Teraźniejsza Prawda nr 175 – 1957 – str. 85

są silniejsi niż córki. Co więcej, ta wyższość zdaje się być pokazana w tym ustępie przez córki, które są karmione jako niemowlęta („córki twoje przy boku twoim chowane będą”), stosunkowo nierozwinięte i niedojrzałe, „jako mleka potrzebujący, a nie twardego pokarmu” (Żyd. 5:12-14; 1Piotr 2:2). U Izaj. 60:9 synowie Chrystusa (Głowy i Ciała) z Tysiąclecia są znowu wymienieni, szczególnie część żydowska. Tutaj o Wielkiej Brytanii („wyspy”) jako narzędziu do pomocy w powrocie Izraela do Palestyny, zwłaszcza przy końcu I fazy, Światowej Wojny, jest przepowiedziane. Następnie w w. 13 są opisane cztery wybrane klasy: „Sława libanu (liban znaczy biały, a jego wiecznie zielone drzewa, sława Libanu, przedstawiają sprawiedliwość pozafiguralnych Lewitów, Psalm 92:13, 14) do ciebie przyjdzie (pozafiguralni Lewici będą przyprowadzeni do Chrystusa i Kościoła, 4Moj. 3:6-9), jedlina (Starożytno Godni), sosna (Wielkie Grono) i bukszpan (Młodociano Godni, oddający współdziałającą służbę), dla ozdoby miejsca świątnicy mojej (pracę Lewitów, 4Moj. 3:6-9)”.

CZYSTE ZWIERZĘTA W ARCE NOEGO

      (12) 1Moj.7:7-24: W zrozumieniu tego ustępu mamy pomoc w 1Piotr. 3:20, 21; gdzie jest pokazane, że osiem osób w arce Noego przedstawia poświęconych. Arka wyobraża Przymierze Abrahama, ucieleśnienie rady Bożej, której centralnym zarysem jest Nasienie Abrahama, Chrystus (A 369), którego napełniająca i reorganizującą moc będzie błogosławić wszystkie narody ziemi (Gal. 3:8, 16, 29). Według Pisma świętego, są cztery wybrane klasy, które w tym życiu, w ich poświęceniu się Bogu, otrzymują dobre świadectwo przez wiarę w Przymierze Abrahama. Rozumiemy, że te cztery wybrane klasy są wyobrażone przez cztery pary ludzi, którzy weszli do arki. Noe niewątpliwie przedstawia naszego Pana, który jest dziedzicem sprawiedliwości, która przyszła do nas przez wiarę (Żyd. 11:7 – słowa przetłumaczone na „uczciwość wyświadczając” w tym wierszu mogłyby być lepiej oddane przez słowa” będąc pobożnie usposobiony”). Przeto, Noe i jego żona przedstawialiby Jezusa, Głowę oraz Kościół, Jego Ciało; w tej łączności Sem i jego żona widocznie przedstawiają odpowiednio wodzów klasy Starożytno Godnej i resztę tej klasy; Jafet i jego żona, wodzów Wielkiego Grona i resztę tej klasy; a Cham i jego żona, wodzów klasy Młodociano Godnej oraz pozostałych członków tej klasy.

      (13) Lecz zwierzęta również były zachowane w arce co najmniej po jednej parze z każdego rodzaju czystych i nieczystych.
kol. 2
Rozumiemy, że te zwierzęta przedstawiają, niby-wybrańców i klasę niewybraną, którzy ostatecznie będą zbawieni. Zwierzęta czyste przedstawiają niby-wybrańców tj. wierzących i praktykujących żydów w Przymierze Abrahama i Przymierze Mojżesza, jako figuralnie czystych, którzy będą zbawieni w Tysiącleciu, oraz wierzących w okup i praktykujących sprawiedliwość tymczasowo usprawiedliwionych, jako tymczasowo czystych, którzy będą zbawieni. Zwierzęta nieczyste przedstawiają tych, spośród nie wybranej klasy, którzy będą zbawieni; ci zaś którzy zginęli w potopie przedstawiają z jednego punktu widzenia tych, którzy zginęli pod przekleństwem Adamowym, a z innego punktu widzenia przedstawiają ruchy i systemy królestwa szatana oraz klasę wtóre j śmierci. Zwierzęta były umieszczone w arce aby figurować w sposób przewidujący, że niby-wybrańcy i klasa nie wybrana, które będą zbawione, zostaną objęte w Przymierzu Abrahama, Tak jak arka w figurze była środkiem ratunku od potopu, tak Boski wieczny zamysł – Przymierze Abrahama – jest dla wszystkich, którzy są w nim środkiem bezpieczeństwa od zniszczenia. Jest całkiem widoczne, że zwierzęta czyste i nieczyste zajmowały całkiem odrębne miejsca w arce od tych, jakie zajmował Noe i jego rodzina; tak samo w pozafigurze niby- wybrańcy, z jednej strony, i klasa nie wybrana, która będzie zbawiona, z drugiej strony, mają całkiem odrębne pokrewieństwo w Przymierzu Abrahama od pozafiguralnego Noego i jego rodziny, tj. od czterech wybranych klas.

      (14) Pogląd, jaki przedstawiliśmy w dwóch poprzednich paragrafach, mianowicie, że arka przedstawia Przymierze Abrahama, z Chrystusem (Głową i Ciałem) jako jego centralnym zarysem, że Noe, jego żona, jego trzech synów oraz ich żony przedstawiają cztery wybrane klasy, i że zwierzęta czyste i nieczyste w arce wyobrażają odpowiednio niby-wybrańców i klasę nie wybraną, jest poglądem zgodnym z Pismem świętym, rozumem i faktami. Ten pogląd stoi w znamiennym kontraście z innymi poglądami, które są rozpowszechniane wśród ludu w Prawdzie, takie jak sekciarski pogląd, który wodzowie Towarzystwa usiłowali wprowadzić, mianowicie, że ich organizacja jest pozafiguralną arką, jedynym środkiem bezpieczeństwa Zachowującym od zniszczenia. Ani też nie byli w stanie dać zadowalające wyjaśnienie odnośnie tego, co przedstawia Noe, jego żona i jego trzech synów oraz ich żony.

FIGUROWANI W BRACIE ABRAHAMA NACHORZE

      (15) 1Moj. 11:27-32: Wierzymy, że Tare w Haranie przedstawia całą klasę

poprzednia stronanastępna strona