Teraźniejsza Prawda nr 175 – 1957 – str. 83
NIBY WYBRAŃCY
Przedmiot o niby-wybrańcach jest ważny jako Prawda na czasie, ponieważ Pan otworzył nam dodatkowe światło na nich, i ponieważ przedmiot ten wzbudził wiele zainteresowania, gdy po raz pierwszy ukazał się w Present Truth z marca 1955, dlatego z przyjemnością ponownie go ogłaszamy tutaj, z pewną liczbą ważnych dodatków, i z bereańskimi pytaniami dla użytku do badania w zborach. W celu jaśniejszego pojęcia tego przedmiotu, jest ważnym abyśmy zrozumieli z Pisma św., rozumu i faktów, że od początku Czasu Ucisku, który zaczął się w 1914 (a) jesteśmy w Epifanii, albo Apokalipsie, okresie Wtórego Przyjścia naszego Pana (zobacz E tom 17, str. 235-260; Sztandar Biblijny Nr 231), (b) że drzwi wejścia do Wysokiego Powołania zostały zamknięte (zobacz np. Present Truth Nr 229; Ter. Prawda’53, str. 74-80; 27 str.14,) (c) że dwie ostatnie klasy wybrańców – Wielkie Grono (Obj. 7:14) i Młodociano Godni, którzy stanowią pozafiguralny dziedziniec epifanicznego Przybytku albo Świątyni w skończonym obrazie były jako klasy w procesie rozwoju (zobacz E tom 4, Wybrańcy Epifanii; Ter. Prawda’ 33, str. 86-90). Również powinniśmy mieć w pamięci, że (d) Epifania, albo Apokalipsa, jako okres od października 1954 dalej trwa (zobacz Ter. Prawdą Nr 156), aczkolwiek w ograniczonym (40-letnim) sensie skończyła się w tym czasie. Chociaż rozumiemy, że wiele pracy względem rozwoju epifanicznego Obozu, który składa się z jednostek niby-wybrańców (E tom 10, str. 209,672), było dokonane podczas Epifanii w ich ograniczonym sensie, i nawet przez brata Russella i innych w Paruzji (zobacz: np. Ter. Prawdę ’55, str. 50, par. 2), to jednak również rozumiemy, że od października 1954 rozwój Obozu Epifanii wszedł w znamienny nowy etap rozwoju. (Egzemplarze wszystkich wydań tego czasopisma i epifanicznych tomów
kol. 2
tu wymienionych są do nabycia i z przyjemnością zostaną dostarczane na żądanie.)
(2) W Ter. Prawdzie ’54, str. 49-52 („Królowa z Saby – Figura i Pozafigura”) poświęceni epifaniczni Obozowcy, najwyższa klasa wśród niby-wybrańców, byli przedstawieni. Było tam wykazane, że zupełna liczba klasy wybrańców miała być skompletowana w jej członkach (chociaż nie w jej ostatecznym rozwoju) w październiku 1954, po czym ci, którzy poświęcają się, nie osiągną przez to stanowiska na epifanicznym Dziedzińcu, tak jak poprzednio mogli je osiągnąć; lecz, zamiast tego osiągną wyższe stanowisko w epifanicznym Obozie, wśród niby-wybrańców. Członkowie niby-wybrańców, szczególnie ci wśród nich, którzy poświęcają się przed rozpoczęciem restytucji a przeto osiągają to wyższe stanowisko jako poświęceni epifaniczni Obozowcy, będą coraz to więcej wysuwali się na czoło w miarę jak czas będzie postępował naprzód poza październik 1954. Te fakty były, jak i dalej będą powodem do stawiania wiele stosownych pytań; przeto wierzymy, że badanie nad niby-wybrańcami i niektórymi spokrewnionymi przedmiotami będzie na czasie i korzystne dla wszystkich. Oświeceni Epifanią bracia szczególnie powinni starać się o to, by dobrze nauczyć się szczegółów połączonych z tym przedmiotem.
(3) Jest dobrze, jeżeli to jest możliwe, określać myśli biblijne, włączając klasy ludu Bożego, przez słowa znajdujące się w Biblii. Jednak, niekiedy jesteśmy zmuszeni nadawać nazwy naukom biblijnym jakie nie znajdują się w Piśmie św., aby przez to jasno wykazać różnice i to w sposób biblijny pomiędzy różnymi fazami przedmiotu, np. tymczasowe i ożywione usprawiedliwienie, albo pomiędzy klasami, np. Starożytno Godni i Młodociano Godni. Określenie podane w Piśmie świętym na Wiek