Teraźniejsza Prawda nr 45 – 1930 – str. 18
CO ZNACZY TO WSZYSTKO?
„Czy nie możecie znamion tych czasów rozeznać?” – Mat. 16:3
Ażeby można lepiej zrozumieć, nasz przedmiot wymaga tu pewnego wyjaśnienia. Mianowicie jest to prawdą w słowach „to wszystko” i odnosi się to do zdarzeń między Pańskim ludem od śmierci naszego drogiego brata Russela. Jakie więc mają znaczenia te nadzwyczajne wypadki między ludem w prawdzie od śmierci brata Russella? To jest właśnie myślą, którą włączamy w powziętą kwestię, jako nasz przedmiot. To znaczy, że ważne rzeczy działy się między Pańskim ludem od pójścia brata Russela poza drugą zasłoną, a powyższy tekst na nasz przedmiot wyobraża, że te rzeczy mają być uznawane, jako znaki czasów, na które powinniśmy zwrócić naszą uwagę, nasze wyrozumienie i naszą odpowiedzialność. Gdybyśmy nie uznawali tych wypadków za bardzo ważne i za całkiem różniące się od innych wypadków między ludem Bożym, nie pokazalibyśmy zdolności do zauważenia znaków czasów. A wyrozumienie takowych okaże się pomocą z wielu punktów zapatrywania. mianowicie z punktu pomagania nam do powzięcia inteligentnego i od Boga gwarantującego stanowiska ku tym rzeczom i wynikających skutków z takowych.
2) Nie można temu absolutnie zaprzeczyć, że nadzwyczajne rzeczy odbyły się od czasu, gdy brat Russell nas opuścił. Gdy był między nami w ciele, pokój był między nami. Byliśmy w tym czasie złączonym ludem. Miłowaliśmy ten sam stół Prawdy; wyrabialiśmy jednakowego Ducha społeczności; służyliśmy tej samej Prawdzie tymi samymi ogólnymi sposobami. Były to rzeczywiście radosne dni uczty, społeczności, wzrastania i służby. Wszyscy mieliśmy jeden węzeł pokoju, tego samego ducha jedności, te same nadzieje wielkiego powołania, tę samą pracę służby, tego samego Pana, tę samą wiarę, ten sam chrzest i tego samego Boga Ojca; a wszystko to było radością dla serc naszych. Lecz w wielu tych względach nastąpiły zmiany i już nie jesteśmy więcej złączonym ludem i w wielu wypadkach nie wierzymy na równo w te same rzeczy, jak przedtem. Niektórzy z nas odrzucili niektóre dawniejsze prawdy, a na miejsce ich przyjęli nieharmonijne. Tak samo wiele
kol. 2
z naszych dawniejszych praktyk niektórzy z nas usunęli, a na ich miejsce inne wprowadzili. Niektórzy z nas uczynili rewolucję przeciwko wielu naukom i zarządzeniom, jakie nasz Pan dał nam przez „wiernego sługę.” Wodzowie między nami, prawdziwi i fałszywi, porozdzielali nas; i dlatego widzimy, jak wiele rzeczy wypełniło się między nami, które muszą mieć wielką ważność.
3) Dla niektórych te rzeczy mają ogólną ważność z powodu nadzwyczajnych wypadków, lecz nie mogą oni widzieć żadnego specjalnego Biblijnego w nich znaczenia. Lecz drodzy Bracia i Siostry, możemy być pewni, że te wypadki, które są większymi nad dawniejsze, które były wskazane w Biblii, muszą również i one być pokazane w Biblii. I dlatego wierzymy z dowodów, że i te wypadki są biblijnie wskazane. Ponieważ niektóre z tych wypadków należą do najważniejszych zdarzeń jakiegokolwiek okresu czasu między Pańskim ludem, nie byłoby właściwą i według Biblii harmonijną rzeczą, gdyby one nie były wskazane w Piśmie Świętem. Czy nie przypominamy sobie Pańskiego upewnienia, że wszystkie rzeczy Jego Planu objawia Swemu ludowi przez Jego Słowo? (Amos 3:7). Dlatego powinniśmy spodziewać się Biblijnych proroctw lub typów odnoszących się do tych właśnie wypadków. Jeżeli serca nasze są pragnącymi, pokornymi, szczerymi i świętymi (poświęconymi), otrzymamy Biblijne wyjaśnienie tych właśnie ostatnich wypadków. Wierzymy, że między innymi rzeczami znajdują się mianowicie trzy linie myśli, które wypełniają się w tych ważnych wypadkach między Pańskim ludem od czasu, gdy „wierny sługa” nas opuścił. Dopatrzmy się więc, drodzy bracia i Siostry, aby przy Pańskiej pomocy dowiedzieć się o tych trzech rzeczach.
4) Pierwszym z tych wielkich biblijnie wzmiankowanych wypadków jest rozdzielenie ludu Bożego w 1917 roku na dwa główne podziały: 1) na zwolenników Towarzystwa pod obecnym zarządem i 2) na innych nie pod obecnym zarządem towarzystwa. To rozdzielenie w pozaobrazie zgadza się we wszystkich szczegółach z typem rozdzielenia się między Eliaszem a Elizeuszem. Zauważmy to dobrze.