Teraźniejsza Prawda nr 175 – 1957 – str. 88
klasę albo subdywizje klasy zrodzonej w Tysiącleciu przez pozafiguralną Keturę, które zdają się być wyobrażone przez stosowne osoby: Zamram (święcony), pierworodny syn Ketury, przedstawia 70 najwybitniejszych członków spośród Starożytno i Młodociano Godnych, którym, będą dane najzaszczytniejsze stanowiska w ziemskiej fazie Królestwa podczas ustanowiania i pieczętowania Nowego Przymierza (2Moj. 24:1,9; – E tom 11, str. 405, 412), Joksan (łowca ptaków, zwycięzca upadłych aniołów) przedstawia drugą klasę, która będzie rozwijać się pod Nowym Przymierzem, tj. Starożytnych i Młodociano Godnych w ogólności (porównaj Ter. Prawdą ’35, str. 72, szpal. 1; P’38, str. 158, ostat. par. 50, str. 15, szpal, 2). Jego synowie Saba (przysięga) i Dedan (niski), odpowiednio przedstawiają Starożytno i Młodociano Godnych. Trzej synowie Dedana przedstawiają trzy grupy Młodociano Godnych, według Lewickich podziałów, w których byli rozwinięci (Ter. Praw. ‘30, str. 55, szpal. 2, par. 2 i str. 56, par. 1); (a) Asurym (mocarze) przedstawia tych Młodociano Godnych, którzy byli rozwinięci w połączeniu z grupą kaatytów Wielkiego Grona, najwyższej z tych trzech grup Lewitów; (b) Letusym (uciemiężeni) przedstawia, tych Młodociano Godnych, którzy rozwinęli się w oddziale Merarytów Wielkiego Grona, np. w Towarzystwie, gdzie niewątpliwie byli ciemiężeni; (c) Leumym (Ludy) przedstawia tych Młodociano Godnych, którzy rozwinęli się w oddziale Gersonitów, Wielkiego Grona, którzy w swej służbie ewangelistycznej mieli do czynienia z ludźmi. Te trzy grupy Młodociano Godnych są również wyobrażone w trzech rzędach ciosanych kamieni znajdujących się wokoło zewnętrznej sieni świątyni Salomona (1Król. 7:12; zobacz Ter. Prawdę ‘56, str. 23, szp. 1, par. 2).
(21) Następni z rzędu wśród dzieci Ketury przychodzą restytucjoniści, jako odrębni od powyżej wymienionych wybranych klas, które otrzymają życie pod Nowym Przymierzem, Medan (walka) przedstawia trzecią klasę, która będzie rozwijaną pod Nowym Przymierzem – poświęceni epifaniczni Obozowcy, najwyższa klasa wśród restytucjonistów. Pod kierownictwem Starożytno i Młodociano Godnych, oni będą najzdolniejszymi polemistami (Juda 3) w obronie Prawdy, Midyjan (to imię znaczy to samo co Medan) przedstawia czwarta klasę, która będzie rozwijać się pod Nowym Przymierzem – Niby-Wybrańców z cielesnych Izraelitów (Ter. Prawda ‘35,str. 972, szp. 1, par. 2) którzy również będą polemistami na rzecz Prawdy. Pięciu synów Midyjana (1Moj. 25:4) zdaje się przedstawiać pięć
kol. 2
następujących grup wśród żydowskich niby-wybrańców: (a) Hefa (ciemność) przedstawia tych Izraelitów, którzy w Wieku Żydowskim nie byli dosyć wierni aby stać się członkami klasy Starożytno Godnej, lecz nadal zachowali wiarę w obietnice Abrahamowe i trzymali się Przymierza Mojżeszowego, tj. wierni Przymierzu wierzący Żydzi w Wieku Żydowskim. Jako grupa oni byli w znacznej ciemności, (b) Hefer (jelonek – niedojrzałe zwierzę) przedstawia tych Żydów, którzy w Wieku Ewangelii, lecz przed nawróceniem Izraela w ucisku Jakuba (II fazie), są wierzącymi w obietnice Abrahamowe i Przymierze Mojżesza, i pozostają wierni w tym aż do śmierci, przed czasem nawrócenia Izraela. Z powodu niedojrzałości, oni potrzebują dużo mleka Słowa Bożego. (c) Henoch (wtajemniczony, nauka ) przedstawia tych Żydów, którzy podczas Wieku Ewangelii, lecz przed datą 16 września 1954 (gdy Bazyleja rozpoczęła się w jej pierwszym początku, przyjęli Jezusa, jako swego Zbawiciela, lecz omieszkali poświęcić się, jednak pozostali wierni okupowi i sprawiedliwości. Oni osiągnęli dużo korzyści przez zdobycie znajomości przez przyjęcie Jesusa, jako swego Nauczyciela, przynajmniej częściowo, (d) Aby (ojciec znajomości) przedstawia tych Żydów, którzy po dacie 16 września 1954, lecz przed nawróceniem Izraela przyjmują Jezusa, jako swego Zbawiciela i jako niepoświęceni wierzący pozostają wierni okupowi i sprawiedliwości. Ta grupa ma nawet więcej korzyści niż poprzednie grupy, (e) Elda (bóg znajomości; potężny w znajomości) przedstawia tych Żydów, którzy napocą się w czasie nawrócenia Izraela w łączności z uciskiem Jakuba i tuż przy jego końcu (Ter Prawda ’30, str. 47, szp. 1). Oni wtedy będą mieli największą przewagę ze wszystkich niepoświęconych żydowskich członków niby-wybranców w osiągnięciu znajomości Prawdy. Tym sposobem widzimy, że tak jak to jest sugerowane przez znaczenia imion, te pięć grup składają się wszystkie z niepoświęconych żydowskich członków niby-wybranców, począwszy od tych z Wieku Żydowskiego, którzy mieli najmniej korzyści w uzyskaniu znajomości aż do tych, którzy będą żyć w czasie nawrócenia Izraela w ucisku Jakuba (II fazie) i którzy będą mieli największą stosowną korzyść.
(22) Jesbok (opuszczający) przedstawia piątą klasę, która otrzyma życie pod Nowym Przymierzem – wierni tymczasowo usprawiedliwieni poganie. Ta klasa również porzuciła grzech, i weszła w bliższe pokrewieństwo z Bogiem niż nieusprawiedliwieni, tj. świat w ogólności. Chociaż nie jest to