Teraźniejsza Prawda nr 261-262 – 1972 – str. 40

KUTE BLACHY ELEAZARA – FIGURA I POZAFIGURA

4Moj. 16:36-40 (P ’31, 172-174)

      Każdego roku od chwili ukazania się Teraźniejszej Prawdy szczególnie zaznaczaliśmy rocznice śmierci naszego Pastora artykułem o tej czy innej fazie jego pracy (pisane to było w roku 1931 – dopisek tłum.). Po przygotowaniu pewnej ilości takich artykułów przyszła nam myśl, że byłoby korzystniejszą rzeczą dla braci mieć te artykuły oparte na niektórych typach, które przedstawiają różne zarysy jego pracy. Zgodnie z tym, od kilku lat postępowaliśmy według tej zasady i również to czynimy w tym artykule. Z biegiem czasu przez postępowanie wg. tej zasady powinniśmy otrzymać dość zupełny opis o głównych czynnościach naszego Pastora, tak jak one są przedstawione figuralnie w Piśmie Św., dochodząc prawie do rozmiarów biografii. Na ten rok (tj. 1931) za pamiątkowy artykuł wybraliśmy 4Moj. 16:36-40, jako figurę do wyjaśnienia i ufamy, że okaże się to błogosławieństwem.

      (2) Główny temat tych wierszy w pozafigurze nie jest całkowicie nowy, ponieważ w krótkości wyjaśniliśmy go, omawiając piąte przesiewanie (Wezwania – Przesiewania – Broń Ku Zabijaniu; T.P. '23,2; '27,43; '31,82; '34,18). Tutaj podamy więcej szczegółów. Tło tej historii jest podane w powyżej wymienionym artykule, więc nie zachodzi potrzeba wchodzenia w jego szczegóły. Wystarczy tylko powiedzieć, że od lutego 1908 do czerwca 1911 r. mieliśmy piąte wezwanie Żniwa, przesiewanie i broń ku zabijaniu, które działały współcześnie. Wśród ludu w Prawdzie przesiewanie zostało zapoczątkowane wnoszonymi sprzeciwami przeciwko ślubowi, który okazał się być pozafiguralnymi frędzlami na krajach symbolicznych szat – łask pozafiguralnych Izraelitów. Kore przedstawia przesiewaczy wśród ludu Prawdy od 1908 do 1911 r., a 250 współdziałających Lewitów przedstawia liczne grupy utratników koron w nominalnym kościele. W ciągu tego okresu w karygodnej kontradykcji z prawdziwym Kapłaństwem – Głową i Ciałem – oraz w uzurpatorskim współzawodnictwie z Kapłaństwem, odpadłe Nowe Stworzenia w Prawdzie i poza Prawdą są pozafigurą Korego i jego roty w ofiarowaniu kadzidła, gdy występowali przeciwko Aaronowi. Tak jak Pan zniszczył Korego i jego rotę (4Moj. 16:35), tak podobnie zniszczenie wyszło od Pana na Nowe Stworzenia pozafiguralnego Korego i jego rotę.

      (3) W tym czasie kontrowersja wśród ludu w Prawdzie odbywała się na temat Ofiar za grzech, Pośrednika i Przymierzy. Okup był nieco wciągnięty w tę kontrowersję nie z powodu, iż jedna z dwu stron zaprzeczała odpowiedniej cenie, ale dlatego że przesiewacze błędnie przedstawiali nasz pogląd o Ofiarach za grzech, jak gdybyśmy nauczali, iż udział Kościoła w Ofierze za grzech prowadził Kościół do dostarczenia części zasługi Okupu
kol. 2
i że rzekomo z konieczności rzeczy nauczaliśmy przez to, iż Jezus sam nie dostarczył całkowitej zasługi Okupu. Niemało zostało zwiedzionych na tych dwu punktach wierząc w błędne przedstawienia wodzów przesiewania i zwalczało nas, jak gdybyśmy naprawdę nauczali tych dwóch błędnych poglądów. Ci zwiedzeni zwalczali błąd, którego my jednak nie nauczaliśmy. Ci zaś, którzy ich zwiedli – pozafiguralny Kore – wiedzieli co robili, ale byli na tyle niesumienni, że rozpowszechniali to oszukaństwo, aby pociągnąć za sobą uczni i dlatego zginęli jako Nowe Stworzenia. Jednak oszukane przez zwodzicieli Nowe Stworzenia, zwalczające rzeczywisty błąd, aczkolwiek na próżno się męczyli co się tyczy stosownych nauk Kapłaństwa, nie pomarli jako Nowe Stworzenia, a to jest przedstawione przez zachowanie synów Korego (4Moj. 26:11), chociaż przez stanie się synami pozafiguralnego Korego stracili oni swoje korony i są obecnie jedną z 60 grup epifanicznych Lewitów. Pozafiguralne kadzielnice Korego i jego roty to ustępy Pisma Świętego, które oni użyli przeciwko naszemu wyrozumieniu Ofiar za grzech, Pośrednikowi i Przymierzom. Aaron wziął ogień do swojej kadzielnicy z ołtarza ofiar całopalenia, podczas gdy inni widocznie użyli obcego ognia. Węgle z ołtarza przedstawiają prawdziwe nauki a ich żar przedstawia ogniste próby, które wynikają dla ofiarującego ze służenia tymi naukami (Izaj. 6:5-7; 1Piotra 4:12-14). Kadzidło jako wonne korzenie przedstawia rzeczywiste doskonałe ludzkie władze Jezusa i nasze ludzkie władze uznane za doskonałe; zaś zapach unoszący się z tej służby przedstawia łaski, szczególnie wiarę, miłość, długie znoszenie, pobłażliwość i cierpliwość. Obcy ogień Korego i jego roty przedstawia fałszywe doktryny, które ich pozafigury kładły do użytych przez nich ustępów biblijnych. Żar pochodzący z tego obcego ognia przedstawia próby, które ich ofiarowanie sprowadziło na nich. Ich kadzidło jako wonne korzenie przedstawia ich wyborne usprawiedliwione ludzkie władze; a zapach z tego kadzidła przedstawia ich łaski. Ale w miarę jak oni postępowali, ich ludzkie władze straciły usprawiedliwienie, a zapach ich kadzidła stawał się coraz więcej nieprzyjemny jako niełaski, zaś jako Nowe Stworzenia umierali oni przed skończeniem się jedenastej godziny.

      (4) Polecenie dane Eleazarowi, aby pozbierał kadzielnice przedstawia Boski nakaz dany naszemu Pastorowi przez pozafiguralnego Mojżesza, czyli Jezusa jako Boskiego Wykonawcę, by przedyskutował te ustępy Pisma Św., które użyli przesiewacze. Oni niewątpliwie użyli – raczej nadużyli – licznych tekstów. Np. pewien pan Read ze Zboru Pittsburgh przysłał nam w lutym 1909 r. około tuzina stron maszynopisu o pojedynczym odstępie

poprzednia stronanastępna strona