Teraźniejsza Prawda nr 44 – 1930 – str. 13

Dlaczego były zakryte, w figurze i pozafigurze? Co uczyniło dla nich nakrycie naczyń, w figurze i pozafigurze? Jak jest to czynione przez Kapłanów w pozaobrazie (1) z sprzętami i (2) z naczyniami? Jak taka Kapłańska czynność oddziałuje na niekapłanów? Jaki wiersz pokazuje ten pozaobraz? Pokaż w krótkości dowód na to. Co jest takim wynikiem u niekapłanów? Co wyobraża niebieskie pokrycie? Co borsukowe?

      (5) Pokaż w krótkości jak to jest w linii z 1Kor. 2:16. Daj niektóre ilustracje, które pokazują prawdziwość tej myśli. Kto bierze udział w takich pracach?

      (6) Jakie dwa materiały były użyte do nakrycia naczyń i sprzętów? Jakie dodatnie rzeczy były używane w niektórych wypadkach? Co wyobrażało zawsze niebieskie płótno i borsukowe skóry?

      (7) Co wyjaśniły te padania? Co jeszcze można z tych badań wyciągnąć? Co znaczy podróżowanie Izraelitów, kładzenie się obozem, rozbieranie i budowanie obozu? Kto zaczynał rozbieraniem obozu, w figurze i pozafigurze? Jak było to uczynione? W jakim porządku rozbierano obóz? Co to wyobrażało?

      (8) Co jest wyobrażone przez Aarona i synów jego nakrywanie Arki drugą zasłoną? Jaki skutek z tego na pozaobrazowych lewitów i izraelitów? Dlaczego? Jak jest to przedstawione? Co przedstawia ostatnie pokrycie niebieskie? Co wyobrażają drążki arki? Dlaczego? Co jest wyobrażone przez włożenie takowych w pierścienie arki?

      (9) Co wyobraża stół? Co wyobraża niebieskie pokrycie? Co wyobraża kładzenie chlebów pokładanych i naczyń stołu na niebieskie płótno? Co wyobraża każdy z czterech gatunków naczyń stołu? Dlaczego? Co wyobraża szkarłatne płótno, które było kładzione na stół i naczynia? Co jest pokazane przez nakrycie tych rzeczy borsukowymi skórami? Co wyobrażają dwa drążki stołu i ich włożenie w pierścienie?

      (10) Co wyobraża świecznik i jego naczynia? Jaka jest różnica między pozaobrazowym świecznikiem a stołem? Co wyobraża każdy z czterech gatunków naczyń świecznika? Dlaczego? Co wyobraża nakrycie świecznika i jego naczyń niebieskim płótnem i skórami? Co wyobraża sztaba? Dlaczego? Co wyobraża zakładanie takowych na sztabę?

      (11) „Co wyobraża złoty ołtarz i jego naczynia? Daj dowód na dwie linie myśli, że wyrażenie „wszystkie naczynia usługi” w 12 wierszu odnosi się do naczyń złotego ołtarza. Czego nie można zauważyć z opisu tych naczyń? Dlaczego myślimy, że oprócz kadzideł, były 4 gatunki naczyń?

      (12) Co jest wyobrażone przez nakrycie złotego ołtarza niebieskim płótnem? Co borsukowymi skórami? Co jest wyobrażone przez pokrycie naczyń niebieskim płótnem? Co skórami? Co wyobrażają drążki? Co wyobraża Kapłanów kładzenie takowych w pierścienie? Co jest wyobrażone przez sztabę? Dlaczego? Co jest wyobrażone przez założenie nakrytych naczyń złotego ołtarza na sztabę?

kol. 2

      (13) Co wyobraża miedziany ołtarz? Co popiół? Co wzięcie popiołu przed ruszeniem obozu? Daj niektóre ilustracje do objaśnienia tej odpowiedzi.

      (14) Jakie płótno było użyte do pokrycia miedzianego ołtarza? Co wyobrażał każdy odrębny kolor, a co kolor płótna? Co wyobraża nakrycie miedzianego ołtarza takowym? Co skórami?

      (15) Ile gatunków naczyń było użytych łącznie z miedzianym ołtarzem? Co wyobraża każdy z takowych? Dlaczego? Co wyobrażają drążki? Co wyobraża kładzenie drążków w pierścienie ołtarza? Czego nie mogli dotykać się lewici? Co by się stało, gdyby to uczynili? Co jest pozaobraz tych rzeczy?

      (16) Dlaczego jest urząd Eleazara łącznie z tym tu przedstawiony, w figurze i pozafigurze? Którzy byli pozaobrazowym Eleazarem? Jakie dwie linie myśli dowodzą tego?

      (17) Jaka trzecia linia myśli dowodzi tego? Co wyobraża staranie Eleazara nad olejem dla lamp? Co wonne rzeczy? Co dzienna mięsna ofiara? Daj przyczynę do każdego wypadku.

      (18) Co wyobraża staranie Eleazara nad olejem pomazywania? Nad przybytkiem i jego zawartościami? Nad naczyniami i ich zawartościami? Daj dowód na rozumność każdej odpowiedzi. Złącz trzy linie dowodów, kto był pozaobrazowym Eleazarem.

      (19) Co zawierają w sobie wiersze 17-20? Kogo wyobrażają Mojżesz i Aaron? W jaki dwojaki sposób mogli obrazowi i pozaobrazowi Kaatowie być od ich służby odcięci? W jaki dwojaki sposób mogli utrzymać ich stanowisko jako Kaaci? Jakich dwóch rzeczy nie powinni czynić? Co działo i co dzieje się w figurze i pozafigurze gdy to czynią? Co jest pozaobrazowym patrzeniem – wpatrywaniem się, wlepianiem oczów?

      (20) Komu nawet według 2Moj. 19:21-25 było zakazane nie patrzyć? Jakie jest hebrajskie słowo „patrzeć” w 4Moj. 4:20 i 2Moj. 19:21? Co jest wyobrażone przez patrzenie w 2Moj. 19:21-25 ludzi i Kapłanów? Kto tylko z podkapłanów mógł przybliżyć się do Pana podczas wieku Ewangelii do zobaczenia nowych prawd na czasie, bez spekulacji? Co stało się z innymi, którzy lekceważyli tę przestrogę? Co stało się nawet jeszcze z innymi – największymi spekulantami? W jakim okresie czasu objawia się najwięcej takie patrzenie (spekulowanie)? Jakie napomnienie było dane około tych linii podczas Paruzji? Jakie napomnienie około tych linii stosuje się mianowicie teraz w Epifanii?

      (21 ) Jakiego charakteru nie są przedstawienia epifanijne? Dlaczego nie? Jak powinniśmy je używać?

kol. 1

NIEKTÓRE MYŚLI NA17 ROZDZIAŁ OBJAWIENIA

AUTORYTET Z BESTIĄ PRZEZ JEDNĄ GODZINĘ

      (12)-Pierwsze zdanie 12-go wierszu odnosi się do już przez lud Boży uczynionych wyjaśnień na dziesięć rogów, a drugie zdanie do tych wyjaśnień, które teraz zaczynają być dawane. Dziesięć językowych narodów Europy (w. 12) mają otrzymać autorytet (słowo greckie exousia tu użyte znaczy autorytet lub autoryzację, nie władze czyli moc. ponieważ po grecku było by tu użyte słowo dynamis). Z punktu patrzenia papiestwa, jeżeli uznany przez takowe, dziesięć językowych narodów nie mają żadnego Boskiego prawa, exousia, do panowania. I przez wyznanie papieskie (z punktu zapatrywania papieskiego) otrzymują (czas teraźniejszy w greckim) taki autorytet, który potrwa jedną symboliczną godzinę. Powtarzamy poprzednie podanie: gdyby nie było jasne z tego wierszu, że lud Boży miał
kol. 2
przepowiedzieć długość takiego dozwolonego panowania przez Boskie prawo, i przepowiedzieć rzeczy wierszy 13-17, nie pisalibyśmy tego artykułu; ponieważ przepowiedz miała być uczyniona podczas czasu otrzymywania autoryzacji jak jest dowiedzione przez teraźniejszy naprężony czas w greckim, rząd Faszystów będąc pierwszym do otrzymania tejże; a ponieważ Pan dał nam wyrozumienie tego ustępu, czujemy się, że jest wolą Bożą by oznajmić te rzeczy, aby reszta ludu Pańskiego mogła dołączyć się do nas w dawaniu tej przepowiedzi; ponieważ według tego Pisma, pozaobrazowy anioł-lud Boży ogłaszający itd. poselstwo i pokrewne rzeczy III tomu-przepowiadał długość dozwolonego Boskiego Prawa do panowania, gdyż już się takowe zaczęło, jak jest dowiedzione przez teraźniejszy naprężony czas: „otrzymują autorytet przez jedną godzinę jako

poprzednia stronanastępna strona