Teraźniejsza Prawda nr 175 – 1957 – str. 89

wyszczególnione, tak jak w wypadku pozafiguralnego Midyjana i jego pięciu synów, to jednak ta klasa również składa się z jednostek, które mają różne stopnie sposobności i wynikający z tego rozwój w znajomości. Wielu z tej klasy podczas Wieku Ewangelii rozwijało się w sekciarskich systemach, gdzie w wielu wypadkach oni mieli bardzo mało sposobności dowiedzenia się o Prawdzie Słowa Bożego i o przywilejach poświęcenia; inne wśród nich, szczególnie tu przy końcu Wieku, są ubłogosławieni dużą ilością światła Prawdy będącej obecnie na czasie i zrozumieniem przywilejów poświęcenia. Jednak, to nie znaczy, że ci ostatni będą mieli najwyższe miejsce wśród tej grapy niby-wybrańców; ale raczej, na zasadzie, że „komu wiele powierzono, więcej będą chcieć od niego” (Łuk. 12:48), może być odwrotnie – ci z nich, którzy mieli większe sposobności dotyczące Prawdy i przywilejów poświęcenia, a nie odpowiedzieli na nie właściwie (2 Kor. 6:l), mogą otrzymać najniższe miejsce wśród tej klasy, trochę wyższe od tego, jakie zajmują nie wybrani; wielu z powodu częściowej samowoli mogą utracić całkiem miejsce wśród klasy niby- wybrańców. Suach (niskie miejsce, depresja) przedstawia nie wybranych, najniższą klasę, która będzie rozwijać się pod Nowym Przymierzem. Oni są „córkami” z Joela 2:28; Izaj. 60:4, tj. niewierzącymi poganami i tymi Żydami, którzy porzucili obietnice Przymierza. Nie wybrani poganie są również pokazani w Ezech. 16:60, 61, jako wchodzący pod Nowe Przymierze. Tutaj także te wzmiankowane osoby są pokazane, jako „córki, „ albowiem jako nawróceni będą oni symbolicznymi córkami cielesnego Izraela (E tom 17, str. 146)

      (23) Jak zdumiewającym jest to w naszych oczach, widząc że sześć synów Ketury tak stosownie i zupełnie wyobrażają sześć klas, obejmując wszystkich, którzy będą rozwijani pod Nowym Przymierzem, począwszy od najwyższej aż do najniższej klasy: (1) 70 najwybitniejszych osób spośród Starożytno i Młodociano Godnych; (2) klasa Godnych dzieli się na Starożytno i Młodociano Godnych, z trzema podziałami Młodociano Godnych, które były również wykazane; (3) Poświęceni epifaniczni Obozowcy; (4) Niby-wybrańcy z cielesnego Izraela, którzy dzielą się na pięć grup; (5) wierni tymczasowo usprawiedliwieni poganie, i wreszcie (6) niewybrana klasa. Już zauważyliśmy powyżej w par. (19), że trzej potomkowie Ketury, którzy są wymienieni u Izaj. 66:6 zdają się tam stać za wszystkich innych. Przeto Saba (Starożytno Godni) stoi tam również za Młodociano Godnych
kol. 2
(podobnie tak jak klasy Seby i Saby z Psalm 72:10 są objęte tylko w Sabie w w. 15 – E tom 17, str. 317, 318), a Midyjan i Hefa, obejmuje przez włączenie wszystkich innych członków klasy restytucyjnej (E tom 15, str. 682), zarówno „tych wierzących Izraelitów będących obecnie w ciemności, którzy staną się zwycięzcami w Tysiącleciu” (E tom 6, str. 717; Ter. Prawda ’35, str. 72, par. 2, linia 35 i 36 – w polskim tłumaczeniu opuszczono na linii 35 po słowie „tych” słowa wierzących Izraelitów (?) – porównaj z E tomem 6) jak i ewentualnie wiernych tymczasowo usprawiedliwionych pogan i niewybranych (przedstawionych oddzielnie w Jesboku i Suachu); albowiem aby uzyskać życie pod Nowym Przymierzem ( które będzie uczynione z Izraelem – Jer.31:31-33) oni muszą stać się „prawdziwie Izraelitami”. Dopiero wtedy „gdy rodzaj ludzki stanie się częścią Izraela, obietnice uczynione Żydom również będą zastosowane do pogan” (E tom 15, str. 730, 733). Oddajemy Bogu wszelką chwałę, oraz tęsknimy i modlimy się za czasem gdy wszystkie dzieci pozafiguralnej Ketury w poświęceniu oddadzą Chrystusowi służbę stosowną dla Boskich istot (złoto), z wybornymi ludzkimi władzami (kadzidło), a „chwały Pańskie opowiadać będą”!

KRÓLOWA Z SABY I JEJ ŚWITA

      (24) 1Król. 10:1-13; 2Kron. 9:1-12. Te wiersze opisują królową z Saby i jej wizytę w Jeruzalemie, z jej orszakiem lub świtą, aby zbadać mądrość i bogactwo Salomona. Tak jak to jest pokazane w Ter. Prawdzie ’54, str. 49-52, ona przedstawia tych, którzy są albo mają stać się poświęconymi epifanicznymi Obozowcami, najwyższą klasą z niby-wybrańców. Wielka liczba badań Prawdy dokonywana jednak przez niepoświęconych członków klasy królowej z Saby jest przedstawione przez jej orszak albo świtę. Wśród nich jest wielu takich, którzy będą stanowili te dwie drugie ogólne grupy z niby- wybrańców wymienione w par.(5) i (6).

WYWYŻSZENIA DOLINY JERUZALEM

      (25) Psalm 72:3: W Ter. Prawdzie ’33, str. 87, par.7, brat Johnson oświadcza, że „Cały ten Psalm opisuje królowanie Chrystusa podczas Tysiąclecia, dając do zrozumienia, że figuralne Jeruzalem będzie siedzibą Rządu”. On tam podaje że góry Jeruzalemskie, Syjon i Moria, przedstawiają, pierwsza niebieską, a druga ziemską fazę Królestwa, tj. Chrystusa i Starożytno Godnych jako dwie najwyższe władze Królestwa; a pagórki, Akra i Bezeta przedstawiają odpowiednio podrzędne władze Królestwa, tj. Wielkie Grono i klasę Młodociano Godną.

poprzednia stronanastępna strona