Teraźniejsza Prawda nr 261-262 – 1972 – str. 43

PYTANIA BEREANSKIE DO POWYŻSZEGO ARTYKUŁU

      (1) Co szczególnie zaznaczyliśmy każdego roku od chwili ukazania się T.P.? Co przyszło nam na myśl po przygotowaniu pewnej ilości takich artykułów? Co czyniliśmy od kilku lat? Co powinniśmy otrzymać postępując wg. tej zasady? Jak one są przedstawione w Piśmie Św.? Do czego one dochodzą? Jaki pamiątkowy art. wybraliśmy na r. 1931? Jak co?

      (2) Gdzie główne punkty tego tematu były przedstawione? Co w krótkości jest tłem tej historii? Jak rozpoczęło się piąte przesiewanie? Kogo przedstawia Kore? A kogo jego 250 współdziałających Lewitów? Co oni uczynili w ciągu tego przesiewania? Co przedstawia ogień niszczący Korego i jego rotę?

      (3) Co obejmowała w sobie odbywająca się kontrowersja? Co w nią było wciągnięte? Dlaczego nie? Dlaczego? Jakie były skutki tych dwóch błędnych przedstawień? Co rzeczywiście zwiedzeni czynili? Jak ich zwodziciele się zachowali i co czynili? Jakie były wyniki dla uwodzicieli i dla zwiedzionych? Czym są Nowe Stworzenia tych zwiedzionych obecnie? Jak to dowodzi 4Moj. 26:11? Co przedstawiają kadzielnice zwodzicieli? Skąd pochodził ogień Aarona a skąd ogień zwodzicieli? Co przedstawiają węgle z ołtarza? A co ich żar? Jak to dowodzą zacytowane teksty? Co przedstawia nie palone kadzidło? A co jego palenie i wynikający zapach? Co przedstawia obcy ogień Korego i jego roty? Co jego żar? A co ich kadzidło, jako wonne korzenie i zapach? Co oni przedstawiali po krótkim czasie? Dlaczego?

      (4) Co jest przedstawione przez polecenie Mojżesza dane Eleazarowi, aby pozbierał kadzielnice? Co użyli lub nadużyli przesiewacze? Jaki przykład to ilustruje? Jakie dwa inne jeszcze przykłady? Co nasz Pastor uczynił z tymi ustępami Pisma Św.? Co jest przedstawione przez polecenie, aby rozrzucić ogień? A co przez rozrzucenie tego ognia przez Eleazara? Jak br. Russell odpowiedział na to pozafiguralne polecenie? Co jest przedstawione przez wyjęcie spalenizny z kadzielnic? Co zostało uczynione z jego głównymi stosownymi artykułami?

      (5) Jak często mówi przekł. A.V. o tych kadzielnicach, że są poświęcone? Co należy powiedzieć o tym i o właściwym tłumaczeniu? Jakie jest właściwe tłumaczenie części w. 37 i całego w. 38? Jakie dwa fakty zbijają oddanie stosownego słowa w przekł. A.V.? Co było pozafiguralnym poświęceniem? Dlaczego to jest prawdą? W dodatku do dowodu, który podaje w. 35, że przesiewacze byli członkami Wtórej Śmierci, jak to dowodzi w. 38? Kto lecz nie jedynie otrzymał polecenie poświęcenia, ofiarowania i przekucia kadzielnic na blachy, a także kto jeszcze je otrzymał? Co to przedstawia? W jakich dwóch wierszach jest podany figuralny dowód? Jak? Zgodnie z tym, co nasz Pastor otrzymał od pewnych braci? Jaki jest jego udział w tej pracy porównany z ich udziałem?

      (6) Co będzie dobrze uczynić, zanim postąpimy dalej w tym zarysie naszego przedmiotu? Co ołtarz przedstawia miedziany? W jakiej zdolności? Jak jest to figurowane? Zgodnie z tym, co jest figurowane przez przekucie kadzielnic na blachy do przykrycia ołtarza? Co już na początku kontrowersji rozpoznano? Jaki byłby wynik z dowiedzenia tego punktu? Co było sednem kontrowersji? Co wobec tego uczyniono z nim? Jak to jest podkreślone w figurze? Co więc było pozafigurą przekucia kadzielnic na blachy do pokrycia ołtarza?

      (7) Co przedstawia poświęcenie kadzielnic? A co ich ofiarowanie Panu? Kto głównie choć nie wyłącznie, według tekstu, działał w tym? Co to przedstawia? Jak to jest udowodnione? Jaki był w tym udział br. Bartona? Jak jest to figurowane w 2Sam. 23:11? Jaki był udział innego brata w tym, tak jak to jest figurowane w 1Kron. 11:12-14? Co przedstawiają dwie wojny Dawida z Filistynami? Jak jest przedstawiona potyczka innego brata z M.A. Mc Phailem przed częścią Kościoła w Chicago w 1Kron. 20:6,7? Brata MacMillana z A.E. Williamsonem przed Kościołem w Altoona w 1Kron. 20:4? I br. Crawforda z E.C. Henningesem w 1Kron. 20:5? Czyj udział daleko przewyższał udział tych czterech braci? Jak to jest pokazane? Kto inny niewyraźnie przedstawiony brał udział w przekuwaniu pozafiguralnych blach? Jako polemista, jak br. Russell ukazuje się w tej kontrowersji? Pomimo jakich jego pozafiguralnych bohaterskich wyczynów jako Jasobam? Jak jest przedstawione jego bohaterstwo jako onego Sługi w kontrowersji z 1908-1911 r. w jego zdolności wojownika w 1Kron. 11:13, 14? Kto był z nim zespolony w tej walce? Jak znaczenie słowa Pasdamin pokazuje, że kontrowersja o Ofiarach za grzech jest przedstawiona w tym ustępie Pisma Św.?

      (8) Co w. 38 i 40 przedstawiają w sposób dodatni i ujemny? Kto tylko z reguły może właściwie przedstawiać nowe prawdy? Wyjątkowo kto inny może to czynić? Jak to jest udowodnione? Jaki będzie charakter i wynik usiłowania czynienia tego przez innych? Jakie to nasuwa pytanie? Jak należy na nie odpowiedzieć? Co należy powiedzieć o takim postępowaniu? A co o przeciwnym postępowaniu? Co obecnie jest szeroko czynione z pozafiguralnym „znakiem i pamiątką”? Przez kogo? W jaki sposób? Co w związku z tym można powiedzieć o postępowaniu stosownych wodzów przesiewania w tej sprawie?

      (9) Jak zachował się nasz Pastor w tej kontrowersji? W jakich okolicznościach? Jaki wywrze to skutek na nas, gdy właściwie zastanowimy się nad jego stosownym postępowaniem? Dlaczego? Czym była wynagrodzona przez Pana jego wierność w tym przesiewaniu? Co możemy uczynić na każde wspomnienie o nim?
TP ’72, 40-43.

poprzednia stronanastępna strona