Kontrowersyjne pisma pozafiguralnego Naasona odnośnie Wieczerzy Pańskiej są zwycięskim pobiciem wszelkich zarzutów ze strony katolickiej i luterańskiej, sprzeciwiających się symbolicznemu charakterowi Wieczerzy Pańskiej. Tym sposobem pozafiguralny Naason ofiarował swoją czaszę.

      (C.d.n.)

KONWENCJE W ROKU 1972

      Poniżej podajemy terminy i miejscowości konwencji planowanych w bieżącym roku, z udziałem brata Jolly’ego:

1. Od 8 do 10 lipca – Poznań,
2. od 11 do 12 lipca – Warszawa
3. od 14 do 16 lipca – Wólka Niedźwiecka
4. od 18 do 20 lipca – Katowice
5. od 21 do 23 lipca – Wrocław.

poprzednia stronanastępna strona