Teraźniejsza Prawda nr 42 – 1929 – str. 80
mówił pozaobrazowy anioł o pięciu głowach Obj. 17? Co o szóstej? Co mówił w tym czasie o siódmym? Jakie dwie rzeczy o niej nie rozumieli ? Co wiedzieli o długości jej egzystencji? Jeżeli nie będzie tak długo egzystować, co nie przyjdzie, a co przyjdzie? Jakie dwa błędy uczynili? Gdzie nie jest ten błąd pokazany? Po jakim wypadku czyni anioł pierwszą wzmiankę o ósmym (królu czyli głowie)? Czego to dowodzi? Co wypełnienie uzdolniło nas uczynić? Na jakiej podstawie wiedzieliśmy, że ósmy miał przyjść? Czego jeszcze dowodzi podanie anioła Janowi względem ósmego króla? (11) Co mówi Objawienie 17:11 o bestii, która była, a nie jest, a miała być? Jaki dowód, że greckie słowo na króla, a nie na bestję, ani na głowę ma być dołączone do greckiego słowa ósmy? co jeszcze dowodzi, że greckie słowo na bestję nie może być dołączone do greckiego słowa ósmy? Jakie jest właściwe tłomaczenie Obj. 17:11? Co dowodzi, że ósmy król jest jednym z siedmiu? Jaki będzie jego koniec?
(Ciąg dalszy tego artykułu i pytań nastąpi)
INTERESUJĄCE PYTANIE
Pytanie: Na co było typem ucieczka Lota i jego córek do Zoar, do góry, ich kazirodztwo i ich dzieci? 1Moj. 19:18-22, 30-38.
Odpowiedź: Już żeśmy wykazali w Ter. Pr. num. 27, na str. 83, par. 1, że wyswobodzenie Lota z Sodomy przez dwóch aniołów wyobraża wyswobodzenie tej części Wielkiego Grona, która przyszła do prawdy z nominalnego kościoła przez dwóch pozaobrazowych aniołów – lud Boży – trzymających i utracicieli koron, to jest pozaobrazowego Eliasza i Elizeusza – krótko przed rozpoczęciem się wojny w różnych krajach, pierwszej części wielkiego ucisku. Rozumiemy, że Zoar (mały) wyobraża Lewityzm jako mały rząd religijny (mały Babilon). Utraciciele koron byli wyobrażeni przez jednego anioła, do którego tylko Lot mówił i który sam jeden odpowiedział Lotowi w wierszach 18-22, przystał na pozaobrazowego Lota ucieczkę do pozaobrazowego Zoar dla bezpieczności, choć przedtem trzymający korony i utraciciele tychże radzili klasie Lota, aby uciekał do królestwa (góry). Lota starsza córka zdaje się wyobrażać tych lepszych niespłodzonych z ducha poświęconych, a jego młodsza córka tych lepszych z usprawiedliwionych z wiary w wielkim Babilonie, którzy z pozaobrazowym Lotem opuścili Babilon, przed wojną, początkiem wielkiego ucisku w różnych krajach i którzy z pozaobrazowym Lotem poszli do Lewickiego miasta jako do portu czyli przystani przeciwko ucisku. Lota i jego córek bo jaźń pozostania w Zoar wyobraża fakt, że te części wspomnianych klas mieli bojaźń do bezpiecznego przebywania w lewickim mieście.
kol. 2
Ich opuszczenie Zoar wyobraża fakt, że ich pozafigury tracą nadzieję bezpieczności w symbolicznym mieście; a ich przebywanie na górze wyobraża ich nadzieję na królestwo dla ich bezpieczności. Ich mniej i więcej przygnębiony stan i tajemniczość, w których te klasy były i jeszcze będą, jest pokazany w typie przez przebywanie Lota i jego córek w jaskini? Upicie Lota winnym przez jego starszą córkę wyobraża, jak tęsknienia i twierdzenia niektórych z niespłodzonych poświęconych, jakoby byli w wysokim powołaniu (ci Młodociani Święci między lewitami, którzy wierzą, że są spłodzeni z ducha) zwodzą winem, błędem pozaobrazowego Lota do wierzenia, że oni biegną za koroną. A ich kazirodztwo (zabronione płciowe pożycie) wyobraża fakt, że ich pozafigury będąc złączone w używaniu tego błędu do wytworzenia więcej do takiej klasy niespłodzonych poświęconych z takimi tęsknieniami i twierdzeniami, rzeczywiście je wytwarzają. Upicie Lota winnym przez jego młodszą córkę, wyobraża, jak tęsknienie w udziale i twierdzenia na teraźniejsze sposobności wejścia do wysokiego powołania przez niektórych usprawiedliwionych z wiary zwodzą pozaobrazowego Lota do wierzenia, że mają taką sposobność. Ich kazirodztwo wyobraża fakt, że gdy pozaobrazy łącza się do używania tego błędu, aby wytworzyć więcej z. tej klasy usprawiedliwionych z wiary z taką tęsknota i twierdzeniami, tedy wytwarzają ją rzeczywiście. Widzimy więc, jak te pozafigury wypełniają się przed naszymi oczami. Ten typ. daje nam właśnie zdolność do właściwego zmierzenia wiary i czynności lewitów itd. na stosowne sprawy.
DLA OGÓLNEGO ZAINTERESOWANIA
W dniach 18, 19 i 20-go października, tego roku odbędzie się polska i angielska Konwencja braci Epifanii w Chicago, III. w salach Plaża Hotelu, 1553 N. Clark ulica, naprzeciw Lincoln Parku. Początek konwencji w piątek 18-go października o godz. 10-tej przed południem. Wszelkie komunikacje względem tejże prosimy wysyłać na adres brata: A. Krzyżak, 1925 Armitage Ave., Chicago, Ill. Mamy nadzieję zobaczyć się z przyjemnością z wieloma naszymi polskimi braćmi na tej konwencji.
TERAŹNIEJSZA PRAWDA
I ZWIASTUN CHRYSTUSOWEJ EPIFANJI
Niezależne Pismo Religijne – Dwumiesięcznik
Paweł S. L. Johnson, Wydawca i Redaktor
Będąc wolnym od wszystkich sekt, partii, organizacji i ludzkich wyznań wiary, lecz raczej przywiązane do Boga. tak jak rozumie Jego Słowo. Pismo to stoi w obronie „Prawdy Paruzji” danej od Pana przez „Wiernego Sługę”, która jest fundamentem wszelkiego dalszego rozwijania się w Prawdzie; stoi także w obronie zarządzeń, czarteru i testamentu, które dał Pan przez „Wiernego Sługę”, aby wiązały kontrolujące korporacje i towarzystwa między ludem w Prawdzie: przedstawia i broni rozwijającą się Prawdę Epifanii jako pokarm na czas słuszny dla wszystkich klas i grup Pańskiego ludu, tak jak Panu się podoba udzielić.
Dla bezpieczeństwa należy wysyłać pieniądze ze Stanów Zjednoczonych przekazami ekspresowymi, bankowymi i pocztowymi. Z poza granicy Stanów Zjednoczonych tylko przekazami bankowymi.
Przy zmianie adresu prosimy nadesłać stary i nowy adres dla zaoszczędzenia naszego czasu i niepotrzebnych korespondencji. Prosimy także o danie pełnego adresu zaraz w nadgłówce każdego listu. Kopia Teraźniejszej Prawdy będzie wysłana bezpłatnie dla proszących o to, czy dla siebie, czy dla innych, jeżeli nazwiska z adresami będą wysłane redakcji. „Teraźniejsza Prawda” bywa także wysłana bezpłatnie biednym z Pańskiego ludu, jeżeli poproszą, jak za czasów brata Russella. Prenumeraty i czas odnowienia takowych są uznane i. podane na owijance każdego następnego egzemplarza. Pojedyncza kopia 25 centów, roczna prenumerata $1.00 (5 złotych)