Teraźniejsza Prawda nr 47 – 1930 – str. 59

względem nich. Sam wyraz obóz oznacza, że stan ich albo urządzenie jest tylko tymczasowe i że Bóg ma w zapasie jakieś lepsze rzeczy dla nich”.

      Zwróćmy staranną uwagę na pierwsze słowa wydrukowane powyżej kursywą, oraz na słowa w ich środku zamknięte w nawiasie. Jeżeli wyrażenie obtoczyli obóz świętych” dowodzi, że Kościół uwielbiony nie może oznaczać obozu świętych” z tego powodu, „że istoty ludzkie nie mogłyby zaatakować niewidzialnej siły istot duchowych, jaką wtedy Kościół będzie, to znaczy z tego samego powodu, że wyrażenie „obtoczyli…. miasto umiłowane”, nie może oznaczać uwielbionego Kościoła, chociaż wyrażenie takie zwyczajnie nazywa uwielbiony Kościół. Zdaje się raczej oznaczać, że Starożytni Święci, jako widzialni przedstawiciele
kol. 2
niewidzialnego Miasta Umiłowanego, jako takiego, mają być rozumiani tutaj przez wyrażenie Miasto Umiłowane. Jeżeli tak jest, to „obóz świętych” zdaje się być inną klasą – to jest Młodocianymi Świętymi, przeciw którym podrzędnej władzy klasa kozłów zbuntuje się, gdy Szatan zostanie uwolniony, a przeto słowa kursywą przy końcu wyjątku przytoczonego dowodzą, że Młodociani Święci będą istotami duchowymi. Ponieważ nie nadszedł czas, aby to było rozumiane, gdy „On Sługa” pisał ten artykuł, nikt nie mógł tego wtenczas widzieć, chociaż słowa jego dają nam wskazówkę do należytego zrozumienia owego ustępu. Ufamy, że powyższe wystarczy, by umożliwić nam rozpoznanie należycie faktów w odniesieniu do Młodocianych Świętych. Ojciec Niebieski i Pan Niebieski błogosławią ich hojnie na ich miejscu i w ich służbie. PT 1927, str.155.

kol. 1

ODPOWIEDZI NA ZAPYTANIA

      Pytanie: Czy dowiedzą się Młodociani Święci w tym życiu, którzy się poświecili (ofiarowali) między październikiem 1881 a październikiem 1914, że nie zostali spłodzeni z Ducha, i czy poznają, że są Młodocianymi Świętymi?

      Odpowiedź: Przychylamy się do zdania, że ci z nich, którzy żyć będą po oczyszczeniu Wielkiego Grona, dowiedzą się o tern przed opuszczeniem tego świata. Być może, że to będzie im objawione przez różnicę ich doświadczeń (a owych) Wielkiego Grona, może przez ich próby i osiągniecie charakteru. Wielkie Grono osiągnie doskonałą miłość w tern życiu, do czego Młodociani Święci nie dosięgną, albo przez różnicę ich znajomości, przywilejów w służbie i cierpień, a owych Wielkiego Grona. A może Kapłaństwo otrzyma wyrozumienie różniących się doświadczeń, przez które obie klasy między 1881 a 1914 przechodzą. Do tego czasu wiedza nasza na tym punkcie jest za małą aby dać jasną Odpowiedź na to Pytanie; jesteśmy jednak zadowoleni z tego., że będzie objawione w każdym wypadku. W swoim czasie bez wątpienia, światło będzie więcej świecić na ten przedmiot, niż teraz, a gdy przyjdzie, będziemy posiadali to światło, jeżeli w ciągu dalszym będziemy chodzić w światłości. Dlatego nie chcemy spekulować względem tego. Przeciwnie, wierzymy, że wszyscy dobrze czynią, jeżeli przyjmują każdego poświęconego przed 16. wrześniem 1914 jako członka maluczkiego stadka, aż do czasu, gdy Pan udzieli pewnych wskazówek, że tacy nie otrzymali spłodzenia z Ducha i dla tego muszą być Młodocianymi świętymi. Wiara wiernie ufa Jemu. w jakichkolwiek wypadkach, w tej lub we wszystkich innych sprawach naszej wiary, nadziej i, miłości i posłuszeństwa, a to przyniesie nam błogosławieństwo i zupełniejszą informację od Pana we właściwym czasie. (P 27, 129).

      Pytanie: Czy mogą Młodociani Święci modlić się do Boga jako ich Ojca?

      Odpowiedź: Bóg nie jest rzeczywistym Ojcem Młodocianych Świętych, którzy, nie będąc spłodzeni z Ducha Św., nie są właściwie Jego dziećmi. Oni są teraz rzeczywiście sługami i przyjacielami Bożymi. Ich poczytanie usprawiedliwienie, czyni ich jednakowoż poczytalnymi Synami Bożymi, tak samo, jak uczniowie Jezusa przed zesłaniem Ducha Św. byli poczytani za synów Bożych. Tak samo jak uczniowie byli prospektywnymi synami Bożymi z powodu przyszłego spłodzenia z Ducha: tak też Młodociani Święci są prospektywnymi synami Bożymi z punktu widzenia na przyszłe spłodzenie z Ducha. Dla tego z punktu widzenia na ich poczytalne stanowisko jako synów Bożych, często jest mowa o uczniach jako mających Boga za Ojca. (Mat. 5:17, 45, 48; 6:1, 4. 8, 9. 15, 18: 7:11; Jan 16:27. 28 itd.). A ponieważ Młodociani Święci mają podobne stanowisko poczytalnego i prospektywnego synostwa z Bogiem, tak jak mieli uczniowie przed Zielonymi Świątkami, lecz nie jako rzeczywiści synowie Boży; dlatego do tego rzeczywistego synostwa muszą czekać, aż do krótkiego czasu, po tysiącleciu, kiedy będą spłodzeni z Ducha. Dlatego byłoby
kol. 2
właściwą rzeczą dla Młodocianych Świętych modlić się do Boga jako Ojca. z ich poczytalnego. jak również prospektywnego stanowiska; i tylko z punktu widzenia na to, ich modlitwy są słuchane. Cośmy przedtem raz pisali względem Młodocianych świętych, aby nie adresowali Boga, jako ich Ojca. mieliśmy na myśli rzeczywiste stanowisko synów. Lecz z punktu widzenia na powyższe dwie myśli – ich poczytalnego i prospektywnego stanowiska – mogą modlić się do Boga jako ich Ojca. między innemi rzeczami, mogą aiżywać modlitwę Pańską. To jednak nie znaczy, aby na zebraniu członków Maluczkiego Stadka mieli przewodniczyć w modlitwie, ponieważ nie mają przystępu do tronu łaski tak jak członkowie Maluczkiego Stadka. Z tej przyczyny musimy też nadmienić, że Młodociani Święci nie mają być proszeni do Modlitwy w zgromadzeniu członków Kapłaństwa. (P. 27, 130).

      Pytanie: Jeżeli kto przyszedł do prawdy przed 18 kwietniem 1916 (przed zakończeniem popieczętowania wybranych na czołach) lecz nie jest absolutnie pewnym, czy się ofiarował przed 16 wrześniem 1914. (gdy ostatni został spłodzony z Ducha) czy ma taki uważać się za członka Kapłaństwa i brać udział w kapłańskich zebraniach itd., lub czy ma powstrzymać się od kapłańskiej nadziei, a trzymać się tylko nadziei Młodocianych Świętych?

      Odpowiedź: Nie jesteśmy pewni dać pewną odpowiedź na to pytanie. Choć wiemy, że większość ofiarowanych między 1881 a 1914 nie była spłodzona z Ducha, to jednak radzimy, aby drudzy uważali takowych ofiarników jako nowe stworzenia w naszych zborach, z tej przyczyny, że tak samo traktowaliśmy takowych między 1881 a 1914 i nie możemy udowodnić, że nie są spłodzeni z Ducha. Ta zasada według naszego zdania powinna być zastosowana do takich braci, którzy są włączeni w tę kwest je. Lecz jak tacy bracia sami siebie mają uważać, jest zupełnie inna i trudniejsza kwestia. Ta trudność nie może być tak łatwo przez te siedem rzeczy, odnoszących się do spłodzenia z Ducha nowych stworzeń, rozwiązana, jak (1) wiedza głębokich rzeczy (2) pragnienie niebiańskie (3) sposobność do służby (4) wzrastanie w podobieństwo Chrystusa (5) karanie za przestępstwa (6) prześladowanie dla sprawiedliwości i (7) próby charakteru, – ponieważ Młodociani Świeci również to posiadają. Od roku 1881. głębokie rzeczy Boże. które przedtem mogły tylko być widziane przez nowe stworzenia, mogą także być widziane przez Młodocianych Świętych, tak samo jak w tysiącleciu Starożytni Świeci i klasa Restytucji będą mogli widzieć głębokie rzeczy – faktycznie wszystko, co jest w Biblii. Możemy tylko myśleć o jednym zarysie świadectwa Ducha, którego Młodociani Święci nie posiadają – to jest sympatycznego uznania Ducha spłodzenia w sercu, choć posiadają sympatyczne uznanie działania Ducha Świętego w ich poświęconym naturalnym ludzkim sercu, tak jak Adam i Ewa posiadali przed zgrzeszeniem, tak jak Jezus miał przed Jego spłodzeniem z Ducha, i jak Starożytni Święci i klasa Restytucji będą posiadali

poprzednia stronanastępna strona